برنامه های طراحی وب برنامه های طراحی وب

رتبه این آیتم
برنامه های طراحی وب
رتبه 3 در 2 رای از 1 تا 5

طی سال های اخیر، طراحی سایت رواج زیادی پیدا کرده و خیلی از افراد حقیقی و حقوقی به دنبال راه اندازی وب سایت برای سازمان و کسب و کار خود هستند.
با طراحی وب، افراد می توانند حضور آنلاین خود را تقویت کنند، به کاربران بیشتری دست یابند و سطح فروش و میزان درآمد خود را ارتقاء دهند.
برای طراحی وب برنامه ها و نرم افزار های گوناگونی وجود دارد که هر کدام قابلیت های خاص خود را دارد. انتخاب یک برنامه ی مناسب طراحی وب برای افرادی که در این زمینه تجربه ی زیادی ندارند، شاید کمی سخت و دلهره آور باشد. به همین منظور در این مقاله می خواهیم به بررسی برخی از این برنامه ها بپردازیم.
برنامه های طراحی سایت قابلیت های گوناگونی دارند. با این برنامه ها علاوه بر ایجاد و راه اندازی یک وب سایت، قادر به ویرایش وب سایت خود نیز خواهید بود.
برخی از برنامه های طراحی سایت ضمن اینکه امکان توسعه ی وب سایت به کاربر را می دهند، رایگان نیز هستند. با برنامه های طراحی وب، شما قادر خواهید بود کارهایی که یک طراح سایت انجام می دهد را خودتان انجام دهید.
استفاده از برنامه های طراحی وب، کار طراحی را خیلی ساده تر از گذشته و نیاز به کدنویسی را مرتفع کرده است.
البته باید در نظر داشته باشید که طراحی های وب حرفه ای و پیچیده نیاز به مهارت و تجربه ی زیادی دارد.
اگر به اندازه ی کافی در طراحی وب مجرب و ماهر نیستید، طراحی سایت خود را به متخصصین این حوزه بسپارید.
شرکت معتبر دارکوب پیشرو در ارائه ی سرویس های طراحی وب و سئو، سفارش انواع طراحی سایت را می پذیرد.
می توانید از مشاوره های رایگان شرکت دارکوب برای بهبود طراحی وب سایت خود نیز بهره ببرید.

برنامه های طراحی وب

Deamweaver

dreamweaver یک ابزار قدرتمند در صنعت طراحی وب می باشد و از آن به عنوان پدر ابزار طراحی وب و نرم افزار طراحی سایت یاد می شود.
Dreamweaver یک پلتفرم صریح، نرم و بصری به کاربر ارائه می دهد که کاربر با استفاده از آن می تواند از ابتدا تا انتهای یک وب سایت را طراحی کند. dreamweaver یک ویرایشگر کد و نمایش زنده دارد که یک محیط ایده آل برای طراحی، برای افراد مبتدی و حرفه ای را فراهم کرده است.
با dreamweaver می توانید براحتی به سرور ها متصل شوید، پرونده ها را در درایو محلی خود بارگذاری کنید، محتوا را ویرایش و اصلاح کنید و سپس دوباره آن را در سرور بارگذاری کنید.
Dreamweaver دارای UI بصری و کاربرپسند است که کار طراحی را بسیار ساده می کند.

نرم افزار Adobe photoshop

فتوشاپ یک ویرایشگر گرافیکی تجاری بسیار محبوب است که برای سیستم عامل مک و ویندوز استفاده می شود.
Adobe photoshp یک نرم افزار ضروری است که هر طراح سایت باید آن را داشته باشد. از فتوشاپ می توان در صنعت عکاسی و طراحی وب استفاده کرد.
این نرم افزار از عملکرد ویرایشگر بر اساس لایه استفاده می کند و به کاربر این امکان را می دهد تا بتواند تصاویری ایجاد کند و یا فیلتر هایی بر روی لایه ها و جنبه های مختلف عکس اعمال کند. با استفاده از این نرم افزار شما می توانید هر جنبه از تصویر، گرافیک و وضوح را تنظیم کنید.
این نرم افزار لیست بی شماری از ابزار ها را دارد که شما را قادر به انجام هر نوع تغییری برای عکس مورد نظرتان می کند.
شما با استفاده از فتوشاپ می توانید کل وب سایت خود را طراحی کنید و سپس با ارسال آن به برنامه های مناسب، طرح خود را به صورت وب سایت درآورید.
بعلاوه، با این برنامه می توانید قالب ها را نیز طراحی کنید.
فتوشاپ یکی از بهترین نرم افزار ها برای ویرایش عکس در بازار می باشد و توسط میلیون ها طراح و عکاس در سراسر دنیا استفاده می شود.
فتوشاپ یک برنامه ی کاربردی است و برای اینکه بهترین و بیشترین بهره را از آن ببرید، لازم است که نحوه ی کار با آن را به خوبی بدانید و از قبل تجربه ی کار با آن را داشته باشید.
فتوشاپ تقریباً برای هر پروژه ای ایده آل می باشد. از فتوشاپ حتی اگر برای طراحی وب هم استفاده نکنید و فقط تصاویر را با استفاده از آن بهینه کنید، باز هم عالی است.

Wamp یا mamp

Wamp و mamp دو ابزار عالی برای آزمایش وب سایت بر روی یک سرور واقعی بدون نیاز به استفاده از یک سرور واقعی می باشند. برای اینکه عملکرد وب سایت خود را قبل از خرید یک میزبان وب بتوانید ببنید، آن را بر روی wamp و یا mamp قرار دهید.
این دو برنامه، هر آنچه را که برای راه اندازی و آزمایش یک وب سایت نیاز باشد، در اختیار شما قرار می دهند. اینها برنامه های بسیار خوبی هستند که یک محیط سرور را به صورت محلی در رایانه ی شما ایجاد می کنند و دارای یک موتور پایگاه داده و پردازش PHP می باشند. این نرم افزارها برای کسانی که از وردپرس استفاده می کنند، یک گزینه ی عالی است.
Wamp مخصوص ویندوز و mamp نسخه ی mac نرم افزار است. هر دو رایگان هستند و نسخه های اولیه ی آنها در دسترس است.

Adobe fireworks

Fireworks به شما امکان ایجاد وب سایت با یک گرافیک بسیار بهینه شده را می دهد که در محیط های وکتور و بیت مپ کاملاً قابل ویرایش می باشد. شما می توانید فایل های فتوشاپ و illustrator را به fireworke ارسال کنید و تغییراتی به آنها اعمال کنید و یا صفحات و لایه هایی به آن اضافه کنید.
به طور خلاصه، fireworks پروژه ی طراحی گرافیک شما را می گیرد و آن را به یک نمونه ی اولیه ی وب تعاملی، تبدیل می کند. شما می توانید fireworks png را به html و css ارسال کنید.

Panic coda

Panic coda یک برنامه ی وب اشتراکی برای سیستم عامل مک می باشد. این برنامه به دنبال کاهش میزان برنامه های کاربردی که شما برای توسعه ی یک وب سایت و بهبود روند کار تیم خود به آنها نیاز دارید، می باشد. برخی از این برنامه ها عبارتند از FTP client، ویرایشگر css، سیستم کنترل نسخه و ....
فلسفه ی توسعه ی وب یک ویندوز coda این است که از یک رابط tab دار برای ویرایش متن، انتقال فایل، SVN، css و حتی کتاب ها استفاده کند.
این UI ساده و بصری است و رتبه ی بهترین تجربه ی کاربر سیستم عامل مک را در سال 2007 به دست آورد.

نتیجه

استفاده از برنامه های طراحی وب، کار طراحی را بسیار ساده تر از گذشته کرده است. امروزه برنامه های زیادی برای طراحی وب وجود دارد که هر کدام قابلیت های زیاد و متفاوتی از یکدیگر دارند. برای هر نوع وب سایتی که بخواهید راه اندازی کنید، می توانید از برنامه های طراحی وب استفاده کنید.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد