یافتن وضعیت سئو وب سایت رقبا یافتن وضعیت سئو وب سایت رقبا

رتبه این آیتم
یافتن وضعیت سئو وب سایت رقبا
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

پیدا کردن (رتبه جستجوی) رقبا
یکی از 101 اصل تجارت خوب، داشتن درک صحیح از رقباست. با تحقیق کردن تو این مورد، تجزیه و تحلیل اطلاعات و فهمیدن انگیزه ها، اهداف و اقدامات رقیب برای خودتون یه برتری بوجود بیارید. حالا در ارتباط با سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، شما دارید برای بدست آوردن جایگاه رتبه موتور جستجو با سایت های دیگه رقابت می کنید. تو این مقاله میخواهیم چند تا نکته بگیم که توی این رقابت کمکتون باشه. اگه برای غلبه بر رقباتون مشاوره خواستید میتونید روی دارکوب حساب کنید و همین امروز باهامون تماس بگیرید تا از خدمات سئوی ما بهره مند بشید. و اما بریم سراغ نکات:

  • یک دید دیجیتالی

اگه بتونید توی صفحه اول گوگل نمایش داده بشید، موج ترافیک به سمتتون میاد. هر چی رتبه بالاتر باشه بهتره. اما برای رتبه گرفتن، رقیب شما فقط محدود به شرکت هایی که محصولاتی مشابه شما میفروشن یا خدماتی مشابه خدمات شما ارائه میدن نمیشه، بلکه خیلی وقت ها فضای صفحه اول گوگل رو شرکت های قوی و برتری میگیرن که شاید حتی از نظر موضوعی هم هیچ ربطی به شما نداشته باشن. ویکی پدیا، یوتیوب، فیسبوک و اینجور چیزها همیشه رتبه شون بالای صفحه نتایج جستجو است. پارسال، حدود 30% مواقع، جایگاه دوم نتایج رو ویکی پدیا پر کرده بود، یعنی ویکی پدیا 20% از رتبه های جایگاه های بالا رو بدست آورده بود.
دلیل رتبه گرفتن ویکی پدیا چند تا چیزه: اول بخاطر وسعت فوق العاده زیادش– یعنی تعداد زیاد پیوندهای داخلی مفید به صفحات خود سایت. دوم اینکه برخلاف یه سری برداشت های اشتباه، ویکی پدیا مطالب باکیفیتی داره. سوم اینکه این سایت ساختار و قالبی داره که دنبال کردن مطالب توش خیلی راحته و همین باعث میشه کاربرها و خزنده های سایت به راحتی ازش استفاده کنن و برای بازدید سایت و دسترسی به اطلاعات مشکلی نداشته باشن و راحت بتونن به مطلب بعدی برن. آخر هم اینکه پیونددهی داخلی ویکی پدیا خیلی خیلی قویه. تقریبا تمام کلمات یا عبارت های یک مقاله که تو ویکی پدیا توضیحی دارن، به توضیحشون لینک شدند. تمام این عوامل در کنار هم باعث شده که ویکی پدیا برای میلیون ها عبارت رتبه بگیره.
اما با همه این ها، رقابت با سایت هایی مثل ویکی پدیا و یا حتی صفحات خودِ گوگل نشدنی نیست. فقط هزینه بر و زمانبره. اینجاست که باید استراتژی داشته باشید. سئوی شما چطوری میتونه بدون مقابله با این غول ها، نتیجه بگیره؟

  •  مبارزه تونو انتخاب کنید

وقتی رقیبتونو پیدا کردید، میتونید برای رقابتتون یه استراتژی انتخاب کنید. اجازه بدید چند تا نکته براتون بگم تا بتونید بدون نگرانی از ویکی پدیاهای جهان، برای کلیدواژه های با ارزش رتبه بگیرید.

  • محلی کار کنید. تا وقتی که شرکتتون توی یک محله یا منطقه خاص کار می کنه، میتونید کلیدواژه های مربوط به اون محل رو هدف بگیرید. مثلا به جای "حفاری چاه نفت" میتونید عبارتی مثل "حفاری چاه نفت در خوزستان" رو هدف بگیرید. عبارت های جستجوی محلی، توی جستجوهای مرتبط تری ظاهر میشن. وقتی تیترهای اصلی و محتوای سایتتون رو بهینه سازی می کنید، یادتون باشه که مراجع محلی رو هم توشون بگنجونید.
  • مشخص کار کنید. کلیدواژه های طولانی چند کلمه ای یا خیلی دقیق هم سایت های بزرگ رقیب رو دور میزنن و هم احتمال تبدیل کاربرهایی که با جستجوی این واژه ها وارد سایتتون شدن رو افزایش میدن. مثلا بجای "لوله کشی ساختمان در تهران" روی عبارتی مثل "تعمیر سینک سوراخ در تهران" یا "تعمیر نشست لوله ها" تمرکز کنید. البته باید برای انتخاب کلیدواژه تحقیق کنید تا مطمئن بشید افرادی هم هستن که اون عبارتی که شما میخواهید استفاده کنید رو جستجو می کنن. چون بی معنیه که کلیدواژه ای رو هدف بگیرید که کسی اصلا دنبالش نمی گرده.
  • روی رقباتون تمرکز کنید. شما که نمیخواهید هزینه ای که برای سئوتون می کنید صرف رقابت با سایت هایی بشه که اصلا جزء رقبای مستقیم شما محسوب نمیشن. میخواهید؟ مردم وقتی دنبال خدمات شما میگردن، میدونن که از ویکی پدیا جواب نمیگیرن. پس روی آوردن سایتتون به اولین صفحه ی نتایج جستجو تمرکز کنید و سعی کنید که بالاتر از رقبای محلی قرار بگیرید. باید مطالب خیلی خوبی بنویسید که تجربه کاربری رو ارتقا بده.

دنیای بهینه سازی برای موتورهای جستجو به شدت رقابتیه. به جز شما که دارید بین صنایع پیشروی دیگه برای کسب جایگاه های صفحه نتایج گوگل رقابت می کنید، سایت های دیگه هم مثل شما دارن برای همین جایگاه ها می جنگند. برای اینکه بتونید رقابت خوبی داشته باشید باید یه استراتژی درست و حسابی انتخاب کنید که علاوه بر ترافیک، روی نرخ تبدیل مشتری هم تمرکز داشته باشه. وقتی نقشه جنگتونو آگاهانه انتخاب کنید، میتونید کسایی رو به سایتتون بکشونید که احتمال تبدیل شدنشون به مشتری بیشتر از بقیه است.
به نظرتون میشه رتبه سایتمون، برای کلیدواژه های رایج عمومی، از سایت بزرگی مثل ویکی پدیا بالا بزنه؟ بله. اما اینجا یه سوال دیگه هم مطرح میشه: "اصلا به زحمتش میارزه؟" تقریبا تو هر موردی که بگید، یه گزینه ای بهتر از رقابت مستقیم هم هست. خودتون تحقیق کنید یا از شرکت سئوتون مشورت بگیرید تا بتونید بهترین راه حل رو برای نیازهای سئوتون کشف کنید.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

1 نظر

  • آتلیه عروس پنج شنبه, 08 مهر 1395 09:23 پست شده توسط آتلیه عروس

    ممنون از مقاله خوبتتون ، برای من عجیب چرا گوگل بر خلافی اینکه می گه محتوا پادشاه است در عمل بگونه دیگری است ! یعنی لینک بیلدینگ پادشاه است ! سایتی را می شناسم که تک صفحه ای است و اینا فقط لینک می سازن اومدن رتبه 2 گوگل را در یک کلمه کلیدی سخت گرفتند

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد