حجم مناسب مقالات سایت در سئو به چه میزان است؟ حجم مناسب مقالات سایت در سئو به چه میزان است؟

رتبه این آیتم
حجم مناسب مقالات سایت در سئو به چه میزان است؟
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

هنگامی که بحث وبلاگ نویسی میشه، یکی از سؤالات پربازدیدی که می شنویم مربوط به نحوه ی نوشتن وبلاگ ایده آل برای افزایش سئو و تعامل با کاربر است. بهترین حجم مقالات وبلاگ بستگی به چندین عامل داره که عبارت اند از ارزش و مشارکت کاربر. ملاحظات زیادی وجود داره که هنگام تصمیم گیری روی حجم مقالات ایده آل وبلاگ برای پست های خود، با اندازه های مختلف که دارای مزایا و معایب هستن و بسته به عوامل مختلف مورد توجه قرار می گیرن، توضیح داده میشه. 

در این مقاله، ما در مورد چگونگی تاثیر حجم مقالات وبلاگ بر سئو و جوانب مثبت و منفی مقالات کوتاه تر در برابر مقالات با حجم بیشتر بحث خواهیم کرد. 

 

چرا حجم مقالات اهمیت دارد؟

طول یا همون حجم مقالات مهم است، چون به نظر می رسه تاثیر زیادی روی رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجویی مثل گوگل، یاهو و بینگ داره. این ارتباط مستقیم سال ها وجود داشته است، اما به نظر می رسه شواهد نشون می ده که مقالات بلند برای رتبه بندی بهتر در موتورهای جستجو اهمیت بیشتری دارن. 

گوگل همیشه سعی می کنه محتوایی که بالاترین کیفیت رو داره در رتبه بندی خود در رتبه ی بهتری قرار بده، در نتیجه، اون ها می خوان بهترین نتیجه ی ممکن رو برای کاربران رقم بزنن. بنابراین، چنین نتیجه ی منطقی ای گرفتن که محتوای طولانی تر، دقیق تر است و بنابراین بیشتر به سوالات کاربر پاسخ می ده.

به طور طبیعی کاربران ممکن است همیشه به دنبال پست های طولانی تر، به ویژه برای سوالات ساده باشن. به همین دلیل است که هوشمندی در جستجو تا جایی پیش رفته که مقالاتی رو برای کاربر نشون میده که بیشتر باب میلش و به قولی بلندتر باشن.

به نظر می رسه که در حال حاضر پست های طولانی تر بهتر عمل می کنن، در حالی که رتبه بندی ها در الگوریتم یکپارچه شده اند. این به این معنی است که شرکت هایی که مایل به ترافیک جستجوی ارگانیک و نرمال بیشتری هستن، باید تلاش کنن که پست های طولانی تر و دقیقتری ایجاد کنن.

 

حجم مقالات در سال های پیش:

قبلانا حجم مقالات خیلی مهم نبوده، در سال های پیش حجم مقالات توصیه شده بسیار کوتاه بود، مثلا 500 کلمه رو طولانی تلقی می کردن، اما در حال حاضر این حجم از مقاله کم ترین اندازه ی یه مقاله میتونه باشه .

دلیل این کار رو حتما می تونید حدس بزنید؛ گوگل در نیم قرن پیش به پیشرفتگی الان نبود و الگوریتم اون ها برای درک محتوای یک صفحه خوب نبود.

این به این معنی است که سئو می تونسته به راحتی نتایج رتبه بندی در موتورهای جستجو رو دستکاری کنه و نیازی به ایجاد محتوای طولانی وجود نداشته. اما زمان تغییر کرده و امسال شما با ایجاد محتوای با ارزش و دقیق و پاسخ به سوالات خوانندگان خود، رتبه بندی بسیار بهتری رو تجربه خواهید کرد.

 

حجم ایده آل مقالات برای سئو:

تحقیقات نشون می ده که برای خوب بودن در رتبه بندی موتورهای جستجو، تمام محتویاتی که در وبلاگ خود پست می کنید باید حداقل 300 کلمه باشه. چرا؟ به این دلیل که مطالعات نشون داده 300 کلمه حجم مقاله که باید حداقل تعداد کل کلمات مورد نظر رو در نظر بگیریم تا پست های وبلاگ در موتورهای جستجو به رسمیت شناخته بشن و رتبه بندی بشن. این به طور عمده به این دلیل است که یک پست وبلاگ نیازمند حداقل تعداد زیادی کلمات است تا شما بتونید تحقیقات کلمات کلیدی و سایر اهداف مهم بهینه سازی سئو رو به محتوا اضافه کنید.

300 کلمه ممکن است حداقل تعداد کلمه ای ایده آل باشه، با این حال، تحقیقات نشون می ده که پست های حاوی بیش از 1000 کلمه به دلایل بسیاری بهترین رتبه رو در موتورهای جستجو به خود میگیرن. مهم تر از همه، پست های وبلاگ که حاوی بیش از 1500 کلمه باشه، بیش از 68 درصد بیشتر در توییتر به اشتراک گذاشته می شن و بیش از 22 درصد احتمال بیشتری وجود داره که در فیسبوک نسبت به پست های کوتاه تر به چشم بیاد. اما، پست های طولانی تر برای نوشتن مشکل تر است و اغلب خوانندگان ترجیح می دن مطالب کوتاه تری بخونن چون به گفته ی خودشون درک اون ها راحت تره.

 

نوشتن مقالات کوتاه تر:

حالا که ممکنه با مقیاس های ایده آل متفاوتی گیج شده باشین، وقت اون رسیده که در مورد مزایا و معایب مربوط به محتوای مقالات کوتاه و بلند صحبت کنیم.

 

مزایای نوشتن پست های مقالات کوتاه تر:

•باید به طور منظم ایجاد بشه.

•معمولا، مقالات کوتاه تر راحت تر خونده میشن.

•محتویات بیشتر به معنای دیده شدن بیشتر شماست. با این حال، کیفیت رو تضمین نمی کنه.

 

با حفظ حداقل 300 کلمه، در اینجا برخی از مزایای انتشار محتوای کوتاه در وبلاگ بیان شده است.

اول از همه، ایجاد منظم محتوای کوتاه تر بسیار ساده تر است. برای اکثر ما، قرار دادن یک پست بیش از 1000کلمه در یک برنامه هفتگی ممکنه اتفاق نیفته. با تنظیم سایت های خود در ایجاد محتوای کوتاه تر، احتمال بیشتری برای انجام اون برنامه به طور منظم در وبلاگتون وجود داره و به این روند عادت می کنید.

یکی دیگه از مزایای ایجاد مطالب کوتاه تر این است که معمولا قابل خواندن تر است، به خصوص اگه شما یه نویسنده ی حرفه ای نباشید. این به این علت است که هنگام ایجاد محتوای طولانی تر خیلی از نویسندگان کمیت رو فدای کیفیت می کنن، که به نوبه ی خود به سئو آسیب می رسونه و ایجاد مطالب طولانی تر رو اولویت قرار می ده. همونطور که گفتیم اگه شما یه نویسنده ی قوی نیستید، احتمالا بهتر است که روی محتوای کوتاه تر و خواناتر تمرکز کنید.

ارسال مطالب کوتاه تر نیز به این معنی است که شما می تونید پست های بیشتری ارسال کنید و روی متن های با موضوعات گسترده تر تمرکز کنید. به جای گذاشتن ساعت ها وقت خود برای تحقیق و تکمیل مقاله ای بی نقص، پست های کوتاه و سریع در موضوعات مختلف ایجاد کنید که مربوط به شرکت شما می شه و به شما امکان می ده که محتوای بیشتری رو برای خوانندگان خود ایجاد کنید و اون ها رو در طیف گسترده ای از موضوعات آموزش بدید.

علاوه بر مزایای زیادی که در بالا ذکر شد، محتوای کوتاه تر در فروش یک محصول یا خدمات موثرتر و یا گذاشتن تاثیر بیشتر روی خواننده برای اقدام به کاری بیشتر است. اگه هدف شما این است که خواننده رو ترغیب کنید که روی لینکی کلیک کنه، یه کتاب الکترونیک جدید دانلود کنه یا نام کاربری بسازه، پس دقیقا متن شما باید کوتاه و دقیق باشه.

 

معایب مقالات کوتاه:

•موتورهای جستجو زمان زیادی رو برای درک محتوای صفحه ی خود میذارن، به هر حال اون ها ربات هستن و نمیشه انتظار زیادی ازشون داشت.

 

•هرچه کلمات در محتوا کمتر باشه شانس رتبه بندی کلمات کلیدی شما کم تر میشه.

 

•محتوای مختصر شاید نتونه برای هر سطح از مخاطبان نوشته بشه، چون حجم مقاله ممکنه به اندازه ای نباشه که نیازهای مخاطب و خوانندگان شما رو برطرف کنه.

 

همونطور که دیدید، می تونید یه استدلال قوی برای تمرکز بر تلاش های خود واسه ایجاد محتوای کوتاه وبلاگ ایجاد کنید. با این حال، اشکالاتی هم در پست های کوتاه وبلاگ وجود داره. مهم ترین این اشکالات اینه که پست های کوتاه تر به سادگی در موتورهای جستجو به عنوان بخش های دیگه ی محتوا رتبه بندی نمیشن.

این اختلاف رتبه بندی از عوامل مختلفی میاد و یکی از اون ها اینه که هرچه محتوا بیشتر باشه فرصت های بیشتری برای بهینه سازی محتوا به هدف گرفتن نتیجه ی بهتر در رتبه بندی موتورهای جستجو بوجود میاد و محتوای کمتر دقیقا بر عکس این موضوع کار می کنه. خیلی به خاطر این تفاوت تعجب نکنید، به این دلیل که بهبود و افزایش سئو از محتویات طولانی تر از داشتن انواع محتوا برای موتورهای جستجو برای ایندکس شدن میاد؛ مثل سرفصل، عنوان صفحه، تصاویر، برچسب های alt و فراداده است. این افزایش سئو برای محتویات طولانی تر هم می تونه به این امکان اضافه بشه که شمار بیشتری از کلمات کلیدی و نوع های مختلفی از اون ها به وبلاگ اضافه بشه.

 

نوشتن مقالات طولانی:

اگه برای نوشتن پست های طولانی انگیزه ی کافی داشته باشید این یه دلیل خوب برای وبلاگ شما است. بهترین اندازه ی پست در وبلاگ به طور طبیعی برای سئو متن های طولانی تر است، نه کوتاه تر. دلایل متعددی وجود داره که شما رو قانع کنه محتوای طولانی تری بنویسید اما تا زمانی که کیفیت رو قربانی کمیت نکنید. 

مزایای مقالات طولانی تر:

•زمان توقف بیشتر خوانندگان در سایت

•درک بهتر موتور جستجو از محتوا و هدف اون

بر اساس تحقیقات انجام شده، حجم ایده آل برای مقالات وبلاگ 1600 کلمه است که حدودا هفت دقیقه خوندنش طول بکشه. این زمان خوندن طبق آماری است که بر اساس تجزیه و تحلیل از میانگین مجموع زمان صرف شده در هر پست و در مقایسه با حجم مقاله است. این تحقیق نشون داد که خوانندگان تا هفت دقیقه که حدودا 1600 کلمه میشه برای خوندن مقاله به طور متوسط زمان صرف می کنن.

این اطلاعات بسیار مفید است، چرا که تعامل کاربر یکی از عوامل مهم در سئو است. به یاد داشته باشید که طول وبلاگ مناسب و ایده آل برای سئو بر اساس میزان ارزش محتوا است. حداکثر کردن ارزش محتوای شما و همچنین افزایش توقف کاربر، هر دو عوامل بسیار مهم سئو است.

همینطور که در این مقاله گفتیم، ثابت شده که محتوای بلندتر در وبلاگ عملکرد سئو رو بهبود می بخشه، عمدتا به این دلیل که به موتورهای جستجو اطلاعات بیشتری در مورد محتوای پست شما می ده. 

همچنین نشون داده شده که محتواهای بلندتر در شبکه های اجتماعی بیشتر به اشتراک گذاشته میشه. و بیشتر احتمال داره که با سایر وبلاگ ها به اشتراک گذاشته بشه که هر دوی اون ها سئو رو بهبود می بخشه.

 

معایب مقالات طولانی:

•نویسندگان اغلب توانایی خوندن تمام متن و تمرکز روی اون رو ندارن

•محتوای بهتر اغلب مستلزم نویسندگان قوی تر است که در ازای اون باید پول بیشتری بپردازید.

 

اگر چه نوشتن محتوای طولانی مزایای زیادی داره، اما عاری از مشکل نیست. یکی از مسائل اصلی که وبلاگ نویسان در تولید مقالات طولانی مواجه می شن، اینه که بتونن خوانندگان رو تا انتهای مقاله درگیر کنن. در حقیقت، مطالعات نشون داده که یه بازدیدکننده به طور متوسط فقط حدود 25٪ از مقاله رو می خونه، به این معنی که اون ها خیلی به محتوای بیشتر و طولانی توجه نمی کنن. اما، هنوز هم در ایجاد محتوای طولانی تر اعتراض نکنید! با شکستن متن با تصاویری مثل عکس ها، اینفوگرافیک ها، نمودار ها و گیف ها، می تونید توجه خواننده رو افزایش بدید و اونها رو تا پایان متن درگیر کنید.

یکی دیگه از معایب اصلی محتوای طولانی اینه که نیاز به مهارت های نوشتاری قوی تری داره. البته نترسید، خیلی ها هستن که مشکل شما رو دارن. می تونید کار تولید محتوا رو به شرکت هایی مثل دارکوب برون سپاری کنید و یا خودتون با تمرکز روی چند جنبه مهم از جمله خوانایی و ساختار متن می تونید محتوای وبلاگ با کیفیت بالا که بیش از 1000 کلمه است، ایجاد کنید. ممکنه این سوال پیش بیاد که چجوری خودتون این کار رو انجام بدید؟ بعضی از نکات نوشتاری برای کسانی که نویسنده ی حرفه ای نیستن شامل تمرکز روی نوشتن پاراگراف های کوتاه و مختصر، ترکیب زیرمجموعه ها، استفاده از زبان ساده و غیر مجهول و مبهم است.

 

خب حالا باز ممکنه از خودتون بپرسید که بالاخره حجم مقاله چقدر باشه بهتره؟

 در هر دو محتوای کوتاه و بلند مزایا و معایبی وجود داره، و هر کدام می تونن به سادگی روی سئو سایت شما تاثیر بگذارند.

اگه می خواید مطالب مکررا و در موضوعات مختلف ایجاد بشن که روی خوانندگان تاثیر بذارن و اون ها رو به کاری دعوت کنید، مطالب کوتاه تر (حداقل 300 کلمه) حجم مقاله ی ایده آلی برای شما محسوب میشه. اما برای جلوگیری از ایجاد محتوای تکراری در گوگل و سایر موتورهای جستجو، حداقل 500 کلمه در هر مقاله رو هدف قرار بدید.

اما اگه می خواید محتوایی ایجاد کنید که واقعا بتونه باعث بهبود سئو و همراهی کاربران با مقالاتتون بشه، ترجیح میدید که یه زمان اضافی برای ایجاد محتوایی با حجم بالاتر و از 1000 کلمه بیشتر اختصاص بدید. مقالات چند روز یک بار ولی با چارچوب قوی تر، میتونه تاثیر خیلی بیشتری روی سئو داشته باشه.

25-ارديبهشت-1397

نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد