طراحی وب سایت برای شرکتهای معماری و دکوراسیون داخلی طراحی وب سایت برای شرکتهای معماری و دکوراسیون داخلی

رتبه این آیتم
طراحی وب سایت برای شرکتهای معماری و دکوراسیون داخلی
رتبه 5 در 2 رای از 1 تا 5

معمولا شرکتهای معماری جالب باهوش، سطح بالا و مطابق مد روز هستن، اما هیچ وقت سایتشون اینها رو نشون نمیده.
دارکوب طی سالهای اخیر با خیلی از شرکتهای معماری در ارتباط بوده و برخلاف اینکه معماری همیشه سردمدار طراحی و عمله، به سمت خیلی از گرایشات منفی کشیده شده. طبق تجربه ما، خیلی از سایتهای معماری جزء یکی از این دو دسته قرار میگیرن: اول طراحی بیش از حد و منفور، دوم چاره جویی واضح و کامل. اجازه بدید این دو تا دسته رو براتون روشن کنم تا شما دیگه مرتکب این اشتباهات نشید.

  • سایت چاره جویی

شرکتهای معماری هم مثل بقیه شرکتها میخوان با یه دست چند تا هندونه بردارن. منظورم از هندونه کار مشتریهاست. قطعا وقتی چند تا کار با هم برداشته بشه، همشون توجه لازم رو دریافت نمیکنن، حتی خود شرکت هم از خودش غافل میشه و بازاریابیش رو به تعویق میندازه.
این شرکتها فکر میکنن تا وقتی که ورشکست نشدند اهمیتی نداره که چطوری به نظر میرسن یعنی همین که حضور داشته باشن – حالا به هر نحوی – بهتر از اینه که کلا نباشن. متاسفانه این دیدگاه درست نیست. یه سایت ضعیف قطعا اثر منفی روی کسب و کارتون میذاره. حتی اگه قراره سایت یه صفحه ای باشه، باید حرفه ای باشه و با توجه به نیازهای کاربر ساخته شده باشه.
همونطور که پیشتر گفتیم، معماری هم مثل سایر کارها، اولویتشو روی جذب مشتری جدید گذاشته. برای این هدف، آگاه سازی مردم از برند، تصاویری که مهارتهای شرکت رو نشون بده، موقعیت شرکت در حوزه کاری خودش و دسترسی آسان به اعضا یا اطلاعات بیشتر ضروریه.
معمولا این شرکتها با اینکه ساختمونهای زیبا و خیره کننده ای میسازن، اما سایتشون قدیمی با عکسهای بدون توضیح و نوشته های طولانیه و وبلاگی هم برای نوشتن محتوایی که مهارتشونو نشون بده ندارن. بنابراین به نظر میرسه که نمیتونن از نظر مشتریها چیز باکیفیتی سنجیده بشن و انگار چیز به درد بخوری ندارن که با مشتریها در میون بذارن. با توجه به اینکه بازاریابی امروزه به سمت استفاده از عکاسی لب به لب و روایتگری مرتبط با موضوع پیش رفته، اگه سایتی خودشو به این حداقلها نرسونه فقط گرد و خاک میخوره.

  • سایت زیادی طراحی شده

گاهی معمارها تو صرف وقت، انرژی و هزینه برای ظهور سایتشون عجله میکنن و دچار اشتباه میشن و از حد فراتر میرن.
تعداد قابل توجهی از سایتهای این شرکتها خودشونو از متفکران وب میبینن و تصاویر بزرگتر از بزرگ با ویدئوهای طولانی و نمونه کارهایی با سطح تعامل عالی نمایش میدن و همچنان هنوز نمیتونن توجه کاربرها رو جلب کنند.
همه مشتریها، از جمله معمارها، اول باید دلیل نیازشون به سایت رو بدونن و رویه "چون ما میتونیم ..." رو پیش نگیرن. دلیل نمیشه که هرچی بیشتر روی سایت رو پر کنید، بیشتر مشتری جذب کنید. وقتی سایتی زیادی روی لوگو یا نوآوریهای خلاقانش برای جهتیابی سایتش کار کنه، احتمالش بیشتره که مشتریهایی رو که وقت یا حوصله حل معمای نقشه سایت رو ندارن از دست بده.
در پایان بدونید که هر دو دسته مخاطبشونو از دست خواهند داد، فقط روشهاش متفاوته. سایتها قطعا ابزار خوبی برای تعریف کردن از اعضای گروهتون، نام بردن خیل مشتریهاتون و نمایش مهارتهاتون در عرصه طراحی محسوب میشن، اما اگه در نهایت منجر به تبدیل شدن کاربر به خریدار نشن وظیفه خودشونو انجام ندادن و بیشتر از منفعت ضرر میزنن.
باید در ابتدای کار و قبل از شروع طراحی یه روش برای اجرای کار اتخاذ کنید و این روش کار باید بر شخصیت مخاطبتون، علایقش و نحوه پاسخگویی به این نیازها تمرکز داشته باشه. اساسا کسی که دنبال یه معمار میگرده چه معیارهایی برای انتخاب معمار در نظر میگیره و چرا باید شما رو انتخاب کنه. بیشتر معمارها آدمهای خوش فکری هستن و حرفای جذابی برای گفتن دارن. فقط کافیه این حرفا رو در زمان درست، با یه سایت درست به آدمای درستش بزنن.

  • روشی استراتژیک برای بازاریابی دیجیتالی

اینجا میخواهیم بهتون چند تا نکته برای قرار گیری در مسیر درست ذکر کنیم:
1- تحقیق = اطلاعات: حوزه کار رو بشناسید. یه سرچ ساده از شرکتهای دیگه ای که تو همون فضا کار میکنند میتونه در انتخاب ظاهر و امکانات مناسب یا زائد سایتتون کمک کنه.
2- تعیین سلسله مراتب – ببینید مهمترین اطلاعات چیه و کاربرها چطور میتونن به سرعت و براحتی به اون اطلاعات دسترسی پیدا کنند.
3- درخواست برای اقدام – برای کاربرها یه مسیر رائه بدید و دسترسی به مرحله بعد رو براشون ساده کنید.
4- کارایی تمیز – متن خوانا، فضای سفید، تصاویر جذاب، جهتیابی قابل درک، همه در ایجاد یک تجربه لذتبخش برای کاربرها مؤثرند. طراحی شلوغ و درهم که کاری نداره و ضمنا اشتباهه.
5- تصویرنگاری حرفه ای – تصاویر بدون شک برای سایت معماری ارزش زیادی دارند. چه تصاویر پروژه های کامل شده یا طراحی های رندِری، سطح کیفی تصاویر باید نشون دهنده سطح کیفیت کار شرکت باشه.
6- ایجاد محتوا – محتوای مرتبطی که با مخاطب شما رو هدف قرار بده و باعث برگشتن دوباره کاربرها بشه و باهاشون ارتباط برقرار کنه. برقراری ارتباط میتونه منجر به تجارت بشه.
7- سازگاری با موبایل – این حقیقت رو بپذیرید که دیگه مردم محتوا رو از روی تبلت یا موبایلشون دنبال میکنند. سایتهای واکنشگرا با سرعت بارگذاری سریع استاندارد وب سایتهای این روزها محسوب میشن. با فراموش کردن این مد مهم، خودتونو از سایتهای دیگه عقب نندازید.
8- با توجه به کاربر کار کنید – وقتی کاربر رو در همه کارها مد نظر قرار میدید میتونید سایتی طراحی کنید که ایجاد ارتباطهای عمری با مشتری رو تسهیل کنه و تو صنعتتون باعث ایجاد تفاوت بشه.

20-بهمن-1395

نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد