روش های ایجاد فروشگاه اینترنتی به صورت رایگان روش های ایجاد فروشگاه اینترنتی به صورت رایگان

رتبه این آیتم
روش های ایجاد فروشگاه اینترنتی به صورت رایگان
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

راه اندازی فروشگاه های آنلاین چند سالی است که طرفداران زیادی پیدا کرده است. اگر صاحب فروشگاه کوچکی هستید و به دنبال فروش بیشتر محصولات خود هستید، راه اندازی یک فروشگاه آنلاین راه حل بسیار مناسبی می باشد.
راه اندازی یک فروشگاه آنلاین به صورت رایگان، حتی برای افرادی که متخصص برنامه نویسی نیستند، کار چندان سختی نیست و هیچ وقت برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین دیر نیست. فقط کافی است یک کامپیوتر داشته باشید تا بتوانید در طی چند دقیقه و بدون نیاز به مهارت خاصی کار خود را شروع کنید.
برای ایجاد فروشگاه آنلاین خود فقط به چند مورد نیاز دارید:

  1. نام دامنه
  2. یک اکانت میزبانی وب
  3. صرف چند دقیقه وقت

شما با استفاده از پلت فرم وردپرس می توانید فروشگاه آنلاین خود را در کمتر از 30 دقیقه راه اندازی کنید. استفاده از بستر وردپرس برای ایجاد فروشگاه آنلاین یکی از محبوب ترین روش ها در این زمینه می باشد. اما راه حل های دیگری نیز وجود دارند:
روش های ایجاد فروشگاه آنلاین
قبل از هر چیزی شما بایستی بستر یا پلت فرم فروشگاه آنلاین خود را انتخاب و ایجاد کنید.
دو سیستم عامل محبوب تجارت الکترونیک عبارتند از:

Shopify


Wordpress (woocommerce )


Shopify یک راه حل تجارت الکترونیک کاملاً میزبان است که از 29 دلار در ماه شروع می شود. نکته ی بد و منفی آن هزینه ی زیادی است که مجبورید ماهانه پرداخت کنید. به علاوه اینکه گزینه های پرداخت بسیار محدود هستند. مگر اینکه کسانی که می خواهند از این بستر برای فروشگاه آنلاین خود استفاده کنند، هزینه های اضافی را پرداخت کنند.
یکی دیگر از پلت فرم های راه اندازی فروشگاه اینترنتی (همانطور که قبلاً اشاره کردیم) استفاده از وردپرس می باشد که علاوه بر انعطاف زیادی که دارد، رایگان نیز هست. به همین دلیل بسیاری از کاربران استفاده از وردپرس را به هر پلت فرم دیگری ترجیح می دهند. با استفاده از وردپرس تقریباً می توانید هر جنبه ای از وب سایت تجاری و فروشگاه آنلاین خود را ویرایش کنید. همچنین با استفاده از افزونه های وردپرس می توانید هر عملکردی را که می خواهید به وب سایت خود اضافه کنید.
اگرچه کارکردن با وردپرس نیاز به دانش فنی خاصی ندارد، اما استفاده از آن نیاز به کمی یادگیری را دارد.
شما برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود به یک نام دامنه، هاستینگ وب و گواهی SSL نیاز دارید.
نام دامنه آدرس وب سایت فروشگاه شما در اینترنت است. این همان چیزی است که کاربران برای دسترسی به وب سایت شما در مرورگر های خود تایپ می کنند.
هر وب سایتی در اینترنت به یک میزبانی وب نیاز دارد.
گواهی SSL یک لایه ی امنیتی خاص در وب سایت شما اضافه می کند. شما با استفاده از این لایه ی امنیتی می توانید اطلاعات خاص و حساس مانند شماره ی کارت اعتباری و سایر اطلاعات شخصی را بپذیرید. این مورد برای صاحبین وب سایت های فروشگاهی لازم می باشد تا بتوانند پرداخت الکترونیکی را در سایت فروشگاهی خود بپذیرند.
سازندگان وب سایت ها به شما این امکان را می دهند تا وب سایت خود را براحتی و بدون نیاز به صرف هزینه ی خاصی ایجاد کنید. اغلب سازندگان وب سایت ها در برنامه های رایگانشان به شما اجازه ی فروش محصولات و خدماتتان را تا سقف 5 مورد می دهند. اگرچه این سازندگان وب سایت ها دارای برنامه های راه اندازی فروشگاه های آنلاین هستند ولی برای برخورداری از آنها گاهی بایستی ماهانه 15 تا 30 دلار هزینه کنید.
یک راه حل دیگر برای راه اندازی و ایجاد یک فروشگاه آنلاین استفاده از سایت هایی مانند فیسبوک است. شما با ایجاد یک صفحه به طور رایگان در فیسبوک و درج اطلاعاتی در مورد شغل و محصولات و یا خدمات خود، می توانید خیلی سریع و بدون دغدغه ی خاصی کار خود را شروع کنید. شما براحتی می توانید شغل خود را با صفحه ی فیسبوک خود ادغام کنید.
راه اندازی یک صفحه ی اینستاگرام هم مانند یک صفحه ی فیسبوک می تواند برای شما تبدیل به یک فروشگاه اینترنتی و یکی از کانال های فروش آنلاین شود.
به طور خلاصه چهار راه برتر برای فروش آنلاین و داشتن یک وب سایت فروشگاهی استفاده از موارد ذیل می باشد:

  1. استفاده از وب سایت سازهای فروشگاهی مانند shopify
  2. استفاده از پلت فرم وردپرس
  3. استفاده از فروشگاه های آنلاین مانند eBay
  4. استفاده از رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام

نکته ی خوب در مورد این چهار گزینه اینست که شما می توانید از هر کدام از آنها برای فروش آنلاین استفاده کنید و لازم نیست بین آنها یکی را انتخاب کنید.
وب سایت ساز های فروشگاه های آنلاین امکان ادغام صفحات وب شما را با برنامه های رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک می دهند. این کار فقط با یک کلیک انجام می شود و این بدان معناست که وقتی کاربری از صفحه ی فیسبوک شما دیدن می کند، می تواند محصولات وب سایت فروشگاهی شما را ببیند. هنگامی که شما محصولی را صفحه ی وب فروشگاهی خود بروزرسانی می کنید، می توانید این بروزرسانی را در صفحه ی فیسبوک خود نیز مشاهده کنید.
شما می توانید به طور همزمان در چند کانال بفروشید، اما فقط در یک جا مدیریت داشته باشید.
به همین دلیل است که یک سازنده ی فروشگاهی خوب مانند گوشی همراه می باشد. شما با تلفن همراه خود می توانید زندگی خود را از یک جا اداره کنید. فروشگاه های آنلاین هم دقیقاً مانند تلفن های همراه، نقطه ی عطفی برای کنترل چند کانال فروش آنلاین متفاوت می باشند.
فروش در فروشگاه های آنلاین
برای کاربرانی که تجربه ی کدنویسی ندارند، راه اندازی فروشگاه های آنلاین بهترین راه برای فروش محصولات و خدماتشان می باشد. زیرا اینگونه می توانند بر وب سایت فروشگاهی خود از نظر ظاهر و احساس و ارائه ی محصولات تسلط کاملی داشته باشند.
با داشتن وب سایت فروشگاهی اگر خواهان تغییر موردی در وب سایت خود هستید، این کار را براحتی می توانید انجام دهید و لازم نیست برای آن صبر کنید.
همچنین شما در برابر عوامل خارجی مانند الگوریتم های بروزرسانی مصون هستید و لازم نیست در یک بازار شلوغ رقابت کنید. به این دلیل می گوییم شما از بروزرسانی ها در امان هستید زیرا اغلب اوقات رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک بروزرسانی های محتوا و صفحات را به گونه ای انجام می دهند که به نفع خودشان باشد.
خلاصه
دارندگان کسب و کار های آنلاین تنها به یک کانال فروش برای محصولات خود اکتفا نمی کنند و از هر طریقی که بتوانند محصولات و خدمات خود را به کاربران معرفی می کنند. داشتن کانال های فروش بیشتر به معنای داشتن راه حل های مختلف برای فروش بیشتر و دسترسی به مخاطبین بیشتر است. هر کدام از این راه حل ها می توانند تبدیل به یک فروشگاه اینترنتی برای افرادی که به دنبال فروش آنلاین و موفقیت هستند، شود.

30-ارديبهشت-1399

نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد