مزایای بازاریابی دیجیتال مزایای بازاریابی دیجیتال

رتبه این آیتم
مزایای بازاریابی دیجیتال
رتبه 1 در 1 رای از 1 تا 5

کسب و کار دیجیتال نسل جدید کسب و کار است که هر روز بیش از دیروز مورد استقبال کاربران قرار می‌گیرد و بیشتر مورد توجه افرادی قرار می‌گیرد که تصمیم دارند به کسب درآمد از اینترنت بپردازند. همان طور که دیده اید، فروشگاه های اینترنتی بسیار زیادی در سطح اینترنت در چند سال اخیر بوجود آمده اند، مثل دیجی کالا، بامیلو و... یا حتی شاهد افزایش چشم گیر خدمات اینترنتی بوده اید، مثلا تاکسی های اینترنتی را بعید است نشناسید.
در دنیای امروز، کسب و کار دیجیتال واقعا معنا پیدا کرده است، شاید تا چند سال پیش اگر می‌گفتیم لباس یا موبایل از اینترنت می‌خریم. یا مثلا کمتر کسی با خود فکر می‌کرد تمامی خدمات کسب و کار سنتی را بتوان در دنیای دیجیتال و کسب و کار دیجیتال یافت. در این مقاله قصد داریم شما را به طور کامل و خیلی دقیق با بعد های زیادی از این نوع کسب و کار آشنا کنیم.

مزایای کسب و کار دیجیتال نسبت به سنتی

نیاز به هزینه های زیاد ندارد – در کسب و کار دیجیتال شما می‌توانید با حداقل هزینه ها نتیجه های قابل قبولی بگیرید. بیایید این موضوع را با مثالی بیان کنیم. شما اگر بخواهید یک مغازه فروش لباس بزنید، چقدر باید هزینه کنید؟ ابتدا باید یک جا اجاره کنید ( در کم خرج ترین حالت اجاره کردن است )، سپس به دکوراسیون مغازه خود بپردازید، افرادی را تحت عنوان فروشنده استخدام کنید و از همه مهم تر، جنس برای مغازه خود خریداری کنید ( به مشتری حضوری نمیتوان جنسی را نشان نداد ولی به وی فروخت! ).
در کسب و کار دیجیتال اما قضیه بسیار متفاوت است. شما نیازمند هزینه برای طراحی سایت هستید و سئو (که به اهمیت آن در ادامه خواهیم پرداخت). در سیستم کسب و کار دیجیتال نیازی به استخدام فروشنده، اجاره جا و این چنین خرج هایی (حداقل در ابتدا کار) ندارید. هم چنین نیازی نیست اجناس خود را کاملا در انبار داشته باشید، می‌توانید حتی محصولات را در سایت قرار دهید و پس از سفارش مشتری آن ها را خریداری کنید!
نسل آینده کاری است – همیشه برای شروع یک کسب و کار، فقط این مهم نیست که وضعیت کسب و کار در حال حاظر را بررسی کنیم. خیلی خیلی مهم است که بدانیم فردا چه می‌شود. با روند فعلی می‌توان این طور بررسی کرد که نسل کسب و کار دیجیتال رو به بهبود است و در آینده نیز بهتر از امروز خواهد بود.
خدمات خود را می‌توانید به فروش بگذارید – اگر شما تخصص خاصی دارید و فروش محصول کار شما نیست، می‌توانید خدمات خود را از طریق سایت به فروش برسانید.مثلا اگر شما متخصص فناوری اطلاعات (IT) هستید، می‌توانید خدمات خود را از طریق سایت خود به مشتریان بفروشید.

سئو چیست و چه ارتباطی با کسب و کار دیجیتال دارد؟

سئو یا همان SEO که مخفف Search Engine Optimization است، یک فرآیندی برای بهبود رنک (رتبه) سایت در موتورهای جست و جو مثل گوگل انجام می‌شود. همان طور که مشخص است، برای کسب و کار دیجیتال شما می‌بایست محصول/سرویس/خدمات یا هر چیزی را به کاربر بفروشید.همین فروش محصول است که به کلمه کسب و کار دیجیتال معنی کسب و کار واقعی می‌دهد. شما اگر بخواهید محصولی را خریداری کنید طبیعتا یکی از کارهایی که می‌کنید، جست و جو برای آن محصول در گوگل است.
مثلا برای خود خرید یک محصولی که مد نظر دارید را در گوگل جست و جو کنید. می‌بینید سایت هایی مثل دیجی کالا در صدر هستند. این در صدر بودن باعث بیشتر دیده شدن سایت می‌شود و این بیشتر دیده شدن موجب آن می‌شود که افراد بیشتری محصولات شما را ببینند و احتمال خرید محصول از سایت شما بیشتر شود. پس برای دستیابی به هدف خود، فقط و فقط طراحی یک سایت حرفه ای کافی نیست بلکه باید به سئو سایت خود نیز اهمیت دهید تا بدین سبب بتوانید درآمد خود را از سایتتان افزایش دهید. برای این مورد می‌توانید به سایت ما مراجعه کنید.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد