جستجوی موبایلی در راه است جستجوی موبایلی در راه است

رتبه این آیتم
جستجوی موبایلی در راه است
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

بهینه سازی برای جستجوی موبایلی در راهه. گوگل طی چند ماه گذشته الگوریتم های جستجوش رو در جهت امتیاز دادن به سایت های ریسپانسیو و سازگار با موبایل بروز کرده. بزرگترین نقطه ضعف بیشتر شرکت هایی که سایتهاشونو خیلی سال پیش، قبل از رونق گرفتن موبایل، ساختن همینه که سایتشون با موبایل سازگار نیست. حالا گوگل میخواد تو فهرست بندیش اولویت رو به سایت ها و دامنه هایی بده که برای استفاده با موبایل مناسبترن، و به این ترتیب سایت های قدیمی و ناسازگار این وسط از غافله جا میمونن.
البته گوگل همچنان به عنوان موتور جستجوی خاص کامپیوترهای سنتی باقی میمونه، ولی سرچ موبایلی بروزترین روش جستجوست و برای رتبه بندی ارجحیت داره. بنابراین اگه سایت شرکتتون با موبایل سازگاری نداره، وقتشه که به فکر یه بروزرسانی باشید.
تقریبا یه سال پیش، یکی از تحلیلگرهای جستجوی گوگل، نظریه ایجاد یه فهرست بندی مخصوص موبایل رو مطرح کرد. یه مدت بعد، همون فرد اعلام کرد که تا چند ماه دیگه فهرست بندی موبایلی شروع میشه. البته زمان دقیق مشخص نشده، اما شرکت هایی که کسب و کارشون به سرچ گوگل وابستست باید تو این فاصله تغییرات مورد نیاز رو بوجود بیارن.
85% از نتایج جستجوهای گوگل سازگار با موبایل شدند و نیمی از کاربرها از موبایل هاشون سرچ می کنن و از سایت ها بازدید میکنن، و گوگل همچنان داره سعی می کنه با عرضه محتوای کاربرپسندتر خدمات بهتری به کاربرهاش ارائه بده.
بهینه سازی برای جستجوی موبایلی یعنی چی؟
خیلی از توسعه دهنده های سایت و وبمسترها رویه ی استفاده از سایتهای اول-موبایل رو کند کردند، اما باید بدونن که اگه سایت های مشتری هاشون هرچی زودتر واکنش گرا نشه، به دردسر میفتن.
خیلی از شرکت ها هنوز از سایت های تطبیقی به جای سایت های ریسپانسیو استفاده می کنن. چون محتوای یه سایت تطبیقی خیلی متفاوته (معمولا وقتی با موبایل باز میشن محتوای کمتری نسبت به ورژن کامپیوتری نمایش میدن)، این الگوریتم های متفاوت باعث میشه رتبه موبایلی کاهش پیدا کنه. به همین دلیل پیشنهاد میکنم حتما از طراحی ریسپانسیو (واکنش گرا) استفاده بشه.
اما با وجود همه تأکیدهایی که روی طراحی مخصوص موبایل شده، چند ماهی هست که پروژه پیشرفتی نداشته. پس هنوز وقت دارید که سایتتونو بروز کنید و بهینه سازی های مورد نیاز رو انجام بدید.
سایت شما سازگار با موبایل هست؟ برای تغییراتی که در راهن آمادگی دارید؟ گروه طراحی و توسعه دارکوب میتونه سایتتونو آنالیز کنه و توصیه های مورد نیاز رو برای بهبود و بهینه سازی سایتتون ارائه کنه تا بتونید رتبه بهتری تو جستجوها بگیرید و تجربه کاربری بهتری ارائه بدید. با ما تماس بگیرید.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد