معرفی 10 موتور جستجوی محبوب در جهان معرفی 10 موتور جستجوی محبوب در جهان

رتبه این آیتم
معرفی 10 موتور جستجوی محبوب در جهان
رتبه 3 در 61 رای از 1 تا 5

احتمالا همتون با اولین و دومین موتور جستجوی محبوب جهانی آشنا هستید و نیازی به معرفی ندارن، اما آیا میدونید 8 موتور جستجوی محبوب دیگه بعد از گوگل و بینگ چیا هستند؟
اولین فهرستی که در پایین این مقاله خواهید دید شامل محبوبترین موتورهای جستجوی حال حاضره که به ترتیب از محبوبترین به سمت محبوبیت کمتر نوشته شده. این رتبه بندی بر اساس سایت eBiz هست و در اون تعداد کاربرهای هر ماه و درستی نتایج ارائه شده موتورهای جستجو سنجیده شده اند.
دومین فهرست محبوبترین های جهان رو بر اساس سهمشون از بازار شبکه جهانی تعیین کرده و با توجه به سهمی که از بازار کاربرهای جهانی دارند و درستی نتایجشون رتبه بندی شده اند.
این فهرست فقط بر جستجوهای وب تمرکز داره و سرچ های تصاویر یا گیفت در اون در نظر گرفته نشده اند.

1- گوگل

تعداد تخمینی کاربران ماهانه: 1/6 میلیارد
رتبه الکسا: 1
مزیت های گوگل:
با توجه به سهم 72/48 درصدی گوگل از سهم بازار جهانی از جستجو، شما دیگه بعنوان یک بازاریاب انتخابی ندارید به جز اینکه از خدمات پولی و طبیعی گوگل استفاده کنید.
بعنوان کاربری که هر روز داره برای منافع شخصی و گاها هم بعنوان منبعی جامع و کامل از گوگل استفاده میکنید مجبورید اعتراف کنید که گوگل تبدیل به یه جزء ضروری در زندگی روزمره تون شده. گوگل برای هر رابط کاربری  (برای کم کردن نتایج طبیعی) 10 تا نشان میتونیم به گوگل بدیم: برای نقشه ها، جیمیل، ارتباط به شدت نزدیک نمودار اطلاعات، تبلیغات پولی با پرداخت های کم کم و منصفانه، و غیره.
چرا نباید همچین چیزی رو غول موتورهای جستجو بنامیم!

2- بینگ

تعداد تخمینی کاربران ماهانه: 400 میلیون
رتبه الکسا: 22
مزیت های بینگ:
جستجوی فیلم بینگ به حد قابل ملاحظه ای بهتر از جستجوی فیلم گوگله.
معمولا بینگ دو برابر بیشتر از گوگل پیشنهادات خودکار برای جستجو ارائه میده (البته برای نتایج انگلیسی).
بینگ قابلیت تعیین برترین لینکهای خروجی یک سایت رو داره. اگه تو نوار سرچ بینگ تایپ کنید linkfromdomain:]اسم سایت[، بهتون میگه از این سایت بیشتر از همه به چه سایتهایی لینک داده شده.

3- یاهو

تعداد تخمینی کاربران ماهانه: 300 میلیون
رتبه الکسا: n/a
مزیتهای یاهو:
خب اینجا یه اما و اگری پیش میاد، چون اخیرا  Verizon یاهو رو به قیمت 4/8 میلیارد دلار خریداری کرده و میخواد اونو با AOL یکی کنه.
یاهو به طور مستقل این معامله رو پذیرفته و انتظار داریم همین روزها این توافق تکمیل شه. با این کار همه اخبار یاهو، پلتفرم های ورزشی و اقتصادی به AOL که  Huffington Post و  TechCrunch داره اضافه خواهد شد.

4- اسک

تعداد تخمینی کاربران ماهانه: 245 میلیون
رتبه الکسا: 31
مزیتهای اسک:
برخلاف گوگل که همه جور اطلاعاتی روی صفحه های نتایجش پیدا میشه، اسک برای سوالات خاصی مناسبه و نتایجش بر اساس سوال و جواب تنظیم شده اند.

5- Aol Search

تعداد تخمینی کاربران ماهانه: 125 میلیون
رتبه الکسا: n/a
مزیتها:
همونطور که پیشتر گفته شد، این سایت محبوب وقتی با یاهو یکی بشه حتما تغییر خواهد کرد.

6- WOW

تعداد تخمینی کاربرهای ماهانه: 100 میلیون
رتبه الکسا: 767
مزیتها:
چون بیشتر مثل یه سایت خبری کار میکنه تا یه موتور جستجو، اگه بخواهید همه چیز رو یکجا داشته باشید این سایت به کارتون میاد. این سایت تمایل زیادی به اخبار و مقالاتی که در مورد افراد مشهور نوشته شده اند داره و زیاد به اطلاعات مدل ویکیپدیا نمیپردازه. با این حال لینکهای شبکه های اجتماعی و صفحات ویکیش به درد میخورن.

7- WebCrawler

تعداد تخمینی کاربران ماهانه: 65 میلیون
رتبه الکسا: 674
مزیتها:
وب کرولر تعریف واضحتری از تبلیغات پولی و نتایج طبیعی داره. به علاوه به نظر میاد لینکهای طبیعی خیلی بیشتر نسبت به گوگل ارائه میده.

8- MyWebSearch

تعداد تخمینی کاربران ماهانه: 60 میلیون
رتبه الکسا: 405
مزیتها:
هوم.... باید اقرار کنم که مزیتی نداره.
طبق ویکی بدافزارها، این سایت یه جاسوس افزار شناخته شده و یک برنامه تولبار جستجوست که به کاربرهاش این امکان رو میده تا از موتورهای جستجوی محبوب سوال کنند، همراه با موضوعات خسته کننده ای مثل اسمایلی، تصاویر انیمیشنی برای پروفایل، نمایشگرهای مختلف موس، قالبهای ایمیل اپل، امضای ایمیل، تمبر نامه، آیکونهای بامزه و کلی چیزهای دیگه فقط با محوریت سرگرمی.
از اینها بدتر این که ویکی بدافزار اعلام کرده برخلاف اینکه این سایت هیچ بدافزاری نداره، یک آزمایشگاه مستقل تولبارشو در دسته ابزارهای آزاردهنده معرفی کرده اون هم بخاطر کاهش سرعت در ازای امکاناتی که در حال حاضر خیلی از مرورگرهای امروزی دارند.

9- Infospace

تعداد تخمینی کاربران ماهانه: 24 میلیون
رتبه الکسا: 2110
مزیتها:
این موتور جستجو امکان سرچ برندهای پیشرو و روشهای کسب درآمد رو به کاربرهاش میده و ضمنا سایتهای جستجویی مثل Dogpile و Zoo.com و WebCrawler (که پیشتر گفتیم) رو که از برند خودش هستند رو اجرا میکنه.

10- Info.com

تعداد تخمینی کاربران ماهانه: 13/5 میلیون
رتبه الکسا: 1938
مزیتها:
این سایت نتایجش رو از بین سایتهای فهرست شده و شبکه های اجتماعی میگیره. بحث های اجتماعی روز رو بررسی میکنه و براساس اونها خبرهای به درد بخور، نتایج محبوب و چیزهایی رو که بیشتر باب شده ارائه میده. این جریانات به صورت موضوعات طبقه بندی شده ای درمیان.

جایزه: 11-  DuckDuckGo

مفتخرم سایت  DuckDuckGo رو بهتون معرفی کنم، سایت نوظهوری که هنوز اطلاعات شخصی کاربرانشو ذخیره نمیکنه و تونسته هر ماه 13 میلیون کاربر رو مدیریت کنه و در حال حاضر یازدهمین موتور جستجوی محبوب در امریکاست.

شبکه جهانی

این هم فهرست دوم، شامل سهم موتورهای جستجو از بازار جهانی:
1- گوگل – 72/48 درصد
2- بینگ – 10/39 درصد
3- یاهو – 7/78 درصد
4- Baidu – 7/14 درصد
5- اسک – 0/22 درصد
6- AOL – 0/15 درصد
7- Excite – 0/01 درصد


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

1 نظر

  • roholahekazemi چهارشنبه, 27 شهریور 1398 07:16 پست شده توسط roholahekazemi

    باسلام بی زحمت اگرمیشود سایت مارادر سایتتان درج کید

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد