بهبود دنباله دار: نظریه جدیدی برای طراحی وب بهبود دنباله دار: نظریه جدیدی برای طراحی وب

رتبه این آیتم
بهبود دنباله دار: نظریه جدیدی برای طراحی وب
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

ما برای بهبود خدمات بازاریابی و دیجیتالی که به مشتریهامون عرضه میکنیم یه نظریه جدید برای طراحی وب ارائه دادیم که اسمشو گذاشتیم "بهبود دنباله دار".
بهبود دنباله دار در مقایسه با طراحی وب سنتی نتایج بهتری به بار میاره. دلایل من برای این ادعا اینهاست:

  • پلتفرم جدیدی استفاده میکنه که میتونه بازاریابی رو سرعت ببخشه
  • از اهرم داده ها بر روی رفتار کاربر استفاده میکنه تا روند بهبود رو افزایش بده
  • طول عمر سایت رو افزایش میده
  • مبلغ سرمایه گذاری شده رو در طول زمان افزایش میده

تعریف نظریه بهبود دنباله دار

اگه بخوام خلاصه بگم، بهبود دنباله دار یه روش طراحیه برای مقابله با ذات سریع بودن بازاریابی دیجیتال که ریشه در چابکی و فرز بودن داره. ما در این نظریه از این مفهوم که "وب سایت یک نوع خدمات است" الهام گرفتیم.
تو یه پروژه سنتی شما باید ماهها وقت صرف طراحی، توسعه و خرده کاریهای وب کنید تا بالاخره برای عرضه به بازار مناسب بشه. دو سه سال بعد هم که باید یه بازسازی دیگه روش انجام بدید.
اما با نظریه بهبود دنباله دار، ما ظرف مدت کوتاهی یه نسخه از سایت جدید رو ارائه میدیم و بعد برای اولویت بندی کارهایی که باید طی ماههای بعد برای این بهبود افزایشی انجام بدیم از داده های کاربر استفاده میکنیم. اینطوری تمرکز سایت بر روی مقدماتی که میتونن به موفقیت منجر بشن باقی میمونه و به این ترتیب رشد دائم و سرعت عمل در کار به اثبات میرسه.

نظریه بهبود دنباله دار شامل چه چیزهایی است؟

هسته این نظریه شامل تعریف اهداف سایت و محتوای آن و ویژگی های طراحی و توسعه است. برای اولویت بندی این ویژگی ها، قبلا یک سیستم رتبه بندی بوجود اومده که به هر کدوم بر اساس ارزشش، میزان سختی، هزینه و سودآوری، داده های کاربر و نهایتا انتقال نیازهای مشتریها رتبه میده.
در اکثر پروژه ها این نظریه میتونه تقریبا بلافاصله بعد از یه بررسی مختصر اجرا بشه.
اما در بعضی موارد هم پیش میاد که مجبوریم تغییرات خیلی بزرگی رو به صورت خیلی فوری ایجاد کنیم. شرایطی که باعث چنین اجباری میشن عبارتند از: قدیمی بودن سایت از نظر زیبایی ظاهری، واکنشگرا نبودن و یا استفاده از یک پلتفرم منسوخ برای سایت. ما تو این موارد یه طراحی سفارشی درست میکنیم که سریع (معمولا 6 هفته ای) بتونه کارشو شروع کنه، اون هم روی یه پلتفرم جدید تا یه سر و گردن از سایت قبلیشون بهتر باشه. بعد طی ماههای باقی، به پلتفرم سر و سامون میدیم.

مروری بر مزایا

علاوه بر مزایایی که ابتدای این پست برشمردیم، نظریه بهبود دنباله دار سه مزیت اصلی داره که باعث میشه برای همه شرکتها، چه کوچیک و چه بزرگ، گزینه مناسبی باشه.
1- ریسک پایین: پروسه سنتی طراحی وب از همون مراحل اولیه به تلاش و هزینه زیادی نیاز داره اما با روش ما کار سریع پیش میره و زود به بهره برداری میرسه، بعد کار بر اساس اطلاعات به دست اومده به سرعت ادامه پیدا میکنه.
2- مداومت در یادگیری و بهبود: هدف ما اینه که سایت رو بر اساس اطلاعاتی که از فروش و کاربرهای سایت به دست میاریم به طور مداوم بهبود بدیم – مثلا اگه ببینیم کاربر داریم اما تبدیل به مشتری نمیشن باید روی تجربه کاربری، ارزش مبادلات و یا درخواست برای اقدام تمرکز کنیم. اما اگه سایت ترافیک نداشته باشه باید روی سئو، محتوا، شبکه های اجتماعی و از این قبیل مسائل بیشتر کار بشه.
3- فرار از پروژه های بزرگ طراحی وب: اغلب شرکتها هر چند سال یکبار مجبور میشن یه بازسازی سنتی وب انجام بدن. این جور پروژه ها هزینه برند و وقت زیادی از کارمندهای خود شرکت میگیرند و معمولا هم چند سالی بیشتر دوام ندارند و دوباره یه مدت بعد این فرایند باید تکرار بشه. اما روش بهبود دنباله دار با پلتفرم وب به صورت یه گسترش و توسعه زنده رفتار میکنه، انگار که در طول زمان و همیشه در حال رشده و با توجه به اولویتهای کاربرها و تغییرات کسب و کار شما، چرخه زندگی و اثرگذاری سایت هم گسترده تر میشه.

سخن پایانی

مشتریها هر کدوم نیازهای متفاوتی دارند و شما هم قطعا یه زمانی مجبور میشید سایتتونو بازسازی کنید.
نظریه بهبود دنباله دار ممکنه برای شرکتهای بزرگ که سهامدارهای زیاد و نیازهای متعددی دارند قابل اجرا نباشه. اما شرکتهایی که سایتشونو قبلا راه انداختند میتونن از این روش استفاده کنند و دیگه نیازی به مرحله راه اندازی سایت نیست و مستقیم وارد چرخه دنباله دار میشن. ما خودمون ترجیح میدیم این نظریه به عنوان هسته مرکزی بازاریابی یه شرکت قرار بگیره.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

2 نظر

  • takpc چهارشنبه, 10 خرداد 1396 14:23 پست شده توسط takpc

    بسیار عالی طراحی سایت سئو سایت پشتیبانی سایت

  • آموزش آشپزی یکشنبه, 03 ارديبهشت 1396 15:25 پست شده توسط آموزش آشپزی

    ممنون خوب بود استفاده کردم

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد