معرفی سایت های ساخت وبلاگ معرفی سایت های ساخت وبلاگ

رتبه این آیتم
معرفی سایت های ساخت وبلاگ
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

وبلاگ چیست؟

وبلاگ یک وب سایت است که از یک سری مطالب مرتب شده بر اساس ترتیب زمانی معکوس تشکیل شده است که اغلب با اطلاعات جدید در مورد موضوعات خاص مرتبا به روز می شود.
وبلاگ متشکل از پست های متنی و گرافیکی می باشد. اطلاعات وبلاگ ها می تواند به یک یا چند موضوع اختصاص داده شود و توسط یک یا چند نویسنده نوشته شود.
ظهور وبلاگ در اواخر دهه 1990 همزمان با ظهور ابزار های توسعه وب بود. ظهور وبلاگ کمک بسیار زیادی به افرادی که دانش چندانی از HTML نداشتند کرد زیرا تا پیش از آن برای انتشار مطلبی در اینترنت نیاز به دانش برنامه نویسی بود، که برای افراد غیر حرفه ای دشوار بود.
از وبلاگ ها عمدتا برای برقراری ارتباط با دیگر افراد استفاده می شود. وبلاگ ها به منظور های مختلف استفاده می شوند. برخی افراد برای بارگذاری خاطرات شخصی شان از آنها استفاده می کنند و برخی دیگر برای موضوعات اجتماعی، سیاسی یا ورزشی. بیشتر وبلاگ ها در درجه اول متنی هستند، اگرچه برخی از وبلاگ ها تمرکز بر هنر یا عکس یا ویدئو دارند.
در 16 فوریه 2011 بیش از 156 میلیون وبلاگ وجود داشت و در سال 2014 این تعداد به 176 میلیون رسید.
طبق تحقیقات Blogger محبوب ترین سرویس وبلاگ نویسی است که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه انتخاب بهترین پلت فرم ساخت وبلاگ

انتخاب بهترین پلتفرم وبلاگ نویسی دشوار است زیرا چندین سیستم عامل مختلف وبلاگ نویسی وجود دارد. قبل از انتخاب بهترین قالب وبلاگ نویسی بایستی بدانید به دنبال چه چیزی هستید.
انتخاب یک بستر مناسب برای ایجاد وبلاگ خیلی مهم است زیرا انتخاب یک بستر نامناسب می تواند در آینده شما را با مشکلات زیادی رو به رو کند. در ذیل به معرفی برخی سایت های ساخت وبلاگ می پردازیم:
WordPress.org
WordPress.org محبوب ترین نرم افزار وبلاگ نویسی در جهان است. وردپرس از سال 2003 شروع به کار کرد و هم اکنون بیش از 30% وب سایت های اینترنتی را تامین می کند.
اما برخی WordPress.com را با WordPress.org اشتباه می گیرند. WordPress.com یک سرویس میزبانی وبلاگ است اما WordPress.org یک بستر وبلاگ نویسی با منبع آزاد است که به شما امکان می دهد تا در عرض چند دقیقه وب سایت یا وبلاگ خود را بسازید.
وردپرس یک راه حل خود میزبان است به این معنی که شما بایستی با یک پشتیبان میزبان وردپرس ثبت نام کنید. اگر می خواهید کنترل کامل بر آینده وبلاگ خود داشته باشید، وردپرس گزینه بسیار خوبی است.

مزایا

  • وردپرس کنترل همه جنبه های وب سایت شما را به خودتان می دهد.
  • می توانید وبلاگ خود را توسعه دهید و ویژگی هایی مانند انجمن ها، فروشگاه آنلاین و عضویت پرداخت شده را به وبلاگ خود اضافه کنید. این موضوع باعث می شود وردپرس بهترین بستر وبلاگ نویسی برای درآمد زایی شود.
  • در وردپرس هزاران تم رایگان وجود دارد. این موضوع به شما امکان می دهد یک وب سایت زیبا برای خود ایجاد کنید و از بقیه متمایز باشید.
  • همچنین در وردپرس می توانید به بیش از 54000 پلاگین رایگان دسترسی داشته باشید. این افزونه ها مانند برنامه هایی برای وبلاگ شما هستند که به شما امکان می دهند ویژگی هایی مانند فرم تماس، گالری تصاویر و ... به وبلاگ خود اضافه کنید.
  • وردپرس در یک ارتباط خوب با موتور های جستجو است. شما به راحتی می توانید URL ها، دسته ها و برچسب های دوستانه SEO را برای پست های خود ایجاد کنید. به علاوه در وردپرس پلاگین های عالی SEO  به عنوان ویژگی های اضافه وجود دارد.

معایب

  • برای مدیریت وبلاگ یا وب سایت خود نیاز به کمی دانش دارید.
  • شما مجبورید نسخه های پشتیبان و امنیت را خودتان پشتیبانی کنید.

سایت ساز تماس دائمی
سایت ساز تماس دائمی یک سایت ساز هوشمند است که که به شما امکان ایجاد وبلاگ رایگان، وب سایت تجاری و حتی یک فروشگاه آنلاین را در مدت چند دقیقه می دهد.
می توانید با کلکسیون قالب های بزرگ آن شروع کنید و سپس سایت خود را با استفاده ار رابط کاربری آسان سفارشی کنید.

مزایا

  • استفاده از این سایت ساز نیاز به یادگیری مهارت خاصی ندارد.
  • راه اندازی آن سریع و آسان است
  • یک برنامه رایگان است که به شما امکان می دهد قبل از خرید فروشگاه آنلاین خود آن را امتحان کنید.
  • شامل دامنه رایگان و گواهی رایگان SSL با همه برنامه های پرداخت شده می باشد.

معایب

  • اکوسیستم توسعه دهنده کوچک است بنابراین مانند وردپرس دارای پلاگین های بی شمار نمی باشد.
  • انتقال سایت به یک سایت ساز دیگر دشوار است.

اما استفاده از سایت ساز های داخل ایران برای ایجاد سایت و وبلاگ از جهاتی بهتر است. زیرا سرعت آنها داخل ایران بالاتر است و اجرای بهتری دارند. از سایت ساز های داخلی بسیار معتبر می توان به شرکت دارکوب به آدرس اینترنتیdarkoob.co.ir  اشاره کرد. شرکت دارکوب با داشتن متخصصین مجرب در زمینه طراحی وب می تواند وب سایتی زیبا و در عین حال کارآمد برای شما راه اندازی کند.
از دیگر سایت های ایرانی برای ساخت وبلاگ می توان به:
mihanblog.com  
persianblog.ir
parsiblog.com
blog.ir
blogfa.com
اشاره کرد.
با استفاده از سایت های ساخت وبلاگ ایرانی می توانید دست نوشته ها و خاطرات و یا هر موضوع دلخواه دیگری را با دیگران در فضای مجازی به اشتراک بگذارید.
داشتن وبلاگ جهت تبلیغات وب سایت بسیار مفید و موثر است. با داشتن وبلاگ می توانید وب سایت خود را پر بازدید تر کنید.
اگر وبلاگ دارید مرتبا آن را به روزرسانی کنید و مطالب مرتبط و جدید در آن درج کنید. اگر قصد دارید در آینده از وبلاگ خود به عنوان وب سایت استفاده کنید حتما با شرکت های معتبر طراحی سایت مانند دارکوب مشورت کنید. زیرا اگر وبلاگ شما به درستی پیاده سازی نشود ایجاد هر نوع تغییر در آینده می تواند شما را به دشواری بیاندازد و بار مالی برای شما داشته باشد اما با پیاده سازی درست آن می توانید از وبلاگ خود به عنوان یک سکوی پرتاب و سایت پربازدید در آینده استفاده کنید. همچنین معرفی وبلاگ در سایت های دیگر مهم است پس بهتر است وبلاگ شما از سایر سایت ها بک لینک داشته باشد. اینگونه می توانید وبلاگی معتبرتر داشته باشید.
شرکت معتبر و فعال دارکوب در زمینه طراحی وب می تواند شما را هرچه بیشتر و بهتر در زمینه راه اندازی و طراحی سایت و وبلاگ یاری برساند.

20-مهر-1398

نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد