روشهای افزایش رتبه سایت در گوگل روشهای افزایش رتبه سایت در گوگل

رتبه این آیتم
روشهای افزایش رتبه سایت در گوگل
رتبه 3 در 2 رای از 1 تا 5

حالا که میتونیم با هزینه های کمی سایت بسازیم، شرکتهای استارتاپ و کسب و کارهای تازه تأسیس برای فروش محصولات و ارائه آنلاین خدماتشون باید با رقبای زیادی مبارزه کنند.
با این اشباع بازار و با وجود طولانی شدن فهرست نتایج گوگل به خاطر گنجوندن تبلیغات تو فهرستها، برای شرکتهای خیلی سخت شده که بتونن بدون پول دادن به گوگل دیده بشن.
الگوریتم گوگل که رتبه سایتها رو حساب میکنه هم مثل یه راز سربسته میمونه و سالی 500 بار تغییر میکنه. هرچند بزرگترین عامل تعیین کننده رتبه گوگل بیشتر همون نوشته های آبی لینکهاست که رو بیشتر سایتها میبینید.
گوگل رو مثل ایستگاه رأی گیری تصور کنید که داره از لینکهایی که روی سایتها جمع میکنه رأی ها رو میشمره. برخلاف دموکراسی معمول که هر نفر یه رأی داره، گوگل رأی سایتهای مرتبط و معتبر رو باارزش تر قلمداد میکنه.
متأسفانه هیچ راهی هم نیست که بتونید سریع تر برای سایتتون لینک های بیشتر بگیرید یا خودتونو روی صفحه اول گوگل ظاهر کنید. این مقاله 10 روش معرفی میکنه که میتونه تو این کار بهتون کمک کنه.

  • رأی جمع کنید

معمولا مدیران صنایع نمیدونن که www.yourwebsite.com و http://yourwebsite.com به عنوان دو سایت جدا دیده میشن. این قانون شامل تمام لینکهایی که دریافت میکنید میشه. مثل اینکه یه حزب سیاسی به دو تا تقسیم بشه و رأی هاش رو بین این دو تقسیم کنه. راه حل این مشکل رایج اینه که به گوگل بگید میخواهید رأی های www.yourwebsite.com هم برای http://yourwebsite.com حساب شه. با ریدایرکت دائمی (معروف به 301) از یه صفحه به دیگری هم میتونید این مشکل رو حل کنید.

  • رضایت نامه بدید

هر شرکتی برای ارائه خدمات و محصولات وابسته به یه شرکت دیگست. یه فهرست بنویسید از کسب و کارهایی که استفاده میکند و پیشنهاد بدید که برای این شرکتها رضایتنامه بنویسید. معمولا شرکتها یه صفحه تو سایتشون به مشتریها اختصاص میدن و ازش بعنوان اثبات محبوبیتشون تو جامعه استفاده میکنند. به احتمال زیاد از خداشون هم هست که از یه مشتری راضی رضایتنامه بگیرن و از طریقش به سایت شما لینک بدن. این روش یه روش برد-برد برای هر دو طرفه و کمک میکنه با شرکتها و تولیدکننده های دیگه روابطتونو محکم تر کنید.

  • تخفیف بدید

همه عاشق معامله های خوبن و معمولا سازمانها و کلوب ها هم دوست دارن همچین مزایایی به مشتریانشون ارائه بدن. ارائه یه تخفیف استثنایی به یه کلوب یا سازمان روش مؤثری برای لینک گرفتنه. من از این روش برای ارائه تخفیف دانشجویی استفاده کردم و از این راه تونستم از سایتهای معتبر لینکهای خیلی خوبی بگیرم.

  • به خیریه ها کمک کنید

معمولا خیریه ها یه فهرست از خیرین و وقف کننده ها روی سایتشون میذارن. اگه خیریه ای هست که مرتبط با موضوع کاری شما باشه، میتونید ازش بخواهید روی اون صفحه شما رو هم بذارن و به سایتتون لینک بدن.

  • ارائه خدمات داوطلبانه

اگه کسب و کارتون طوریه که نمیتونه به صورت مالی به خیریه ها کمک کنه، میتونید بهشون خدمات ارائه بدید. مثلا میتونید از کارمندهای داوطلبتون اسم نویسی کنید و یه روز به اون خیریه اختصاص بدید. این از نظر اخلاقی هم کار شایسته ایه و میتونه باعث تبلیغ شرکتتون بشه.

  • ارجاع دادن بدون لینک

دنبال صفحات وبی بگردید که از کسب و کار یا سایت شما یاد کردند. بدون اینکه بهتون لینک بدن. گوگل این مدل یاد کردن ها رو حساب نمیکنه. شما میتونید با استفاده از Google Alerts یه هشدار اتوماتیک بسازید تا هر وقت که سایتی از شما یاد کرد یه ایمیل دریافت کنید و بعد میتونید با مدیر اون سایت ارتباط بگیرید و ازشون بخواهید که بهتون لینک بدن.

  • رزرو نویسنده

یه زندگینامه کوتاه برای نویسنده بذارید. این بیوگرافی ها فرصت خوبی به شمار میان که از طریقش به کسب و کارتون لینک بدید. اگه کارمندهاتون شرکتشونو عوض کردند یا به تازگی به تیم شما پیوستند ازشون بخواهید زندگینامشونو بروز کنند و یه لینک هم به شرکت شما بدن.

  • ساخت یه محصول یا خدمات ویژه

این کار کمک میکنه فروشتون بالا بره و به کسب و کارتون هویت میبخشه. مثلا یه رستوران میتونه برای تعطیلات نوروز، موسیقی محلی تدارک ببینه و به گروه موسیقی لینک بده.

  • مسابقه عکس خریدار

از مشتریهاتون بخواهید که از خودشون در حال استفاده از محصولات یا خدمات شما عکسهای خلاقانه بگیرن. با این کار نه تنها یه مسابقه جذاب برای سایتتون آماده میکنید، بلکه مردم بخاطر برنده شدن به سایتتون میان. میتونید عکسها رو بذارید رو اینستاگرامتون و به این ترتیب فرصت بیشتری برای جذب مشتری بوجود میاد. با ابزار Google reverse image search سایتهایی رو که از تصاویر شما استفاده کردند پیدا کنید و ازشون بخواهید با ذکر سایتتون به عنوان منبع عکسها بهش اعتبار بدن و به این ترتیب میتونید لینکهای بیشتری هم بگیرید.

  • کلیدواژه های درست انتخاب کنید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که سایتها میکنند انتخاب کلیدواژه های اشتباهه. باید وقت بذارید و کلیدواژه هایی که براتون مشتری میارن رو تحلیل کنید تا پول دربیارید. یکی از روشهای این کار استفاده از نرم افزارهای تحلیلگری مثل Google Analytics. این نرم افزار رو روی سایتتون نصب کنید تا ببینید بازدیدکننده ها چطور سایتتونو پیدا میکنند و روی سایتتون چی کار میکنند. معمولا مدیران صنایع کلیدواژه های پرمتقاضی و خیلی کلی انتخاب میکنند اما بهتر اینه که کلیدواژه هاتونو بر اساس معیارهای مختلف، رقابتی بودن و نرخ تبدیل به مشتری انتخاب کنید.
گوگل آنالتیک رایگانه و نصب راحتی داره. بعد از اینکه عضو شدید، بهتون یه کد جاوااسکریپت داده میشه که تو همه صفحات سایتتون گذاشته میشه. بلافاصله بعد از تأیید اینکه کد درست نصب شده، میتونید ببینید کاربرها از کجا و چطوری وارد سایتتون میشن و چه کلیدواژه هایی باعث میشه با سایت وارد تعامل بشن (مثلا بیشتر روی "خرید" کلیک میکنن یا بیشتر نظر میدن) و میتونید ببینید کدوم صفحات بیشتر فراریشون میده.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

1 نظر

  • رضوانفرد  یکشنبه, 24 بهمن 1395 15:52 پست شده توسط رضوانفرد

    سلام و سپاس از مطالب خوبتون.به سایت ما هم سری بزنید

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد