نکته سئو: برای پیروزی در عرصه آنلاین به سوالات کاربرها جواب دهید نکته سئو: برای پیروزی در عرصه آنلاین به سوالات کاربرها جواب دهید

رتبه این آیتم
نکته سئو: برای پیروزی در عرصه آنلاین به سوالات کاربرها جواب دهید
رتبه 2 در 2 رای از 1 تا 5

تا حالا عبارت وب تاریک به گوشتون خورده؟ این یه قسمت رمز آلود و مبهم از اینترنته که آدمهای شرور و خطاکار معاملاتشونو اونجا انجام میدن. متاسفانه خیلی از صنایع قانونی با سایتهای درخشان هم تو این گوشه تاریک دیده میشن، هر چند به ندرت.
راه اندازی یه سایت جدید برای همه تجربه هیجان انگیزیه، که البته ممکنه تجربه گرونی هم به شمار بیاد. راه اندازی یه سایت خوب مستلزم صرف وقت و هزینه و تلاشه، پس خیل مهمه که کارها طوری انجام بشن که نهایتا با جذب کاربر و فروش به ادامه راه تشویق بشید. این وسط یه مشکلی هست و اونم اینه که همین که یه سایت بسازیم به این معنی نیست که مردم هم میتونن پیداش کنن و ازش استفاده کنن.
اینجاست که سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو مطرح میشه و اگه درست انجام بشه، برگشت سرمایتونو تا حد زیادی افزایش میده. برای درک سئو باید مردمی که دنبال خدمات یا محصولات شما هستن رو بشناسید و بدونید که این افراد چطوری دنبال شما میگردن.

  • گوگل چطور کار میکنه؟

اولین قدم در درک سئو، شناخته گوگله.
شاید فکر کنید گوگل رو میشناسید و نیازی نیست. خب یه عبارت تو نوار جستجوی گوگل تایپ میکنیم و بهمون جواب میده. همینه؟ متاسفانه یکم پیچیده تر از اینه، اما همین پیچیدگی، فرصتی برای بازاریابی دیجیتالی صنایع فراهم کرده که متخصص های این حوزه میتونن به خوبی ازش بهره ببرن.
گوگل به سوالاتی که مردم تو نوار جستجو تایپ میکنن جواب میده. برای اینکه بتونه کاربرهایی که سرچ میکنن رو راضی نگهداره تا دوباره سرچ هاشونو روی گوگل انجام بدن، هر کاری میکنه تا اطلاعاتی که به کاربر ارائه میده تا حد ممکن با نیازش منطبق باشه. مدیران سایتها باید به گوگل اثبات کنن که محتوای باکیفیتی دارن که برای کاربرهایی که عبارتی روی گوگل سرچ کردن مفید خواهد بود.

  • تولید محتوای مرتبط، خاص و به روز

گوگل با استفاده از الگوریتم های پیچیده ای یکتایی و بروز بودن و ارتباط محتوای سایتها با سرچ ها رو میسنجه. اگه میخواهید از مرتبط بودن سایتتون اطمینان حاصل کنید باید بدونید که کاربر برای جستجو از چه کلیدواژه هایی استفاده میکنه و اطمینان حاصل کنید که این کلیدواژه ها رو تو محتوای سایتتون بکار برده باشید. اما مواظب باشید، اگه زیادی سایتتونو با این کلیدواژه ها پر کنید طوری که غیرطبیعی جلوه کنه، گوگل جریمتون میکنه.
یه متخصص سئو میتونه بفهمه بهترین کلیدواژه ها برای صنعت شما چی ها هستن و بعد اونها رو تو صفحات سایتتون به طور مناسب و درست بکار ببره. میتونید سوالاتی رو که زیاد ازتون میپرسن رو هم تو یه صفحه از سایت با جواب بنویسید تا مشتریها بتونن براحتی به جواب سوالاشون دسترسی داشته باشن. برای این منظور میتونید از وبلاگ نویسی هم استفاده کنید. علاوه بر این، وبلاگ نویسی کمک میکنه سایتتون همیشه در جریان باشه و تازه ترین های صنعت خودتونو از طریق پستهای وبلاگتون معرفی کنید. به این ترتیب کاربرها به محض اینکه روی سایتتون فرود بیان با شما و کارتون آشنا میشن. در مورد محتوا سعی کنید خلاصه و مفید بنویسید.
گوگل خیلی به محتوای یکتا و خاص اهمیت میده. کپی پیست کردن محتوای سایتهای دیگه برای سایت مثل خودکشی میمونه. حتی استفاده از محتوای یه سایت دیگه بعنوان راهنما هم خطرناکه. اگه سایتتون معیارهایی رو که گوگل برای محتوای یکتا تعریف کرده نداشته باشه، روی صفحه نتایج افت خواهید کرد. پس شخصا مطالبتونو بنویسید. خلاقیت و یکتایی خیلی برای سئو اهمیت داره.
گوگل مرتبا الگوریتمشو بروز میکنه. مثلا یکی از تغییراتی که اخیرا روی الگوریتمش داده اینه که میخواد از این به بعد به سایتهایی که برای استفاده از طریق گوشی های همراه بهینه شده باشند رتبه بالاتری بده و سایتهایی رو که بهینه نشدند جریمه کنه. یه متخصص سئو میتونه از طریق این بروزرسانی ها شما رو تو بازی جلو ببره.
گوگل در حال حاضر بیشتر از 200 عامل رو از طریق الگوریتمش بررسی میکنه و بر اساس اونها به سایتها رتبه میده. نباید سئو رو دست کم بگیرید. تمام هدف سئو کردن سایت، رسیدن به صفحه اول نتایج جستجوی گوگله. تو دارکوب ما میتونیم مشتریهامونو به صفحه اول برسونیم و به این ترتیب براشون فروش بیشتر به ارمغان بیاریم. همین امروز با ما تماس بگیرید تا با متخصصان بازاریابی دیجیتالی ما آشنا بشید و ببینید چه کارهایی میتونن براتون انجام بدن.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

1 نظر

  • خانه هوشمند چهارشنبه, 07 آذر 1397 10:31 پست شده توسط خانه هوشمند

    اگه الگوریتم گوگل در طول سال 500 بار عوض میشه چطور میشه فهمید که چه استراتژی ای رو دنبال میکنه؟

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد