چرا ما انقدر سئو رو دوست داریم (و شما هم باید دوستش داشته باشید) چرا ما انقدر سئو رو دوست داریم (و شما هم باید دوستش داشته باشید)

رتبه این آیتم
چرا ما انقدر سئو رو دوست داریم (و شما هم باید دوستش داشته باشید)
رتبه 4 در 2 رای از 1 تا 5

سئو به پروسه ای میگن که باعث میشه سایت به کمک محتوا و کلیدواژه هاش روی صفحه نتایج موتورهای جستجو بهتر دیده بشه. هدف اصلی سئو اینه که سایت بتونه تو موتورهای جستجو، برای کلیدواژه های مشخصی، رتبه بالاتری بگیره. اگه میخواهید روی صفحه اول یاهو، گوگل یا بینگ ظاهر بشید، باید بتونید ثابت کنید که تو زمینه کاری خودتون شرکت مقتدری هستید.
علت اینکه ما تو توسعه و طراحی سایت دارکوب انقدر روی سئو تأکید داریم، و معتقدیم شما هم باید بهش خیلی اهمیت بدید، اینهاست:

  • هم سادست و هم چالش برانگیز

گرچه از نظر بیشتر مردم سئو به نظر ساده میاد، اما میتونه در عین حال خیلی هم چالش برانگیز باشه. اساسا وقتی کارشناسهای سئو و طراحی سایت، سایتی رو طراحی می کنن و توسعه میدن، کلیدواژه های مورد نظر رو بین محتوا اضافه می کنن. ضمنا صفحات و محتوا رو طوری فرمت می کنن که کار باهاش برای کاربر راحت باشه. در همین حین این صفحه ها رو برای روبات های موتورهای جستجو هم بهینه می کنن.
شاید به نظر بعضی ها اینا کار آسونی باشه، اما باید بدونید که بهینه سازی سایت به بصیرت خودتون و یه سری موارد مشخص هم بستگی داره. موتورهای جستجو الگوریتم هاشونو هر چند وقت یکبار تغییر میدن، برای همین یه چک لیست مشخصی وجود نداره که موفقیت سئو رو تضمین کنه. همین ویژگیه که یکم چالش برانگیزش می کنه.

  • تکیه بر جامعه

دلیل دیگه ای که سئو رو دوست داشتنی می کنه این حقیقته که سئو حول جامعه کارشناس های طراحی و بهینه سازی موتورهای جستجو، مدیران سایت ها و کاربرانشون ایجاد شده و به همین جامعه تکیه داره. این جامعه هم ویژگی های منحصر به فرد خودشو داره: باهوش و دوستانه.
اگه میخواهید تو روشهایی که برای سئوی سایتتون به کار میگیرید موفق باشید باید بدونید چطور با دیگرانی که تو این جامعه هستن ارتباط برقرار کنید. یعنی باید بتونید روابطی برقرار کنید که در نهایت براتون بک لینک های خوب سایت ها و وبلاگ های دیگه رو ببار بیاره. میتونید این کارو با استفاده از خدمات یه شرکت طراحی سایت خوب شروع کنید و ببینید چطور بقیه کارها خودشون پیش میرن.
به علاوه باید تصویر خوبی بین خواننده ها، بازدیدکننده ها و مشتریها از خودتون بسازید. این آدما هستن که محتواتونو تو شبکه های اجتماعی به اشتراک میذارن، در موردتون نقد مینویسن و شما رو به دیگران معرفی می کنن. در واقع این دسته، مبلغان شرکت شما هستن و میتونن برگشت سرمایه رو براتون تضمین کنن.

  • سئو بازی رو عوض می کنه

در حالی که سایت ها برای تبلیغ و افزایش بازدید، تکیه شون به شبکه های اجتماعی و تبلیغات کلیکیه، بازاریابی آنلاین به کمک سئو میتونه نتایج بهتری رو به ثمر برسونه، ناگفته نماند که کم هزینه تر هم هست.
سئو بازی تبلیغات آنلاین رو به کل عوض کرده. امروزه میتونید بدون تلاش زیاد یا صرف هزینه های گزاف، سایت یا وبلاگتونو به جایگاه های بالا برسونید. تنها کاری که باید بکنید تمرکز به روش های درست و استفاده از ابزار مناسبه تا بتونید به همین راحتی سایتتونو برای کلیدواژه هایی که انتخاب کردید، به صفحه اول صفحه نتایج برسونید. حتی بهتر از این: وقتی روش های سئوتون کم کم اثر کنن میبینید که بازدیدتون روز به روز بیشتر میشه و این روند ادامه پیدا می کنه.
یادتون باشه که ایجاد محتوای درست و حسابی، پروفایل های لینک و تنظیم عناصر درون-صفحه زمان میبره. کارهای سئو هیچوقت تمومی نداره، درست مثل کارهای ساختن و نگهداری سایت، تلاش و توجه دائم میطلبه. اما بعد از گذشت یه مدت کم کم می بینید که ترافیکتون به حد قابل توجهی بیشتر میشه.
بهینه سازی موتورهای جستجو بهترین و کم هزینه ترین چیزیه که میتونید این روزها روش حساب باز کنید. پس اگه شما هم صاحب یه سایت یا وبلاگ هستید، مؤثرترین را افزایش بازدید و کلیک گرفتن از کاربرها اینه که به درستی تاکتیک های سئو رو به کار ببندید. تمام انرژیتونو روی سئو متمرکز کنید و ببینید چطوری روز به روز رتبه سایتتون برای کلیدواژه هایی که انتخاب کردید بیشتر و بیشتر میشه.
اگر در زمینه سئو سوالی داشتید میتونید برای مشاوره با دارکوب تماس بگیرید، بی شک متخصصان دارکوب آقایان احمد بالوی پور، محمد بالوی پور و علی بالوی پور با تجربه و دانشی که دارن میتونن نکات ناب تری در اختیارتون بذارن.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد