مزایای وب سایت نسبت به وبلاگ مزایای وب سایت نسبت به وبلاگ

رتبه این آیتم
مزایای وب سایت نسبت به وبلاگ
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

در این دوره مدرن مردم و شرکت ها برای کسب اطلاعات  هرچه بیشتر در اینترت جستجو می کنند. اگر در دنیای تجارت هستید حتما می دانید که اطلاعات بسیار مهم هستند. با ارائه اطلاعات درست و به موقع می توانید مشتریان زیادی را به سوی خود جذب کنید و با داشتن یک وب سایت می توانید هر چه سریعتر و راحت تر این اطلاعات را در اختیار کاربران قرار دهید. اگر دارای کسب و کاری هستید حتما بایستی برای مشتریان خود یک وب سایت داشته باشید. بایستی به آنها اطلاعاتی از کارهایی که می توانید برایشان انجام دهید در اختیارشان بگذارید. مشتریان نیاز دارند که هر چه بیشتر در مورد کسب و کار شما بدانند و شما بایستی هر چه بهتر خود را به آنها را معرفی کنید. اگرچه راه های زیادی برای این موضوع هست اما ساخت وب سایت ساده ترین و حرفه ای ترین این راه هاست.

وب سایت چیست؟


به مجموعه ای از یک یا چند صفحه در اینترنت وب سایت گفته می شود. وب سایت ها بر روی کامپیوتر های سرور قرار دارند و مجموعه ای از سرور ها مجموعه جهانی وب را تشکیل می دهند. وب سایت ها برای شناسایی و متمایز بودن از یکدیگر دارای یک نام منحصر به فرد به نام IP هستند.

وبلاگ چیست؟


وبلاگ یا همان بلاگ نوعی وب سایت است که بیشتر، اطلاعاتی از قبیل گزارش های روزانه، اخبار، یادداشت های شخصی یا مقالات علمی مورد نظر در آن درج می شود. وبلاگ از دو کلمه web+log به معنای ثبت وقایع روزانه تشکیل شده است. مطالب و محتوای وبلاگ ها به ترتیب زمانی از تازه ترین ها به قدیمی تر ها ارائه می شود و چنانچه کاربری به دنبال یک موضوع قدیمی در یک بلاگ باشد بایستی آن را از جدیدترین ها به قبل جستجو کند. از ویژگی های وبلاگ ها می توان به رایگان بودن آنها و عدم نیاز به دانش برنامه نویسی اشاره کرد.

تفاوت وب سایت و وبلاگ


اصلی ترین تفاوت وب سایت و وبلاگ در به روزرسانی آنهاست. وب سایت ها برای به روزرسانی نیاز به تغییرات کد دارند اما وبلاگ ها اینطور نیستند.
مزایای وب سایت ها نسبت به وبلاگ ها
معتبر هستند
وب سایت ها نسبت به وبلاگ ها معتبرتر هستند. وبلاگ ها معمولا غیر رسمی و شخصی هستند.

تبلیغات


اگرچه تبلیغات برای تجارت ها ضروری هستند اما این تبلیغات می تواند هزینه های هنگفتی برای صاحبان مشاغل به همراه داشته باشد. تبلیغات از طریق اینترنت بسیار ارزان و حتی گاهی تبلیغات آفلاین رایگان هستند.
روش های زیادی برای تبلیغات محصولات و خدمات در اینترنت وجود دارد مانند فیسبوک. اما یکی از راه های تیبلیغاتی از طریق سئو می باشد. داشتن یک پشتیبان سئو خوب می تواند باعث افزایش رتبه وب سایت شما شود که نهایتا منجر به افزایش فروش و سود بیشتر می شود. همچنین بایستی این موضوع را در نظر داشت که اصول سئو در قالب وبلاگ ها رعایت نمی شود. به همین جهت تبلیغات از طریق وب سایت ها بهتر  از وبلاگ ها یا هر طریق دیگری می باشد.
رضایتمندی بیشتر برای صاحبان مشاغل و مشتریان
با داشتن یک وب سایت خیلی راحت تر می توانید مشتریان خود را راهنمایی کنید. آنها به راحتی می توانند آنچه را که می خواهند در وب سایت شما پیدا کنند. این موضوع سبب آسودگی خاطر صاحبان کسب و کار ها و همچنین مشتریان شده است.

امنیت


از آنجا که وب سایت ها با کد نویسی ایجاد می شوند امینت وب سایت ها نسبت به وبلاگ ها بیشتر است و ضریب امنیتی در وبلاگ ها بسیار پایین است.

افزایش مشتری


یک وب سایت می تواند در تولید مشتری بیشتر به شما کمک کند. ضمن اینکه وب سایت می تواند یک موقعیت جهانی برای شما ایجاد کند مشتریان، به وب سایت ها بیشتر از وبلاگ ها برای خرید اعتماد دارند. قالب اکثر وبلاگ ها استاندارد ها و اصول سئو را رعایت نمی کنند که این خود باعث برتری وب سایت ها نسبت به وبلاگ ها می باشد.

دسترسی


دسترسی به وب سایت ها در هر زمانی از شبانه روز امکان پذیر است. فقط کافی است اطلاعات کافی در اختیار مشتریان و کاربران قرار دهید. مشتریان می توانند در هر ساعتی از شبانه روز اقدام به خرید کالا و یا خدمات مورد نیاز خود کنند.

دسترسی به اطلاعات


صاحبان وب سایت ها می توانند همه اتفاقاتی را که در وب سایت آنها رخ می دهد ردیابی کنند. مثلا اینکه چند نفر از وب سایت آنها دیدن کرده اند یا چند نفر به آنها پیام ارسال کرده اند. همچنین به سادگی می توانید اطلاعات وب سایت خود را به روز رسانی کنید.

پیوند ها


پیوند ها برای بازاریابی بسیار مهم هستند. اگر وب سایت خوبی با محتوای خوب و یا محصولات و خدمات خوبی داشته باشید، به احتمال زیاد افراد زیادی، وب سایت شما را به وب سایت خود پیوند می دهند و این بدان معناست که افراد وب سایت شما را با ارزش و معتبر می دانند در حالیکه خیلی از افراد وبلاگ ها را به رسمیت نمی شناسند.

ایجاد روابط بهتر


از آنجا که افراد به وب سایت ها بیشتر اعتماد دارند، با داشتن وب سایت می توانید روابط بهتری با مشتریان خود برقرار کنید. می توانید به آنها ایمیل های فوری ارسال کنید و هر چه بیشتر اطلاعات در مورد کسب و کار خود در اختیار آنها بگذارید. اما ارسال پیام و ایمیل از طریق وبلاگ امکان پذیر نمی باشد.

فرصت ایجاد اعتبار


یک وب سایت به شما فرصت می دهد اعتبار خود را اثبات کنید. شما بایستی مشتریان خود را متوجه این مسئله بسازید که چرا لیاقت اعتماد آنها را دارید. این موضوع می تواند بازخورد مثبتی برای خدمات و محصولات شما داشته باشد. اما عده زیادی از افراد وبلاگ ها را به رسمیت نمی شناسند و ممکن است گمان کنند شرکت شما معتبر نیست.

مشتریان بلند مدت


از آنجا اکثر افراد وب سایت را به رسمیت می شناسند، با داشتن وب سایت می توانید مشتریان خود را به مشتریان وفادار و همیشگی تبدیل کنید. کاربران و خریداران ترجیح می دهند کالا یا خدمات مورد نیاز خود را از وب سایت های معتبر تهیه کنند و بازدید از وب سایت ها بیشتر از بلاگ ها می باشد. این موضوع می تواند فرصتی برای تبدیل مشتریان به مشتریان وفادار برای صاحبان وب سایت ها ایجاد کند.
با داشتن یک وب سایت می توانید برند خود را حرفه ای کنید.
شما بایستی قبل از راه اندازی تجارت خود شروع به کار روی نام تجاری خود کنید. با طراحی وب سایت برای کسب و کار خود می توانید به آن هویت ببخشید و هرچه بیشتر معرف حضور مشتریان باشید.
وب سایت موثرترین و کارآمد ترین راه برای ساخت و حرفه ای کردن نام تجاری شماست. زیرا تکنیک های بهینه سازی وب سایت می تواند به کاربران اینترنتی کمک کند تا برند شما بهتر بشناسند و همچنین یک وب سایت حرفه ای نشان می دهد که شما در کارتان بسیار جدی هستید و به مشتریان خود اهمیت می دهید.
در آخر بایستی بگوییم داشتن وب سایت هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاریست زیرا بودجه ای که برای راه اندازی وب سایت می گذارید به شما بر میگردد.

11-مهر-1398

نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد