آیا می توان رتبه ی الکسا را خرید؟ آیا می توان رتبه ی الکسا را خرید؟

رتبه این آیتم
آیا می توان رتبه ی الکسا را خرید؟
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

رتبه ی الکسا برای هر وب سایت یا کسب و کارهای اینترنتی بسیار مهم است چرا که نشون دهنده ی میزان محبوبیت و اعتماد به بازدیدکنندگان است. رتبه ی پایین الکسا به معنای نمایش بهتر است که میزان اعتبار یک وب سایت یا وبلاگ رو افزایش می ده. در این مقاله شما در مورد بهبود رتبه ی الکسا در مدت زمان کمتر و خرید رتبه اطلاعاتی کسب خواهید کرد. میشه گفت که بهترین راه برای به دست آوردن نتیجه شگفت انگیز در زمان کوتاه، خرید ترافیک الکسا است. با این حال، اکثر ارائه دهندگان ترافیک الکسا قیمت بسیار بالایی رو برای خدمات خود ارائه می دن چرا که این رتبه در پلت فرم آنلاین بسیار ارزشمند است.

خیلی ها فکر می کنن که ترافیک الکسا یا هر نوع ترافیک از منابع دیگه جز گوگل برای سایتشون مضر است چون گوگل از خرید و فروش ترافیک بدش میاد. باید گفت گوگل خودش از طریق Adword، Adsense و Admob ترافیک به فروش می رسونه. علت انزجار گوگل اینه که ممکن است این روش درآمدشون رو از فروش ترافیک کاهش بده. علاوه بر این، شما هنگام خرید ترافیک از هر منبعی، باید دو چیز رو مد نظر داشته باشید؛ چرا میخواین ترافیک بخرین؟ و کدوم منبع ترافیک بهترین راه برای رسیدن به هدف شماست؟ اگه به پاسخ های درستی از این سوالات برسید، اونوقت قانع میشید که ترافیک بخرید تا رتبه ی الکسای شما در کوتاه مدت افزایش پیدا کنه.

 

رتبه ی الکسا چیست؟

الکسا بزرگترین ابزار تحلیلی وب سایت است که توسط آمازون طراحی شده است. این ابزار محبوب و معروف یه رتبه ی منحصر به فرد به هر سایت می ده. رتبه می تونه 1749 یا 38،742،073 باشه، اما رتبه ی پایین اعتبار بیشتری به نسبت رتبه های بالاتر نشون می ده. مثلا گوگل رتبه اول در جهان رو به خودش اختصاص داده، چونکه الکسا اون رو رتبه ی 1 نشون می ده، توییتر در رتبه ی 9 قرار گرفته و جزو بهترین سایت های جهان است؛ چون در الکسا این عدد برای توییتر نمایش داده میشه. به طور کلی رتبه ی الکسا رو میشه میزان اعتبار و محبوبیت هر وب سایتی دونست. 

به عبارتی، رتبه ی الکسای شما برآوردی از میزان محبوبیت سایتتون نسبت به سایر سایت های دیگه است. رتبه ی الکسا پاسخ به این سوال است: در مقایسه با سایت های دیگه، سایت من کجا قرار داره؟ توجه داشته باشید از اونجا که رتبه یه اندازه ی نسبی است، رتبه ی سایت شما نه تنها به ترافیک اون سایت وابسته است، بلکه همچنین به تغییرات در ترافیک در سایر سایت ها بستگی داره.

 

آیا رتبه ی الکسا اهمیت دارد؟ این رتبه چگونه می تواند روی سایت ها تاثیر بگذارد؟ 

همونطور که می دانید رتبه ی الکسا شهرت و محبوبیت آنلاین رو تعیین می کنه، البته برای هر وب سایتی که می خواد جای پای خودش رو در دنیای اینترنت محکم کنه، مهم است. الکسا نشون دهنده اعتماد به بازدید کنندگان و کاربران است. اعتماد، پایه بازاریابی آنلاین است. اگه بازدید کننده شما به سایتتون اعتماد نکنه، هیچوقت محصولی رو از سایتتون خریداری نمی کنه و حتی دستورالعمل هایی که در وب سایتتون داده شده است هم دنبال نخواهد کرد. پس، گفتن این که چقدر رتبه ی الکسا می تونه در دنیای بازاریابی اینترنتی روی شما تاثیربذاره، تکراره مکرراته!

اینجوری رتبه ی الکسا به کسب و کار آنلاین کمک می کنه تا با کسب اعتماد و محبوبیت بیشتر از بازدیدکنندگان خودتون، فروش بیشتری داشته باشید.

 

رتبه ی الکسا چگونه محاسبه می شود؟

الکسا هر روز، میانگین بازدیدکنندگان و بازدیدهای روزانه ی صفحه رو به هر سایت در سه ماه آخر برآورد می کنه. سایتی با بالاترین ترکیب بازدیدکنندگان و بازدیدهای صفحه در3ماه اخیر رتبه اول رو به خود اختصاص میده. سایتی با کمترین بازدیدکننده رتبه ای در حدود 30 میلیون میگیره. اگه هیچ کس در پنل اندازه گیری الکسا در حدود 3 ماه از سایت بازدید نکرده باشه، هیچ رتبه ای برای اون سایت وجود نداره.

 

چه عواملی باعث بهبود رتبه ی شما در الکسا می شود؟

گوگل یه چیزی بیش از 200 فاکتور برای رتبه بندی وب سایت ها داره که گاهی فرایند رو سخت می کنه. ولی، فاکتورهای رتبه بندی الکسا بسیار ساده است.

به این فکر کنید که چجوری گوگل آنالیتیکس یا سایر ابزارهای تحلیلی سایتی رو دنبال می کنن. قبل از اینکه توسط هر ابزار تحلیلی دنبال بشید، باید یک کد ردیابی وارد کنید. در این مورد الکسا هم چنین کاری رو انجام میده ولی دیگه نیازی به وارد کردن کد نیست. 

 

عوامل رتبه بندی الکسا:

•تولبار یا نوار ابزار الکسا: سبک ردیابی الکسا کمی متفاوت از بقیه ابزارهای تحلیلی است. این از طریق نوار ابزار الکسا بازدیدکنندگان رو ردیابی می کنه. الکسا فقط بازدید کننده هایی رو می بینه که از مرورگرانی که نوار ابزار الکسا در اون ها نصب شده، استفاده بکنن. این یه حقیقت در مورد الکسا است که ممکنه خیلی ها ندونن. اگه سایت شما روزانه 5،000 بازدید کننده داشته باشد و تنها 30 نفر از اون ها از مرورگرانی که دارای نوار ابزار الکسا هستن استفاده کنن، الکسا تنها 30 بازدید کننده در روز رو به حساب میاره نه 5000تا. بنابراین اولویت اصلی رتبه بندی الکسا این است که از مرورگر نصب شده در نوار ابزار الکسا ترافیک دریافت کنید.

 

•الکسا ویجت: این فاکتور از اهمیت کمتری برخوردار است، هرچند که بعضیا میگن هیچ اهمیتی نداره. شما می تونید ویجت الکسا رو به وب سایت خودتون اضافه کنید، این کار می تونه به الکسا کمک کنه که کنترل ردیابی بیشتری روی سایتتون داشته باشه، یعنی که هر بازدیدی می تونه به عنوان یک آمار بازدید، معتبر شمرده بشه. البته صحت این موضوع که هر بازدید معتبر شناخته بشه خیلی صد در صدی نیست.

 

الکسا چگونه داده های خود را به دست می آورد؟

الکسا دارای یک پنل داده بزرگ ترافیکی است که میلیون ها نفر از مردم سراسر جهان رو در بر می گیره. بر اساس داده های این نمونه، الکسا تعداد بازدیدکنندگان رو به تمامی سایت های اینترنتی برآورد می کنه. این یک محاسبه پیچیده است که ابهامات رو اصلاح و همچنین ترافیک جعلی یا هرزنامه رو شناسایی و حذف می کنه. متخصصان داده های الکسا در کارشون بهترین هستن و تمام تلاششون اینه که داده ها بدون اشتباه و عاری از داده های غیر انسانی باشه، بنابراین شما می تونید  با استفاده از الکسا تصمیم های خوبی برای کسب و کارتون بگیرید.

 

دریافت رتبه ی دقیق تر الکسا: 

برای دریافت رتبه بندی دقیق الکسا می تونید معیارهای سایت خودتون رو در الکسا تایید کنید. سایت هایی با معیارهای تایید شده، المان های خود رو مستقیما توسط الکسا اندازه گیری می کنن، نه براساس اطلاعاتی که از پنل داده ی الکسا برآورد می شه. تایید معیارهای سایت شما رتبه دقیقتری رو ارائه می ده، اما نه لزوما رتبه بهتری رو! 

 

چگونه رتبه ی بهتری در الکسا بگیرید؟

روش های زیادی برای بهبود رتبه ی شما وجود داره که در زیر تعدادیش رو براتون توضیح میدیم: 

 

•تولید محتوای ناب و منحصر به فرد:  مطالب اغلب باید به روز بشن تا ارزش واقعی اونها برای مخاطبان شما مشخص باشه. محتوایی که منحصر به فرد نباشه ، مخاطبان وفادار ایجاد نمی کنه. وقتی خوانندگان منابع ارزشمند و آموزنده پیدا می کنن، خودشون رو درگیر اونها می کنن و بین شبکه های دیگه به اشتراک می گذارن، این کار باعث میشه بازدیدکنندگان جدیدی به سایت معرفی و حتی به مشتریان بالقوه تبدیل بشن. همانطور که بارها در مقالات گفتیم محتوای با کیفیت توسط گوگل پاداش می گیرن و حتی رتبه ی بالاتری در اون می گیرن و در نهایت گامی مفید برای کاربران نهایی خواهد بود.

 

•لینک گرفتن از سایت های مشابه دیگر:  لینک های داخلی به موتورهای جستجو کمک می کنن تا به وضوح معیار کاری خود رو تعریف کنید و همچنین اعتماد و کیفیت سایتتون رو افزایش میده. به عبارت دیگه، لینک های معتبر ورودی اعتبار سایتشون رو به شما هم میدن. البته این تاکتیک باید با تولید محتوای جذاب پشتیبانی و تکمیل بشه.

لینک های داخلی، لینک هایی هستند که از یک صفحه یا پست در سایت شما به دیگری هدایت می شن. مفید بودن این لینک ها به این خاطر است که اون ها از طریق وب سایت شما هدایت می شن و اون ها رو با محتوای مشابه مرتبط می کنن. اون ها همچنین به لینک های سایت کمک می کنن و در حقیقت زیر-لینک هایی هستن که در موتور جستجو در پایین لینک اصلی شما ظاهر میشن. اما ایجاد محتوای بهتر، با استراتژی های مختلف لینک های داخلی همراه است، پس مطمئن بشید که محتوایی که تولید می کنید برای بازدیدکنندگان شما مناسب و ارزشمند است.

در کل، لینک های داخلی و خارجی به موتورهای جستجو کمک می کنن تا محتوای سایتتون رو درک کنن و میزان با اهمیت بودنش رو به بازدیدکنندگان نشون بدن. درسته که این روش بخش مهمی از استراتژی های آنلاین است اما باید بدونید که چطوری از این روش به درستی استفاده کنید. لینک دادن های بیش از حد می تونه اعتبار یا خوانایی سایت شما رو کاهش بده و ممکن است توسط موتورهای جستجو مجازات بشه. 

 

•پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب: که بتونه ترافیک بیشتری رو به سایتتون هدایت کنه و سایتتون رو نسبت به رقبا بهینه سازی کنه. اگه یه کم در مورد کلید واژه ها تحقیق کنید، می تونید ببینید که مخاطبان شما چجوری و چی جستجو می کنن. در حقیقت، جستجو در مورد کلمات کلیدی به معنای یادگیری زبان مشتریان در زمینه ی نیازها و خواسته های اونهاست. 

 

•درک استراتژی بازاریابی رقبا و یادگیری نحوه ی کار با آن: چند دلیل برای تجزیه و تحلیل موضوعات رقابتی وجود داره، اما کلا تجزیه و تحلیل رقابتی تحلیل های سایت رو با جزئیات بیشتری انجام میدن و اونها رو قابل درک می کنن. بنابراین، به شما اطلاعات واضح تری از معیارهای مهم می دن، مثلا چه استراتژی هایی برای شما و رقبای شما کارساز هستن و به شما امکان شناسایی و پیش بینی روند کسب و کار رو میدن. همه این بخش ها به شما در یادگیری کلی استراتژی کمک می کنه و بهتون این امکان رو میده که تصمیمات کاری بهتری بگیرید تا موقعیت شما تاثیر بهتری در بازار کسب و کار بذاره.

 

•بهترین شیوه های سئو را در وب سایت خود دنبال کنید: سئو یه استراتژی بسیار مهم است که باید برای بهبودش وقت بذارید و بهش توجه کنید، البته اگه وقت این کار رو ندارید نگران نباشید دارکوب می تونه این بخش مهم از کارتون رو به عهده بگیره. اما سئو فقط در مورد ارتقای سایت شما نیست، همچنین برای بهتر شدن کار با سایت شما برای مشتریانی است که با سایتتون مواجه میشن. بدون یک تجربه کاربری خوب، حفظ مشتریان و تبدیل اون ها ¬به مشتری های بالفعل دشوار خواهد بود.

 

چرا باید رتبه ی الکسا را خرید:

تا اینجای مقاله از اهمیت رتبه ی سایتتون در الکسا با خبر شدین و دونستید که هر چه رتبه ی کمتری داشته باشید سایت شما برای بازدیدکنندگان میتونه مورد اعتمادتر باشه. 

مهم تر از همه این بود که بازدیدکننده های شما باید از مرورگری استفاده کنن که نوار ابزار الکسا در اون قرار گرفته شده باشه. اگه وب سایت شما توسط کسی که نوار ابزار الکسا در مرورگرش نصب شده، بازدید کنه این بازدید به عنوان یک رأی محسوب میشه که می تونه به کل رتبه بندی الکسای وب سایت شما اضافه کنه.

اگه هنوز قانع نشدید که چقدر ممکنه رتبه ی الکسا براتون تاثیرگذار باشه به این مثال دقت کنید: اگه می خواید توی سایتتون تبلیغات بگیرید اینو مطمئن باشید کسی که میخواد برای این کار هزینه کنه اول نگاهی به رتبه ی الکسای شما میندازه، پس اگه رتبه ی خوبی نداشته باشید به این معنیه که احتمالا بازدیدکننده ی زیادی ندارید و در مقایسه با سایتی که رتبه ی بهتری نسبت به شما داره تقریبا نادیده گرفته میشید و به همین خاطر به سراغتون نمیان.

بدین ترتیب ترافیک الکسا نه تنها تعداد بازدید کنندگان وب سایت شما رو افزایش می ده، بلکه میتونه باعث افزایش جذابیت اون برای تبلیغ کنندگان بالقوه بشه و در نتیجه درآمد حاصل از سایت شما افزایش پیدا می کنه. علاوه بر این ها خرید ترافیک الکسا می تونه جذابیت وب سایت شما رو زودتر در موتورهای جستجو افزایش بده و ممکن است رتبه بندی صفحات سایت شما رو بهبود ببخشه.

گر چه خرید رتبه ی الکسا گرون تر از خرید ترافیک وب سایت است اما اغلب ارزششو داره. وقتی که شما در مورد رقابتی که در فضای اینترنت وجود داره مطلع باشید، می دونید که باید برای رقابت با بقیه بیشتر تلاش کنید. پس خرید ترافیک الکسا می تونه سایتتون رو به یه سایت جذاب تر و فضایی برای تبلیغات بیشتر تبدیل کنه که همه ی این کارها باعث افزایش درآمدتون خواهد شد.

پس بهتره زمان رو از دست ندید و اگه دنبال یه جهش می گردید دست به کار بشید. طرح های خرید رتبه ی الکسا از 29 دلار شروع میشه و تا 590 دلار ادامه داره و میزان پولی که پرداخت می کنید به میزان بالا بردن بازدیدهای شما بستگی داره.

 

به طور کلی، خرید ترافیک الکسا به شما این اطمینان رو میده که از بازدید کنندگان با نوار ابزار الکسا بازدید گرفتید. ترافیک الکسا از بازدیدکنندگان نرمال و فرد خواهد بود، بنابراین رتبه ی الکسای شما افزایش خواهد یافت و بازدیدکنندگان می تونن با وب سایت شما ارتباط برقرار کنن. پس نه تنها وب سایت شما از رتبه ی الکسا ارزش به دست میاره، بلکه افزایش درآمد شما هم باعث افزایش رتبتون خواهد شد.  

 

28-فروردين-1397

نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

1 نظر

  • تشریفات لوکس شهر شنبه, 23 تیر 1397 04:19 پست شده توسط تشریفات لوکس شهر

    ممنون واقعا مقاله ی خوبی بود

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد