برای احیای سایت خود این کارها را بکنید برای احیای سایت خود این کارها را بکنید

رتبه این آیتم
برای احیای سایت خود این کارها را بکنید
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

اینترنت پویاترین محیطیه که وجود داره، پس تعجبی هم نداره که انقدر سریع عوض میشه. هر روز خبر از فناوریهای جدید، استراتژی های جدید و روشهای خلاقانه جدید برای تبلیغ به گوشمون میرسه و اگه حواسمونو جمع نکنیم براحتی عقب میمونیم و تو این محیط در حال رشد سردرگم میشیم.
بخاطر همین ما براتون یه فهرست کوچیک نوشتیم از چیزهایی که موقع بازسازی یا تغییر مدل سایت تجاریتون باید بهشون توجه کنید.

اصول را رعایت کنید

ببینید کسب و کار شما تظاهری از چیه؟ چه چیزی توش خاصه؟ شاید محصولاتی که میفروشید باشه، شاید خدمات پس از فروشتون خیلی عالیه یا شایدم سرعتتون. باید یه چیزی داشته باشید که شما رو از بقیه متمایز کنه. وقتی اون خصوصیت رو پیدا کردید باید خوب برنامه ریزی کنید تا مشتریها به محض ورود به سایت شما متوجه اون جنبه های خاص از کارتون بشن.
خیلی از صنایع نمیتونن ویژگی های منحصر به فردشونو به مشتریهاشون نشون بدن و بگن چرا باید از ما خرید کنید و طرف رقبامون نرید. این نکته خیلی میتونه مؤثر باشه و در عین حال هم خیلی ازش غفلت میشه. احتمالش زیاده که رقیب شما هم این کارو انجام نده و شما بتونید با یکم تلاش از اشتباه اونا سود ببرید.

به بازدیدکننده هاتون توجه کنید

ببینید چه افرادی از سایت شما بازدید میکنند و دنبال چی میگردن. حتما هم قبلا گزارشهای آماری سایتتونو دیدید و شده که بر اساس اونها دست به اقداماتی بزنید. پس با استفاده از همین اطلاعات، مهمترین صفحات سایتتونو که بازدید بیشتری داشتن پیدا کنید و ببینید کاربر روی اون صفحات چی میخواسته. همونو روی کل صفحات سایت به مشتری بدید و کاری کنید که اون چیز به محض ورود کاربر مشخص باشه و با تکیه بر چیزهایی که تجربه کاربری رو زیاد نمیکنه وقت تلف نکنید.
خیلی از مردم موقعی که میخوان سایتشونو طراحی کنن، تمرکزشونو از دست میدن و یهو در یک لحظه همزمان نگران 15 چیز مختلف روی سایتشون میشن و دیگه یادشون میره باید حواسشون به کاربر هم باشه که بتونه سریع و راحت هرچیزی رو که میخواد روی سایت پیدا کنه.

فقط روی چیزهایی تمرکز کنید که فایده ای داشته باشه

همه ما دوست داریم سایتمون مفید باشه و برای کاربر ارزش داشته باشه. خب این چیز خوبیه و باید 100% تمرکزمونو روی همین بذاریم. اما خیلی از مشتریها سرگرم گشت گذار روی طراحی جدید سایتشون میشن و شروع میکنند هر چیزی رو که براشون عجیبه روی سایت قرار میدن. این کار به خودی خود ایرادی نداره، اما ممکنه باعث بشه زیادی سرگرم چیزهای کوچیک سایتتون بشید و از نمای بزرگتر سایتتون غافل بمونید.
درسته که شما باید تک تک عناصر روی سایتتونو دوست داشته باشید، اما اینکه یه ساعت روی این بمونید که رنگ سایتم روشنتر باشه بهتره یا تیره تر، چه کمکی به کسب و کارتون میکنه؟ این کارها جلوی پیشرفت کار رو میگیره. درواقع شما یک ساعت روی رنگ صفحه ای شک داشتید که زیر 5 صفحه دیگه از سایتتون قرار گرفته و در همین حال گوگل هنوز نمیتونه سایتتونو تو نتایجش فهرست کنه، چون سایت شما روی صفحه اصلی هیچ اطلاعاتی از شرکت نداره.

مدیریت و بروزرسانی ها

شما باید بتونید در هر زمانی و از هر جا که هستید سایتتونو مدیریت کنید. اگه سایتتون پویا نباشه و این امکان رو به شما نده از رقبای اینترنتیتون جا میمونید.
اختلاف بین یه وبسایت دارای مدیریت پلتفرم بک-اند و یه وبسایت بدون مدیریت، خیلی زیاده. شما باید بتونید روی سایتتون تغییراتی رو که میخواهید اعمال کنید، براحتی ایمیل فرستادن. تو این کار نباید هیچ مانعی سر راهتون باشه. اگه از این ایده خوشتون اومده، ما تضمین میکنیم که بتونید سایتتونو 100% خودتون بروزرسانی کنید.

قدرت بخشی به برند

همونطور که قبلا هم گفتیم، تو بودجه بندی سالیانه تون باید ظهور در شبکه های اجتماعی، تبلیغات و تکیه به آمار و ارقام رو هم در نظر بگیرید. فارغ از اینکه چی میفروشید یا چه خدماتی ارائه میدید، حتی اگه الآن هم رقیبی ندارید بالاخره به زودی یکی پیدا میکنید. بخاطر همین باید از آمار و ارقام خودتون با خبر باشید و کاری کنید که مردم قبل از اینکه برن سراغ رقباتون، اول بیان سراغ شما و بخوان شما رو بشناسن. بعد از اینکه سایتتون کامل شد و درست کار کرد باید اینو تو اولویت اولتون بذارید.

ضرورت امنیت

باید اطلاعات مشتریهاتون تا جایی که میشه در امنیت باشه و خطر دزدیده شدن اطلاعات مشتریهاتونو به حداقل برسونید. اگه سایتتون هک بشه شهرتتون به عنوان یه شرکت به خطر میفته و تو دردسر بزرگی میفتید.
برای امن کردن سایت کارهای زیادی میشه انجام داد، از کدنویسی صحیح تا رمزگذاری انتقال اطلاعات بین وبسایت و کاربر. برای ایمن سازی وبسایت وردپرسی به این مقاله و برای ایمن سازی وبسایت جوملا به این مقاله مراجعه کنید.
مدها و گرایشات جدید طراحی وب سایت در سال 96 رو از این مقاله میتونید بخونید. هر زمان کمک نیاز داشتید میتونید با ما تماس بگیرید و مشکلتونو در میون بذارید. متخصصین ما از راهنمایی و کمک به خواننده هاشون خوشحال میشن. 


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد