چرا خرید بک لینک کار اشتباهی است چرا خرید بک لینک کار اشتباهی است

رتبه این آیتم
چرا خرید بک لینک کار اشتباهی است
رتبه 5 در 3 رای از 1 تا 5

اصلاً بک لینک چیست؟ بهینه سازی سایت ها برای موتورهای جستجو که آن را با نام سئو می شناسیم در کل به دو شاخه ی "آف سایت" (off site) و "آن سایت" (on site) تقسیم می شوند.
آموزشگاه طراحی وب سایت و سئو دارکوب با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور تاسیس شده است و علاقه مندان می توانند در دوره های آموزش طراحی وب و سئو شرکت نمایند.
به طور خلاصه، سئوی "آن سایت" به این معنی می باشد که عوامل درونی سایت را طبق الگوریتم های موتورهای جستجو مانند گوگل بهینه کنیم تا سایتمان در موتورهای سرچ، اعتبار کسب نماید و رتبه ی آن افزایش پیدا کند. در واقع در این حالت به خود سایت پرداخته می شود و عواملی درونی سایت مانند سرعت سایت، کدهای سایت و لینک های داخلی سایت بهینه می شود و تولید محتوا برای سایت به صورت صحیح و تاثیرگذار برای موتورهای جستجو انجام می گیرد.
سئوی "آف سایت" همانطور که گفته شد عوامل بیرونی هستند. به این معنی که سایت در فضای مجازی به طرق مختلف مطرح شود. عضویت در برخی انجمن های مرتبط با موضوع سایت و شرکت در مباحث مطرح شده، عضویت در شبکه های اجتماعی و وصل کردن آن به سایت، تولید محتوا در سایت هایی که رتبه ی بالایی دارند و گرفتن لینک از آن به سایت خود و ... از جمله مواردی هستند که در سئوی آف سایت به کار گرفته می شوند. گوگل به شناخته شدن سایت شما در فضای مجازی توسط سایت های دیگر به شدت اهمیت می دهد به همین دلیل باید با سایت های دیگر در ارتباط بود. به همین خاطر سعی می شود از سایت های رتبه بالا به روش درست و صحیح، لینک به سایت خود گرفت. این لینک ها را بک لینک می نامند. در واقع بک لینک، لینک های خارج از سایت خودمان است که از سایت های دیگر به سایتمان درج می شود. بک لینک سازی یکی از مهمترین فرآیندها در سئو خارج سایت می باشد.
از آنجایی که گوگل برترین موتور جستجو است و بخصوص در ایران بسیار بیشتر از موتورهای جستجوی دیگر مورد استفاده قرار می گیرد، ما بیشتر اصطلاح گوگل را در این مقاله بکار خواهیم برد. همانطور که گفته شد، لینک های خارجی برای گوگل به شدت اهمیت دارد و این مورد را به عنوان یکی از فاکتورهای فعال بودن و شناس بودن سایت شما در اینترنت تلقی می کند به همین دلیل سئوی "آف سایت" به شدت با اهمیت است و کاری تخصصی می باشد که به تجربه و مطالعه نیاز دارد. اگر سئوی خارجی سایت به درستی انجام نگردد می تواند برای رتبه گیری در گوگل، سایت شما را دچار مشکلات اساسی نماید. یکی از این مشکلات اساسی، پنالتی شدن سایت است؛ به این معنی که گوگل متوجه می شود که شما اصطلاحاً با کلک قصد دارید گوگل را گول بزنید تا رتبه کسب کنید. در این صورت سایت شما را در لیست سیاه خود قرار می دهد تا رتبه نگیرید. البته خارج کردن سایت از حالت پنالتی امکانپذیر است اما هدف صحبت ما در این مقاله نیست.
در سال های گذشته، سئو سایت بسیار آسان بود و تنها با درج چند لینک خارجی به سایت شما، رتبه آن به خوبی پیشرفت می کرد. البته این به شرط بهینه بودن سایت شما در حالت "آن سایت" است. این به این معنی است که اگر سئوی "آن سایت" شما دچار مشکل باشد و تنها به سئوی "آف سایت" بسنده می کردید، نمی توانستید به خوبی نتیجه بگیرید ولی در صورت بهینه بودن سایت در حالت "آن سایت"، می توانستیم به خوبی از سئوی "آف سایت" نتیجه بگیریم. اما در سال های اخیر سئو بسیار سخت شده چرا که گوگل دائما الگو.ریتم های خود را به جهت اینکه اشخاص با فریب دادن گوگل سعی در رتبه گیری داشتند، تغییر می دهد تا سایت هایی که واقعا شایسته ی رتبه بالا هستند، سعود کنند.
البته این مورد یکی از مواردی است که گوگل الگوریتم هایش را تغییر می دهد. مورد دیگری که در این باب دخیل است، تبلیغات گوگل است. درواقع تبلیغ گوگل با نام گوگل ادوردز یکی از موارد مهم درآمدی گوگل است که بیشتر از هر راه دیگری از آن درآمد کسب می کند. به همین دلیل کار را برای سایت ها بسیار سخت می کند تا نتوانند به راحتی رتبه کسب کنند و ناچار باشند از تبلیغ گوگل ادوردز استفاده کنند که این مورد هم شامل پرداخت هزینه به گوگل است. در جستجوهای گوگل اگر دقت کرده باشید در کنار لینک برخی سایت ها گزینه ای به نام Ad درج می شود که همان تبلیغات گوگل است. سایت مورد نظر به گوگل پول پرداخت کرده است تا رتبه خود را در بالای جستجوها بر حسب کلمه ی کلیدی مورد نظر نشان دهد. البته درج ادوردز گوگل نیز نیاز به تخصص و تجربه دارد تا به صورت بهینه از شارژ استفاده شود و بهترین نتیجه را به دست آورید.
یکی از واقعیت هایی که راجب سئو وجود دارد این است که اصلاً چیزی به نام سئو وجود ندارد و قانونی نیست. در واقع افراد سعی دارند با ترفند هایی که گمان می رود برای گوگل مهم باشد، سایت را بهینه کنند تا رتبه ی سایت در گوگل افزایش پیدا کند. نام این کار را هم سئو گذاشته اند وگرنه سئو چیزی نیست که قانونی باشد. در واقع سئو یک علم ثبت شده نیست و در هیچ دانشگاهی در دنیا آموزش داده نمی شود و اصطلاحاً رسمی نیست. البته حتی خود گوگل اطلاعاتی برای بهبود سئو و وضعیت سایت در موتور جستجو ارائه می نماید.
به همین دلایلی که گفته شد، گوگل الگوریتم های خود را به صورت کاملا مخفیانه تغییر می دهد تا سئوکاران در دنیا نتوانند رتبه ی سایت را به راحتی افزایش دهند و از طرفی ناچار شوند تا از تبلیغ گوگل استفاده کنند که پول پرداخت کنند. در حقیقت، سئو کاران در دنیا دشمن گوگل هستند.
همانطور که پیشتر اشاره شد، بک لینک ها برای گوگل دارای اهمیت فراوان بودند و سئو کاران به اهمیت این مسئله پی برده بودند به همین دلیل با درج چند بک لینک، سایت ها به راحتی افزایش رتبه پیدا می کرد. به همین دلیل افرادی پیدا شدند تا ربات هایی نوشتند که به صورت اتوماتیک برای سایت ها، بک لینک درج می کرد و به این وسیله درآمدزایی می کردند. به اصطلاح بک لینک می فروختند و سایت ها هم این بک لینک ها را خریداری می کردند تا سایتشان در مدت زمان بسیار پایینتر در گوگل اعتبار کسب نماید.
گوگل نیز برای جلوگیری از این مسئله، الگوریتم های خود را به مرور زمان تغییر داد و شرایط را به حدی سخت کرد که فقط بک لینک های واقعی و معتبر برای سایت ها رتبه آوری کنند. بنابراین فروش بک لینک و خرید بک لینک به سئوی سیاه تبدیل شد و به شدت برای سایت ها ضرر می رساند. بک لینک ها خود به شاخه ای تخصصی و اصولی در سئوی "آف سایت" تبدیل شد چرا که با تحقیقات و آزمون و خطا، سئو کاران به این نتیجه رسیدند که فقط به صرف درج بک لینک، سایت ها رتبه پیدا نمی کنند و باید یکسری قواعد و قوانین رعایت شود تا آن بک لینک تاثیر بسیار مثبت داشته باشد. در غیر اینصورت همان بک لینک ها به شدت مضر می شوند و باعث پنالتی شدن سایت با گذشت زمان خواهد شد. بنابراین زمانی که بک لینک درج می شود باید با نگارش درست و در جای درست که متخصصین سئو بخوبی به آن اشراف دارند درج شود تا بازدهی مثبت داشته باشد. یکی از این شرکت هایی که در این زمینه بسیار با تجربه عمل کرده و تخصص آن را دارد و همچنین سئو را بدون هیچگونه سئوی بلک (Black hat seo) انجام می دهد، شرکت سئو دارکوب است که سالهاست در زمینه ی طراحی اصولی سایت و سئوی اصولی سایت تجربه و تخصص دارد. با خرید بک لینک هایی که با تعداد بالا به فروش می رسد، نمی توان دانست که این اصول در آن رعایت می شود یا خیر.
در بسیاری موارد دیده شده که برخی شرکت های فروشنده ی بک لینک های انبوه، به صورت رندوم، سایت هایی در اینترنت پیدا می کنند و بک لینک را در آن درج می کنند بدون اینکه آن سایت بررسی شود. که البته معمولاً توسط ربات انجام می شود. این بررسی از جهات مختلف است. به عنوان مثال رتبه ی سایت مقصد، فعال بودن سایت مقصد، مرتبط بودن آن با موضوعیت سایت خودمان و ... از مواردی است که باید سایت مقصد برای درج بک لینک بررسی شود. با خرید بک لینک های انبوه که توسط افرادی که تخصص این کار را ندارند انجام می شود، اگر یک یا چند بک لینک در سایت نا مناسبی درج شود، همان باعث می شود تا سایت به جای رتبه گرفتن در گوگل، بلعکس نتیجه بگیرد. حتی ممکن است در مواردی در بازه زمانی محدودی، سایت شما رتبه ی مناسبی در ظاهر کسب کند اما ممکن است بعد از مدتی، گوگل آن را شناسایی کرده و پنالتی کند.
بنابراین درج بک لینک هم با توجه به تغییرات الگوریتم های گوگل، کاری تخصصی و زمان بر شده است که باید توسط مهندسین سئو انجام شود. با خرید بک لینک ها، گول افراد سودجو را نخورید که با هزینه ی کم و بازی با کلمات، سعی در سوء استفاده از شما دارند.
اجرای سئوی صحیح و اصولی، یکی از دلایلی است که شرکت طراحی سایت و سئوی دارکوب بر آن شد تا آموزش سئو را برای سئو کارانی که قصد فعالیت سفید در این عرصه را دارند راه اندازی کند تا درج بک لینک اصولی و صحیح را آموزش دهد و تجربه و تخصص خود را با دیگران برای ارتقاء سطح دانش سئو به اشتراک گذارد. البته لازم به ذکر است که این شرکت مجوز رسمی فنی و حرفه ای را اخذ نموده است و بعد، اقدام به آموزش سئو کرده است تا آموزش اصولی سئو را همراه با مدرک رسمی ارائه دهد.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد