تأثیر کرونا بر سئو تأثیر کرونا بر سئو

رتبه این آیتم
تأثیر کرونا بر سئو
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

همه گیری ویروس کرونا نگرانی های زیادی را برای بشر ایجاد و زندگی مردم را دستخوش تغییرات زیادی کرده است. به علت مسری بودن این ویروس مردم کمتر از منازلشان بیرون می روند. خیلی از پرواز ها لغو شده است و به طور کلی به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری خیلی از مردم اقدام به فعالیت های دورکاری کرده اند. اگرچه این موضوع جنبه های منفی زیادی دارد اما باعث ایجاد فرصتی برای کسب و کار های اینترنتی و سئو شده است.
در ایام شیوع ویروس کرونا، سئو و بازاریابی دیجیتالی تبدیل به یک راه برای مقابله با کووید 19 شده است و بهبود سئو در این روزها می تواند راهکاری برای به دست آوردن فرصت های تجاری و کاری بیشتر باشد.
کسانی که صاحب کسب و کاری آنلاین هستند با بهبود سئو به عنوان یک استراتژی بازاریابی، می توانند بخش بزرگی از دلواپسی های خود را از بین ببرند و از ضررهای اقتصادی تا حد زیادی جلوگیری کنند.
همه ی مدیران و صاحبان مشاغل مختلف به دنبال راهکار هایی برای کاهش هزینه ها در زمینه های مختلف حرفه ی خود هستند.
اما اگر شما هم صاحب و یا مدیر کسب و کاری آنلاین هستید باید این نکته را در نظر داشته باشید که در دوران بحران و رکود اقتصادی نه تنها نباید سرمایه گذاری بر روی سئو را قطع کنید، بلکه باید حتی بیش از گذشته به آن اهمیت دهید. زیرا بهبود سئو می تواند یک راه حل برای نجات و سرپا نگه داشتن کسب و کار های آنلاین باشد. طبق گزارشات، در بحران اقتصادی سال 2008 تا 2011 که هزینه های بازاریابی رو به کاهش بود، سئو بخش بزرگی از بهبودی اوضاع اقتصادی از هم پاشیده ی آن دوران بود.
قدرت بازاریابی باورنکردنی است. بازاریابی می تواند شما را در ذهن مشتریان کنونی و آینده تان ماندگار کند و سود های کلانی را برای شما داشته باشد. بهبود سئو می تواند یک راهکار برای بازاریابی بهتر در دوران بحران کرونا باشد. در واقع نقش سئو در بحران ها و در حال حاضر شیوع کرونا پررنگ تر از قبل می شود و بهبود آن می تواند به شما کمک کند تا بسیار قدرتمندانه در بازار تجارت ظاهر شوید.
جامعه ی بازاریابی جستجوگر، به سئو به عنوان یک راهکار برای رسیدن به رتبه ی اول نتایج جستجوی موتور های جستجوگر فکر می کند. اما به دست آوردن رتبه ی اول خود به تنهایی هدف و پایان کار نیست، بلکه مقصود از به دست آوردن چنین جایگاهی فروش و به دست آوردن سود بیشتر است. به دست آوردن جایگاه اول بدون هیچ بهره برداری و سودی بی معناست. این چیزی است که در رکود اقتصادی سال 2008 اتفاق افتاد. به همین دلیل پرداختن به سئو و تولید محتوای مناسب بسیار ارزشمند است.
چرا باید سئوء وب سایت خود را در دوران کرونا بهبود دهید؟

  • نام تجاری شما باید مشهود باشد

مشهور ماندن در دوران بحران بسیار مهم است و تقویت سئو می تواند یک راه مطمئن برای معروف ماندن برند شما در اذهان مشتریان فعلی و بالقوه ی شما باشد. برای این کار می توانید مطالب مرتبط و مفیدی را برای مشتریان خود تهیه کنید که مطابق با ارزش برند شما باشد.
به عنوان مثال اگر شما یک شرکت نرم افزاری هستید، تهیه ی یک دمو در مورد چگونگی تمیز کردن دستگاه هایتان نه تنها این پیغام را برای مشتریانتان دارد که شما نگران سلامت آنها در دوران کرونا هستید، بلکه می تواند باعث افزایش اعتبار و جلب اعتماد آنها شود.
شما باید از اینکه رتبه ی شما در نتایج موتور های جستجوگر از بین نمی رود، اطمینان حاصل کنید.
سوا از اینکه در چه زمینه ای فعالیت می کنید، کمی خلاقیت می تواند به شما کمک کند تا رتبه ی بالایی در نتایج موتور های جستجوگر پیدا کنید.

  • پیدا کردن فرصت های جدید

باید سایت خود را از دیدگاه مشتریان مورد بررسی قرار دهید. همچنین بایستی اطلاعات سایت خود را در Google Analytics و کنسول جستجو مورد بررسی قرار دهید. اینگونه شاید مخاطبان جدیدی پیدا کنید که هرگز قبلاً پیش بینی نکرده بودید. اگر اینگونه باشد بایستی اقدام به محتوای جدید برای دستیابی به آنها کنید.

  • بهبود سئو به شما کمک می کند تا آماده ی بازگشت شوید

بهبود سئو از طرق مختلف مانند استفاده از توصیف های متا، تولید محتوای مناسب و یا ایجاد لینک می تواند به شما کمک کند و یک راه عالی برای بازگشت به شغلتان پس از پایان کرونا باشد.
استراتژی های سئو و تولید محتوای خود را بررسی کنید و سعی کنید حداکثر بهره را از آن ببرید.
راهکار هایی برای بهبود سئو

  • صفحات وب سایت خود را بازرسی کنید

اطلاعات قدیمی و منسوخ شده در وب سایتتان می تواند به ضرر شما باشد. پس آنها را حتماً مورد بررسی قرار دهید. همچنین لینک ها را بازبینی کنید و اطمینان حاصل کنید که کار می کنند. اگر موردی پیدا کردید که نیاز به تغییر داشت، حتماً وقت بگذارید و این کار را انجام دهید.

  • در ارتباط باشید

مطمئناً شما نمی خواهید اعتبار و نام و همچنین مشتریان و رتبه ی خود در گوگل، که سال ها برای آن انرژی و زمان صرف کرده اید را بخاطر ویروس کرونا و در ایام بحران از دست بدهید. اگر می خواهید که در بحران کووید 19 در ذهن مشتریان خود باقی بمانید و از خاطره ها محو نشوید، بایستی با مشتریانتان در ارتباط باشید و به آنها یادآور شوید که حضور دارید. از طریق وب سایت و یا وبلاگ و یا ارسال ایمیل با کاربران خود در تعامل باشید و آنها در جریان اخبار کاری خود قرار دهید.

  • راهنمایی هایی به مشتریان خود ارائه دهید

موفقیت کاربران شما به معنای موفقیت شما می باشد. اگر ضمن ارائه ی محصولات و خدمات خود بتوانید راهنمایی هایی به مشتریان خود در جهت ذخیره کردن زمان و پولشان دهید، نه تنها در نظر آنها محترم می شوید، بلکه آنها می توانند به شما بیشتر اعتماد کنند. این موضوع می تواند باعث افزایش اعتبار و فروش بیشتر شما در آینده شود. همچنین می توانید روابط تجاری خود را گسترش دهید و مخاطبان بیشتری را به دست آرید.
اگر از محصولات و خدمات خود و به طور کلی از حرفه ی خود اطمینان دارید، این را به کاربران خود با افتخار بگویید و به آنها بگویید که چقدر عالی کار کرده اید. این کار را می توانید از طریق ارسال ایمیل و یا پیام کوتاه و یا تماس تلفنی انجام دهید.
خلاصه
دوران کرونا نباید به یک دوران برای عقب نشینی تبدیل شود. بلکه برعکس باید اکنون بیش از هر زمان دیگری بدرخشید. سئو و راهکارهای آن می توانند در این زمینه بسیار مفید و کمک کننده باشند.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد