استفاده از رنگ مد سال 2019 میلادی و 1398 شمسی در طراحی وب سایت استفاده از رنگ مد سال 2019 میلادی و 1398 شمسی در طراحی وب سایت

رتبه این آیتم
استفاده از رنگ مد سال 2019 میلادی و 1398 شمسی در طراحی وب سایت
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

استفاده از رنگ های مختلف و زیبا و به کارگیری تنوع رنگ در تمام وسایل اطرافمان، همیشه در میان عموم مردم محبوبیت زیادی داشته است. بسیاری از افرادی که به مد و فشن علاقه دارند، استفاده از ست رنگ ها را در تمام زوایای زندگی خود همیشه در نظر می گیرند.
با توجه به ورود به سال جدید میلادی ، امسال هم مانند سال های پیش، رنگ سال اعلام شد. رنگی که باید کم کم منتظر آن باشیم تا پشت ویترین تمام مغازه ها و بوتیک ها و لوازم منزل جای خود را باز کند.
اما حال می خواهیم بدانیم رنگ سال 2019 چه رنگی است و چه کسی رنگ سال را انتخاب می کند؟ در این مقاله می خواهیم در مورد استفاده از رنگ مد سال 2019 در طراحی سایت خود صحبت کنیم و اینکه چطور می توانیم با استفاده از این رنگ طراحی جذاب تر و کاربرپسند تر داشته باشیم؟
از سال 2000 به بعد موسسه پیتون؛ هر سال با توجه به سلایق و علایق مردم ، آن رنگی که در میان مردم محبوبیت بیشتری دارد رنگ سال را اعلام می کند. رنگی که هر سال این موسسه اعلام می کند به طراحان کمک می کند تا بتوانند با توجه به خواسته ها و نیاز های مردم طراحی خود را به بهترین نحو انجام دهند.

رنگ سال 2019 چه رنگی است؟

موسسه پیتون برای سال 2019 رنگ زیبا و لطیف مرجانی را انتخاب کرده است. کد این رنگ ff836b# است. رنگی که مطمئنا در این سال بسیاری از شرکت های مد و فشن و دیزاین و طراحی از آن در طراحی های خود استفاده می کنند.
رنگ مرجانی ، طیفی بین رنگ های نارنجی، صورتی و طلایی را در خود منعکس کرده است.

چگونه از رنگ مرجانی در طراحی سایت خود استفاده کنیم؟

مانند سال های پیش، استفاده از رنگ مد سال بخش اساسی هر طراحی می باشد. در این مقاله بیشتر در مورد اینکه چگونه می توانیم به صورت موثر از این رنگ ها در طراحی خود استفاده کنیم  بیشتر صحبت خواهیم کرد.
رنگ مرجانی
این رنگ که ترکیبی از رنگ صورتی روشن و نارنجی است به معنای زندگی جدید است و رنگی دخترانه است. کد رنگ مرجانی در طراحی سایت به صورت زیر است:
RGB : (254, 111, 97)
کد رنگ :  fe6f61#
CTX:  16-1546
این رنگ نماد شادی و خوشحالی است و نشان دهنده گرما و صمیمیت است.
حال شما می توانید از این رنگ ها در پروژه های طراحی سایت خود استفاده کنید.
استفاده از این رنگ در پس زمینه سایتتان می تواند زیبایی خارق العاده ای را به سایت دهد. ترکیب رنگ مرجانی به همراه آبی به هنگام غروب خورشید ، رنگ چشم نوازی را به وجود می آورد.

همانطور که مشخص است این رنگ ها از طبیعت سرچشمه گرفته اند، بنابراین ترکیب این رنگ ها با یکدیگر، رنگ محو در پس زمینه را به وجود می آورد. ترکیب رنگی که در سایت بالا مشاهده می کنید، ترکیب دو رنگ مرجانی و آبی آسمانی است که این دو رنگ در یکدیگر محو شده اند.
برای استفاده راحت  تر از این رنگ ها در طراحی سایت خود می توانید از تصاویر برجسته استفاده کنید. به عنوان مثال در تصویر بالا استفاده از دو عکس بر روی این پس زمینه زیبایی خارق العاده ای را خلق کرده است.

رنگ ها به دو روش می توانند در طراحی موفق سایت شما تاثیر گذار باشند

  • تاثیر روانی رنگ ها
  • ترکیب رنگ های متناقض با یکدیگر

با استفاده از این دو روش می توانید سایت های زیبا و موفق طراحی کنید. این کار باعث می شود افراد بیشتری از سایت شما بازدید کنند و بازدید سایتتان بالا برود. بنابراین استفاده از رنگ های جذاب و مد  سال در طراحی سایتتان ، می تواند باعث جذب کاربر و در نهایت افزایش فروش شود.

رنگ ها چگونه می توانند قابلیت خوانایی سایت را افزایش دهند ؟

معمولا زمانی قابلیت خوانایی نوشته ها بالا می رود که رنگ پس زمینه و نوشته با هم متناقض باشند. بنابراین همیشه این اصل را در هنگام نوشتن در نظر بگیرید.
شرکت طراحی سایت دارکوب با در نظر گرفتن کلیه استانداردها در رنگ بندی طراحی وب،  بهترین کیفیت را به مشتریان خود ارائه می دهد. جهت اطلاعات بیشتر با کارشناسان دارکوب، تماس حاصل فرمائید. مسلما استفاده از رنگ های زیبا در طراحی ، وب سایت را بسیار جذاب تر می کند.

روانشناسی رنگ سال 2019

همانطور که گفتیم، رنگ مرجانی به انگلیسی  coral  توسط شرکت پنتون به عنوان رنگ مد سال 2019 اعلام شد. این رنگ که رنگ مرجان های کف دریا است ، به عنوان نمادی از نجات محیط زیست دریاها است. رنگ مرجانی رنگی شاد است که نشان دهنده خوش بینی و انرژی مثبت است. رنگ مرجانی ، رنگی دخترانه و اشتها آور است.

خصوصیات و تاثیر رنگ مرجانی در طراحی سایت

تحقیقات نشان می دهد استفاده از رنگ مرجانی تاثیر به سزایی در آرامش روحی و روانی دارد. مسلما استفاده از این رنگ در طراحی سایت نه تنها باعث ایجاد حس شادی در کاربران می شود، همچنین نشان دهنده سایتی زیبا ، به روز و مدرن است. این رنگ می تواند سطح انرژی بدن را افزایش دهد.
مرجانی رنگ نارنجی متمایل به صورتی است. مرجان ها بی مهرگان کف دریا هستند. این رنگ ، رنگی شاد ، زنانه، پویا ، پر جنب و جوش و خیره کننده است و در ترکیب با رنگ آبی آسمانی ترکیب دلنشینی را ارائه می دهد.

از رنگ های قدیمی در طراحی سایت خود استفاده نکنید

زمانی که رنگ مد سال اعلام شد ، حال زمان آن رسیده است که رنگ سایت خود را تغییر دهید. سعی کنید از رنگ های قدیمی در طراحی استفاده نکنید، اما همیشه برخی از رنگ های جذاب زمان ندارند . از آنها همیشه می توانید استفاده کنید. فقط تا جایی که امکان دارد سعی کنید از رنگ های قدیمی استفاده نکنید و همیشه رنگ سایت خود را به روز نگاه دارید. مد همیشه در حال تغییر است . همیشه سعی کنید به روز باشید.
مرورگر های از متد رنگ HSL پشتیبانی می کنند. اما همیشه طراحان این موضوع را در نظر نمی گیرند. HSL  این قابلیت را دارد که طیف وسیعی از رنگ ها را در اختیارشما قرار دهد. طیف رنگی HSL  به اندازه طیف رنگی RGB  متغییر است.

اهمیت رنگ ها در طراحی سایت

معمولا تجربه ، سلیقه و مهارت طراحان در طراحی سایت است که یک سایت را برای ما جذاب می کند و سایت دیگری نه. برخی نکات در هنگام طراحی گرافیکی سایت وجود دارد که در صورت رعایت آنها مسلما سایت های جذاب تری خواهیم داشت.

تاثیرات روانشناسی رنگ ها بر مخاطب

رنگ ها از نظر روحی و روانی بر روی کاربران تاثیرات به سزایی می گذارند. رنگ ها و تضاد رنگ ها باید به گونه ای باشد که متن ها در صفحات خوانا باشند. می توانید برای جذابیت سایت از رنگ های متمم استفاده کنید. برای جذابیت سایت، همیشه به یاد داشته باشید تطبیق رنگی بین لوگو، آرم صفحه و رنگ بندی متون و مطالب وجود داشته باشد. به عنوان مثال، سایتی مانند یاهو که روزانه میلیون ها کاربر دارد، هر بخش و هر چیدمان آن از رنگ های متنوعی استفاده کرده است.
از آنجایی که هر وب سایت برای هدف خاصی طراحی می شود، به عنوان مثال هدف طراحی می تواند بازاریابی اینترنتی باشد و یا می تواند معرفی محصولات و خدمات باشد، در هر صورت تجربه کاربر زمانی که سایت ما را مشاهده می کند بسیار حائز اهمیت است. ، در هر صورت تجربه کاربر زمانی که سایت ما را مشاهده می کند بسیار حائز اهمیت است.

اصول مهم در رنگ بندی طراحی سایت

در زیر می خواهیم برخی از اصول مهم رنگ ها که در هنگام طراحی باید مد نظر داشته باشید را بگوئیم:

  • همیشه به یاد داشته باشید ، در 10 ثانیه اول ، رنگ ها تاثیر زیادی از نظر روانی بر روی کاربر دارد.
  • رنگ ها ، نشان دهنده پیام خاصی هستند. هر رنگ می تواند الهام بخش تصویری باشد.
  • رنگ ها می توانند کاربر را ترغیب به  خرید محصول کند.

تاثیر رنگ ها در جذابیت سایت

برای تاثیر بیشتر رنگ ها در سایتمان، می توانیم از هارمونی رنگ ها استفاده کنیم. ما می توانیم از ترکیب رنگ هایی که ترکیبشان با هم بر جذابیت سایت می افزاید استفاده کنیم. به عنوان مثال می توانیم از رنگ های سرد در پس زمینه سایت و از رنگ های گرم در ظاهر سایت بیشتر استفاده کنیم. همیشه به یاد داشته باشید، روانشناسی رنگ ها در طراحی وب می تواند تاثیر به سزایی بر روی مخاطبان داشته باشد.
طراحی سایت دارکوب؛ متشکل از تیم حرفه ای در زمینه طراحی و سئو وبهینه سازی سایت ، آماده انجام پروژه های وب سایت شما به بهترین نحو می باشد. برای مشاوره بیشتر با کارشناسان دارکوب تمس حاصل فرمائید.

12-دی-1397

نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد