ایجاد یک تجربه بهتر با استراتژی دیجیتالی ایجاد یک تجربه بهتر با استراتژی دیجیتالی

رتبه این آیتم
ایجاد یک تجربه بهتر با استراتژی دیجیتالی
رتبه 4 در 1 رای از 1 تا 5

بر خلاف اینکه برای راضی نگهداشتن مشتری های دیجیتال باید نیازهای بیشتری رو مرتفع کرد، تازه اجرای روشهای دیجیتالی مؤثری که بتونه کاربر رو سرگم و حتی تبدیل به مشتری کنه و خدمات مورد نظر رو بهشون ارائه بده هم خیلی سخت و پیچیده شده.
اطلاعاتی که تو این مقاله براتون فراهم میاریم، دید جامعی از فرایند استراتژیک ما بهتون میده. این پروسه سعی داره سود سهامداران تجاری رو به حداکثر برسونه و تجربه دیجیتالی خاصی ایجاد کنه که نیازهای شرکت و مشتریهاشو همزمان با هم مرتفع کنه.

  • دیدگاه

از نظر ما برنامه ریزی اولیه، مهمترین عامل در هر پروژه ایه. ما سعی میکنیم نیازهای کاربرهای شما رو بشناسیم و ببینیم چطور میتونیم بهشون کمک کنیم که موفقیت شما رو در پی داشته باشه؛ همه اینها با یه برنامه خوب و صحبت با سهامداران شروع میشه.

  • سهامداران

ما همیشه سعی میکنیم برای جلساتی که با سهامداران داریم، تا اونجایی که امکان داره تعداد بیشتری از سهامداران رو به جلسه بکشونیم. پروژه ممکنه تحت حمایت بازاریابی یا فناوری اطلاعات باشه اما در هر حال باید بیشتر از یک گروه پشتیبانی تو جلسه حاضر باشن – یادتون باشه که عرصه دیجیتال همیشه اولین جایگاهیه که کاربر با بخشهای مختلف شرکت روبرو میشه، بنابراین همه کارمندها، از مدیریت بالا تا کارمندهای رده های پایین تر، ممکنه پاسخگوی تلفنهای مشتریها باشن و فرصت تبدیل این تلفنها به مشتری رو داشته باشن که به شرط داشتن بصیرت کامل به نیازها و راهکارها این اتفاق خواهد افتاد.
بنابراین ما به شدت توصیه میکنیم که تمام افرادی که قراره به تلفن های مشتریهای شرکت جواب بدن هم تو جلسه حضور داشته باشن، چرا که این افراد باید به سوالات مشتریها جواب بدن و بهشون اطلاعات مورد نیاز رو ارائه بدن.

  • چرا؟

ما همیشه هرجایی که امکانش باشه با مشتریهامون تو جلسات توضیح میدیم که چرا باید برای خودشون سایت بسازن یا سایت قدیمیشونو بازسازی کنن. یه سوال ساده ای مثل اینکه "چرا ما باید این کارها رو انجام بدیم؟" میتونه یکم جلسه رو بهم بریزه، اما در عوض باعث میشه همه حواسشو جمع بشه که ما قراره اصلا چی کار کنیم و هدفمون چیه.
ما اهداف پروژه ها رو بررسی میکنیم و اونها رو با اهداف تجاری شرکت مطابقت میدیم تا بتونیم از این کانال ارتباطی برای برگشت سرمایه مشتری استفاده کنیم.، وگرنه اگه کاری که انجام میدیم نتونه اهداف تجاری شرکت رو تسهیل کنه هیچ فایده ای نخواهد داشت.

  • کاربرها

درک کاربرهای مشتری میتونه جزئیات مورد نیاز برای مرحله بعد بحث رو برامون فراهم کنه. باید ببینیم کاربرهای مشتری ما چه کسایی هستن و روی شبکه دیجیتالی مشتری دنبال چه چیزی میگردن. هیچ کس بدون نیاز و درخواست خاص وارد سایت یا شبکه اجتماعی شما نمیشه. پس باید بدونید کاربرهاتون چه کسانی هستن و دنبال چی میگردن و به ما تو ارائه راهکار کمک کنید.
ما میتونیم برای پیدا کردن جواب این سوالها بهتون آموزش بدیم، اما اگه راجع به این مسئله با سهامداران شرکت هم بحث کنیم میتونیم دید بهتری نسبت به مخاطب و نیازهاش بدست بیاریم – چون سهامداران تجربه دارن که هیچوقت با تحقیق آنلاین نمیشه بدستش آورد.

  • محتوا

آخرش ما باید با محتوای سایت، کاربرها رو سرگرم کنیم به این امید که با شرکت تماس بگیرن و به مشتری تبدیل بشن و اون برگشت سرمایه ای رو که منتظرش بودیم بهمون بدن. حالا با توجه به شناخت اهداف تجاری شرکت و کاربرهای سایت، میتونیم ببینیم چی درست کنیم که بتونه نظر کاربرها رو جلب کنه و چه قابلیتهایی به کاربرها سود میرسونه و تجربه کاربری خوبی بهشون میده.
ما تو این زمینه خیلی دید بازی داریم و دوست داریم هر ایده ای رو بشنویم – تو این قسمت مشتری ها معمولا خودشون هم تعجب میکنن که چطور این بحث پیش میره و چه پیشنهادهایی در این زمینه داده میشه، بعد کم کم شروع میکنیم پیشنهادات ارائه شده رو اصلاح کنیم تا به راهکار نهایی برسیم. ما همیشه تو جلساتمون در مصوبات جلسات قبل بازخورد میدیم تا مطمئن شیم که همه چیز درست پیش میره، اما حتی ایده های خیلی ناب هم میتونن دچار مشکلاتی بشن – مسلما نه به اندازه ایده های اولیه، اما مهم اینه که هدف تأمین نیازهاست.

  • موفقیت

راهکارهای دیجیتالی سرمایه گذاری بزرگی برای کسب و کارها به حساب میان، اما ما اول باید صحبت کنیم ببینیم اصلا موفقیت یعنی رسیدن به کجا. اونوقت میتونیم حساب کتاب کنیم ببینیم حالا ما موفق هستیم یا نیاز به یه سری اصلاحات داریم. موفقیت رو دیگه با تعداد بازدیدکننده های سایت تعریف نمیکنن و بیشتر به درآمدی که از این راه کسب شده نگاه میکنن، میتونیم برای اینکه موفقیت رو اندازه بگیریم براش یکسری معیارها و اعداد و ارقام در نظر بگیریم.
رشد کاربرهای دائمی سایت، اشتراک گذاری مطالب روی شبکه های اجتماعی یا تبدیل مشتری از طریق تبلیغاتی چندلمسی (مالتی تاچ) همه اینها اندازه هایی هستن که میتونن برای کسب و کار مهم باشن. بهترینش تعداد کاربرهای راضیه – در پایان برای اندازه گیری این معیار یک چارچوب و روش تعیین میکنیم.

  • خروجی

بعد از این جلسه، همه اطلاعات و یافته هامونو جمع بندی میکنیم – خروجی جلسه سندی خواهد بود که شامل نظر سهامداران و شرکت دارکوبه. این سند مسیر اصلی مراحل بعدی کار رو مشخص میکنه.

  • فرایند کاری ما

ما برای انجام کارها به مشتری نمیگیم چط.وری کارهاشو انجام بده و چه کارهایی بکنه -  اینطوری به جایی نمیرسید – بلکه ما صحبت کردن با سهامداران رو تسهیل میکنیم (با جمع کردن سهامداران تو یه اتاق)، و از تخصصمون در زمینه دیجیتال برای راهنمایی و دستیابی به اهداف و نیازهای شما و ارائه راهکار مناسب برای کسب موفقیت و برگشت سرمایه کمک میگیریم. این معمولا شروع یه شراکته خوبه.

اگه دوست دارین بیشتر راجع به خدمات شرکت دارکوب و چگونگی توسعه سایتهای کاربرپسند بدونید، با ما تماس بگیرید.

نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد