اشتباهات رایج توسعه دهنده های قالب های وردپرسی اشتباهات رایج توسعه دهنده های قالب های وردپرسی

رتبه این آیتم
اشتباهات رایج توسعه دهنده های قالب های وردپرسی
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

توسعه دهنده ها با درست کردن تم های وردپرسی و انتشارش روی وب سایتهای معتبر، میتونن برای خودشون اعتبار کسب کنند، به خصوص اگه اون تم بین کاربرهای وردپرسی رواج پیدا کنه خیلی براشون خوب می­شه. این روش برای کسایی که می­خوان تم­هاشونو بفروشن هم تبلیغ خوبیه. خیلی از توسعه دهنده های تم، یه نسخه سبک از تم­شونو رایگان عرضه می­کنند تا تبلیغی بشه برای نسخه اصلی که امکانات بیشتری داره.
اما توسعه دهنده­ها باید برای توسعه تم­های مناسب چند تا نکته رو رعایت کنند. بعضی از این نکات روشهای معمول کدنویسی اند، اما بعضی ها هم هستند که مختص سایتهای وردپرسی اند.
در این بین، بعضی از توسعه دهنده یا از این قوانین آگاه نیستند یا عامدانه از اونها تبعیت نمی­کنند. البته دلیل عدم رعایت خیلی از قوانین، پیدا کردن روشهای بهتر برای انجام اونهاست. به همین خاطر تو این پست میخوام یه نگاهی بندازم به 5 تا از اشتباهات رایجی که توسعه دهنده های تم های وردپرسی مرتکب میشن. اگه شما هم توسعه دهنده تم هستید و اگه میخواهید تم هایی که میسازید روون و بی عیب باشند، از این اشتباهات دوری کنید.

فراموش کردن اسکیپ یا استفاده از یک عملکرد اشتباه

یکی از اشتباهات رایج اینه که توسعه دهنده فراموش می کنه داده های کاربر رو اسکیپ یا فیلتر کنه و این مسئله میتونه برای سایت فاجعه امنیتی بار بیاره. بیشتری خطر امنیتی وب حملات کراس سایت اسکریپتینگ اند و اسکیپ نکردن مناسب داده های کاربر باعث خطر کراس سایت اسکریپتینگ میشه.
در عملکردهایی که روی سایت وردپرسی بکار می­برید دقت کنید. بعضی از عملکردها نباید استفاده بشن، بنابراین حتما قبل از توسعه تم، اطلاعات لازم رو در مورد این قبیل مسائل بدست بیارید.

متنی که آماده ترجمه نیست

صدها میلیون کاربر از سراسر جهان از وردپرس استفاده می کنند و هر کدوم به یه زبانی صحبت می کنند. اگه میخواهید تم تون جهانی بشه باید تا میتونید زبانهای بیشتری رو پوشش بدید. وردپرس ابزارهای زیادی برای جهانی شدن عرضه کرده. پس دیگه دلیلی نداره که یه تم آماده ترجمه نباشه.

اسکریپت­ها یا استایل­هایی که صف بندی نشده اند

وردپرس عملکردهایی داره که باهاشون میشه به تم ها فایلهای CSS و جاوااسکریپت اضافه کرد. بهتره به جای لود کردن فایلهای دیگه ای که از مکانیزمهای دیگه ای استفاده می­کنند، از این عملکردها استفاده کنید.
یه سایت وردپرسی معمولی یه تم داره با تعداد زیادی افزونه که همشون ممکنه فایلهای جاوااسکریپت و CSS رو لود کنند. اگه از عملکردهای خودِ وردپرس استفاده کنید دیگه خیالتون راحته که همه چیز با هم همخوانی دارند و در کنار هم درست کار می کنند و مشکل سازگاری ندارید.

توجهات، خطاها یا هشدارهای PHP

این یکی خیلی پیچیده نیست. اگه کد PHP خطا یا هشدار بده، نمی­تونید با تمی که میسازید اعتبار کسب کنید.

تم تکراری

بعضی از توسعه دهنده ها تم هایی ثبت می کنند که قبلا وجود داشته. همونطور که گفتم، ثبت تم میتونه تو آینده کاری توسعه دهنده تأثیر بذاره، پس شاید وسوسه بشید کار یه توسعه دهنده دیگه رو کپی کنید. اما دیگران خیلی زود متوجه کپی بودن تم می شن و اونو پس میزنن.
همه این چیزهایی که گفته شد، برای توسعه دهنده های با تجربه بود، اما اگه شما تو کار توسعه تم تازه کارید خوبه که به کار توسعه دهنده های دیگه با دقت نگاه کنید تا تجربه کسب کنید.

16-ارديبهشت-1396

نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد