فاکتور های کلیدی برای طراحی سایت تأثیرگذار فاکتور های کلیدی برای طراحی سایت تأثیرگذار

رتبه این آیتم
فاکتور های کلیدی برای طراحی سایت تأثیرگذار
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

در دنیای دیجیتالی و رقابتی امروز، طراحی وب تأثیرگذار برای بازاریابی آنلاین موفق بسیار مهم است. اگرچه فاکتور های زیادی بر یک طراحی خوب تأثیر می گذارند، اما هدف نهایی از تمام این فاکتور ها ارائه ی تجربه ی کاربری خوب است. در واقع وب سایتی موفق است که بتواند تجربه ی کاربری مثبتی را ایجاد کند. یک طراحی خوب، افراد را به خود جذب و درگیر می کند و آنها را ترغیب به یک اقدام عملی برای تماس و یا خرید محصول و سرویس ها می کند.
صاحبان مشاغل مختلف با داشتن یک وب سایت عالی و کارآمد می توانند به رقابت با دیگر شرکت ها در حیطه ی کاری خود بپردازند و در اصل داشتن یک وب سایت عالی به معنای حضور آنها در صحنه می باشد.
وب سایتی که به خوبی طراحی شده باشد می تواند برای شما سودآور باشد و تبدیل به یکی از اهداف اساسی شما در تجارت و کسب و کارتان شود. شما با وب سایت خود می توانید به معرفی خود به کاربرانتان بپردازید و آنها را تحت تأثیر قرار دهید. کاربران تازه وارد یقیناً بیشتر از سایر کاربران تحت تأثیر قرار می گیرند. آنها فوراً به قضاوت شما خواهند پرداخت. پس بایستی طراحی وب خود را بگونه ای انجام دهید که حس مثبت و خوبی به کاربران به ویژه کاربران تازه وارد انتقال دهید. این تأثیر مثبت می تواند آنها را به مشتریان وفادار شما تبدیل کند، نرخ تبدیل را افزایش و نرخ ترک از صفحه ی شما را کاهش دهد و در مجموع باعث افزایش ترافیک وب سایت شما و افزایش درآمد شما گردد. حال که به اهمیت یک طراحی خوب پی بردیم، بهتر است به فاکتور های مؤثر یک طراحی عالی و کارآمد بپردازیم.
فاکتور های زیادی در یک طراحی وب عالی و تأثیرگذار دخیل هستند. از جمله:

فاکتور های کلیدی برای طراحی وب تأثیرگذار

از یک پیمایش آسان و شفاف در طراحی خود استفاده کنید

پیمایش بصری به کاربران کمک می کند تا آنچه را که مورد جستجو قرار داده اند، راحتتر بیابند. مسیر ها و دکمه ها در طراحی سایت بایستی به خوبی مشخص باشند تا کاربر را از سردرگمی برهاند.
پیمایش اصلی صفحه ی شما باید ساده و نزدیک به لبه ی بالایی صفحه ی وب باشد. در هر صفحه از وب خود از برچسب ها استفاده کنید. در بالای وب سایت خود یک جعبه ی جستجو قرار دهید تا کاربران بتوانند از طریق آن و با استفاده از کلمات کلیدی به جستجوی موارد مختلف بپردازند. از استفاده ی بیش از اندازه ی گزینه های پیمایش در صفحه ی خود پرهیز کنید.

وب سایت خود را ساده طراحی کنید

کاربران به منظور یافتن اطلاعات مورد نیاز خود به وب سایت ها مراجعه می کنند. اگرچه زیبایی و خلاقیت در وب سایت ها مهم است، اما اگر زیبایی باعث زحمت بیشتر کاربران شود، نه تنها آنها را جذب نمی کند، بلکه باعث می شود کاربران برای یافتن خواسته های خود به وب سایت های دیگر مراجعه کنند. زیبایی در سادگی است. از استفاده ی بسیار زیاد از عناصر طراحی دوری کنید. این کار باعث اتلاف وقت و تلاش بیشتر کاربران می شود.

طراحی سایت ریسپانسیو

امروزه اغلب داد و ستد های تجاری از طریق موبایل انجام می شود. تعداد کاربرانی که از طریق گوشی های همراه خود به جستجوی فضای مجازی می پردازند رو به فزونی است. این بدان معناست که وب سایت ها بایستی بر روی گوشی های همراه و تبلت ها به خوبی کار کنند. داشتن یک وب سایت ریسپانسیو می تواند تضمینی برای عالی بودن وب سایت شما و کارآمدی آن بر روی دستگاه های مختلف با صفحه نمایش های متفاوت باشد.
داشتن وب سایت ریسپانسیو می تواند کاربران شما را برای مدت بیشتری در صفحه ی شما نگه دارد. ماندن آنها برای مدت طولانی تر در صفحه ی شما احتمال جذب آنها و ترغیب به تجارت با شما را بیشتر خواهد کرد.

داشتن صفحه ی تماس با ما

با داشتن این صفحه در وب سایت خود، کاربران راحتتر می توانند به شما دسترسی پیدا کنند. در این صفحه از هر چیزی که دسترسی کاربرانتان به شما را راحتتر می کند، مانند فرم های تماس، شماره تماس، آدرس ایمیل و ... استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که در منوی پیمایش از لینک صفحه استفاده شده است. از این طریق کاربران می توانند به سرعت به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند.

استفاده از محتوای عالی و جذاب

ارائه ی محتوای خوب و جذاب نقش مهمی در جذب و ماندن کاربران و تبدیل آنها به کاربران دائمی بازی می کند.
استفاده از عناصر بصری مانند عکس ها و ویدئو ها برای کاربران جذاب تر و قابل فهم تر است. طبق گزارشات، 68% از مردم ترجیح می دهند با استفاده از ویدئو ها به شناخت و بررسی محصولی که می خواهند بخرند، بپردازند. همچنین طبق آمار، 39% از تماس ها برای سفارش و یا خرید محصولی بعد از نمایش ویدئو ها اتفاق می افتد.

استفاده از فرم های نظرسنجی

استفاده از فرم ها می تواند برای کاربران به نوعی ایجاد اعتماد و دلگرمی کند. وب سایت ها هر چقدر هم که عالی طراحی شده باشند و محتوای آنها به خوبی نوشته شده باشد، بایستی از این فرم ها برای بررسی بازخورد ها و نظرسنجی کاربران استفاده کنند. با استفاده از این فرم ها می توانید تلاش های خود را نتیجه بخش کنید.

طرح های رنگی

اگرچه کارآیی مهمترین فاکتور در طراحی وب سایت می باشد، اما استفاده از طرح های رنگی هم در جایگاه خودشان مهم هستند. در مبحث زیبایی شناسی، استفاده از طرح های رنگی مناسب نه تنها بر زیبایی، بلکه بر جذب کاربران تأثیر زیادی دارد. طرح های رنگی می تواند نظر کاربران را به خود جلب کند.
در انتخاب طرح های رنگی بایستی به دیدگاه های تجاری و برندی که وب سایت را برای او طراحی می کنید، توجه کنید. به نیاز های کاربران خود توجه کنید و مطابق با سلیقه و نیاز آنها و با توجه به تأثیر رنگ ها بر روحیه ی کاربران رنگ ها را انتخاب کنید. پس از انتخاب رنگ غالب، پالت رنگی را پر کنید. اگر می خواهید توجه کاربران را به یک دکمه ی خاص جلب کنید، از رنگ های جذاب و پر انرژی برای آن نقاط استفاده کنید.

نتیجه

هدف از طراحی وب سایت همانطور که پیشتر گفته شد، ارائه ی تجربه کاربری خوب و برآوردن نیاز ها و اهداف کاربران می باشد. تمام موارد گفته شده در مقاله برای محقق کردن و در راستای این موضوع می باشد. با یک طراحی مؤثر می توانید کاربران بیشتری را جذب تجارت خود کنید و ترافیک و نرخ تبدیل وب سایت و به دنبال آن درآمد خود را افزایش دهید.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد