بک لینک سازی بر اساس محتوای وب سایت بک لینک سازی بر اساس محتوای وب سایت

رتبه این آیتم
بک لینک سازی بر اساس محتوای وب سایت
رتبه 3 در 1 رای از 1 تا 5

نکاتی برای ایجاد لینک بر اساس محتوا
لینک ایجاد کردن کار سختیه و اگه کسی به جز این بهتون گفت باور نکنید. تو این مقاله 4 نکته براتون میگیم که بتونید این کارو راحتتر انجام بدید:
اگه میخواهید لینک بگیرید باید مطالب خوبی داشته باشید، اما خیلی وقت ها میبینید با وجود اینکه مطالب خوبی روی سایتتون دارید، باز هم نمیتونید لینک بگیرید. طبیعیه، چون به جز محتوای خوب، چیزای دیگه ای هم لازمه.
5 سال پیش خیلی از شرکت ها برای اینکه از طریق تولید محتوای خوب بتونن لینک بگیرن، یه نویسنده استخدام کردن، اما همون موقع گوگل هم قواعد بازی رو عوض کرد و اینطوری شد که ساختن لینک خوب برای سئو سختتر از قبل شد. الآن خیلی ها هستن که برای وبلاگ ها، شبکه های اجتماعی و پلتفرم های دیگه مطلب مینویسن، اما هر کدوم درجه های متفاوتی از موفقیت نصیبشون میشه.
تو این مقاله براتون توضیح میدیم که چطوری مطلب بنویسید تا بتونید لینک های درست و حسابی زیادی بگیرید و در نتیجه روی سئو بهتر اثر بذاره و رتبه جستجوی سایتتون برای عبارت های کلیدی مورد نظر بالا بره.

  • کارتون رو با یک ایده خوب شروع کنید.

برای اینکه بتونید با یه محتوای خوب لینک بگیرید، باید کارتونو با یه ایده خوب شروع کنید تا پول و وقتتونو صرف تبلیغاتی که فکر خوبی پشتش نیست و از همون اول محکوم به فناست هدر ندید. اول از همه ببینید چه مخاطبی رو میخواهید جذب کنید، این دسته آدما وقتی آنلاین میشن بیشتر وقتشونو کجا میگذرونن و چه سایت هایی رو میخونن، چه کسایی روشون اثرگذار هستند.
بعد از اینکه جواب این سوال ها رو پیدا کردید، باید ببینید مخاطبین هدفتون به چه موضوعاتی علاقه دارند و شما چه جور محتوایی میخواهید منتشر کنید، تا بتونید زمینه و موضوعاتی که به درد هدفتون میخورن رو جمع کنید و براشون محتوای مناسب ایجاد کنید. میتونید برای تحقیق در این زمینه از ابزار Buzzsumo استفاده کنید.
باید توی تحقیقاتتون سعی کنید ببینید بیشتر چه جور ایده هایی میتونن خواننده ها و ناشرها رو جذب کنن. بعد با این اطلاعات میتونید ایده های تبلیغاتی خوبی بگیرید و مطمئن باشید که نظر ناشرها رو جلب می کنید.

  • محتوایی بسازید که چشم ناشرها رو بگیره.

از تحقیقاتی که کردید میتونید ایده ها و موضوعات زیادی پیدا کنید و اگه بهشون عمق و پیچیدگی بدید، حتما میتونید نظر ناشرها رو جلب کنید که بهتون لینک بدن.
برای روی محتوایی که ایجاد می کنید وقت بذارید تا حتما نظر ناشرها رو جلب کنن. باید راهشو پیدا کنید، ببینید چطوری نظرشون جلب میشه. مثلا یه بار دو تا سایت سبک زندگی دستمون بود و با تحقیقاتی که کردیم، دیدیم موضوعاتی که درباره ماشین بازیگرها و فوتبالیست ها باشن بیشتر بازدید میگیرن. بیشتر محتوایی که میشه حول این دو تا موضوع تولید کرد، مطالب آبکی و کوتاهند.
برای همین ما موضوع ماشین فوتبالیست ها رو با یه برنامه ماشین حساب ترکیب کردیم تا خواننده بتونه حساب کنه که چقدر باید کار کنه تا بتونه همچین ماشینی بخره. یکی دیگه از مطالبی که نوشتیم در مورد این بود که کدوم فوتبالیست تا الآن جمع قیمت همه ماشین هاش از بقیه بیشتره. که البته خودش یه پروژه ای بود. باید اول ماشین هایی که هر کدوم از اول داشتن رو پیدا میکردیم و بعد هم قیمتاشونو در میاوردیم تا گرونترین رو پیدا کنیم. اما در عوض مطلبی نوشتیم که هر ناشری دنبالش بود و احتمال اینکه لینک بگیره خیلی بالا بود.

  • از حقایق استفاده کنید تا محتوایی که تولید می کنید قابل انتشار در روزنامه باشد

اگه مطلب بر اساس حقایق و آمارهای معتبر نوشته بشه، روزنامه ها هم ممکنه بهش لینک بدن.
مثلا اگه میخواهید راجع به مقدار کار پرستارها مطلب بنویسید، میتونید از سایت نظام پرستاری مقادیر دقیقشو دربیارید تا ارزش کارتون بره بالا، اونقدر که حتی منابع خبری هم بتونن بهش تکیه کنن و بهش لینک بدن.
با این روش میتونید از سایت های خبری مرتبط با حوزه کاری خودتون لینک بگیرید. معمولا سایت های خبری سایت های معتبری هستن و وقتی سایتی با این درجه اعتبار بهتون لینک میده، تأثیر بسزایی روی رتبه جستجوی سایتتون میذاره.

  • برای گفته هاتون مدرک بیارید تا پیشرفت کنید

الآن خیلی از ادمین ها و نویسنده ها تو مطالب ضعیف و سطح پایین غرق شدند. اگه میخواهید از مطالبی که مینویسید لینک بگیرید، باید دقیق باشن. باید نشون بدید که آدم مسئولیت پذیری هستید و مطالبی که مینویسید میتونن منبع معتبری باشن.
مثلا میتونید برای چیزهایی که نوشتید، سند و مدرک ارائه بدید و مطلبتون یه پکیج کامل از کل تحقیقاتتون باشه تا اینطوری به ناشر نشون بدید که ارزش لینک کردن داره. میتونید مدارکتونو از این منابع بگیرید:

  • تحقیقاتی که Google trends ارائه میده.
  • اسکرین شات ها یا تصاویری که از شبکه های اجتماعی میگیرید (اینجور تصاویر ناشرانی رو جذب می کنن که هدفشون جذب مخاطبانی مشابه مخاطب های همون تصویر باشه).
  • هر مدرکی که از تحقیقاتتون به دست آوردید.

این نوع مدارک به ناشرها نشون میدن که محتواتون میتونه به درد بخور باشه. ریسک انتشارش برای اونا پایین میاد و طبق تجربه ما شانس لینک گرفتنون رو بالا میبره.
نتیجه
تموم کردن مطلب و گرفتن بک لینک آخرین مانع سر راهتونه. اگه این مراحل رو انجام بدید، یعنی:

  • شما به ناشر داستانی میدید که فکر خوبی پشتش بوده و بین همه محتواهای دیگه میتونه بهتر باشه.
  • محتوایی درست کردید که حسابی چشم گیره و همه دوست دارن بهش لینک بدن.
  • با تکیه بر داده ها و تحلیل های عمیق ثابت کردید که مطلبی که نوشتید ارزش انتشار در منابع خبری رو داره.
  • با اثبات اینکه محتواتون عملکرد خوبی میتونه داشته باشه، ترس ناشر رو برای لینک دادن از بین بردید.

معمولا لینک هایی که میگیرید، مطلب شما رو به عنوان یه سری اطلاعات فرعی معرفی می کنن که بد نیست خواننده یه نگاهی بندازه. اما بعضی وقت ها هم اینطور نیست. مدل بهترش اینه که محتوایی که شما ایجاد کردید یکم بیشتر از محتوای ناشر بازدید میگیره. اگه اینطور باشه هر کاربری که میخواد بیشتر بدونه، بیشتر تو محتوای سایت شما میگرده. معمولا این اتفاق برای صفحه هایی میفته که نرخ فرودشون بالاست و نمیتونن روی سایت های دیگه میزبانی بشن (مگر اینکه یه اینفوگرافی باشه و به راحتی روی سایت ناشر قرار بگیره).
شروع کنید این نکات رو به ترتیب اجرا کنید تا ببینید چقدر روی پیشرفتتون اثر میذاره و چطوری بک لینک ها رو به سمت مطلبتون می کشونه.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

1 نظر

  • حمید ز پنج شنبه, 06 آبان 1395 18:09 پست شده توسط حمید ز

    ممنون از مقاله خوبتون

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد