از وب سایت خود در دوران کووید 19 کسب درآمد کنید از وب سایت خود در دوران کووید 19 کسب درآمد کنید

رتبه این آیتم
از وب سایت خود در دوران کووید 19 کسب درآمد کنید
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

پایداری کووید 19 برای مدت زمان طولانی بر خیلی از تجارت های کوچک و بزرگ تأثیرات منفی گذاشته است. خیلی از کسب و کار های کوچک مختل شده اند و تجارت های بزرگ آسیب دیده اند. کووید 19 همچنین رفتار آنلاین خرید خیلی از کاربران متأثر کرده است.
کووید 19 بازار جهانی را دچار تنش کرده، خیلی از مشاغل مجبور به تعطیل کردن کسب خود شدند و خیلی از شرکت ها هنوز به دنبال این هستند که چگونه می توانند آسیب حاصل از کرونا را جبران کنند.
اگرچه خیلی از مشاغل آسیب دیده اند اما از سوی دیگر برخی مشاغل بازار بهتری را به دست آورده اند. از جمله ی این مشاغل می توان به تجارت ها و فروشگاه های الکترونیک اشاره کرد.
در دوران سخت کرونا خیلی از کاربران ترجیح می دهند در منازل خود بنشینند و با استفاده از دنیای مجازی و بستر اینترنت به روابط کاری و دوستانه ی خود ادامه دهند و یا نیازمندی های روزانه ی خود را به صورت آنلاین تهیه کنند.
اگر خوشبینانه نگاه کنیم، این می تواند برای مشاغل آسیب دیده هم فرصتی خوب محسوب شود. زیرا صاحبان مشاغل مختلف با راه اندازی وب سایت و حضور آنلاین و ارائه ی محصولات و خدمات خود به صورت آنلاین می توانند به کسب و کار خود رونق بدهند.
اما کشف چگونگی سرپا نگه داشتن تجارت های آسیب دیده می تواند سخت و هزینه بردار باشد. به همین دلیل می خواهیم به بررسی مواردی بپردازیم که با استفاده از آنها می توانید کسب و کار خود را با شرایط فعلی منطبق کنید و حداکثر بهره را ببرید.

چگونه در دوران کووید 19 کسب درآمد کنم؟

یک وب سایت راه اندازید و آن را مرتباً بروزرسانی کنید

اولین قدم برای جبران آسیب های وارده از کرونا برای کسب و کار های مختلف می تواند راه اندازی یک وب سایت باشد. وب سایت شما بیانگر هویت تجاری و حضور آنلاین شما می باشد.
اما از آنجا که خیلی از تجارت ها بی ثبات و بسیاری از کاربران در دوران کووید 19 بی صبر و کم حوصله شده اند، شما به عنوان کسی که حرفه ای دارد بایستی با ارائه ی اطلاعات درست و دقیق در مورد کسب و وضعیت فعلی خود، کاربرانتان را حمایت کنید.
با ارائه ی اطلاعات درست در مورد کسب و کار خود می توانید اعتماد کاربرانتان را جلب کنید.

در مورد اینکه تجارت شما چیست و تفاوت کسب و کارتان با دیگران شفاف و صادق باشید

در مورد خدمات و محصولات و ارائه ی راه حل های مختلف در صورت بروز مشکل های احتمالی با کاربرانتان شفاف و صادق باشید. در مورد مزیت کسب و کارتان نسبت به رقبایتان صراحتاً صحبت کنید.
با داشتن یک وب سایت آماده به فروش 80% راه را رفته اید.
اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما حاوی اطلاعاتی است که کاربران به آن نیاز دارند. همچنین در نظر داشته باشید که این اطلاعات بایستی در دسترس کاربران باشد. این اطلاعات می تواند شامل قیمت اجناس و یا خدمات شما، هزینه ی حمل و نقل، سیاست بازگشت، سرعت تحویل و .... باشد. در مورد توضیحات محصولات خود حساس باشید. زیرا آنها دقیقاً باعث جذب کاربرانی می شوند که به همان محصول نیاز دارند. در واقع در دوران کووید 19، این توضیحات محصولات است که با مشتریان صحبت می کند. زیرا سبک زندگی خیلی از افراد در این دوران تغییر کرده است.

پیشنهاد کارت های هدیه ی آنلاین

با ارائه ی کارت های هدیه ی آنلاین می توانید مشتریان خود را ترغیب کنید تا از وب سایت شما خریداری کنند. همچنین با جذب آنها از این طریق می توانید آنها را پس از دوران کووید 19 به فروشگاه فیزیکی خود هدایت کنید.

اطمینان حاصل کنید که فرم های شما کار می کنند

اطمینان حاصل کنید که تمام فرم های موجود در وب سایت شما به درستی کار می کنند و به افراد صحیحی ارسال می شوند. بررسی صحت و سلامت فرم ها را به صورت مرتب انجام دهید. همچنین اطمینان حاصل کنید که شماره تلفن و اطلاعات تماس با شما صحیح می باشد.

ارتباط خود با کاربرانتان را از طریق رسانه های اجتماعی تقویت کنید

در دوران کووید 19 و فاصله های اجتماعی، بهره بردن از رسانه های اجتماعی می تواند یک راه مناسب برای حفظ ارتباط با کاربران و از بین بردن فاصله ها باشد.
با استفاده از رسانه های اجتماعی سعی کنید جنبه ی انسانی برند خود را بیرون بکشید و با کاربرانتان در ارتباط باشید. رسانه های اجتماعی به منظور مکالمه راه اندازی شده اند. حتماً از این ویژگی استفاده کنید.
به طور مثال، اگر کسب و کار شما، فروش محصولات آرایشی و بهداشتی می باشد، می توانید از طریق فیسبوک و یا اینستاگرام با نشان دادن ویدئو های آموزش مراقبت از پوست و پرسش نظرات کاربران ارتباط خود را با مشتریانتان حفظ کنید.
علاوه بر حفظ ارتباط از طریق رسانه های اجتماعی شما می توانید کسب درآمد نیز داشته باشید. بسیاری از خرده فروشی ها از طریق رسانه های اجتماعی محصولات خود را ارائه می دهند.
استفاده از رسانه های اجتماعی راهی بسیار عالی برای زنده نگه داشتن نام تجاری خود در ذهن کاربران است.

تا می توانید ارتباط کاربران با خودتان را آسانتر کنید

امروزه کاربران کم حوصله تر از قبل هستند. خیلی از آنها به اندازه ی کافی وقت برای صرف کسب اطلاعات درباره ی موارد گوناگون ندارند. بنابراین تا جاییکه امکان دارد بایستی برای پاسخگویی به سؤالات آنها آماده باشید. خواه این مکالمه به صورت زنده باشد و یا شخصی با شما تماس گرفته باشد، شما بایستی در اسرع وقت به سؤالات کاربران پاسخ دهید.

وب سایت خود را به یک نمایشگاه تبدیل کنید

از آنجا که برگزاری جلسات حضوری و نمایشگاه برای خیلی از تجارت ها در دوران کرونا امکان پذیر نیست، بایستی از وب سایت خود برای بیان داستان های هیجان انگیز کسب و کارتان استفاده کنید. به همین منظور می توانید عکس های بروز شده از محصولات، نمونه پروژه هایی که تاکنون انجام داده اید و هر آنچه که به نظرتان ارزشمند است و کاربر را جذب و درگیر می کند را در وب سایتتان قرار دهید.
هر چه اطلاعاتی که به کاربر ارائه می دهید، ارزشمند تر باشد، بهتر است.

وب سایت سازگار با موبایل راه اندازی کنید

طبق مطالعات، بیش از 70% از کاربران از طریق گوشی های همراه خود به اینترنت دسترسی پیدا می کنند. همچنین تعداد کاربران از این دسته رو به افزایش است. بنابراین با راه اندازی یک وب سایت ریسپانسیو می توانید به گروه کاربران بیشتری دسترسی داشته باشید. به خصوص این موضوع در دوران کووید 19 به دلیل رو آوردن اغلب مردم به دنیای مجازی، پررنگ تر هم شده است.

نتیجه

اگرچه دوران کرونا شرایط سختی را برای بسیاری از کسب و کار ها خلق کرده است، اما این می تواند برای تجارت آنلاین شما یک فرصت محسوب شود. با راه اندازی یک وب سایت و ایجاد تغییرات لازم می توانید کسب و کار و درآمد خود را بهبود ببخشید.
در واقع وب سایت شما می تواند ویترین فروشگاه شما باشد.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد