راهنمای یک شرکت طراحی سایت برای اینکه سایتتان در نگاه اول جذاب تر شود راهنمای یک شرکت طراحی سایت برای اینکه سایتتان در نگاه اول جذاب تر شود

رتبه این آیتم
راهنمای یک شرکت طراحی سایت برای اینکه سایتتان در نگاه اول جذاب تر شود
رتبه 4 در 1 رای از 1 تا 5

آدمها ذاتا موجوداتی بصری اند. 90% از اطلاعاتی که به مغزمون مخابره میشه دیداری­اند و 65 درصدمون یادگیری بصری داریم. مغز آدم متیونه تصاویر رو 60 هزار بار سریعتر از کلمات پردازش کنه. ما آدمها به شدت به تجربه بصری گره خوردیم و این مسئله نه تنها در تجربه جهان اطرافمون صادقه، بلکه در تجربه وب هم صدق میکنه. این واقعیت میتونه گویای اهمیت ظاهر طراحی وب باشه.
دارکوب، بعنوان یه شرکت طراحی وب، تصمیم داره آموزشهایی در راستای اثر طراحی عالی به مشتریهاش ارائه بده و تا حالا هم مقالات زیادی در این زمینه منتشر کرده. خیلی از مشتریهای ما وقتی میفهمند حتی شرکتهای خیلی کوچیک هم میتونن با یه سایت زیبا اعتبار کسب کنند و حرفه ای به نظر برسند، تعجب میکنند. همیشه نگاه اول مهمه، چه در زندگی و چه در وب. با ما همراه باشید تا شما هم به این باور برسید.

تأثیر نگاه اول و هویت برند

هویت برندتون با یه شرکت طراحی وب خوب در امانه. طراحی بیانگر شخصیت برنده و به ارتباط گیری مخاطب با برند کمک میکنه و میتونه وفاداری مشتریها رو نسبت به برند توسعه بده. وقتی سایتتون در نگاه اول بتونه تأثیر خوبی روی کاربرها بذاره، هویت برند برجسته میشه. به نظرتون این لحظه اولی که بازدیدکننده با هویت برندتون ارتباط میگیره چقدر مهمه؟
میانگین زمانی که طول میکشه تا کاربر تصمیم بگیره، روی سایت بمونه یا نه 10 ثانیه است. این تصمیم فقط و فقط بر اساس تأثیری که دید اول در مخاطب میذاره.
برند شما چهره شرکتتونه. شما رو از رقباتون متمایز میکنه و به مشتریها کمک میکنه تا بتونن از نظر حسی و بصری با شرکتتون ارتباط برقرار کنند. برای اینکه برند بتونه بین هزاران برندی که وجود داره خاص و سفارشی باشه، یک شرکت طراحی وب خوب نیازه.

درسی از شبکه های اجتماعی

یه دلیلی داره که شرکتهای بیشتر از هر نوع محتوای دیگه، محتوای بصری روی شبکه های اجتماعی به اشتراک میذارن. حضور محتوای بصری برندها روی فیسبوک 65% افزایش پیدا کرده. همین خودش نمونه خوبیه که نشون میده ما آدما، تصاویر رو به متن و نوشته ترجیح میدیم و این استفاده از یه شرکت طراحی وب مجرب رو ضروری میکنه. محتوای خاص و جذاب، روی شبکه های اجتماعی میتونه برای برند شگفتی بیافرینه، روی وب سایت هم همین اثر رو خواهد داشت.
قلب ارتباط بین مشتری و برند در سرگرم کردن مشتریهاست. طراحی میتونه این ارتباط رو قوی­تر یا ضعیف­تر کنه. اختلاف بین یه دید اول ضعیف با قوی میتونه به اندازه جذب مشتری و از دست دادن مشتری باشه و این مشتری از دست رفته میره جذب سایتی میشه که در نگاه اول به نظرش جذابیت بیشتری داره. یه شرکت طراحی وب خوب، میتونه شما رو به تو این مسیر به موفقیت برسونه.

طراحی کیفی و اعتبار

شما میتونید بهترین محتوای جهان رو داشته باشید. اما اگه طراحی سایتتون ضعیف باشه و محرک بصری نداشته باشه، نرخ خروج از سایتتون میره بالا و اعتبارتونو از دست میدید. باور ندارید؟ تحقیقات اینطور میگن:
طبق تحقیقات محققان دانشگاه استنفورد، 46/1 درصد از مردم میگن طراحی سایت، اولین معیارشون برای تمییز دادن یه شرکت معتبر از یه شرکت غیرمعتبره.
کاربرها روی وب سایتهایی که طراحی بصری جذابی دارند، احساس راحتی بیشتری میکنند و به نظرشون سایت معتبرتر و کار باهاش راحتتره. وقتی دید اول –براساس طراحی، نه محتوا- به سایت مثبت باشه، ارزش سایت رو در نگاه کاربر بالا میبره. به نظرتون وقتی اعتبار سایتتون در نگاه کاربر بالا بره، سودی هم نصیب شما میشه؟ فکر میکنم به صرفه که با یه شرکت طراحی وب خوب شریک بشید.

از نگاه اول تا اثری جاودان

وقتی محتوای بصری سایت زیبا باشه، به یاد موندنی میشه. محبوبیت اینفوگرافی خودش مصداق همین امره. با اینکه نمودار و چارت­ داده ها رو قابل نمایش میکنه، اما جذابیت بصری اینفوگرافی برای مخاطب خیلی بیشتره و میتونه بازدیدکننده رو سرگرم کنه. بخاطر همینه که فقط طی دو سال گذشته، حجم تحقیقات اینفوگرافی تا 800% افزایش یافته.
طراحی باکیفیت، حکم اسکلت بندی یه اینفورگرافی به یادماندنی رو داره. طراحی بصری مشتریها رو ترغیب میکنه که پیام برندتونو بشنوند و اونو به خاطر بسپرند. قدرت اینفوگرافی میتونه نشون بده که طراحی سایت میتونه اثر نگاه اول رو جاودان کنه.
قدرت نگاه اول رو در طراحی وب نمیشه انکار کرد. طراحی کیفی اولین چیزیه که هر برند دیجیتالی برای جذب کاربر و مشتری بهش نیاز داره. اگه آماده اید که برای برند خودتون یه کاری بکنید، با یه شرکت طراحی وب مجرب مثل دارکوب شراکت کنید و طراحی وب سایتتونو از اینی که هست باشکوه­تر کنید.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد