برای شروع یک کسب و کار موفق آماده اید؟ ویژگی های کارآفرینان موفق برای شروع یک کسب و کار موفق آماده اید؟ ویژگی های کارآفرینان موفق

رتبه این آیتم
برای شروع یک کسب و کار موفق آماده اید؟ ویژگی های کارآفرینان موفق
رتبه 4 در 1 رای از 1 تا 5

شنبه بعنوان شروع روز کاری ایرانی ها محسوب میشه، جشن کارآفرینان و مدیران صنایع کوچک سراسر ایران. با اینکه ممکنه از نظر اندازه، این کسب و کارها کوچک باشند، اما پتانسیل هر کاری رو دارند. غولهایی مثل فیسبوک، اپل و گوگل هم در ابتدای کار فقط شرکتهای دو نفره بودند. حتی دارکوب هم کارشو از یه اتاق شروع کرد!
با اینکه خیلی از مردم دوست دارن مدیر خودشون باشند اما همه نمیتونن کارآفرین بشن، به خصوص تو عصر دیجیتال. این کار شخصیت و تیپ خاصی میطلبه که بتونه مشکلات رو مدیریت کنه و یه کسب و کار آنلاین راه بندازه. اگه میخواهید بدونید برای شروع کسب و کار چه ویژگی هایی لازمه، من براتون ویژگی های مهم کارآفرینان رو لیست کردم. ببینید از پسش برمیایید یا نه.

به شدت با انگیزه اند

کارآفرین شدن، یعنی رئیس خودتون باشید. همینکه آدم مدیر نداشته باشه خودش کلی خوشبختیه، اما وقتی کسی نباشه که بهتون بگه چی کار کنید، ممکنه خیلی زود دچار رکود بشید. به خصوص روی وب، رکود راه به جایی نمیبره. مدیران موفق آدمایی هستند که خوب میتونن به خودشون انگیزه بدن. میدونن که وقتی رئیسی نباشه که بهشون بگه زود باشن و کار رو زودتر تموم کنند، باید خودشون این کارو برای خودشون بکنند.
بهونه آوردن برای اینکه چرا خودمون کسب و کاری راه نمیندازیم آسونه: کارآفرین بودن به حد مرگ ترسناکه، این همه کارآفرین داریم، الآن وقتش نیست و هزار و یک بهونه دیگه. اما اگه از کارآفرینها بپرسید، حتما بهتون میگن بسه دیگه، از اتاقتون بیایید بیرون، یه امتحانی بکنید و یه کسب و کاری راه بندازید.
خیلی از کارآفرینها حتی از زیرزمین خونه شون کارو شروع کردند و الآن به جایی رسیدند که چند هزار نفر کارگر دارند و در سال چند میلیارد سود خالصشون میشه. این ها فقط از یه کسب و کار کوچیک شروع کردند، اما اگه مدیر بودن رو جدی نمیگرفتن هیچ وقت به اینجایی که الآن هستند نمیرسیدند.

فناوری رو با آغوش باز میپذیرند

کارآفرینان خوب میدونن که ابزار تجارت دائما در حال تغییرند و بنابراین هیچ وقت خیلی راحت نیستند. میدونن که باید خودشونو بروز نگهدارند و از آخرین فناوری های روز دنیا آگاه باشند تا بتونن بهتر به مشتریهاشون خدمت رسانی کنند.
امروزه، کارآفرینان موفق میدونن که هر کسب و کاری در هر اندازه ای که باشه باید در عرصه آنلاین هم حضور داشته باشه. مشتری های احتمالیشون روزی 10 ساعت وقت صرف نگاه کردن به نمایشگرها میکنند. پس بهترین جا برای دیده شدن و عرضه محصولات یا خدمات همونجا روی نمایشگرهاست. اما نه با هر وب­سایتی. ایده آلش اینه که وب سایتتون سریع کاربر جذب کنه، هم روی موبایل و هم روی کامپیوتر یکسان دیده بشه و در کمترین حد ممکن از دسترس خارج بشه.
دارکوب با نیازهای شرکتهای کوچیک آشناست. هیچی نباشه بیش از 90% از مشتریهامون برای خودشون کار میکنند. برای کارآفرینانی که ترجیح میدن روی مشتریهاشون تمرکز داشته باشند، جای نگرانی نیست. دارکوب خدماتشو بر اساس نیاز مشتری و با توجه به نیازهای مشتریهای مشتریش عرضه میکنه تا بهترین و بالاترین نرخ تبدیل حاصل بشه.

روی مشتری تمرکز میکنند

اگه کسی تمایلی به خرید محصولات یا خدمات شما نداشته باشه، نمیشه اون کسب و کار یا وب سایت رو موفق نامید. کارآفرینان خوب میدونن هدف تمام کارهاشون باید جلب توجه مشتری باشه.
مدیر آمازون هم اولش شرکتشو از پارکینگ خونه اش شروع کرد. تو یکی از مصاحبه هاش گفته از اون روزها که تنهایی کار میکرده تا الآن حتی لحظه ای نبوده که به مشتریهاش فکر نکرده باشه. این جمله رو عینا از مصاحبه خودش براتون ترجمه کردم: "ما مشتریهامونو به چشم مهمونهایی میبینیم که به جشن دعوت کردیم و ما هم میزبان این جشنیم. پس وظیفه ماست که تمام جوانب مهم تجربه مشتری رو یکم بهتر کنیم".
احتمالا بخاطر همین طرز دیده که آمازون امروز انقدر بزرگ شده. به جای اینکه به خریدارها به شکل دیوهایی نگاه کنه که بهشون نیاز داره، اونها رو به شکل مهمون های دعوت شده میبینه که باید دائما اون رو قضاوت کنند و بعد از این قضاوت، احساس قدردانی نسبت بهش داشته باشند.

شکست میخورند، اما دست از تلاش برنمیدارند

کارآفرینهای برتر میدونن که شکست خوردن و اشتباه کردن هم بخشی از بازیه. اگه با مشکلی مواجه بشن عقب نشینی نمیکنند، اما فرایند کارآفرینی رو بعنوان یه تجربه آموزشی میبینند.
آقای بالوی پور، موسس و مدیر شرکت دارکوب اعتقاد دارند "گاهی شکستهای قبلی راه رو برای موفقیت آینده هموار میکنند. قبل از اینکه دارکوب به اینجا برسه، روی خیلی از استارتاپ­ها کار کرده بود که امروز هیچ اسمی ازشون نیست، چون خیلی خاص نشدند. اما اون کارهای ناموفق اول بود که الآن دارکوب رو به یه شرکت موفق تبدیل کرده".

شما هم میتونید

کارآفرین شدن هم مثل شغلهای آزاد دیگه مستلزم یه سری مهارتهاست. اگه میخواهید مالک کسب و کار خودتون باشید باید مقاوم باشید، عزم جدی داشته باشید، انعطاف پذیر باشید و بخواهید. شروعش کار آسونی نیست، اما اگه خودتونو تو این لیست میبینید یعنی برای این کار آماده اید.
فکر میکنید مردش هستید؟ پس برای شرکت جدیدتون یه وب سایت لازم دارید که براتون مشتری جمع کنه. کار ساخت وب سایتتونو به متخصصهای دارکوب بسپرید و باهامون تماس بگیرید.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد