فناوری های نوین طراحی وب سایت فناوری های نوین طراحی وب سایت

رتبه این آیتم
فناوری های نوین طراحی وب سایت
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

توسعه دهندگان وب سایت ها در محیطی کار می کنند که به طور مداوم در حال تغییر و تکامل است. آنها باید با این تغییرات منطبق و سازگار شوند.
هر توسعه دهنده ی وب برای راه اندازی یک وب سایت بایستی تکنیک ها و قوانین توسعه ی وب را بداند و اگر می خواهد وب سایتی که راه اندازی می کند عملکرد خوبی داشته باشد بایستی با آخرین فناوری های روز آشنایی داشته باشد تا بتواند به هدف خود برسد.
توسعه ی یک برنامه یا وب سایت به طور معمول به دانش سه زبان نیاز دارد: HTML و CSS و جاوا اسکریپت. هنگامی که شما می دانید که هدفتان از طراحی وب چیست به طور قابل ملاحظه ای درک فناوری های وب و نحوه ی کار با آنها آسان تر می شود. به همین دلیل در این مقاله می خواهیم به بررسی آخرین فناوری های وب سایت ها بپردازیم.
فناوری وب چیست؟
کامپیوتر ها برای برقراری ارتباط با یکدیگر نیاز به کد هایی دارند. فناوری های وب، زبان های نشانه گذاری و بسته های چند رسانه ای هستند که رایانه ها برای برقراری ارتباط با کاربران از آنها استفاده می کنند.

  • مرورگر ها

مرورگر ها اطلاعات را از سرور ها درخواست می کنند و سپس آنها را به شیوه ای که ما می توانیم درک کنیم نمایش می دهند. از مرورگر ها به عنوان مفسران وب می توان یاد کرد. محبوب ترین این مفسر ها عبارتند از کروم گوگل، سافاری، فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر.

  • HTML و CSS

مرورگر های اینترنت توسط HTML می توانند خواسته های کاربران را درک کنند و اطلاعات لازم را به آنها ارائه دهند. CSS نحوه ی نمایش عناصر HTML بر روی صفحه ی نمایش را شرح می دهد.

  • چارچوب های توسعه ی وب

چارچوب های توسعه ی وب نقطه ی شروع برای راه اندازی و طراحی وب سایت است و می توان از آنها برای انجام کار های ساده استفاده کرد.

  • زبان های برنامه نویسی

همانطور که قبلاً گفتیم کامیپوتر ها برای برقراری ارتباط با یکدیگر از زبان های برنامه نویسی استفاده می کنند. زبان های برنامه نویسی گوناگونی وجود دارد. جاوا اسکریپت زبانی است که بین تمام مرورگر ها مشترک می باشد.
PHP توسط وردپرس استفاده می شود. این زبان همچنین توسط فیس بوک، ویکی پدیا و سایر سایت های مهم و بسیاری از برنامه های دسک تاپ استفاده می شود.
طبق گزارشات، جاوا اسکریپت یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی است که توسط 62.5% از پاسخ دهندگان استفاده می شود.

  • پروتکل ها

دستور العمل نحوه ی انتقال اطلاعات بین رایانه ها و دستگاه ها معمولاً به عنوان پروتکل شناخته می شود.

  • HTTP

با استفاده از این پروتکل، هر وب سایت می تواند به مرورگر ها دست یابد. این پروتکل وب سایت را از سرور گوگل درخواست می کند و سپس با استفاده از HTML و CSS و جاوا اسکریپت یک وب سایت پاسخی دریافت می کند.

  • API

API یا رابط برنامه نویسی برنامه، به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا بدون نیاز به اشتراک گذاری کد از برخی قابلیت های برنامه استفاده کنند. نقاط پایانی توسط توسعه دهندگان وب سایت ها در معرض دید قرار می گیرد در حالی که API می تواند دسترسی را با یک کلید API کنترل کند. بهترین نمونه های API ها آنهایی هستند که توسط فیسبوک، توییتر و گوگل برای خدمات وب سایتشان ساخته شده اند.

  • تطبیق پذیری

طبق گزارشات پیش بینی شده است که تا سال 2022 میزان ترافیک داده های تلفن همراه در سراسر جهان با نرخ رشد سالانه 46% به 77.5 اگزابایت در ماه برسد.
با یک سیستم مدیریت محتوای بدون سر محتوای وب سایت شما می تواند بسیار زیبا در هر دستگاهی در معرض دید کاربران قرار گیرد. توسعه دهندگان وب سایت ها می توانند بدون نیاز به کد نویسی هر نوع تغییری که می خواهند در وب سایت خود ایجاد کنند.

  • برنامه های تک صفحه ای

یک برنامه ی تک صفحه ای یک برنامه ی وب و یا یک صفحه ی وب است که با باز نویسی صفحه بجای بارگذاری کل صفحه از سرور با کاربر در تعامل است. این روش از قطع ارتباط کاربر بین صفحات متوالی جلوگیری می کند. Spa بازدیدکنندگان را از فهرست های ناوبری و چرخاننده ی دشوار دور می کند و با هر دستگاهی سازگار می شود.

  • ربات های چت

هوش مصنوعی در چت بوت ها استفاده می شود. چت بوت ها در درجه ی اول برای خدمت رسانی به کاربران و در فرآیند های خودکار سازی به ویژه در بازاریابی و تجزیه و تحلیل استفاده می شود. نیاز به چت بوت ها در سال 2021 گسترده تر خواهد شد. در حال حاضر ما می توانیم ببینیم که چت بوت ها، دستیاران مجازی و روبات های صوتی چگونه به تجارت های کوچک و بزرگ برای تعامل با کاربرانشان و فعل و انفعالات اجتماعی کمک می کند. به طور معمول یک چت بوت با یک شخص واقعی در ارتباط است، اما برخی می گویند برنامه هایی در حال توسعه هستند که در آن دو چت بوت قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر هستند.

  • هوش مصنوعی

بسیاری از شرکت ها در حال اضافه کردن قابلیت هوش مصنوعی به وب سایت های خود هستند. به طور مثال یک برنامه ی ایجاد شده برای موبایل توسط هوش مصنوعی به شما این امکان را می دهد که علائم بیماری خود را در برنامه ی مورد نظر وارد کنید و با پزشک خود در ارتباط باشید و یا به سوابق بیماری خود دسترسی پیدا کنید. نمونه ی دیگری از هوش مصنوعی ربات های چت می باشد که پیشتر راجع به آن صحبت کردیم.
از هوش مصنوعی می توان برای تحلیل و درک رفتار بازدیدکنندگان وب سایت ها استفاده کرد. استفاده از هوش مصنوعی فواید زیادی دارد که کاهش هزینه و سهولت دسترسی به اطلاعات برای کاربران از جمله ی آنها هستند.
خلاصه
فناوری های وب به طور مرتب در حال تغییر و تکامل هستند و توسعه دهندگان وب سایت ها برای اینکه بتوانند از مزایای این تغییرات رو به رشد استفاده کنند باید از آنها آگاهی داشته باشند و در وب سایت های خود استفاده کنند.
هدف از ارائه و استفاده از این فناوری ها، ایجاد تجربه ی کاربری مثبت و پذیرفته شدن توسط کاربران است. وقتی تکنولوژی های وب جدیدی ارائه شوند که استفاده از آنها برای کاربران آسان است و مزایای مختلفی را برای آنها ایجاد می کند، باعث پذیرفته شدن وب سایت از سوی کاربران و افزایش ترافیک خواهد شد.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد