نحوه ایجاد بک لینک نحوه ایجاد بک لینک

رتبه این آیتم
نحوه ایجاد بک لینک
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

اگر بر روی استراتژی لینک یک وب سایت کرده باشید، احتمالاً درخواست لینک از دیگر صفحات را تجربه کرده اید. در واقع درخواست مستقیم ساده ترین راه حل برای ایجاد بک لینک است. اما باید بدانید که این استراتژی عالی نیست. خیلی وقت ها درخواست شما در میان انبوهی از ایمیل ها گم می شود. اگر بدانید که وب سایت های معتبر روزانه چه تعداد ایمیل دریافت می کنند دیگر این موضوع برایتان عجیب نخواهد بود. یکی دیگر از مشکلاتی که در درخواست بک لینک ممکن است با آن مواجه شوید این است که تقاضای شما نادیده گرفته می شود. زیرا اولویت بالایی ندارد.
در سایر موارد ممکن است درخواست شما رد شود. شما ممکن است برای درخواستتان جواب دریافت کنید، اما آن جوابی که می خواهید، نباشد.
بنابراین چه کار می خواهید کنید؟
شما باید درخواست بک لینک خود را به گونه ای ایجاد کنید که رد کردن و یا نادیده گرفتن آن غیر ممکن باشد!
اگرچه دریافت بک لینک کار ساده ای نیست، اما اگر بدانید که صاحبین وب سایت ها به دنبال چه موضوعی هستند، این موضوع تا حد زیادی به شما برای دریافت بک لینک کمک می کند.
اگر به دنبال گرفتن بک لینک های با کیفیت بالا هستید، قطعاً باید بدانید که نحوه ی درخواست خود را چگونه مطرح کنید. این یک مهارت ارزشمند است که هر سئوکار و یا بازاریابی باید بداند.

نحوه ی ایجاد بک لینک

درک خواسته های صاحبین وب سایت ها

در اینترنت وب سایت های زیادی وجود دارد که محتوای عالی دارند و ارزش لینک دادن را دارند اما چون تنظیمات آنها به خوبی صورت نگرفته لینک ها را دریافت نمی کنند. در مقابل وب سایت هایی هم هستند که اگرچه محتوای چندان با کیفیتی ندارند اما به دلیل انجام درست تنظیمات لینک ها را دریافت می کنند. اگرچه ناعادلانه است اما این حقیقتی است که وجود دارد.
دلیل اینکه هر وب سایت و یا وبلاگی درخواست بک لینک را می پذیرد در نهایت کمک به خودشان است.
تقریباً همه ی سایت ها می خواهند که لینک های با کیفیت داشته باشند و درست گرفتن بک لینک برای ایجاد استراتژی برقراری لینک های با کیفیت بسیار مهم است.
برای اینکه در گرفتن بک لینک از وب سایت های معتبر موفق باشید بایستی صاحبین وب سایت ها را متقاعد کنید که دادن لینک از طرف آنها به شما منافع زیادی را برایشان به همراه دارد.
اگر به دنبال بک لینک های با کیفیت هستید، این موضوعی است که نباید از آن چشم پوشی کنید.
برای اینکه در این امر موفق باشید باید بدانید که مردم به دنبال چه چیزی هستند.
بیشتر وب مستر ها در لینک ها به دنبال موارد ذیل هستند:

  • آیا محتوای وب سایتی که با آن ارتباط برقرار می کنند با وب سایت خودشان مرتبط است.
  • آیا محتوای وب سایت مورد نظر ارزشمند و حاوی اطلاعات دقیق می باشد.
  • آیا محتوا به خوبی نوشته شده است.
  • آیا وب سایت مربوطه قانونی می باشد.

اگر وب سایت شما بتواند این چند مورد را پوشش دهد احتمال اینکه بتوانید بک لینک های با کیفیتی از سایت ها معتبر دریافت کنید، افزایش می یابد.

تولید محتوای مرتبط و با کیفیت

اگر وب سایت شما تبدیل به یک منبع اطلاعاتی شود که دیگران به دنبال مطالب آن هستند، احتمال دریافت لینک از دیگر وب سایت ها افزایش خواهد یافت. برای تولید محتوای با کیفیت از سو گیری و تعصب در محتوای خود باید پرهیز کنید و از استراتژی های درست تولید محتوا استفاده کنید.

محتوای ارزشمند خود را تبلیغ کنید

شما حتی اگر بهترین محتوا را هم تولید کنید تا دیگران از آن آگاهی نداشته باشند، ارزش چندانی نخواهد داشت. به همین دلیل باید برای محتوای با کیفیتی که تولید کرده اید، تبلیغات داشته باشید.
یکی از بهترین استراتژی های تبلیغات برای محتوا، انتشار در وبلاگ ها و یا وب سایت های معتبری است ماه نامه و یا هفته نامه دارند.
با این وب سایت ها تماس بگیرید و وب سایت خود را معرفی کنید. اگر محتوای شما عالی باشد، امکان دارد خود این وب سایت ها به وب سایت شما لینک بزنند. زیرا خیلی از این وبلاگ نویسان به دنبال مطالب با کیفیت هستند.
از آنجا که میزان بازدید از وب سایت شما مستقیماً به کیفیت بک لینک های وب سایتتان بستگی دارد، هر چه وب سایت های معتبرتری به وب سایت شما لینک بدهند، بازدید و رتبه بندی وب سایت شما بهبود خواهد یافت.
اگرچه فاکتور های رتبه بندی زیادی وجود دارند، اما یکی از مهمترین آنها بک لینک ها هستند. وقتی گوگل به وب سایت شما بخزد، برای اینکه بفهمد چگونه و از چه راه هایی صفحات شما به یکدیگر اتصال دارند، لینک های وب شما را جستجو می کند.
راه های زیادی برای گرفتن بک لینک وجود دارد. از جمله:

دریافت بک لینک از طریق اینفوگرافیک ها

اینفوگرافیک ها یکی از محبوب ترین راه های جذب ترافیک و گرفتن بک لینک می باشد. درک تصاویر برای کاربران راحتتر است. به همین دلیل، اکثر افراد تصاویر و ویدئو ها را بیشتر از متن دوست دارند. تقاضا برای اینفوگرافیک در حال افزایش است.
ببینید افراد به دنبال چه چیزی هستند و بر اساس آن به تولید اینفوگرافیک بپردازید.
برای اینفوگرافیکی که تولید کرده اید یک داستان جذاب کوتاه نیز تهیه کنید.
اگر تولید اینفوگرافیک برایتان سخت است و یا وقت کافی برای این کار ندارید، انجام این کار را به متخصصین این کار و یا شرکت های معتبر بسپارید.
شرکت معتبر دارکوب با پیاده سازی بهترین استراتژی ها در وب سایت ها ارائه دهنده ی بهترین خدمات سئو و طراحی سایت می باشد.

لینک های داخلی بسازید

با ایجاد لینک های داخلی خوب می توانید به کاربران کمک کنید تا راحتتر وب سایت شما را پیمایش کنند و یک تجربه ی کاربری بهتری ارائه دهید.
این کار را هم به صورت دستی و هم با استفاده از ابزار های موجود مربوطه می توانید انجام دهید. اما توجه داشته باشید که توصیه شده است تعداد لینک های داخلی برای هر صفحه کمتر از 100 تا باشد.
وجود تعداد لینک های کمتر از 100 تا هم از نظر سئو و هم از نظر قابلیت عملکرد بهتر است.

از رقبای خود استفاده کنید

رقبای خود را مورد بررسی قرار دهید و ببینید آنها چگونه لینک دریافت می کنند و کسب درآمد دارند. روش های بازاریابی آنها مورد بررسی قرار دهید.
این به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین بک لینک های آنها را تکرار کنید. ببنید آنها چگونه به تبلیغ از وب سایت خود می پردازند، شما هم همان کار را کنید.

نتیجه

برای به دست آوردن بک لینک ها از وب سایت های معتبر فقط کافی است بررسی کنید مردم به دنبال چه چیزی هستند و همان را در وب سایت خود انعکاس دهید.
برای به دست آوردن بک لینک باید دلیل سودمند بودن خود را توضیح دهید.
وب سایت ها به دنبال سودمندی های خود هستند. آنها می خواهند به وب سایت هایی لینک بزنند که ارزشی را برایشان خلق کند. کار شما این است که آنها را متقاعد کنید که وب سایت شما بهترین است.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد