مقایسه ی نسخه ی ریسپانسیو و AMP وب سایت مقایسه ی نسخه ی ریسپانسیو و AMP وب سایت

رتبه این آیتم
مقایسه ی نسخه ی ریسپانسیو و AMP وب سایت
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

طراحی وب ریسپانسیو اکنون به یک ضرورت و پیش نیاز برای طراحی صفحات وب برای ارتقاء سازگاری در اندازه های صفحه نمایش های مختلف، بستر های نرم افزاری و جهت گیری و رفتار کاربر تبدیل شده است. اما بسیاری از مردم درگیر این موضوع هستند که آیا طراحی وب ریسپانسیو تنها معیار برای بهبود ساختار وب سایت است؟
امروزه بیشتر مردم در سراسر جهان ترجیح می دهند از طریق تلفن های همراه خود به اینترنت دسترسی پیدا کنند. بنابراین وظیفه ی توسعه دهندگان می باشد که وب سایت هایی را ایجاد کنند که به راحتی توسط کاربران تلفن های همراه باز شوند.
با این حال سرعت پایین و زمان طولانی بارگذاری این صفحات در هنگام دسترسی به هر وب سایتی در تلفن های هوشمند خود یک مانع بزرگ برای این دسته از کاربران می باشد. اگر وب سایتی به سرعت بارگذاری نشود، خیلی از افراد ترجیح به ترک آن را می دهند.
گوگل برای حل این مشکل، AMP یا همان صفحات سریع موبایل را ارائه داد. یک ابتکار باور نکردنی که به فراهم کردن سریع بارگذاری محتوای تلفن های همراه کمک می کند. اگر خواهان دسترسی سریع به محتواء در تلفن های همراه خود هستید، بایستی از AMP استفاده کنید.
طبق تحقیقات، هر دو طراحی یعنی هم طراحی ریسپانسیو و هم طراحی AMP (صفحه های شتاب موبایل) به منظور دستیابی به تجربه کاربری خوب، با یکدیگر کار می کنند. بنابراین طراحی وب ریسپانسیو در هیچ کدام از جنبه های تجربه ی کاربر، ساختار سایت، بهبود سئو و رتبه بندی به تنهایی کار نمی کند و طراحی AMP برای توسعه ی صفحات وب ریسپانسیو موبایل مورد تقاضا می باشد.

AMP دقیقاً چیست؟


پروژه ی AMP که توسط گوگل آغاز شد، در تلاش است تا روشی بسیار بهینه برای ارائه ی محتوا در دستگاه های تلفن همراه بسازد. AMP روشی بسیار تخصصی برای ساخت صفحه های سریع موبایل است که در آن از تکنیک های بهینه سازی شده استفاده شده است.
AMP یک ابتکار منبع باز است که توسط گوگل در سال 2015 راه اندازی شد. AMP به منظور ایجاد صفحات سریع موبایل ایجاد شد. AMP یک صفحه ی HTML است که از برچسب های HTML سفارشی معروف به برچسب های AMP HTML که بسیار سبک وزن هستند و برای طراحی قوی هستند، استفاده می کند.
صفحات سریع موبایل یک رویکرد و ابزاری است برای توسعه ی صفحات وب با محتوای پایدار که به سرعت بارگذاری می گردد.
AMP نسخه ای بسیار قدرتمند از HTML است که به منظور ارائه ی محتوای با کیفیت در اختیار کاربران تلفن های همراه قرار می گیرد. بهترین بخش AMP اینست که می تواند به طور مؤثر با هر وب سایت موجودی کار کند. AMP همچنین مانند فیسبوک می تواند از طیف گسترده ای از شبکه های اجتماعی پشتیبانی کند. بنابراین برای وب سایت هایی که از این تکنیک استفاده می کنند، کسب درآمد بسیار ساده خواهد شد.
تفاوت بین صفحات موبایل با شتاب گوگل و یک وب سایت ریسپانسیو موبایل چیست؟
صفحات با شتاب موبایل (AMP) و طراحی وب ریسپانسیو هر دو از بلوک های ساختاری پایه ای برای ایجاد یک صفحه ی موبایل استفاده می کنند: CSS،  جاوااسکریپت و HTML.
پس تفاوت آنها در چیست؟
بیایید نگاهی بیاندازیم به AMP در مقابل وب سایت تلفن همراه ریسپانسیو.

تفاوت AMP با طراحی وب ریسپانسیو چیست؟


صفحات موبایل و وب سایت های ریسپانسیو هر دو روی یک تلفن همراه کار می کنند، اما پروژه ی AMP و طراحی وب ریسپانسیو اهداف متفاوتی دارند.
طراحی وب ریسپانسیو روشی است برای سازماندهی و طراحی وب سایت به گونه ای که در هر دستگاه، از رایانه ی رومیزی گرفته تا تلفن همراه کار کند. می توان گفت طراحی ریسپانسیو روی انعطاف پذیری متمرکز است.
پروژه ی AMP یک چارچوب وب است که برای ارسال فوری مطالب به کاربران تلفن همراه طراحی شده است. AMP روی سرعت متمرکز است.
AMP و طراحی وب ریسپانسیو در چه موارد دیگری با یکدیگر متفاوت هستند؟
AMP می تواند با یک وب سایت موجود همکاری کند، طراحی وب ریسپانسیو، یک طراحی وب فعلی را جایگزین می کند و نیازی به جایگزینی وب سایت موجود با AMP نیست. در حالی که استفاده از AMP به طور انحصاری امکان پذیر است، AMP می تواند بدون طراحی مجدد سایت به یک وب سایت موجود ریسپانسیو و یا غیر ریسپانسیو اضافه شود. برعکس، اضافه کردن یک طراحی وب ریسپانسیو نیاز به طراحی مجدد دارد که به طور مؤثر جایگزین وب سایت فعلی شود.
AMP فقط برای محتوای استاتیک کار می کند در حالیکه طراحی وب ریسپانسیو برای هر وب سایتی قابل استفاده است
استفاده ی ایده آل برای AMP در مقالات خبری، نوشته های وبلاگ، صفحات اطلاعاتی و سایر مطالب منتشر شده می باشد. طراحی وب ریسپانسیو برای مواردی مانند فرم های وب و برنامه های سفارشی بهتر تجهیز می باشد.
AMP و طراحی وب ریسپانسیو چگونه بر تجربه ی کاربر تأثیر می گذارند؟
به طور واقعی، یک تجربه ی کاربری خوب برای تجارت خوب است. وقتی که شما یک تجربه ی کاربری خوب را ارائه دهید، به احتمال زیاد افراد به سازمان شما اعتماد و با وب سایت شما مشارکت می کنند و آن را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک می گذارند.
الگوریتم جستجوی گوگل به گونه ای طراحی شده است که به وب سایت هایی که از تجربه ی کاربری حمایت می کنند، علاقه مند می شود. دو شاخص اولیه که گوگل برای تجربه ی کاربری خوب مشخص کرده است، عبارتند از:

  • موبایل دوستانه بودن
  • سرعت

طراحی وب ریسپانسیو ممکن است به ارائه ی یک وب سایت موبایل دوستانه کمک کند، اما اغلب در زمینه ی تأمین سرعت ناکارآمد است. از طرف دیگر AMP به گونه ایست که برای سرعت و تجربه ی کاربر بسیار بهینه شده است. پروژه ی AMP توسط گوگل ایجاد شده است. AMP سرعت و موبایل دوستانه بودن را ارائه می دهد. کسانی که برای ترافیک وب سایت به گوگل تکیه و اعتماد دارند، به این مورد توجه دارند.

آیا وب من به صفحات وب با شتاب نیاز دارد؟


AMP یک مشکل بسیار خاص را حل می کند: ارسال محتوای منتشر شده ی موبایل دوستانه در سریعترین زمان ممکن. برای وب سایت هایی که محتوای منتشر شده را به کاربران موبایل تحویل می دهند، AMP احتمالاً می تواند تجربه ی کاربری بهتری را سریعتر از هر چیز دیگری ارائه دهد. اگرچه، AMP برای وب سایت هایی که به فرم های وب و عملکرد های سفارشی جاوااسکریپت تکیه می کنند، دارای تمام ویژگی ها نمی باشد.

خلاصه


اگرچه استفاده از موبایل برای مرور صفحات وب به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده و طراحی ریسپانسیو به یک ضرورت تبدیل شده است، اما طراحی ریسپانسیو حلال تمام مشکلات نیست و برای تسریع بارگذاری صفحات وب در موبایل بایستی از تکنیک AMP نیز بهره ببرید.

14-تیر-1399

نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد