راه های گوناگون کسب درآمد برای طراحان سایت راه های گوناگون کسب درآمد برای طراحان سایت

رتبه این آیتم
راه های گوناگون کسب درآمد برای طراحان سایت
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

دنیای مجازی روز به روز در حال گسترش و جذب طرفداران بیشتر است. در راستای همین گسترش و همه گیری استفاده از دنیای مجازی، تقاضا برای شغل هایی مانند طراحی و توسعه سایت نیز رو به افزایش است.
اما از طرفی حضور طراحان حرفه ای و بازار اشباع شده ی طراحی سایت، پیدا کردن مشتری ممکن است برای برخی از طراحان سایت به خصوص افراد مبتدی کمی سخت باشد.
در این مقاله می خواهیم راهکار هایی برای طراحان سایت برای کسب درآمد بیشتر ارائه دهیم.

کسب درآمد بیشتر برای طراحان سایت

تبلیغات را از دست ندهید

به عنوان یک طراح یا توسعه دهنده ی وب، تبلیغات را باید در صدر کار های خود قرار دهید. نحوه ی بازاریابی شما برای پایدار ماندن در بازار رقابتی تجارت و کسب و کار و توانایی شما برای رقابت بسیار مهم است. بازاریابی می تواند به شما کمک کند تا برای طولانی مدت پابرجا باقی بمانید.
اگر یک طراح وب هستید و به دنبال کسب درآمد بیشتر هستید، با راهکار هایی که در ادامه ی مقاله خواهیم گفت، می توانید بیشتر درآمد بدست آورید.

برای یک شرکت طراحی وب کار کنید

راه اندازی یک کسب و کار حرفه ای نیاز به مهارت های زیادی دارد. به دست آوردن این مهارت ها مستلزم صرف زمان و انرژی است. خیلی از طراحان نمی خواهند که این زمان و انرژی را صرف کنند. بنابراین برای این دسته از افراد به استخدام درآمدن برای یک شرکت دیگر،می تواند بهترین گزینه باشد.
با کار کردن برای یک فرد دیگر می توانید بر روی مهارت هایی که به آن علاقه مند هستید، بیشتر تمرکز کنید و کسب بقیه ی مهارت ها را رها کنید.
با کار کردن برای یک شرکت دیگر می توانید تجربه ی کار با انواع پروژه های مشتری را به دست آورید و یک درآمد ثابت داشته باشید. بنابراین نگران افزایش و کاهش درآمد نخواهید بود. همچنین زمان کاری شما مشخص و ثابت است.
اما از سوی دیگر شما در انتخاب پروژه و یا کار با کدام مشتری را نخواهید داشت و کارفرما به شما می گوید که چه کاری باید انجام دهید. تایم کاری شما انعطاف نخواهد شد و شما ملزم به کار در ساعات کاری مشخص شده هستید.

می توانید به عنوان یک فریلنسر کار کنید

اگر به عنوان یک فریلنسر وارد بازار کار شوید، می توانید تجربه های زیادی کسب کنید. اما مسئولیت تمام آنچه که انجام می دهید بر عهده ی خودتان است. به عنوان یک فریلنسر می توانید بر روی هر پروژه ای که دوست دارید کار کنید، اما انجام تمام امورات دیگر کاری مانند عقد قراردارد، دریافت هزینه از مشتری و ارسال فاکتور ها و هماهنگی ها و ... همگی بر عهده ی خودتان است. اگرچه شاید وظایف شما به عنوان یک فریلنسر بیشتر از یک کارمند باشد اما میزان دریافتی ها را خودتان مشخص خواهید کرد.
تمام تایم کاری دست خودتان است و می توانید به صورت نیمه وقت و یا تمام وقت کار کنید.
می توانید پروژه هایی را انتخاب کنید که در آنها مهارت بیشتری دارید و یا بیشتر از آن لذت می برید.
همانطور که گفتیم به عنوان یک فریلنسر تمام وظایف بر عهده ی خودتان می باشد. به عنوان یک فریلنسر بایستی کار بازاریابی را نیز خودتان انجام دهید. اگر در این زمینه به اندازه ی کافی مهارت ندارید، باید برای موفقیت بیشتر آنها را کسب کنید.
اگر مزایایی که یک کارمند به طور معمول از آنها برخوردار است مانند بیمه و ... را می خواهید، خودتان باید برایشان هزینه کنید. در حالی که اگر برای یک شرکت کار کنید، شرکت این هزینه ها را برای شما پرداخت می کند.

در یک سرویس خاص طراحی تخصص داشته باشید

بسیاری از طراحان وب بر روی یک جنبه ی خاص از طراحی و یا یک سرویس خاص تمرکز می کنند و سعی می کنند در آن تبدیل به متخصص شوند و خود را در آن زمینه به دیگران معرفی می کنند. به عنوان مثال طراحی قالب های HTML  و  CSS با استفاده از فتوشاپ.
در این صورت شما در یک زمینه ی خاص شناخته می شوید و می توانید کار های خود را به دیگر طراحان و یا شرکت های مختلف ارائه دهید. به جای اینکه زمان و انرژی خود را صرف یادگیری مهارت های مختلف کنید، آن را به یک زمینه ی خاص اختصاص خواهید داد و در یک زمینه ی خاص واقعاً خبره خواهید شد.
به مرور زمان و کسب مهارت های لازم و جذب مشتری می توانید حرفه ی خود را گسترش دهید و یک تیم برای کاری که انجام می دهید، تشکیل دهید.
اما از طرفی این کار می تواند کمی خسته کننده و تکراری باشد.

فروش قالب/ عکس/ لوگو

اگر یک طراح وب هستید، می توانید به طور اختصاصی بر روی طراحی قالب و فروش آنها کار کنید. از این طریق می توانید درآمد زیادی کسب کنید.
همچنین راه دیگر کسب درآمد فروش عکس است. می توانید یک وب سایت راه اندازی کنید و عکس های جذاب و زیبایی را که تهیه کرده اید در آن بارگذاری کنید. مطمئناً خیلی به دنبال عکس های منحصر به فرد و جذاب برای وب سایت و یا کسب و کار خود هستند.
طراحی لوگو به طور خاص یکی دیگر از روش هایی است که شما در دنیای مجازی می توانید از طریق آن کسب درآمد کنید.
امروزه خیلی از شرکت ها و کسب و کار های مختلف که به دنبال راه اندازی یک وب سایت و یا برندینگ هستند، به دنبال طراحانی حرفه ای برای ایجاد لوگوی شرکت خود هستند.

یک نویسنده ی طراح وب و یا وبلاگ شوید

طراحان وب می توانند وبلاگ شخصی خود را راه اندازی کنند و شروع به نوشتن برای آن کنند و یا می توانند برای وبلاگ های دیگر بنویسند و درآمدزایی خود را شروع کنند.
اگر از نویسندگی لذت می برید و می خواهید دانش و تجربه ی خود را با سایر طراحان و فعالان حرفه ی خود به اشتراک بگذارید، نوشتن را شروع کنید.

نوشتن کتاب

با نوشتن کتاب می توانید به معرفی کسب و کار خود و جذب مشتریان بالقوه بپردازید.
می توانید برای یک صنعت خاص و یا مشتریان خاص کتاب بنویسید. نوشتن کتاب اگرچه کمی زمانبر و سخت است و تکنیک های خاص خود را می طلبد اما می تواند یک منبع کسب درآمد باشد.

نتیجه

طراحی وب دنیای گسترده ای دارد و طراحان علاوه بر طراحی از راه های گوناگون دیگری می توانند کسب درآمد کنند.
اگر می خواهید درآمد بیشتری داشته باشید، در زمینه ای که به آن علاقه مند هستید، مهارت های کافی را کسب کنید و شروع به کار کنید.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد