ارزان ترین روش بازاریابی اینترنتی ارزان ترین روش بازاریابی اینترنتی

رتبه این آیتم
ارزان ترین روش بازاریابی اینترنتی
رتبه 5 در 8 رای از 1 تا 5

این روزها کسب و کارهای زیادی دنبال روش های بازاریابی کم هزینه و ارزون می گردن. اینترنت هم مکانی بسیار مناسب برای تبلیغات کسب و کارهای کوچک و متوسط است تا با صرف هزینه های کمتر نسبت به تبلیغات محیطی و سنتی بتونن خودشون رو معرفی کنن. این مدل تبلیغات شانس رقابت رو برای اون ها در مقابل کسب و کارهای قدرتمندتر و بزرگ تر بیشتر می کنه. این تبلیغات اگه صحیح انجام بشه به خاطر گسترش استفاده از اینترنت بین مردم می تونه تاثیر بسیار زیادی توی معرفی برند داشته باشه. ما در این مقاله قصد داریم روش های موجود رو واستون توضیح بدیم و بهترین اون ها رو انتخاب کنیم.

 

سئو و بهینه سازی موتور جست و جو:
روش بهینه سازی سایت ها و سئوی اون ها برای بهتر دیده شدن در جست و جوی گوگل به عنوان بهترین روش بازاریابی آنلاین بین وب مسترها بسیار داغ شده است و رقابت زیادی بین سایت ها در جهت رتبه ی اول بودن وجود داره. این کار با اینکه در طولانی مدت جواب میده اما برای اومدن در صفحه ی اول کمترین هزینه رو پرداخت خواهید کرد.
تغییر تگ های عنوان و سر تیترها بسته به پیچیدگی کسب و کار شما سریع و راحت اتفاق می افته؛ از ابزار کلمه ی کلیدی گوگل برای پیدا کردن کلمات کلیدی می تونید استفاده کنید.
به طور کلی هر کسی که مفاهیم بازاریابی اینترنتی رو به طور جدی پیگیری کنه، اهمیت سئو و بهینه سازی موتور جست و جو رو بهتر درک خواهد کرد. همونطور که گفتیم این روش یکی از راه های ارزون در مقایسه با روش های دیگه است  حتی شاید کم دردسر تر هم باشه، به طور مثال دارکوب بخش سئوی سایت مشتری های خود رو در دست می گیره و سئوکارها با توجه به آگاهی لازم و تخصصی که در این زمینه دارن می تونن باعث بهتر دیده شدن سایتتون بشن و در نتیجه ترافیک بیشتری روانه ی سایتتون بشه.

 

سئوی تقلبی:
خیلی از شرکت های تبلیغاتی از سئوی کلاه سیاه یا تقلبی برای بازاریابی اینترنتی استفاده می کنن. این کار شاید بتونه زودتر شما رو به نتیجه برسونه اما قطعا موندگار و طولانی مدت نیست و دارکوب به هیچ وجه این روش رو به کسی پیشنهاد نمیده.

 

در دایرکتوری ها حساب های اشتراکی آنلاین ایجاد کنید:
راهنماهای آنلاینی که در این دایرکتوری های محلی وجود داره به شما کمک می کنه تا مخاطبان شما راحت تر بتونن شما رو در فضای اینترنت پیدا کنن، مثل دارکوب که این کار رو برای تبلیغات اینترنتی سایت های مشتریان خود انجام میده تا بیشتر دیده بشن و قطعا تحولی در کسب و کار اونها ایجاد خواهد شد و به شهرت اون ها افزوده میشه.

 

استفاده از QR کد:
یه راه آسونی که برای آوردن ترافیک به سایت شما وجود داره QR کد است. با استفاده از این روش مخاطبان با دیدن این کد می تونن به راحتی وارد سایتتون بشن و بازدید سایت رو بالا ببرن.

 

برای کسب و کار خود فیدها یا خوراک خبری ایجاد کنید:
مراقب باشید مطالبی که در این قسمت قرار می گیره حتما ارزش خوندن داشته باشه و بدونید که مخاطبان شما برای اون وقت میذارن و صرفا به عنوان یه متن تبلیغاتی نیست.

 

در ارتباط با کسب و کار خود تبلیغات کلیکی راه اندازی کنید:
شما می تونید برای موتورهای جست و جو تبلیغاتی رو تهیه کنید و از اون برای شهر یا جایی که می خواید تبلیغاتتون نمایش داده بشه، استفاده کنید.

 

در شبکه های اجتماعی صفحه ای برای کسب و کارتون در نظر بگیرید:
در شبکه های اجتماعی مثل لینکدین، فیسبوک یا حتی اینستاگرام و غیره صفحه ای ایجاد کنید و مرتب در اون محتوا ایجاد کنید تا از این طریق هم بتونید کسب و کارتون رو رشد بدید. در همه ی شبکه های اجتماعی مشتریان بالقوه وجود دارن لذا میشه خیلی از اون ها رو به مشتریان بالفعل تبدیل کرد و در این حالت افراد یه ارتباط دوطرفه با برند شما برقرار می کنن. برای استفاده از شبکه های اجتماعی در این زمینه بهتر است که از استراتژی درستی استفاده بشه تا به جای جذب مشتری باعث از دست دادن اونها نشه.
هر کارفرمایی که بودجه ی محدودی داره می دونه که باید دست به دامن شبکه های اجتماعی بشه؛ با اینکه این استراتژی بسیار کم هزینه است اما باید از روش های قابل قبول و حرفه ای برای جذب مخاطب و افزایش اون استفاده کرد.


بازاریابی ایمیلی:
این حالت یه فرایند بازاریابی است که از طریق ایمیل به مشتری هاتون دسترسی همیشگی دارید و خودتون رو در ذهن اونها یادآوری می کنید. ایمیل مارکتینگ شاید تاثیر قبل رو نداشته باشه اما اگه به شکل اسپم ارسال نشه ممکنه تاثیرگذار باشه. با استفاده از فرمی که در سایتتون برای ارسال خبرنامه به مخاطبانتون اطلاع می دید، پیشنهادهای خود رو از این طریق برای اون افراد ارسال می کنید. بهتره بدون درخواست برای کسی ایمیل نفرستید و به حقوق دیگرون احترام بذارید.
این کار صرفه ی اقتصادی داره، مفید است اما در طولانی مدت جواب میده. به طور کلی این روش یه راه عالی برای در دسترس بودن با مشتری های کنونی یا یادآوری مشتری های قدیمی بوسیله ی ایمیل های خبری و اطلاع رسانی است.

 

ویدیوهای آموزشی رایگان به اشتراک بگذارید:
در شبکه های اجتماعی می تونید از طریق ویدیوهایی که از محصولات گرفته میشه یا در مورد خدمات گفته میشه تبلیغ کنید. مثلا شما می تونین این ویدیوها رو در سایت های رایگانی مثل آپارات و یوتیوب به اشتراک بگذارید؛ این روش می تونه برای شما مخاطبان بسیاری به همراه داشته باشه.
این ویدیوها می تونن به مخاطبانتون کارهایی که ممکنه بلد نباشن رو آموزش بدن. برای رسیدن به این هدف از ویدیوهای با کیفیتی که موضوع مورد آموزش رو عمیقا بررسی می کنن، استفاده کنید. به این شکل می تونید مخاطبان وفادار و طرفدارانی مختص به خودتون پیدا کنید که حاضرن برای دیدن ویدیوهای بیشتر هزینه کنند.



وبلاگ نویسی و تولید محتوا:
این روش یکی از راه های افزایش ترافیک سایت و از جمله تکنیک های سئو است. هدف این است که محتوای مفید و پر بار تولید بشه. نوشتن مقالات مفید که نیاز مخاطبان رو بر طرف کنه به شدت می تونه روی بهره وری شرکت شما تاثیر بذاره و به نوعی باعث افزایش درآمدتون بشه اما بدونین که نباید از این روش انتظار تاثیر یک شبه داشته باشید و در طولانی مدت جواب خواهد داد.

 

بازاریابی محتوا:
این روش یکی از راه های محبوب رایگان در افزایش و جذب مخاطب است. بازاریابی محتوا اغلب از طریق سایت های معروف و پر بازدیدی مثل لینکدین که پلتفرمی است که به همه اجازه میده تا هر مطلبی رو به اشتراک بذارن، انجام میشه.
با مشارکت در بازاریابی محتوا، شما در آنچه که بازاریابی جاذبه ای نامیده میشه مشتاق هستید تا مصرف کنندگان رو با ارائه اطلاعات ارزشمند در چنین پلتفرم هایی به حضور آنلاین خود جذب کنید.
بازاریابی محتوا یک راه عالی برای دیده شدن است، به ویژه اگه شما یه وب سایت با نام تجاری جدید دارید که در طول سالها به صورت لینک و نوپا در اختیار شما قرار گرفته است.

 

بازاریابی ارجاعی:
80درصد کسب و کارها در 18 ماه اول کار شکست می خورن، اگه می خواین که جزو اون هشتاد درصد نباشید باید روی ارائه ی ارزش واقعی کارِتون به مشتری ها تمرکز کنید. اگه این کار رو به درستی انجام داده باشید دیگه هیچ بهونه ای واسه ی مشتری هاتون برای معرفی نکردن شما به دوستان و آشناهاشون وجود نداره.
بازاریابی ارجاعی که به تبلیغات دهان به دهان هم معروفه با اینکه یه روش بازاریابی اینترنتی نیست اما اثربخش ترین و کم هزینه ترین راه برای بازار آنلاین یا آفلاین کسب و کار شما است. می تونید که توی بخش امضای ایمیلتون یا روی وب سایتتون لینکی قرار بدید تا کاربران نظرات خودشون رو به صورت آنلاین در اون فرومها یا در بخش نظرات گوگل قرار بدهند تا تجربه ی خوبشون رو با بقیه ی افراد به اشتراک بذارن و از این طریق دیگرون رو نسبت به استفاده از محصولات یا خدمات شما تشویق کنن.

 

استفاده از رویدادهای آنلاین:
همینطور که مشارکتتون در فضای مجازی بیشتر میشه حتما با چندتا همکار و کسانی که مکمل کار شما هستن، آشنا می شید. با بعضی از این کسب و کارها می تونید چت های تصویری یا تله کنفرانس یا حتی وبینار آنلاین برگزار کنید. با این کار می تونید هزینه ها رو تقسیم کنید پس دیگه به شما فشار مالی زیادی وارد نمیشه و علاوه بر این، با تکمیل همدیگه تعداد مخاطبانتون دو برابر خواهد شد. برخی از این رویدادها مثل Team up و Co-Host هستن که میشه از اونها الهام گرفت.

 

این ایده ی بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارهای کوچک و متوسط بسیار اثرگذار است و با بودجه ی کم ابتدای کار خیلی می تونه روی دیده شدن کسب و کارتون تاثیر داشته باشه تنها با کمی خلاقیت و کمک گرفتن از شرکت های طراحی سایت و تبلیغات اینترنتی مثل دارکوب می تونین در این راستا گام بردارید.
خیلی از کارفرماها و صاحبان سایت نمی دونن که حتی میشه از خود وب سایت و مطالب درون اون هم درآمد کسب کرد. پس میشه گفت سئو و بهینه سازی سایت ارزان ترین راه در تبلیغات اینترنتی است و همینطور که می دونید سایت شما با کلمه ی کلیدی مرتبط با زمینه ی کسب و کارتون در موتور جست و جوی گوگل بالا خواهد اومد. بالا آوردن سایت در صفحه ی نتایج جست و جو شاید زمان بر باشه اما می تونه با یه نگهداری کم هزینه، نتیجه ی دائمی برای شما به همراه بیاره.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

1 نظر

  • Agahi90.iR چهارشنبه, 07 فروردين 1398 18:11 پست شده توسط Agahi90.iR

    بسیار جالب بود درود بر شما تبلیغات رایگان ویدیویی هم در لینک زیر

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد