بررسی نادرست سئو وب سایت بررسی نادرست سئو وب سایت

رتبه این آیتم
بررسی نادرست سئو وب سایت
رتبه 3 در 1 رای از 1 تا 5

هدایت نادرست داده های سئو

اطلاعات دقیق برای محاسبه میزان موفقیت سئو کنونی سایت شما ضروری است.

با ظهور سیستم عامل های پیشرفته سئو و تکنولوژی های در سطح سازمانی، اکنون ما در حال غرق شدن در دریایی از داده های سئو هستیم. اما آیا واقعا ما تصویر دقیقی از عملکرد سئو خودمان در موتورهای جستجو داریم؟

به عنوان بازاریابان، ما به مطالعه دقیقی از داده ها پرداخته ایم. اما باید مطمئن شویم که ابزارهای جمع آوری داده های ما به درستی راه اندازی و مدیریت شده است.

حال باید چه کنیم؟

مشخص کردن ورودی به سایت

یکی از اشتباهات رایج که در طول سالیان متوالی اتفاق افتاده است، این است که راه های جستجو و ورودی به سایت شما به درستی تنظیم نشده است و می تواند باعث طبقه بندی نادرست سایت شود و رتبه سئو سایت شما را به طور نادرستی بالا ببرد. همیشه چک کنید که آیا راه های جستجو سایت شما به درستی تنظیم شده است؟ردیابی کاربران در سایت هایی که جستجو می کنند یک راه بسیار خوبی برای به دست آوردن بینش آن چه که کاربران در سایت شما به دنبال آن هستند و برای توسعه یک استراتژی محتوای جامع در تمام مراحل سفر کاربران به شما کمک می کند و با توجه به سیستم آنالیز، شما نیاز به فعال کردن پارامترها و کلمات جستجوی کلیدی در سایت دارید.

برچسب گذاری مناسب

برچسب گذاری نادرست یکی دیگر از اشتباهات است. اغلب مشاهده کرده ایم که در هنگام افزودن یک صفحه جدید به قالب هیچ کدی برای ردیابی آن افزوده نشده است یا توسعه دهنده وب یک صفحه ای را بازنویسی کرده است ولی کد برچسب گذاری آن را فراموش کرده است یا یک وب سایت صفحات زیادی در قالب خود دارد که برای جهت دهی و مدیریت دشوار است.

اگر کد ردیابی در صفحات سایت نگذاریم یعنی وب سایت ما هیچ داده و اطلاعاتی ندارد. بنابراین برای ارزیابی کامل و دقیق از ترافیک سایت حتما از ابزارهای اتوماتیک مانند ObservePoint استفاده کنید.

نرخ تبدیلات

یک مقوله ی معمول دیگر این است که هدف ها به درستی مشخص نشده اند. هدف یک وب سایت با وب سایت دیگر متفاوت است و می تواند هدف فروش محصولات، رزرو کردن، دانلود بروشور، ثبت نام در خبرنامه یا هرچیز دیگری باشد. اگر شما به سمت هدف تان گام بردارید این کار به شما اجازه خواهد داد تا تعیین کنید چگونه SEO و نرخ تبدیلات در حال اجرا هستند و شما صفحاتی را در پروسه تبدیلات خواهید دید که به بن بست منتهی می شوند که شما نیاز دارید تا بیشتر به آن توجه کنید و با روش های استراتژی برای اصلاح کردن کنار بیایید.

ربات ها و ایجاد ترافیک داخلی

مراقب ربات هایی که معیارهای جستجو اساسی سایت شما را مخدوش می کند، باشید. اکثر سیستم های آنالیز گزینه ای برای جلوگیری ترافیک به واسطه ربات ها را فراهم می کند. فقط شما نیاز به فعال کردن آن دارید.

همیشه مطمئن باشید که از ترافیک شبکه خودتان جلوگیری کرده اید به این دلیل که دچار انحراف داده های شما می شود. همچنین شما می توانید فیلترهایی را برای جلوگیری ترافیک بر مبنای آدرس های IPخاصی تنظیم کنید تا داده های دقیقی را به دست آورید.

کنترل نسخه های آنالیزی

ارائه دهندگان برنامه های آنالیزی همواره این برنامه ها را به نسخه های جدید ارتقاء می دهند و نسخه های قدیمی را به روزرسانی می کنند و اگر شما از نسخه های قدیمی استفاده کنید ممکن است دیگر پشتیبانی نشود و حتی به شما داده های نادرستی را بدهد.همیشه مطمئن باشید که در حال اجرای ورژن های جدید و کدهای درست برای انتقال کاربر به صفحه ای دیگر دارید.

افکار نهایی

برای گرفتن دقیق ترین تصویر از اجرای SEO، مطمئن شوید که ابزارهای جمع آوری اطلاعات به درستی تنظیم شده اند و به طور مناسبی مدیریت می شوند و برای اطمینان از این که همه چیز به درستی کار می کند همیشه با تیم آنالیزی کار کنید. با داشتن داده های دقیق در سرانگشتانتان شما قادر به تصمیم گیری درست در استراتژی های SEO سایت هستید و اعتبار مناسبی برای جستجوی اصلی سایت را تعیین کرده اید.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

1 نظر

  • رژلب شنبه, 23 مرداد 1395 10:11 پست شده توسط رژلب

    خیلی جالب بود کار حساسی باید بوده باشه!!! ممنون از سایت عالیتون

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد