نکاتی که باید در طراحی سایت های پزشکی رعایت کنید نکاتی که باید در طراحی سایت های پزشکی رعایت کنید

رتبه این آیتم
نکاتی که باید در طراحی سایت های پزشکی رعایت کنید
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

سایت شما در موفقیتتون نقش مهمی داره – هم روی نت و هم در محل کارتون. علاوه بر بیمار هایی که از طریق سایت با شما آشنا میشن، خیلی از بیمار هایی که از طرق دیگه با شما آشنا شده باشند هم قبل از اینکه وقت بگیرن، اول میرن سایتتونو نگاه میکنند. به نظرتون چرا و چی میخوان بدونن؟ میخوان با شما بیشتر آشنا بشن. میخوان بدونن چند ساله دارید طبابت میکنید، از کجا مدرک گرفتید و تخصصتون چیه. میخوان بخاطر سلامتیشون –مهمترین بخش زندگی- مطمئن بشن که میتونن به شما اعتماد کنند.
طراحی سایت پزشکی حرفای زیادی درباره شما و حرفه تون داره. حدود 80% از مردم اعتبار حرفه ایشونو از طریق سایتشون بدست آوردن. اگه سایتتون خوب طراحی نشده باشه ممکنه بیمارهایی رو که میخوان از اینور و اونور شهر بهتون مراجعه کنند رو از دست بدید. پس با بکارگیری این نکات، طراحی سایتتونو ارتقا بدید.

  • اهمیت برند

برندتون باید نشون دهنده تخصص و حرفه شما باشه. باید کاربرها رو به گرمی بپذیره و همیشه ثابت باشه. باید طوری باشه که بیمار با دیدنش حس کنه این همونیه که دنبالش میگشتم. برند روی سایتتون باید از نظر ظاهری و حال و هوا با مطبتون هماهنگ باشه. یه طراح خوب میتونه همه اینها رو یکجا برای شما فراهم کنه.

  • اهمیت تصاویر

همینطوری چند تا عکس پشت سر هم رو سایتتون نذارید فقط محض خالی نبودن و داشتن تصویر. تصاویری که انتخاب میکنید باید باکیفیت باشن و حرفه شما رو به تصویر بکشن. میتونید یه عکاس استخدام کنید که براتون این عکسها رو تهیه کنه یا از سایتهایی که تصاویر باکیفیت مربوط به حرفه شما میفروشن استفاده کنید و سایتتونو زیبا کنید.

  • ببینید رقباتون میخوان چی کار کنن

حتما تحقیق کنید و ببینید رقباتون چی کار کردند. سایتهاشونو ببینید و همه چیزهایی که تو این پست براتون میگیم رو با سایتشون مطابقت بدید. با گوگل کردنشون و خوندن نظراتی که مردم راجع بهشون دادن میتونید پی به شهرتشون در سطح آنلاین ببرید. سایتتون باید بهتر نباشه، لااقل در سطح سایت اونها باشه. اهمیت تأثیرگذاری اولیه رو فراموش نکنید.

  • اهمیت بهینه سازی

بهینه سازی موتورهای جستجو تو صنعت پزشکی اهمیت زیادی داره و خیلی رقابتیه چون خیلی از پزشک ها دارن سعی میکنن خودشونو به صفحه اول برسونن. با ساخت یه سایت عالی و با طراحی کاربرپسند میتونید کاری کنید که موتورهای جستجو سایتتونو بهتر بخونن. اما بهتره برای بهینه سازی سایتتون با یه متخصص مشورت کنید. گروه دارکوب آمادست که به شما تو این کار کمک کنه.

  • به کاربر فکر کنید

طراحی کاربرپسند از ضروریات هر طراحی سایتیه. اگه جهتیابی سایتتون سخت باشه و کاربرها برای پیدا کردن اطلاعات مهم مشکل داشته باشند، احتمالش زیاده که سایتتونو ترک کنند. مثلا معمولا پزشکها روی سایتشون یه فرم برای بیمارهای جدید دارند. اگه بیماری که تازه برای اولین بار میخواد به شما مراجعه کنه نتونه این فرم رو پیدا کنه، ممکنه ناامید بشه. علاوه بر این کارهای اداری تو مطب هم بیشتر میشه، چون بیمار مجبوره اون فرم رو تو مطب پر کنه. پس این چیزهای مهم رو جایی بذارید که دم دست باشن و راحت پیدا بشن.

  • داستانتونو بازگو کنید

قصه شما بخشی از برند شماست و بیمارها هم حتما دلشون میخواد بشنوندش. در واقع مردم از برندها چیز نمیخرن، بلکه از آدما میخرن. باید با شما پیوند بخورن، پس بذارید بیمارها حضورتونو حس کنند و بدونن چرا و چطور به اونجا رسیدید. چرا تصمیم گرفتید دکتر بشید و به مردم کمک کنید؟

  • به فکر محتوای سایتتون باشید

معمولا تو صنعت سلامت به این مسئله بی توجهی میشه. خیلی از پزشکها درباره بیماریها و مشکلاتی که میتونن درمان کنن مطلب مینویسن، قاعدتا طبیعی هم هست چون تخصصشون همینه و راجع بهش اطلاعات دارن. اما مشکل اینه که پزشکها زیادی راجع به اینها اطلاعات دارن. همه مقاله ها رو خوندن و دقیق همه چیزو میدونند و این رو میخوان تو نوشته هاشون به تصویر بکشن.
باید یادتون باشه که دارید برای بیمارهاتون مطلب مینویسید نه برای بقیه دکترها. یعنی نباید از اصطلاحات پیچیده و طولانی پزشکی که مردم عادی نمیدونن استفاده کنید و کاربرهاتونو گیج کنید. اگه ساده نویسی و ترجمه این اصطلاحات براتون سخته از متخصصهای بازاریابی محتوا کمک بگیرید.
همه این عوامل نقش مهمی در طراحی سایتهای پزشکی دارند، بنابراین حتما به همشون توجه کنید. گروه دارکوب اینجان تا به شما تو بازاریابی دیجیتالی و رفع نیازهای طراحی و توسعه سایتتون کمک کنند. ما متخصصهای طراحی، سئو، بازاریابی دیجیتال و محتوا هستیم. برای طراحی و بازاریابی سایتتون باهامون تماس بگیرید.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد