پست مهمان چیست و تاثیر آن بر سئو چگونه است؟ پست مهمان چیست و تاثیر آن بر سئو چگونه است؟

رتبه این آیتم
پست مهمان چیست و تاثیر آن بر سئو چگونه است؟
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

اگه شما وبلاگ نویس هستید و میزان ترافیکی که به سایتتون میاد راضیتون نمی کنه باید یه سوال ساده از خود بپرسید: آیا صرف زمان برای انجام پست مهمان منطقی است؟

خب اگه خودتون نمی رسید ولی برای انجام این کار کارمند دارید، پس جواب مثبته و می تونید روی پست مهمان زمان بیشتری بذارید .

با وجود بعضی از گمانه زنی ها درباره طول عمر این استراتژی بازاریابی ورودی، پست مهمان هنوز هم یکی از بهترین راه های افزایش مخاطب و ترافیک به سایت شما است.

آیا شما می خواید برای بهبود سئوی خود پست مهمان ارسال کنید؟ شاید به عنوان یه هدف اصلی نشه بهش نگاه کرد. اما حتی اگه گوگل تمام لینک های پست های مهمان رو غیرفعال کنه، واقعیت این است که اثر غیرمستقیم اون همچنان بسیار قدرتمند است.

هیچ چیز مثل ایجاد شهرت و دیده شدن برای شما خوب نیست که کاربران  محتوای بیشتری از شما بخوان. شما می تونید مخاطبان خودتون رو ایجاد کنید و در نهایت بعضی از این افراد راه خودشون  رو به سایت پیدا می کنن، پس محتوای با کیفیت ایجاد کنید و به اون لینک بدید.

 

ممکنه این سوال واستون پیش بیاد که چطور این کار رو باید انجام داد و چه چیزی باید در مورد اون بدونید؟

 

مبانی وبلاگنویسی مهمان:

تعریف کلی از پست مهمان خیلی ساده است؛ یعنی به عنوان مهمان در وبلاگ فرد دیگه ای پست بفرستید.

شما مطالب رو به وبلاگ یه شخص دیگه اضافه می کنید و در عوض یه لینک خارجی به وبلاگ خودتون میدید و بازدید بیشتری دریافت می کنید.

این یک مفهوم ساده با منطق واضح برد-برد است، اما چرا ارسال پست مهمان ایده ی خوبی است؟

 

چطوری پست مهمان ارسال می شود؟

برای شروع، باید بگیم که وبلاگ نویسی یا پست مهمان از دیدگاه مهمان چگونه است؟

اولا، وبلاگ نویسی مهمان در مورد ایجاد روابط است. ارتباط شما با بقیه ی وبلاگ نویس ها ممکنه بعدها مفید باشه.

وبلاگنویس ها می تونن افراد با نفوذی باشن و دنیای اطرافشون رو بهتر بشناسن و شما هم باید به صورت غیر مستقیم تاثیر خودتون رو در شبکه های اجتماعی بیشتر کنید. 

شما به طور غیر مستقیم از طریق پست مهمان و شناخت بیشتر افراد می تونید نفوذ خودتون رو در دنیای شبکه های اجتماعی افزایش بدید. 

 

دوما، وبلاگ نویسی مهمان شما رو به مخاطب های جدیدی معرفی می کنه. شما بوسیله ی ورود به مخاطبان وبلاگ میزبان به گروهی که قبلا شکل گرفته است، وارد می شید و با دیگرون ارتباط می گیرید.

اگه ارزش تجربه ی خوندن خود رو بهش اضافه کنید، احتمالا به وبلاگتون سر می زنید تا محتوای خودتون رو بررسی کنید. مرحله ی سوم بخش مهمی از وبلاگ نویسی مهمان رو توضیح میده، اما تأثیر کلیک های واقعی روی وبلاگ شما نباید نادیده گرفته بشه.

 

سوما، وبلاگ نویسی مهمان و یا پست مهمان در دنیای سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو موضوع مهمی است. این موضوع در اغلب موارد مورد بحث قرار می گیره و وبلاگ نویسی مهمان در واقع یک راه حل غیر قابل انکار برای هدایت ترافیک به وبلاگ شما است.

هنگامی که شما در سایت شخص دیگری پست میذارید، چیزی که باید به اون توجه داشته باشید افزودن لینک به وبلاگ خودتونه.

این لینک ممکنه در متن جاسازی بشه، یا ممکن است در بخش «درباره ی نویسنده» با این که نامرتبط باشه ذکر بشه. پس، تولید این لینک ها یکی از اهداف اصلی وبلاگ نویسی مهمان است.

لینک به سایت های معتبر و با کیفیت عامل بزرگی در چگونگی تصمیم گیری موتورهای جستجو در وب سایت شما است.

با گذشت زمان، ایجاد این لینک ها به شما در رتبه بندی موتورهای جستجو کمک خواهد کرد. به همین دلیل مردم به وبلاگ نویسی مهمان به عنوان "عامل تاثیرگذار برای سئو" اشاره می کنن.

 

اما پست مهمان برای سایت میزبان چه تاثیری دارد؟

اغلب این موضوع مربوط به ایجاد محتوای جالب و جدید است. به همین دلیل پست های مهمان شما باید خوب و باکیفیت باشه، مخصوصا اگه سایتتون کوچک و نوپا باشه بهتره که در پلتفرم های معروف این کارو انجام بدید.

از نظر میزبان، وبلاگ های مهمان اساسا محتوای رایگان دارن و اما کسانی که محتوای رایگان رو دوست ندارند چی؟ خب هرچی وبلاگ با کیفیت تر و پربازدیدتر باشه، افرادی هستن که از پس هزینه های اون بر بیان.

میان وبلاگ نویسان کوچک و متوسط، میزبانی وبلاگ های افراد دیگه بیشتر برای کمک به یکدیگر است.

اگه شما در وبلاگ های دیگه پست میذارید، باید این کار رو برای دیگرون و در وبلاگ خودتون هم  منطقی بدونید. این یک استراتژی برد-برد است و هر دوی شما از این تبادل همکاری بهره مند خواهید شد.

 

چگونه می توان پست مهمان ارسال کرد؟

پس، تا اینجا متوجه شدیم که پست مهمان برای سئو مناسب است و شما رو به یه مخاطب جدید معرفی می کنه و به شما کمک می کنه تا دوستان خود رو پیدا کنید. حالا چجوری باید شروع کنید؟

اول از همه باید یه وبلاگ پیدا کنید که شما رو میزبانی کنه. برای انجام این کار چند راه وجود داره. یه سری سایت وجود داره که به طور فعال وبلاگ هایی رو که برای پست مهمان به درد میخوره، فهرست می کنن. با این حال، لینک ها می تونن غیر قابل اعتماد باشن. علاوه بر این، شما ممکن است میزبانی با کیفیتی که واقعا جزو اهدافتون هست رو دریافت نکنید.

 

یه جستجوی خوب در گوگل احتمالا واضح ترین کاری است که باید انجام بدید. فقط کافیه اسم کسب و کارتون رو در گوگل جستجو کنید و ببینید چی بالا میاد. مثلا اگه کسب و کارتون بازاریابی اینترنتی است باید لیست وبلاگ اون رو در گوگل سرچ کنید. 

همچنین شما می تونید جستجوی پیشرفته رو امتحان کنید، عباراتی مانند «نوشتن برای ما» و «وبلاگ نویسی» رو جستجو کنید. این  کار به شما کمک می کنه وبلاگ هایی که به طور فعال به دنبال همکاری با مهمان هستن رو پیدا کنید.

اگه از روش آزمون و خطای موتور جستجو استفاده می کنید، یه سوال درباره خوب یا بد بودن وبلاگ هایی که می خواید پیدا کنید براتون پیش میاد.

این ها همه در مورد تعادل نیاز به کیفیت با احتمال پذیرش وبلاگ مورد نظر شما است.

در نهایت شما فقط باید گروهی از ایمیل ها رو از بین ببرید. مثل هر فرآیند درخواست، به طور عمده مثل بازی با اعداد خواهد بود و شما باید انتظار اینو داشته باشید که در دفعات زیادی رد بشید.

شما همچنین می تونید با جستجوی پست های مهمان در سایت هایی که به طور مرتب اونها رو دنبال می کنید میزبان های با پست های مهمان با کیفیت رو پیدا کنید. نویسنده ی اون رو پیدا کنید و ببینید که چه کسی برای اون ها می نویسه.

اصولا وقتی که یک سایت خوب پیدا کردید، موضوع رو بیابید و اون رو دنبال کنید؛ اساسا از کار دیگر وبلاگ نویسان مهمان سود خواهید برد.

شما حتی می توانید در گوگل با استفاده از نام نویسنده و مشخص کردن عبارت جستجو "پست مهمان" جستجو کنید.

 

آیا درج پست مهمان برای وبلاگ نویسان مفید است؟

باز هم پاسخ مثبت است.

تا زمانی که وبلاگ نویسان به مرتب سازی و ویرایش پست های منابع بیرونی در زمان های مختلف تمایل داشته باشن، وبلاگ نویسی مهمان می تونه یک منبع عالی برای محتوای مخاطبان وبلاگنویسی باشه.

بخش مهمی از ویرایش هر چیز خارجی، بازبینی لینک ها در محتوا است. پس تا زمانی که به طور منطقی ویرایش نشده اون لینک رو درج نکنید.

برای حفظ امنیت، پست های مهمان رو برای کیفیت خوب بررسی کنید و مطمئن بشید که فقط به وب سایت های با کیفیت که به وب ارزش اضافه می کنن، لینک می دید. 

شما همچنین می تونید لینک های خارجی خود رو به طور منظم با ابزارهای موجود بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که وب سایت هایی که به اونها لینک می کنید هنوز در دسترس هستن، خطای404 نمیدن و یا به محتوای مختلف هدایت نمیشن.

 

نکات مهم در زمان درج پست مهمان:

مهمترین چیزی که وقتی وبلاگ نویسی مهمان انجام میدید باید در نظر بگیرید ماهیت لینک هایی است که متن خود رو به اون اضافه می کنید. هنگامی که شما لینک ها رو در محتویات خود قرار می دید، کلمات واقعی مرتبط با اون، انکر تکست((anchor text هستن. هنگامی که یک URL رو لینک می دید، باید اطمینان حاصل کنید که کلمات مفیدی در اون جا گرفته.

کدام کلمات مفید هستن؟ گوگل از انکر تکست ها برای ارزیابی ارتباط صفحه استفاده می کنه به عنوان مثال، کلمات کلیدی در انکر تکست ها که به اون لینک می زنید.

فقط مطمئن بشید که از اون زیاد استفاده نکنید، چرا که گوگل همینطور که بارها گفتیم برای لینک های اسپم جریمه در نظر می گیره. مثل خیلی از استراتژی های سئو، اگه منطقی به نظر رسید مهمترین کاری که انجام می دید این است که همه چیز رو به صورت طبیعی انجام بدید.

لینک هایی که می زنید خیلی سنگین و مصنوعی نباشن. مهم تر از همه مطمئن بشید که لینک ها به موضوع مرتبط باشن و در این صورت باید احتمالا شامل کلیدواژه باشن.

 

آیا گذاشتن پست مهمان در حال افول است؟

در چند سال گذشته تعداد زیادی از تبلیغات در مورد کاهش وبلاگ نویسی مهمان به عنوان یک استراتژی سئو وجود داره. 

در ابتدای شروع وبلاگ نویسی مهمان، دریافت یک پست در سایت دیگه نشونه ای از موفقیت بود. 

زمانی که وبلاگ نویسی مهمان به یه روش شناخته شده ای تبدیل شد و برای ارتقای سئو از اون استفاده شد، وبلاگ نویسان جعلی برای بک لینک زدن اسپم میشن. بنابراين بک لینک ها به خودی خود و در مواردي كه در رتبه بندي قرار مي گيرن اهمیتشون کمتر میشه.

اما این به این معنا نیست که وبلاگ نویسی مهمان در حال کاهش است. هنگامی که گوگل در برابر استفاده از وبلاگ نویسی مهمان برای افزایش رتبه بندی هشدار داد، به این معنی بود که وبلاگ نویسی مهمان نباید مورد سوء استفاده قرار بگیره.

همه این حرفا به این منظور است که شما باید مراقب میزبانی سایت خود و جایی که مطالب خودتون رو میزبانی می کنید، باشید.

هیچ متخصص سئو نمی دونه گوگل دقیقا چطوری رتبه بندی می کنه. با این حال به خوبی مشخص است که الگوریتم های گوگل در سنجش موارد بی کیفیت و با کیفیت بسیارعالی عمل می کنن.

اون ها می تونن پست های اسپم رو ارسال کنن و لینک های تولید شده رو از محتویات کیفیت اصلی ارسال شده در سیستم عامل های شناخته شده و پرطرفدار تولید کنن.

بنابراین اگه شما به درستی بنویسید و از موارد غیر نرمال استفاده نکنید و همینطور برای نوشتن محتوای عالی تلاش کنید و هم زمان برای بهتر شدن سئوی خود به فکر باشید نباید نگران چیز دیگه ای باشید.

 

تاثیر پست مهمان روی سئو:

•بک لینک

تاثیر اصلی وبلاگ نویسی یا پست مهمان روی سئوی سایت شما از طریق پروفایل لینک سایت شماست. همونطور که به سایت های جدید کمک می کنید، باید لینک های جدید توی وب سایت های جدیدی که شما در اون پست خود رو به اشتراک می گذارید رو ایمن کنید.

لینک ها یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی در بهینه سازی موتورهای جستجو هستن و در آینده قابل پیش بینی خواهند بود.

چند جنبه برای چگونگی ارزیابی یک لینک وجود داره که این شامل دامنه و صفحه لینک است، قرار دادن پیوند در صفحه و انکر تکست متن یا همون بخش قابل کلیک متن است.

 

•محل قرارگیری لینک

لینک شما از لحاظ منطقی نسبت به متن های دیگه و مقالات پشتیبانی باید در بدنه ی مقاله قرار بگیره.

پست های مهمان معمولا دارای یک بخش بیوگرافی هستن که در مورد سابقه و یا تجربه ی شرکت شما صحبت می کنن. معمولا نویسنده یه لینکی که شامل توضیح سابقه ی خودش باشه رو در بخش بیوگرافی قرار میده.

 

چرا قرار دادن لینک در بدنه مقاله اهمیت دارد؟

این حالت یه لینک طبیعی تر برای خواننده وب سایت شما ایجاد می کنه و باید پست شما رو پشتیبانی کنه. این کار نه تنها برای سئو بهتر است، بلکه بیشتر احتمال داره که توسط خوانندگان کلیک بشه.

 

•انکر تکست در سئو

انکر تکست ها در لینک همان کلمات هایپرلینک هستن. 

چند نوع انکر تکست وجود داره:

نام تجاری شما

کلمات کلیدی مهم

URL

کلماتی مثل "این"، "اینجا"، "آن"، "لینک"، "اینجا را کلیک کنید" و غیره 

 

در آخر این نکات رو جدی بگیرید:

یک یا دو مورد دیگه وجود داره که باید هنگام تلاش برای گذاشتن پست مهمان رعایت کنید.

در بعضی موارد، احتمالا از شما خواسته میشه که چیزی رو در سایت میزبانی منتشر کنید. علاوه بر این سوال این است که آیا این استراتژی از لحاظ اقتصادی ارزشمند است؟ 

پرداخت هزینه برای لینک ها به صراحت در برابر خط مشی گوگل قرار داره و اگه اون ها متوجه این موضوع بشن رتبه بندی شما در موتورهای جستجو دستخوش تغییراتی میشه و کاهش چشمگیری می کنه. 

مورد دیگه ای که باید مراقبش باشید شبکه های خصوصی و دامنه های منقضی است. این فقط دامنه های منقضی با یک نمای لینک است. افراد این دامنه های قدیمی رو خریداری می کنن، به اون محتوای ارزون اضافه می کنن و لینک می فروشن.

همه وبلاگ ها اون چیزی نیستن که به نظر می رسن، پس بهتره که حتما تاریچه ی دامنه ی اون چک بشه.

 

 

 

16-ارديبهشت-1397

نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

3 نظر

  • deasoftgostar سه شنبه, 28 اسفند 1397 20:06 پست شده توسط deasoftgostar

    نرم افزار تحلیل پوششی داده ها کاملا آنلاین بوده و نیازی به نصب ندارد، نسخه رایگان دارد، محیط و راهنمای فارسی دارد، انواع مدل و بازده نسبت به مقیاس را شامل می شود. خروجی این نرم افزار کامل بوده و نتایج DEA را در بر می گیرد.

  • آرین کاوش جمعه, 20 مهر 1397 10:43 پست شده توسط آرین کاوش

    بهترین ایده نما مجتمع های مسکونی نمای یک ساختمان نشانگر شخصیت و هویت ساختمان است. نمای ساختمان مانند لباس فرد، نشانگر ویژگی‌های طراحی و سبک‌فکری طراح […]

  • آرین کاوش دوشنبه, 02 مهر 1397 18:49 پست شده توسط آرین کاوش

    تا به حال راجع مثلث طراحی آشپزخانه شنیده اید؟ بدون شک در مرحله اول برای درمان بیماری، افراد به پزشک مراجعه می‌کنند و بعد برای تهیه […]

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد