طراحی وب سایتهای خبری طراحی وب سایتهای خبری

رتبه این آیتم
طراحی وب سایتهای خبری
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

حالا که طیف دستگاههای دیجیتالی انقدر متنوع شده، همه باید برای حفظ مخاطب کارشون رو دیجیتالی کنند وگرنه محکوم به فنا هستند. تو این مقاله با روشهای طراحی سایتهای خبری آشنا میشیم.

روزنامه ها هنوز خواننده های خودشونو دارند، فقط با تغییراتی روبرو شدند. نه تنها انتشارات چاپی بلکه حتی خبرگذاری هایی که آنلاین شدند هم برای اینکه بتونن مخاطبشونو روی گوشی های هوشمند، تبلت و کامپیوتر حفظ کنند تغییر نیاز دارند. پیشنهاد میکنم اگه علاقه مندید با ویژگی های یک وبسایت خبری خوب آشنا بشید، این مقاله رو مطالعه کنید. ما تو این مقاله 5 وب سایت خبری خوب از سراسر جهان رو معرفی میکنیم و ویژگی هایی که اونها رو متمایز کرده میشمریم تا راهنمای شما خوانندگان عزیز باشه.

Global News

این وب سایت هم از نظر ظاهری و هم از نظر فنی تأثیرگذاره. عناصر وب سایت در مرزهای اصلی و قسمتهایی که تغییرات کوچکی ایجاد میشه، همه به طرز بی نظیری طراحی شده اند. در نمایشگرهای پرتراکم، تایپوگرافی بسیار زیباش میدرخشه و تصاویر با وضوح بالا به خوبی رخ نمایی میکنند. این وب سایت از تصاویر بزرگ زیادی استفاده کرده و این تصاویر باید بتونن در همه نوع دستگاهی به خوبی به نمایش دربیان؛ در نمایشگرهای HD ، در نمایشگرهایی که قابلیتهای محدودی دارند و غیره. برای این منظور، عکسها روی Picturefill دانلود شده اند تا با هر اندازه و تراکم نمایشگری خوب دیده بشن.
سرعت در اخبار فوری در وب سایتها بسیار مهمتر از خبرگذاری های پرینتی است، از همین رو ویدئوهای Global News در مرکز و پیش از هر چیزی به نمایش درمیان.
ویدئوهای ریسپانسیو صرف نظر از نوع دستگاهی که کاربر داره ازشون استفاده میکنه، مرز بزرگ بعدی محسوب میشه. این وب سایت خبری برای خودش یه ویدئوپلیر توسعه داده و اونو مطابق با نیازهای خاص خودش سفارشی کرده تا بتونه تبلیغات و اخبارشو به نمایش دربیاره.

The New Republic

این خبرگذاری، اخبار سیاسی و فرهنگی رو پوشش میده. هرچند این وب سایت از لحاظ فنی به صورت تطبیقی  ترکیب با کمی طراحی ریسپانسیو طراحی شده، امکانات خوبی رو برای اجزای خاص حاشیه، پاورقی های وب سایت و حاشیه های تکمیلی محتوای اصلی فراهم کرده. وقتی فضای نمایش وب کم میشه، حاشیه سایت به صورت یک کشوی باریک در گوشه ای جمع میشه.
ساختار طراحی این وب سایت به صورت تک ستونه است تا توجه مخاطب رو تمام و کمال به محتوا حفظ کنه. به این ترتیب خیلی از مشکلات وب سایتهای ریسپانسیو دو ستونه و سه ستونه رو ندارند.
یکی از مشکلات عمده طراحی ریسپانسیو، طراحی برای دستگاههای ناشناخته است. اما این وب سایت شرایطی رو فراهم کرده که خوانندگانش بتونن روی هر نوع وسیله ای وب سایت رو دنبال کنند.

Town & Country

اولین نشر این خبرگذاری سال 1224 هـ.ش بوده و قدیمی ترین انتشارات مورد توجه مردم در امریکا محسوب میشه. بعد از گذشت 167 سال با وب سایتی با طراحی ریسپانسیو پا به عرصه آنلاین گذاشت. به جز طراحی ریسپانسیو این وب سایت، ترکیب خوب زبان بصری با تایپوگرافی درخشانش در کل طراحی وب سایت جلوه گری میکنه و تجربه زیبا و بی نظیری رو برای بازدیدکننده ها ایجاد میکنه.
سازندگان این وب سایت بر ریسپانسیو بودنش تأکید خیلی زیادی دارند تا بتونن محتوایی رو که منتشر میکنند به طور تأثیرگذاری برای خوانندگان عرضه کنند. از نظر مدیران این خبرگذاری، داشتن یک سایت برای موبایل و کامپیوتر خیلی بهتر از اینه که برای هر کدوم یک سایت جداگانه ساخته بشه.

Curaqion

یه انتشارات ماهانه آنلاین که جالبترین عناوین خبری رو با یه طراحی ساده و جذاب نمایش میده. این وب سایت طوری طراحی شده که خوانایی مطالب در مرزبندی عناصر هم حفظ بشه.
همه مقالات با تصاویر مرتبط همراه شده اند. واقعا کار طراحان این سایت در حفظ یکپارچگی عملی و وزنی در سراسر سایت، در عین زیبایی و طراحی جذابش ستودنی است.
سازندگان این وب سایت سعی داشته اند اندازه فایلها و منابع رو پایین نگهدارند. تصاویر روی موبایل نباید از اندازه نمایشگر بزرگتر باشن تا پهنای باند بیخودی مصرف نشه. اما کوچیک کردن تصاویر هم بهترین راه حل ممکن نیست، چون شما وقتی عکسها رو کوچیک میکنید ترکیب بندی و توازنش بهم میخوره. طبق گفته طراحان این انتشارات، همیشه مواظب سایز عکسها و فایلهاشون هستند و سعی میکنند بهترش کنند.
پی نوشت: متاسفانه این وب سایت منقضی شده ولی میتونید فایل آرشیو شده اش رو از آرشیو وب سایت cutaqion ببینید.

Kotaku

این وب سایت مرتبط با اخبار بازی ها، به صورت ریسپانسیو و محتوا محور طراحی شده و اطلاعات بطور ساده شده روش طبقه بندی شدند تا کاربر به انجام اقدامات مرتبط با محتوا ترغیب بشه. فهرست اصلی فقط دسته های اصلی و آخرین مطالب رو نشون میده به اضافه کادرهای جستجو و عضویت.
قبلا سایت طور دیگه ای بود ولی اخیرا تغییراتی دادند که تمیزتر به نظر بیاد و عکسها و فیلمها بهتر کار کنند و فرهنگ بازی های دیجیتالی رو جذابتر نشون بده.
 

24-مهر-1396

نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

1 نظر

  • درب اتوماتیک سه شنبه, 02 آبان 1396 09:49 پست شده توسط درب اتوماتیک

    عالی ممنون

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد