طراحی وب سایت برای کاهش آلودگی هوا طراحی وب سایت برای کاهش آلودگی هوا

رتبه این آیتم
طراحی وب سایت برای کاهش آلودگی هوا
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

آلودگی هوا یکی از مشکلات حاد در بسیاری از نقاط دنیا به خصوص کلان شهر ها می باشد که مردم را به خود درگیر کرده است. این معضل بزرگ و خطرناک سلامتی انسان ها را تحت تأثیر قرار داده است. آلودگی هوا در اثر حضور در جو مواد سمی ایجاد می شود. برای حل این مشکل به کارگیری شیوه های نوین مانند طراحی وب سایت می تواند مؤثر باشد.
اگرچه دلایل متعددی برای آلودگی هوا وجود دارد اما در این میان منابع آلودگی انسانی به دلیل اثرات پررنگ تر مهمتر هستند. منابع آلودگی هوای انسانی عبارتند از:

  • احتراق سوخت های فسیلی که منجر به تولید آلاینده های هوا مانند نیتروژن و دی اکسید گوگرد می شود.
  • تولید گازهای گلخانه ای که منجر به تولید مونو اکسید کربن می شود.
  • فعالیت های کشاورزی و تولید زباله که گاز متان را تولید و افزایش می دهند.

از آنجا که فعالیت های انسانی بیشترین اثر را بر آلودگی هوا دارند، به کارگیری راهکار های مفید مانند طراحی وب سایت و فعالیت کاری از طریق اینترنت و فضای مجازی به منظور جلوگیری از تردد اضافی نقش به سزایی در کاهش آلودگی هوا بازی می کند.
قرار گرفتن در معرض مداوم آلاینده ها سلامت انسان ها را به خطر می اندازد و بیماری های قلبی_عروقی و بیماری های تنفسی مانند آسم را باعث می شوند. البته آلودگی هوا تنها به آسیب به سلامتی انسان ها ختم نمی شود و خیلی از ابعاد زندگی بشر را تحت تأثیر قرار می دهد. آلودگی هوا و وجود ریزگرد در هوا می تواند باعث افزایش استرس و کاهش بازدهی کارمندان و دانش آموزان و همچنین خسارت های مالی و اقتصادی فراوانی شود. امّا در این میان کارشناسان به دنبال یافتن راه حلّی برای این مسأله و بهبود کیفیت زندگی انسان ها بوده و هستند. یکی از راهکار های عملی و مؤثر برای این معضل طراحی وب سایت می باشد.
آلودگی هوا و افزایش سطح استرس
طبق تحقیقات آلودگی هوا و ترافیک و شلوغی بیش از اندازه باعث افزایش سطح استرس و افسردگی و کاهش تمرکز و مشکلات روحی می شود.
آلودگی هوا و کاهش بازدهی کاری
از آنجا که آلودگی هوا بر روی سیستم عصبی اثر می گذارد و کاهش تمرکز و افزایش استرس و عصبانیت را به همراه دارد سبب کاهش بازدهی کارکنان می شود، چرا که کارمندان خستگی و بی حالی را بخاطر فشار کاری بیشتر از بقیه افراد حس می کنند.
آلودگی هوا و خسارت های مالی و اقتصادی
وجود آلاینده ها و ریزگرد و غبار در هوا نه تنها بر سلامتی انسان ها اثر می گذارد بلکه باعث خسارت های مالی و اقتصادی هنگفتی نیز می شود. تعطیلی های غیر قابل پیش بینی ارگان ها و شرکت های خدماتی و تجارتی، کاهش میزان علاقه مندی سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در چنین شرایطی و کاهش رقابت مابین سرمایه گذاران از جمله پیامدهای هوای آلوده می باشد که همگی به طور مستقیم یا غیر مستقیم بر اقتصاد یک جامعه اثر می گذارند. طبق آمار و تحقیقات، سالیانه بیش از دویست میلیارد دلار از اقتصاد جهانی بخاطر آلودگی هوا از بین می رود.
اگرچه هوای آلوده اثرات منفی و مخرب زیادی دارد اما با به کار گیری راهکارهای مفید و عملی می توان به کاهش آن کمک فراوانی کرد. همانطور که پیشتر گفته شد یک راهکار عملی طراحی وب سایت می باشد که در ادامه به آن می پردازیم.
چرا طراحی وب سایت؟
امروزه ورود به دنیای مجازی و تجارت از طریق نت و وب سایت به یک اجبار تبدیل شده است، چرا که اکثر کاربران و مشتریان در دنیای مجازی سیر می کنند و برای رقابت و پیروزی در این میدان داشتن وب سایت به یک ضرورت تبدیل شده است.
پیش از آنکه به بیان دلایل طراحی وب سایت برای کاهش آلودگی هوا بپردازیم بهتر است برخی از مزایای داشتن وب سایت را بررسی کنیم:
طراحی وب سایت به معنای داشتن صفحه ای پویا در بستر اینترنت می باشد که از طریق آن می توان با دیگران در ارتباط بود و اطلاع رسانی داشت.
مزایای داشتن صفحه وب

  • در دسترس بودن

صاحبین مشاغل با داشتن وب سایت در هر ساعت از شبانه روز می توانند با داشتن یک کامپیوتر و اتصال به اینترنت کار و حرفه خود را مدیریت کنند.

  • اطلاع رسانی

با داشتن وب سایت می توان در کسری از ثانیه در سطح جهان اطلاع رسانی داشت. همانطور که می دانید این موضوع در مشاغل سنتی امکان پذیر نیست.

  • عدم محدودیت های زمانی و مکانی

صاحبین مشاغل می توانند در هر زمانی از شبانه روز و از هر جایی از دنیا با مشتریان خود در ارتباط باشند.

  • درآمد زایی

یکی از مزایای مهم وب سایت ها درآمد زایی در سطح جهانی می باشد که باعث جذب بسیاری از سرمایه گذاران به این روش نوین شده است.
و اما طراحی وب سایت و کاهش آلودگی هوا
طراحی وب سایت باعث کاهش آلودگی هوا، کاهش تردد، ذخیره سازی زمان، افزایش بازدهی کارکنان و ... می شود.
طراحی وب سایت یک راه کار مدرن و عملی است که بسیاری از صاحبان مشاغل سنتی بخاطر مزایای فراوانی که دارد به آن رو آورده اند.
طراحی وب سایت و کاهش تردد
انجام کارهای روزمره تجاری و اداری از طریق وب سایت و عدم تردد بیش از اندازه به معنای کاهش میزان آلودگی و آلاینده ها می باشد. تردد بیش از اندازه خودرو ها در خیابان ها باعث افزایش آلاینده ها می شود. با انجام کارها از طریق وب سایت می توان آلودگی هوا را کاهش و ضریب سلامتی انسان ها را افزایش داد.
همچنین با انجام کارها از طریق طراحی وب سایت می توان زمان بیشتری را ذخیره کرد. زیرا زمانی در شلوغی و ترافیک شهری هدر نمی رود.
طراحی وب سایت و افزایش بازدهی کاری کارمندان
کارمندان با انجام کارها با استفاده از دنیای مجازی و اینترنت می توانند به حفظ هر چه بیشتر سلامتی خود کمک کنند که این موضوع نیز منجر به افزایش بازدهی می شود. از جمله مزایای دورکاری و از طریق وب، منعطف بودن زمان کاری و داشتن زمان استراحت بیشتر می باشد. بنابراین افرادی که با استفاده از وب سایت و دنیای مجازی شغل و حرفه خود را دنبال می کنند شانس سلامتی و بازدهی کاری بیشتری را به خصوص در روز های آلوده دارند.
طراحی وب سایت و افزایش اعتبار
شما با داشتن یک وب سایت شانس جذب مشتری و همچنین سرمایه گذار از سرار دنیا را دارید. با طراحی یک وب سایت حرفه ای می توانید اعتبار بیشتری برای خود کسب کنید و از سراسر دنیا سرمایه گذار به خود جذب کنید. همچنین بایستی این نکته را در نظر داشت که شرایط بد جوی و آلودگی هوا نمی تواند بر انجام کارها از طریق نت اثر بگذارد، موضوعی که برای خیلی از سرمایه گذاران اهمیت دارد. صاحبین مشاغل با داشتن وب سایتی حرفه ای می توانند در هوای آلوده بدون داشتن هیچگونه نگرانی و دلواپسی نیز به کار خود ادامه دهند و به کاهش آلودگی هوا کمک کنند چرا که می توانند به راحتی در منزل و در هر ساعتی از شبانه روز کارها و حرفه خود را مدیریت کنند.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد