لینک سازی داخلی چیست؟ لینک سازی داخلی چیست؟

رتبه این آیتم
لینک سازی داخلی چیست؟
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

محتوا پیش از رتبه بندی به لینک ها نیاز دارند. وقتی محتوا به جاهای دیگر در وب سایت، پیوند داشته باشند، گوگل بهتر می تواند آنها را پیدا کند. پیوند های داخلی باعث اتصال محتوای یک وب سایت می شود. این موضوع سبب می شود تا گوگل بهتر بفهمد که ایده ی ساختار وب سایت شما چیست. لینک سازی داخلی باعث ایجاد یک سلسله مراتب در وب سایت می شود. بنابراین شما می توانید پست ها و محتوای مختلف را ارزش گذاری کنید. بنابراین استفاده ی درست از لینک سازی داخلی باعث بهبود سئوی وب سایت می شود.

منظور از لینک های داخلی چیست؟

منظور از پیوند داخلی، لینکی است که از یک صفحه در وب سایت شما به یک صفحه ی دیگر در همان وب سایت برقرار می شود. پیوند های داخلی هم به کاربران و هم به موتور های جستجو کمک می کنند تا بتوانند محتوای وب سایت شما را بهتر و آسانتر بیابند. کاربران برای یافتن یک قطعه ی خاص از اطلاعات در وب سایت شما از لینک ها استفاده می کنند. موتور های جستجوگر همچنین برای پیمایش یک وب سایت از لینک ها استفاده می کنند. اگر محتوایی در وب سایت شما وجود داشته باشد که پیوندی نداشته باشد، موتور های جستجو قادر به یافتن آن نخواهند بود.
لینک های داخلی انواع متفاوتی دارند. علاوه بر ساخت لینک به صفحه ی اصلی، منو، منابع پست و ...، شما می توانید به محتوا هم پیوند داشته باشید. به اینگونه پیوند ها، پیوند های متنی گفته می شود. پیوند های متنی کاربران را به مطالب جذاب و مرتبط در وب سایت شما سوق می دهند. بعلاوه، پیوند های متنی این امکان را به موتور های جستجو می دهند تا بتوانند بفهمند که چه محتوایی در وب سایت شما مرتبط است و آنها را ارزش گذاری کنند. هر چه یک صفحه پیوند های بیشتری دریافت کند، از دیدگاه  موتور های جستجو مهمتر خواهد بود. بنابراین، پیوند های داخلی خوب باعث ارتقاء رتبه ی وب سایت می شوند.
سئو جزئیات زیادی دارد که لینک سازی داخلی یکی از آنها می باشد. با سپردن سئوی وب سایت خود به شرکت دارکوب، وب سایت خود را در رتبه های بالای موتور های جستجو قرار دهید. شرکت معتبر دارکوب ارائه دهنده ی خدمات سئو و انواع طراحی سایت می باشد.

تفاوت پیوند های داخلی و پیوند های خارجی چیست؟

وب سایت ها هم شامل پیوند های داخلی هستند و پیوند های خارجی. پیوند های داخلی باعث اتصال صفحات یک وب سایت به یکدیگر می شوند و پیوند های خارجی باعث اتصال وب سایت های مختلف به یکدیگر می شوند.

چرا پیوند ها برای گوگل مهم هستند؟

پیوند های داخلی عامل مهمی برای رتبه بندی برای گوگل و سایر موتور های جستجو هستند. زیرا گوگل از طریق پیوند های داخلی به کشف محتوا در وب سایت ها و رتبه بندی آنها می پردازد. اگر مطلب یا صفحه ای تعداد زیادی پیوند داشته باشد، این می تواند نشانی برای گوگل باشد که این مطلب خاص و یا این صفحه ی خاص مهم است. این موضوع هم برای پیوند های داخلی و هم برای پیوند های خارجی صدق می کند.
مدیریت پیوند های داخلی دست شماست. بنابراین با استفاده از لینک های داخلی براحتی می توانید کاربران و موتور های جستجو را به صفحات مهمتر هدایت کنید.

روابط بین محتوا

گوگل از طریق رباتی که دارد به پیوند های داخلی و خارجی وب سایت ها می خزد. این ربات ها به این طریق کار می کنند که ابتدا صفحه ی اصلی یک وب سایت را بررسی می کنند و سپس اولین پیوند را می یابند و از طریق آن به صفحات و پست ها و محتوای دیگر وب سایت می روند. گوگل با ردیابی پیوند ها می تواند ارتباط بین صفحات و پست ها را بفهمد. به این ترتیب گوگل می تواند موضوعات مشابه در یک وب سایت را کشف کند.

ارزش پیوند ها

گوگل علاوه بر درک ارتباط بین محتوا، ارزش لینک ها در یک صفحه را درک می کند. در یک وب سایت، اغلب صفحه ی اصلی به دلیل داشتن بیشترین بک لینک، بیشترین ارزش را دارد. ارزش لینک بین تمام لینک ها در صفحه ی اصلی پخش می شوند. این روال در صفحات دیگر نیز ادامه پیدا می کند. یعنی ارزش یک لینک به صفحات زیرین منتقل می کند و بین لینک های صفحه پخش می شود.
بنابراین اگر به پست های جدید از صفحه ی اصلی لینک داده شود، ارزش بیشتری نسبت به حالتی که فقط از صفحه ی دسته بندی لینک دریافت می کنند، خواهند یافت. در این حالت گوگل پست های جدیدتر را زودتر پیدا می کند.
بنابراین، لینک های بیشتر به یک پست به معنای ارزش بیشتر آن پست می باشد. نتیجه ی این موضوع رتبه بندی بالاتر یک صفحه یا پست خواهد بود.

تنظیم یک استراتژی برای پیوند های داخلی

ارزیابی و بهبود استراتژی پیوند داخلی به طور مرتب برای سئوی سایت شما بسیار مهم است. با افزودن پیوند های داخلی مناسب، گوگل قادر به درک: ارتباط بین صفحات، شباهت صفحات و ارزش آنها خواهد بود. برای تنظیم یک استراتژی داخلی خوب، فاکتور های زیادی دخیل هستند. یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده ی استراتژی، اهداف یک وب سایت می باشد. اما در نظر گرفتن موارد ذیل می تواند کمک کننده باشد:

ساختار ایده آل وب سایت و مهمترین محتوا را مشخص کنید

وب سایت خود را مانند هرمی تصور کنید که در قله ی آن صفحه ی اصلی قرار داد و صفحات به ترتیب اهمیتشان به بخش های پایین تر هرم تعلق می گیرند. این ساختار می تواند به خوبی انعکاس دهنده ی محتوای یک وب سایت به ترتیب اهمیتشان باشد.
برای اینکه به گوگل بفهمانید که کدام محتوا مهمتر هستند، باید پیوند های بیشتری به آن پست یا صفحه ایجاد کنید.

اضافه کردن لینک های متنی

محتوای گرد آوری شده ی خود را بایستی به یکدیگر لینک کنید. اینگونه کاربران و گوگل متوجه خواهند شد که این مطالب به یکدیگر مرتبط هستند. لینک سازی را می توانید با استفاده از کلماتی در محتوا و یا در انتهای محتوا انجام دهید.
همچنین با قرار دادن مهمترین مطلب در صفحه ی اصلی و لینک سازی به آن از سایر محتوای مرتبط می توانید گوگل را از اهمیت مطلب اولی برای ارزش گذاری بیشتر مطلع کنید.

پیوند صفحات سلسله مراتبی

اگر صفحات در وب سایت شما دارای یک سلسله مراتب هستند، صفحات والدین را به صفحات کودک و بالعکس لینک دهید. همچنین صفحات خواهر و برادر ها را به یکدیگر متصل کنید. اگر صفحات به این ترتیب به یکدیگر متصل شوند، بهترین بازدهی را خواهند داشت.

اضافه کردن لینک های پیمایش

علاوه بر اضافه کردن پیوند های پست ها و صفحات به مهمترین مطلب با اضافه کردن بالاترین لینک های پیمایش و همچنین از صفحه ی اصلی به آن می توانید اعتبار آن مطلب خاص را در وب سایت خود ارتقاء دهید. این کار را باید با پست ها و صفحاتی که بیشترین اهمیت در تجارت شما را دارند، انجام دهید. این کار می تواند ارزش آن قطعه ی خاص از محتوا را بسیار افزایش دهد و آن را در چشمان گوگل بیاورد.

نتیجه

لینک سازی داخلی می تواند باعث بهبود سئو و ارتقاء رتبه ی وب سایت در SERP شود. محتوای قدیمی موجود در وب سایت خود را به طور مرتب بررسی کنید و ببینید آیا از لینک های داخلی به قدر کافی برخوردار هستند!

واگذاری سئو به متخصصین سئو می تواند رتبه ی وب سایت را بسیار بهبود ببخشد. شرکت دارکوب با کادری حرفه ای و متخصص ارائه دهنده ی خدمات سئو و طراحی سایت می باشد.

نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد