آیا وب سایت شما با گوگل سازگار است؟ آیا وب سایت شما با گوگل سازگار است؟

رتبه این آیتم
آیا وب سایت شما با گوگل سازگار است؟
رتبه 1 در 1 رای از 1 تا 5

تو این مقاله بعضی از مشکلاتی ممکنه از نظر سازگاری با گوگل، برای سایتها پیش بیاد بررسی میشن و در کنارش چند تا نکته مهم سئو که حتما همه سایتها برای موفقیتشون باید رعایت کنند ذکر میشه.

چرا سایت‌ها باید با گوگل سازگار باشند؟

چون گوگل موتور جستجوی شماره یکه و تقریبا همه مردم اول از همه به گوگل مراجعه میکنند، پس برای اینکه بتونید کاربرهای بیشتری داشته باشید باید با گوگل سازگار باشید. اگه سایتتونو بهینه نکرده باشید که با گوگل سازگاری داشته باشه، یعنی اجازه دادید رقیبتون دست بالا رو بگیره.

چه عواملی میتونن باعث بشن که سایت با گوگل سازگار نباشه؟

مهمترین مسئله ای که در مورد سازگاری با گوگل باید بررسی بشه، دسترس پذیری سایته. یعنی اگه سایتتون از فلش یا فناوری‌هایی استفاده کنه که برای روباتهای موتور جستجو قابل خوندن نباشن، تقریبا میشه گفت این سایت صد در صد دسترسی پذیری نداره. گوگل سایتهایی رو دوست داره که محتواشون شفاف، واضح و برای خواننده بهینه باشه.

وب سایتهای سازگار با موبایل

همه سایتها باید سازگار با موبایل باشند. گوگل وب سایتهایی رو که با موبایل سازگاری دارند، به سایتهایی که واکنشگرا نیستند ارجحیت میده و روی صفحه نتایج جستجوی طبیعی بالاتر نمایششون میده. چون گوگل هم میدونه که الآن دیگه روز به روز به تعداد کاربرهای موبایل افزوده میشه و این مردم برای اتصال به اینترنت و وبگردی از موبایلهاشون استفاده میکنند. در واقع مردم دارن بیشتر به استفاده از دستگاههای جیبی روی میارن و کامپیوتر و لب تاپ کمتر از قبل استفاده میشن.

وب سایتهای امن و مطمئن

آخرین نکته این که گوگل شروع کرده به ارجحیت دادن به سایتهای امن. البته هنوز امنیت رو به دسترس پذیری ترجیح نمیده ولی اگه دوست دارید سایتتون بیشتر از سایتهای رقیب با گوگل سازگار باشه، باید به امنیتش توجه کنید.

نکات سئوی استاندارد

به جز دسترس پذیر بودن وب سایت، یکی از قوانین مهمی که تو سئو همیشه باید بهش توجه داشته باشید، اینه که محتوا پادشاه سایته. اگه وب سایتتون محتوایی مرتبط با موضوع کلی سایت داشته باشه، یعنی برای کلیدواژه های اون موضوع بهینه شده و دارید کارتونو درست انجام میدید. وقتی من به مشتریهای جدید مشاوره میدم، یکی از اولین نکاتی که در ارتباط با بهینه سازی موتور جستجو ارائه میدم همینه.

در تولید محتوا فعال باشید

دومین نکته ای که میگم، اینه که در تولید محتوا فعالانه عمل کنید. گوگل سایتهایی بزرگتری رو که پر از محتوا هستند دوست داره، بخاطر همین هم دارکوب روشهای مختلفی رو برای افزودن محتوا به سایت، به مشتریهاش ارائه میده. ما وبلاگ نویسی رو پیشنهاد میکنیم تا بتونید درباره شرکت یا صنعتتون پست بذارید. یکی دیگه از روشهای ایجاد محتوا، داشتن فروشگاهه. به این ترتیب میتونید محصولاتتونو روی سایت بذارید و براشون توضیحات بنویسید.
در پایان، سازگار کردن سایت با گوگل، مربوط میشه به ارتباط داشتن با بازدیدکننده ها و ارائه اطلاعات مرتبطی که روی دستگاههای مختلف قابل خوندن باشه.

19-ارديبهشت-1396

نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

1 نظر

  • شارژک یکشنبه, 11 تیر 1396 19:49 پست شده توسط شارژک

    عالی

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد