رعایت اصول سئو در وب سایت جوملا رعایت اصول سئو در وب سایت جوملا

رتبه این آیتم
رعایت اصول سئو در وب سایت جوملا
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

جوملا یکی از قویترین سیستم های مدیریت محتوا می باشد که پس از وردپرس بیشترین میزان استفاده را در بین سیستم های مدیریت محتوا دارد و با توجه به انعطاف آن از محبوب ترین ها در بین برنامه نویسان وب سایت می باشد. از هر سیستم مدیریت محتوایی که استفاده می نمایید می بایست روش درست استفاده از آن را بدانید تا از وب سایت خود بهترین نتیجه را بگیرید. برای آنکه وب سایت جوملای شما از نظر سئو مشکلی نداشته باشد و وب سایت جوملایی شما برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده باشد می توانید این مقاله را مطالعه نمایید. در بخش زیر برای شما مواردی را مطرح می نمایم که انجام آنها باعث نتیجه بهتر سئو وب سایت جوملایی شما گردد.

بهینه سازی سرعت جوملا

سرعت وب سایت یکی از مهترین المان های رنک دهی موتورهای جستجو می باشد و هر چه سرعت وب سایت بالاتر باشد رنک بهتری در موتورهای جستجو خواهد داشت و در نتیجه وب سایت سئو بهتری خواهد داشت. بهتر از حجم صفحات وب سایت خود را حداقل نگاه دارید تا سرعت وب سایت شما بالا باشد و برای تست سرعت وب سایت خود می توانید از تست کننده سرعت گوگل Page speed test استفاده نمایید. برای کسب اطلاعات در مورد بهینه سازی سرعت می توانید مقاله بهینه سازی جوملا را مطالعه نمایید.

امن سازی جوملا

در صورتی که در حال کار بر روی سئو و بهینه سازی وب سایت خود هستید حتما می بایست وب سایت خود را در مقابل هکرها ایمن سازی نمایید تا از طریق حفره های امنیتی برای وب سایت شما مشکلی پیش نیاید. زیرا که هک شدن و بوت شدن وب سایت تاثیر بسیار منفی بر روی رنکینگ و سئو وب سایت خواهد گذاشت و بهتر است حتما وب سایت خود را توسط متخصص جوملا امن سازی نمایید. امن سازی جوملا شما را مطمئن می سازد که رقیبان شما و هکرها از طریق حفره های امنیتی وب سایت نتوانند رتبه وب سایت شما را در موتورهای جستجو پایین بیاورند. برای اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع می توانید مقاله امن سازی جوملا را مطالعه نمایید.

نصب پلاگین رفع صفحات تکراری جوملا

جوملا با توجه با ساختار شاخه ای خود که در آن مطالب هر دسته بندی در فلدر همان دسته بندی قرار می گیرند که این سیستم آدرس دهی مناسب برای موتورهای جستجو می باشد بسیار دچار مشکل صفحات تکراری می گردد. دارکوب پلاگینی برای رفع این موضوع طراحی نموده است که با نصب آن می توانید مشکل صفحات تکراری جوملا رفع می گردد و این پلاگین مقالات تکراری را به مقاله اصلی وب سایت canonical می نماید. برای دانلود این پلاگین بر روی لینک Articles canonical کلیک نمایید.

نصب پلاگین صفحه بندی سئو جوملا

در جوملا زمانی که تعداد مقالات به حد تنظیمات صفحه بندی می رسد مقالات به چند صفحه تقسیم می گردد که در پایین این صفحات شماره صفحات نمایش داده می شود. مشکلی که این صفحات دارند عناوین تکراری آنها می باشد که دارکوب برای حل این مسئله نیز پلاگین صفحه بندی سئو جوملا را طراحی نموده است که شماره صفحه را در انتهای عنوان هر صفحه اضافه می نماید. برای دانلود این پلاگین می توانید بر روی لینک Seo Pagination کلیک نمایید.

فعال سازی سیستم SEF جوملا

سیستم Sef به آدرس دهی بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو گفته می شود که فراموش ننمایید در بخش تنظیمات جوملا این قابلیت را بر روی فعال قرار دهید.

طراحی نسخه موبایلی برای وب سایت

نسخه موبایلی یکی از فاکتورهای رنک دهی جدید موتورهای جستجو می باشد که باعث رتبه بهتر وب سایت در موتورهای جستجو می گردد و بهتر است حتما قالب وب سایت خود را ریسپانسیو نمایید.

همچنین برای اطلاع بیشتر در مورد اصول سئو می توانید مقاله آموزش سئو را مطالعه نمایید.

 


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

1 نظر

  • omega programming سه شنبه, 28 مهر 1394 23:15 پست شده توسط omega programming

    سلام مرسی از مطالب فوق العادتون

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد