چرا طراحان سایت بایستی سیستم های مدیریت چندگانه را یاد بگیرند؟ چرا طراحان سایت بایستی سیستم های مدیریت چندگانه را یاد بگیرند؟

رتبه این آیتم
چرا طراحان سایت بایستی سیستم های مدیریت چندگانه را یاد بگیرند؟
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

در عصر دیجیتالی کنونی، طراحان سایت بسیار حرفه ای تر و متخصص تر از قبل شده اند. بسیاری از طراحان تمایل دارند تا بر روی یک زمینه ی کاری خاص تمرکز بیشتری داشته باشند.
کار کردن با سیستم های مدیریت چندگانه مانند وردپرس به طراحان سایت این امکان را می دهد تا بسیار کارآمدتر کار کنند و محدودیت های طراحی وبسایت را حذف کنند. در واقع یادگیری سیستم های مدیریت چندگانه به طراحان این امکان را می دهد تا بتوانند هر آنچه را که در ذهن دارند، طراحی و پیاده سازی کنند.
یادگیری یک سیستم مدیریت محتوای چندگانه می تواند تجربه ی خوبی برای یک طراح سایت باشد. استفاده از CMS ها کار طراحی را بسیار ساده تر می کند. سیستم های مدیریت محتوای چندگانه این امکان را به کاربران می دهند تا براحتی بتوانند اقدام به طراحی سایت کنند. حتی افراد مبتدی که هیچ تجربه ی قبلی در زمینه ی طراحی وبسایت ندارند با یک سیستم مدیریت محتوای چندگانه می توانند طراحی و توسعه ی وب انجام دهند.
در استفاده از CMS ها نیاز به دانش کدنویسی و کار با یک زبان برنامه نویسی حذف می شود. کار کردن با سیستم های مدیریت محتوای چندگانه بسیار آسان است و یکی از مهمترین دلایل محبوبیت آنها میان کاربران هم همین موضوع است.
سیستم های مدیریت محتوای چندگانه مانند وردپرس به کاربران مبتدی که دانش خاصی در زمینه ی طراحی سایت ندارند، این امکان را می دهد تا بتوانند براحتی یک سایت کاربردی با تمام ویژگی ها و امکاناتی که می خواهند، پیاده سازی کنند. البته این بدان معنا نیست که با سیستم های مدیریت محتوا می توان یک وب سایت بسیار حرفه ای طراحی کرد. اما برای افراد مبتدی که به تازگی وارد فیلد طراحی سایت شده اند، استفاده از یک CMS خوب کار طراحی را بسیار ساده تر و امکانپذیر می کند.
آموزش طراحی سایت فراتر از یادگیری صرفاً یک CMS است. یادگیری زبان های برنامه نویسی PHP، HTML و CSS به کاربران امکان ساخت وب سایت های حرفه ای و بسیار کارآمد را می  دهد. در واقع آموزش وردپرس بخشی از آموزش طراحی سایت است.
اگر می خواهید فقط چند صفحه ی وب ساده راه اندازی کنید، استفاده از سیستم های مدیریت چندگانه پاسخگوی کار شما خواهد بود. سایت ساز هایی نظیر وردپرس راه طراحی را بسیار کوتاهتر، سریعتر و ساده تر کرده اند. طراحی سایت با وردپرس بسیار ساده است و نیاز به کدنویسی ندارد.
اگر می خواهید تغییرات عمده ای در طراحی سایت، شکل ظاهری و عملکرد و احساس وب سایت خود ایجاد کنید، داشتن دانش مناسب در این زمینه بسیار مهم است. اگر بخواهید به محدودیت های سیستم های مدیریت محتوای چندگانه غلبه کنید دانش HTML و CSS و PHP ضروری است.
در مراحل اولیه ی طراحی سایت حرفه ای با استفاده از CMS ها، دانش نسبت به زبان های HTML و CSS ممکن است بیشتر حس شود. اما بعد از راه اندازی وب سایت مورد نظر، بارگذاری محتوا با استفاده از CMS ها بسیار راحت است. طراحی سایت با php در مواردی لازم است که بخواهید تغییرات عمده ای در عملکرد سایت ایجاد کنید.

آموزش طراحی سایت

آموزش طراحی سایت بخش های مختلفی دارد. برخی از جنبه های آموزش طراحی سایت عبارتند از آموزش یک سیستم مدیریت محتوا مانند آموزش وردپرس و یا آموزش جوملا، آموزش زبان نشانه گذاری HTML و CSS، آموزش کار با نرم افزار هایی مانند فتوشاپ و ....
آموزشگاه دارکوب دوره های آموزش طراحی سایت را هم به صورت مجازی و هم به صورت حضوری برگزار می کند. برای دریافت راهنمایی های بیشتر در خصوص کلاس ها و دوره های آموزش طراحی سایت در صورت تمایل می توانید با آموزشگاه دارکوب تماس حاصل فرمایید.

انتخاب یک سیستم مدیریت محتوای مناسب برای طراحی سایت

بروزرسانی سیستم مدیریت محتوا براحتی و سریع انجام می شود. سه تا از بهترین سیستم های مدیریت محتوای چندگانه عبارتند از وردپرس، جوملا و دروپال
جوملا و وردپرس هر دو سیستم های مدیریت محتوای چندگانه، متن باز و رایگان هستند. متن باز بودن این سیستم های مدیریت محتوای چندگانه بدین معناست که کاربران می توانند کدهای آنها را در بستر اینترنت بیابند و یا کدهایی به این CMS ها اضافه کنند. همچنین برای داشتن این سیستم های مدیریت محتوای چندگانه لازم نیست مبلغی پرداخت کنید. نحوه ی کار با جوملا و وردپرس ساده است و هر دو از تجارت الکترونیک پشتیبانی می کنند. هر دو انجمن های فعال دارند که در صورت بروز مشکل می توانید در این انجمن ها سؤال های خود را مطرح کنید. هر دو دارای افزونه های بسیار زیادی هستند که می توانید عملکرد هایی که می خواهید را در سایت خود پیاده سازی کنید. فراگیری آموزش وردپرس و آموزش جوملا به طراحان برای پیاده سازی و ساخت یک سایت زیبا، جذاب و کارآمد کمک می کند.

طراحی سایت با وردپرس

وردپرس در ابتدا برای وبلاگ نویسی بود. اما به مرور زمان به یک سیستم مدیریت محتوای کامل و پیشرفته برای طراحی سایت تبدیل گشت. طراحی سایت با وردپرس ساده است. وردپرس قالب های رایگان زیادی دارد که باعث کاهش هزینه های طراحی سایت می شود. افزونه های بسیار زیاد وردپرس امکان طراحی هر نوع سایت را به کاربران می دهند. در طراحی سایت با وردپرس تقریباً هر نوع عملکردی را در وب سایت های می توان پیاده سازی نمود.

طراحی سایت با جوملا

طراحی سایت با جوملا نیز بسیار ساده است. اما هزینه راه اندازی و نگهداری وب سایت در جوملا از وردپرس کمی بیشتر است. جوملا برای طراحی سایت های داینامیک بسیار خوب است. اما شاید برای حل و یا پیاده سازی برخی موارد به یک توسعه ی دهنده ی وب نیاز پیدا کنید.

طراحی سایت با دروپال

طراحی سایت با دروپال برای افراد مبتدی که کدنویسی نمی دانند، چندان مناسب نیست. برای طراحی سایت با دروپال حتماً بایستی نحوه ی کار با این سیستم مدیریت محتوا را بدانید.
دروپال برای سازماندهی محتوا بسیار خوب است. دروپال منعطف است و از ساخت فروشگاه تجارت الکترونیک پشتیبانی می کند.
هر سه سیستم مدیریت محتوای وردپرس، جوملا و دروپال بسیار خوب هستند. اما وردپرس محبوبیت بیشتری نسبت به جوملا و دروپال بین کاربران و توسعه دهندگان وب دارد. بر اساس گزارشات، تقریباً 35% از کل وب سایت های دنیا بر اساس وردپرس هستند.
وقتی با بیش از دو سیستم مدیریت محتوا کار کنید براحتی می توانید تفاوت های آنها را متوجه شوید و می توانید آنها را با هم مقایسه کنید. سیستم های مدیریت محتوایی مانند وردپرس و دروپال گزینه های بسیار زیادی برای طراحی سایت و سفارشی سازی سایت دارند. اما طراحی سایت با روش های مختلف ذهن ما را خلاق تر نگه دارد. شاید همین مسئله باعث سوق طراحان به طراحی سایت با روش های دیگر می شود.
هنگام کار با سیستم های مدیریت محتوای مختلف ممکن است متوجه UX بهتر و یا ضعف یک سیستم خاص شوید. به طور مثال اگر یک سیستم مدیریت محتوا داشبورد غیر بصری داشته باشد، آموزش نحوه کار با چنین سیستمی به کاربر مطمئناً سخت تر است و نیاز به صرف انرژی بیشتری دارد. همین تفاوت ها می تواند در انتخاب یک سیستم مدیریت محتوای بهتر، راهنما باشد.

درک بهتری از جایگاه خود داشته باشید

کار کردن صرفاً با یک CMS خاص می تواند به معنای از دست دادن دیدگاه در حرفه و شغلتان باشد. اگرچه کار کردن با یک سیستم مدیریت محتوا، کار طراحی را راحتتر می کند، اما کمبود تنوع در کار می تواند منجر به عدم ارزیابی مناسب از خود شود.
این موضوع می تواند موجب رکود کاری شود. خیلی مهم است که بتوانید خودتان و دانشتان را به چالش بکشانید. برای به چالش کشاندن خودتان می توانید از خود بپرسید:

  • آیا به بهترین نحو به کاربرانم خدمت رسانی می کنم؟
  • برای سود بیشتر پروژه چه اقداماتی می توانم انجام دهم؟
  • برای رشد بیشتر در کار، چه چیز هایی می توانم یاد بگیرم؟

وقتی با دو سیستم مدیریت محتوا کار کنید، بهتر می توانید به این سؤالات پاسخ دهید. زیرا هر CMS نقاط ضعف و قوت خاص خود را دارد و هر کدام در یک زمینه پتانسیل بیشتری دارند.
وقتی بتوانید درک درستی از هر کدام از CMS ها داشته باشید، بهتر می توانید تصمیم گیری کنید که کار با کدام یک بهتر و به نفع است. همچنین می توانید خودتان را ارزیابی کنید که آیا واقعاً در جایگاه درستی در شغلتان قرار دارید. این می تواند به پیشرفت کاری شما کمک زیادی کند.

اهمیت سیستم مدیریت محتوا چیست؟

بروزرسانی وب سایت های تجاری و شرکتی در دنیای دیجیتالی امروزی که همه چیز به سرعت در حال تغییر و پیشرفت است، خیلی مهم است. صاحبین وب سایت های تجاری در صورتی می توانند پیام تجاری خود را به گوش کاربرانشان برسانند که به صورت مرتب وب سایت خود را بروزرسانی کنند و مطابق با پیشرفت تکنولوژی، تغییرات لازم را در وبسایتشان اعمال کنند.
بروزرسانی در سیستم های مدیریت محتوا بسیار ساده است و نیاز به دانش و مهارت خاصی ندارد. علاوه بر بروزرسانی های ساده وب سایت های مبتنی بر CMS ها، برخی دیگر از دلایل مهم بودن CMS ها عبارتند از:

صرفه جویی در زمان و هزینه

طراحی سایت با CMS ها باعث کاهش هزینه ها و ذخیره ی زمان می شود. زیرا بخشی از کدنویسی هایی که توسط توسعه دهندگان انجام می شود، در سیستم های مدیریت محتوا وجود دارد.

گزینه های سفارشی سازی

وجود گزینه های سفارشی سازی زیاد در CMS ها به کاربران امکان ایجاد هر نوع تغییری اعم از تصاویر، پالت رنگی، فونت ها و .... را می دهد. در حالیکه اگر بخواهید این کار ها را با کدنویسی انجام دهید بایستی صفحات را یک به یک و به صورت دستی تغییر دهید. انجام این کار هم سخت و هم زمانبر است.

پشتیبانی از چند کاربر

اگر یک وب سایت با ویژگی های مختلف مانند وبلاگ، بخش مقالات، محصولات و .... دارید، استفاده از یک CMS بهتر است. CMS ها به شما این این امکان را می دهند که چندین اکانت مختلف بسازید و برای اکانت ها سطح دسترسی دهید.

بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت یا همان سئو یکی از مهمترین استراتژی های بازاریابی است. اگر به دنبال کسب رتبه های بالاتر SERP باشید، از سئو سایت خود نبایستی غافل شوید. استفاده از CMS ها تا حد زیادی بهینه سازی سایت را انجام می دهند. بدین معنا که در استفاده از CMS ها نیاز به نصب افزونه ی خاصی ندارید و آنها امکان بهینه سازی سایت را با استفاده از برچسب های متا تصاویر، عناوین صفحه و .... برای کاربران مهیا می کنند. اگرچه، اگر کاربری به دنبال بهبود بیشتر صفحه ی خود باشد، افزونه های لازم را می تواند نصب کند.
سئو استراتژی های زیادی دارد. استخدام یک متخصص سئو و یا شرکت معتبر سئو می تواند کمک زیادی به بهبود صفحات تجاری برای کمپانی ها و تجارت های بزرگ نماید. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای و مجرب، سفارش سئو و طراحی سایت صنایع مختلف را می پذیرد.

طراحی سایت با php

یکی دیگر از راهکار های طراحی وب، طراحی سایت با php است. php یک زبان برنامه نویسی سمت سرور است. از زبان php برای طراحی سایت های داینامیک، ایستاتیک و برنامه ها استفاده می شود. اسکریپت های php فقط در سرور هایی که  php در آنها نصب باشد، قابل خواندن است.
Php منبع باز و رایگان است و یادگیری آن نسبت به زبان های دیگر ساده تر است. به همید دلیل طراحی سایت با php نسبت به سایر زبان های برنامه نویسی ساده تر است. بیشتر سرور ها از php به طور پیش فرض پشتیبانی می کنند. به همین دلیل طراحی سایت با php مقرون به صرفه تمام می شود. طبق گزارشات، بیش از 20 میلیون وب سایت و برنامه در اینترنت بر اساس زبان برنامه نویسی php می باشند.
طراحی سایت با php برای وب سایت های بزرگ که ویژگی های خاص و زیادی دارند، مناسب تر است. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای درخواست طراحی سایت php مشاغل مختلف را می پذیرد. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از خدمات مشاوره ی رایگان شرکت دارکوب استفاده نمایید.

نتیجه

دانش نسبت به چند سیستم مدیریت محتوا بدین معناست که شما با تلاش کمتر به موفقیت های بیشتری می رسید. با علم نسبت به سیستم های مدیریت محتوای مختلف به عنوان یک طراح سایت می توانید هزینه ها را کاهش و پروژه های بیشتری انجام دهید.
همچنین با دانستن نحوه ی عملکرد سیستم های مدیریت محتوای چندگانه می توانید مقایسه ی درستی میان آنها انجام دهید و بهترین CMS را برای انجام یک پروژه انتخاب کنید. ضمن اینکه می توانید یک خود-ارزیابی داشته باشید و ببینید آیا واقعاً در جایگاه درستی در شغلتان قرار دارید. همه ی این سنجش ها در روند پیشرفت کاری یک طراح سایت مؤثر خواهد بود.
طراحی سایت حرفه ای جنبه های زیادی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره ی شرکت دارکوب استفاده نمایید. 

01-ارديبهشت-1400

نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد