بهترین روش های آموزش طراحی وب سایت بهترین روش های آموزش طراحی وب سایت

رتبه این آیتم
بهترین روش های آموزش طراحی وب سایت
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

با رونق گرفتن کسب و کار های اینترنتی افراد زیادی به یادگیری و آموزش مسائل مرتبط با کامپیوتر و اینترنت رو آورده اند.اما اینکه چه روشی برای آموزش و یادگیری موثر تر و مفید تر است؟

مقاله مرتبط

سه روش آموزش طراحی وب سایت
مزایا و معایب دوره های آنلاین
رویکرد آموزش آنلاین مزایای زیادی برای دانشجویان ازقبیل :

  • کاهش هزینه های دوره ها و همچنین رفت و آمد
  • ذخیره زمان
  • در دسترس بودن دوره ها فقط با در اختیار داشتن یک کامپیوتر و اتصال به اینترنت

اما این دوره ها معایبی نیز می تواند داشته باشد از جمله :

  • آموزش آنلاین آن را به یک پروسه یک طرفه تبدیل می کند
  • پروسه آموزش به مبتدیان در ابتدا ممکن است سخت باشد زیرا اغلب دانشجویان مبتدی تصوری از محیط های آموزشی مجازی ندارند.

یک روش دیگر آموزش طراحی سایت از طریق دانشگاه ها می باشد که آن نیز مزایا و معایب خاص خود را دارد.

مزایا

  • در ارتباط بودن با اساتید و امکان گرفتن پروژه های کوتاه مدت که باعث مجرب شدن می شود
  • اساتید می توانند بدون نگرانی از اشتباه دانشجویان پروژه هایی به آنها ارائه دهند.

معایب

  • دیگر مثل قدیم داشتن مدرک دانشگاهی مهم نیست و مدرک آکادمیک ارزش چندانی ندارد.

راحت ترین روش آموزش طراحی وب سایت


اگر به دنبال راحت ترین روش آموزش طراحی سایت هستید که بتوانید از طریق آن کسب و کار پر رونقی داشته باشید فقط کافیست به یکی از سیستم های مدیریت محتوا مسلط باشید. از این طریق بدون نیاز به کدنویسی می توانید طراحی سایت انجام دهید.
سیستم مدیریت محتوا
سیستم های مدیریت محتوا در اصل نرم افزار هایی تحت وب هستند که با تنظیم نصب روی اینترنت ایجاد می شوند و نیاز به کدنویسی ندارند. معمولا سیستم های مدیریت محتوا(CMS)  رایگان و در اختیار عموم هستند. سیستم های مدیریت محتوا گوناگون و متنوعی از جمله وردپرس برای طراحی سایت وجود دارند. اگر به اندازه کافی بر سیستم مدیریت محتوا تسلط دارید با یادگیری یک زبان برنامه نویسی مانند HTML و یا CSS قادر خواهید بود قالب های طراحی سایت خود را به راحتی ویرایش کنید و یا مطابق میل و هدف خود تغییر دهید. این دو زبان، زبان های اصلی و پایه ای طراحی وب سایت می باشد و یادگیری آنها بسیار آسان است.
روش هایی برای آموزش هرچه بهتر طراحی وب سایت
راه اندازی یک وب سایت
بهترین روش یادگیری هر چیزی انجام آن است. مجبور به طراحی یک وب سایت سنگین نیستید. از طراحی یک وب ساده شروع کنید و سعی کنید با آن سرگرم شوید، سعی کنید مشخصه های آن را متوجه شوید و یاد بگیرید، کد ها را بررسی کنید. اینگونه می توانید هر چه بیشتر با آیتم هایی که  یک وب سایت را به کار می اندازد آشنا شوید.
تا می توانید مطالعه کنید
سعی کنید تا می توانید مطالعه کنید. از این طریق می توانید اطلاعات خود را به روز کنید. مطالعه خود را محدود نکنید و در مورد هرچیزی که به نحوی مربوط به طراحی سایت می شود مطالعه کنید. مثل تکنیک ها، کدها، تمرینات و یا تمایلات روز دنیا، به روز ترین مقالات طراحی سایت و شیوه های آموزش و یادگیری.
دائما در حال ارتباط گیری باشید
بزرگترین بخش طراحی وب سایت ارتباط می باشد. طراحان وب سایت نیاز دارند دائما و به طور منظم با کاربران خود برای حل مشکلات آنها از طریق سایت خود در ارتباط باشند.
HTML
سعی کنید زبان برنامه نویسی HTML را یاد بگیرید. HTML زبان اصلی طراحی وب سایت می باشد و یادگیری آن می تواند کمک زیادی به شما کند.
CSS
یاد بگیرید کد های CSS را بفهمید. CSS زبان برنامه نویسی دیگری برای طراحی سایت می باشد.
به وب سایت هایی که علاقه زیادی به آنها دارید توجه بیشتری کنید
سعی کنید از وب سایت هایی که علاقه زیادی به آنها دارید یادداشت برداری کنید و آن دسته از مقوله هایی که برای شما جذاب تر است را در وب سایت خود پیاده سازی کنید. به طراحی قالب ها، عکس ها، رنگ ها و انیمیشن ها توجه بیشتری داشته باشید.
زمانی برای یادگیری (Sketch)  یا طرح اختصاص دهید
Sketch یک ابزار برای Mac می باشد که ایجاد آیتم های طراحی را راحت تر می کند. بسیاری از طراحان برای ایجاد آیتم های UL و تکرار بلوک های طراحی به Sketch  روی آورده اند.
همراه تکنولوژی باشید
تدریس HTML و CSS
در دوره آموزش HTML و CSS دانشجویان تفاوت بین نشانه گذاری و ارائه را یاد می گیرند. در انتهای دوره دانشجویان قادر خواهند بود از بتدا یک وب سایت طراحی کنند و عکس ها و فایل های HTML وCSS را دستکاری کنند. طرح بندی آنها معمولا کاملا سفارشی خواهد بود و معمولا در مورد شناور ها و موقعیت یابی به عنوان بخشی از این فرایند آشنا خواهند شد. دانشجویان می توانند از کدهای استاندارد HTML و CSS استفاده کنند اگر چه برای طراحی سایت حرفه ای نیاز به مقداری تغییر هست.
استاندارد سازی در یک مرورگر
پیشنهاد می شود از یک مرورگر استاندارد مانند Chrom یا Firefox استفاده شود را که هم در Mac و هم در کامپیوتر های شخصی وجود دارند و سازگارترین استاندارد ها هستند. به دانشجویان بگویید که این مرور گر ها متناسب با اهداف کلاس می باشند. بعد از اینکه دانشجویان بدانند که چگونه HTML و CSS در این مرور گر ها کار می کنند بایستی مسائل مربوط به مرورگر ها تدریس شود.
تدریس HTML
دانشجویان بایستی یاد بگیرند چگونه اسناد را با بخش ها، سرفصل ها و پاورقی ها مشخص کنند.
تدریس CSS و انواع انتخاب کننده ها
اطمینان حاصل کنید که دانشجویان گزارش گیری رسانه را هر چه سریعتر یاد گرفته اند.
در ابتدا تفکر مبتنی بر شبکه را معرفی کنید
از دانشجویان بخواهید شکل های استانداردی مانند طرح های دو یا سه ستونی با یا بدون سرفصل و یا پاورقی را کد گذاری کنند. درک تفاوت طراحی و کد گذاری مهم است. بنابراین همیشه به آنها توجه کنید.
به محض اینکه دانشجویان شناور ها و موقعیت یابی را درک کردند به آنها کدگذاری شبکه را آموزش دهید.
طراحی پاسخگو یک سخنرانی کوتاه است
در این مرحله دانشجویان قادر به کنار هم گذاری گزارش گیری رسانه و لایه بندی مبتنی بر شبکه با هم هستند.
حالا زمان بحث در مورد مرور گر هاست
اکنون که دانشجویان در زمینه کد ها به حد کافی حرفه ای شده اند زمان صحبت در مورد مرورگر ها می باشد. یک راه برای معرفی این موضوع کار با  برچسب های HTML و یا عناصر CSS  می باشد.
موضوع داغ پردازش CSS
در مرکز توجه قرار دادن متغیر های  CSS یک ایده عالی است و یک مهارت CSS محسوب می شود. پرداختن به JavaScript  و jQuery   به دلیل اینکه مفاهیم مشترکی دارند نیز مهم است. در انتها تدریس قالب های طراحی نیز مفید و موثر است.
آموزش طراحی سایت با استفاده از وردپرس
در گذشته سایت ها با استفاده از کد های HTML و یا CSS راه اندازی می شدند. اما اکنون می توان با سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس یک وب سایت عالی راه اندازی کرد. با استفاده از قالب های رایگان وردپرس می توانید یک سایت بسازید و شروع به کار کنید. وردپرس قالب ها و امکانات فراوانی دارد که می تواند پاسخگوی سایت های شخصی گرفته تا تجاری شما باشد.
در مرحله بعد بایستی نام دامنه و هاست خود را مشخص کنید. خرید نام دامنه و هاست هزینه کمی برای شما به همراه دارد ولی نکته مهم در خرید نام دامنه و هاست اینست که لینوکس باشد و همچنین پنل کنترل یا همانcPanel  داشته باشد. معمولا بیشتر افراد از نام دامنه هایی مانند .com یا .net استفاده می کنند اما استفاده از نام دامنه های ملی مانند .ir نیز می تواند مناسب باشد. اما برای انتخاب نام وب سایت بهتر است از نام تجاری و یا نام فعالیت خود استفاده کنید. اگر نام حرفه شما یا فعالیت شما در نام دامنه شما باشد درصد بالا آمدن رتبه وب سایتتان در موتور های جستجو افزایش خواهد یافت که این موضوع باعث افزایش بازدید از سایت شما و در نهایت سود دهی بیشتر می شود.
در مرحله آخر بایستی وردپرس را روی هاست خود نصب کنید.

10-شهریور-1398

نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد