چطور یک سایت مرده را احیا کنیم؟ چطور یک سایت مرده را احیا کنیم؟

رتبه این آیتم
چطور یک سایت مرده را احیا کنیم؟
رتبه 3 در 1 رای از 1 تا 5

اگه هر وقت برای سایتتون یه پستی مینویسید، صدای جیرجیرکهای سایت خالی و تنهاتونو میشنوید، باید به فکر چاره باشید. میدونم چه حسی داره چون برای خودمم خیلی پیش اومده. خیلی از کارآفرینهایی با همین مسئله روبرو هستن. حتما انقدر هم که از این و اون شنیدیدید فقط با وبلاگ نویسی به کسب و کارشون رونق دادن، دیگه حالتون بهم میخوره. فکر خوبیه، ولی چه فایده ای داره آدم کلی مطلب بنویسه و هیچ کسی نخونتشون؟
اگه میخواهید مشکل واقعی سایتتونو پیدا کنید، ما تو این مقاله یه سری پیشنهادات براتون داریم. شاید با خوندن همینها مشکلتون حل شه و نیازی به تبلیغ تو سایتهای این و اون نباشه.

  • سایتتون برای مخاطب جذاب نیست

سایت شما هر جور که باشه یه اثری روی مخاطب میذاره، خوب یا بد. اگه این سایت برای مردم جذاب نباشه، نرخ خروجتون به سقف میرسه. حالا پیشنهاد من چیه؟ چی باعث میشه مردم از سایتتون بترسن؟ شاید ویدئوهای با وضوح پایین، عکسهای سطح پایین و لوس یا آیکونهای قدیمی ویندوز 98.
سایت شما قطب مرکزی بازاریابی آنلاینتونه. بهش طوری نگاه کنید انگار که خودِ شرکتتونه که تو دنیای آنلاین ظاهر شده. شما اجازه میدادید شرکت واقعیتون انقدر بد باشه؟ مسلما نه، چون اگه غیر از این باشه مشتری ها میرن همه جا میشینن و از بدیهای شرکتتون تعریف می کنن تا جایی که شرکتو کلا از نقشه روزگار محوش کنن. پس با کاربرهای سایتتون هم این کارو نکنید دیگه. ابزارهای توسعه سایت مثل وردپرس میتونن خیلی کارتون ساده تر کنن، هزینه ها رو پایین بیارن و ظاهر خوبی به سایتتون بدن. یه لطفی به خودتون کنید و سری راهنمایی های وردپرسی رو بخونید یا یکی رو پیدا کنید که وردپرس بلد باشه و کمکتون کنه. البته اگه یه طراحی حرفه ای و در خور شرکتهای سطح بالا بخواهید باید حتما کار رو به کاردان با تجربه و دانشی مثل شرکتهای طراحی سایت بسپرید. شرکت دارکوب هم یکی از این شرکتهاست و اگه ما رو امین خودتون بدونید، باعث افتخار ماست.

  • احتمالا به اندازه کافی مطلب نمی نویسید

ممکنه سایت خوبی داشته باشید و احساس خوبی هم داشته باشید که همچین سایتی برای خواننده هاتون راه انداختید. ماهی یه مقاله هم منتشر می کنید. خب همه چی خوب و عالیه. اما کافی نیست. شرکتهایی که در ماه بیشتر از 16 پست ارسال می کنن، 5/4 برابر بیشتر از سایتهایی که ماهی 4 تا مطلب مینویسن، کاربر جذب می کنن.
شاید شنیدنش براتون سخت باشه، خب حقیقت تلخه.
اگه میخواهید وبلاگ بنویسید، باید زیاد مطلب بنویسید و تو این کار ثابت قدم باشید. اگه بخواهید میتونید کمتر از این هم بنویسید، مثلا ماهی یکی، اما در این صورت باید همین یکی طولانی و بلند بالا باشه. اما اگه دفعات ارسال پستتون بیشتر باشه خیلی بهتره. حالا که دارید برای وبلاگ نویسی وقت میذارید، هم برای خواننده و هم از نظر موتورهای جستجو بهتره که حاصل این زحماتتونو به طور منظم و به دفعات روی سایت منتشر کنید، نه اینکه یه دفعه یه حجم زیادی رو باهم بذارید روی سایت. انتشار 5 مقاله در طول 2 هفته، نتایج بهتری به بار میاره تا انتشار 5 مقاله در طول یه شب!
اگه وقت برای نوشتن این تعداد مقاله نداشته باشید چی؟ میتونید تو این جور موارد یکی رو استخدام کنید. وبلاگ نویسی هم یه جور سرمایه گذاری برای کسب و کاره. یه بودجه ای برای محتوای سایتتون کنار بذارید، یه نویسنده پیدا کنید که جای شما مطلب بنویسه و محتوا رو به طور منظم و خودکار روی سایت بذارید.

  • به مقدار کافی محتوای سایتتونو تبلیغ نکردید

باید همونطور که برای تولید محتوا وقت میذارید، حداقل دو باری هم تبلیغش کنید. پس اگه 8 ساعت وقت میذارید که یه پست راهنمایی عمقی و قدم به قدم با اسکرین شات و تصویر و ویدئو بنویسید، باید 16 ساعت هم وقت بذارید و براش تبلیغ کنید.
برای شروع، اول یه فهرست 100 تا 200تایی از اثرگذارهای حوزه کاری خودتون درست کنید. این لیست باید اسم آدمها یا شرکتهایی باشه که مقاله های کوتاه دیگرانی مثل شما رو با مخاطبینشون به اشتراک میذارن. یادتون باشه افرادی رو هدف بگیرید که مطالب دیگرانو به اشتراک میذارن، نه کسایی که فقط به حوزه کاری شما علاقه مندند. میخوام بگم شاید کسی باشه که به موضوع شما علاقه داشته باشه ولی تو این لیست قرار نگیره.
اگه مطلبتون عالی باشه حتما به اشتراک میذارننش یا روی سایتشون بهش لینک میدن. اما شما خودتونو پایین نیارید و از کسی درخواست بک لینک نکنید.
برنامه هایی هستن که سایتهای اثرگذار دست اولی رو که پست های دیگران رو به اشتراک میذارن بهتون معرفی میکنن، اینطوری تو وقتتون هم صرفه جویی میشه، فقط کافیه یکم وقت بذارید و آدرس ایمیلشونو از تو این برناه ها پیدا کنید. BuzzSumo یه نمونه خارجی این برنامه هاست.
میتونید از سایتی مثل ahrefs.com هم سایتهایی رو که به محتواهای مشابه شما لینک دادن رو پیدا کنید و سعی کنید بهشون برسید. درسته که کار سختیه ولی ارزششو داره.

  • وبلاگ شما فقط برای برقراری ارتباط با مخاطب بوجود اومده نه فروش

کسی اهمیت نمیده که شرکت شما چقدر خوب و عالیه. حتی امکانات جالب و مزایای خدمات یا محصولاتتون هم ستایش نمی کنن. فقط میخوان شما بهشون یه چیزی ارائه کنید و اونها بخرن، که از بخت بد، سایت شما هیچ چیزی ارائه نمیده.
وبلاگتون باید روی یه هدف اصلی تمرکز داشته باشه و اون هم پاسخ دادن به نگرانی های مخاطبهاست. چه نگرانی هایی که مخاطبها خودشون ازتون پرسیده باشن، چه نگرانی ها و دغدغه هایی که خودتون فکر می کنید مخاطبانتون باهاش درگیرن. هدفتون باید جواب دادن به تمام سوالات مخاطبها باشه. هر چی که فکرشو می کنید. همین کارو بکنید تا موضوع برای نوشتن داشته باشید.

  • به اون اندازه که باید، تو شبکه های اجتماعی فعال نیستید

فکر نکنید چون زیادی روی شبکه های اجتماعیتون پست میذارید، مردم زده میشن. شما میتونید روزی چند بار پست بذارید و اصلا باید این کارو بکنید. به شرطی که پست تکراری نذارید، این کار هیچ اشکالی هم نداره.
تو یه مقاله تو Buffer خوندم که برای فیسبوک، دو بار در روز خوبه، البته در صورتی که تو اوضاع افت لایک و کامنت نباشید. توئیتر هم پلتفرم خوب و قدرتمندیه، بد نیست محتواتونو روی اونم به اشتراک بذارید اما باید خیلی خوب با مخاطب ارتباط برقرار کنید و از طرف شما تعاملی باشه. اگه میخواهید توئیت کنید و برید تا یه مدت، بی خود وقتتونو تلف نکنید، چون توئیتر با وجود اینکه خیلی قدرتمنده، خیلی هم شلوغه. باید فعال باشید و در تمام طول روز توئیت کنید. میتونید با استفاده از سرویسهایی مثل Onlywire پست هاتونو و زمانبندی هاشو بهش بدید تا خودش به طور خودکار براتون منتشر کنه. همچین نرم افزارهایی میتونه خیلی کمک باشه.

  • تبلیغات فیسبوک

اگه میخواهید واقعا نتیجه بگیرید باید یکم روی هدفگیری تبلیغات فیسبوکیتون فکر کنید و درک درستی ازش بدست بیارید. خیلی آسونه، تبلیغات آسونیه، فقط باید یکم وقت بذارید تا بتونید مخاطبهاتونو بشناسید و ببینید چطوری میشه تو Power Editor هدف گرفتشون. این ابزار کمک فوق العاده ای تو تبلیغات فیسبوکیه.

  • تسلیم نشید

اجازه ندید این واقعیت که کسی به سایتتون نمیاد، ناامیدتون کنه. اگه به بعضی از این روشهای بازاریابی محتوا (که تو مقاله های قبلی دارکوب هم راجع بهشون زیاد نوشتیم) یه نگاهی بندازید، متوجه میشید که این مدل بازاریابی مثل دوی ماراتون میمونه، نه دوی سرعت.
اگه میخواهید ترافیکو بکشونید به سایتتون، باید آهسته و پیوسته در طول زمان پیش برید. محتوا تولید کنید، منتشر کنید، تبلیغش کنید، دوباره همین کارا رو تکرار کنید. با فرض اینکه روشهای ایجاد محتواتون درست برنامه ریزی شده باشه، اگه این کارو 3 تا 6 ماه انجام بدید میتونید نتایجشو ببینید.
اگه اطلاعات بیشتری در مورد این قبلی مسائل نیاز دارید میتونید مقاله های قبلی دارکوب رو بخونید یا با ما تماس بگیرید و از خدمات مشاوره دارکوب بهره ببرید.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد