چرا وب سایت من در رتبه بندی گوگل قرار ندارد؟ چرا وب سایت من در رتبه بندی گوگل قرار ندارد؟

رتبه این آیتم
چرا وب سایت من در رتبه بندی گوگل قرار ندارد؟
رتبه 3 در 5 رای از 1 تا 5

آیا وب سایت مشا رد رتبه بندی گوگل قرار ندارد؟آیا شما در فهمیدن اینکه چرا در رتبه بندی قرار ندارید دچار مشکل شده اید؟چند مورد از فاکتورهای رتبه بندی را به شما معرفی میکنیم که کمک میکند در رتبه بندی گوگل محل قرار گیری خود را تغییر دهید.
اولین چیزی که یک تاجر برای قرار گرفتن در رتبه بندی با ید به آن توجه کند این مرتبط بودن و ارتباط داشتن است.گوگل خواهان این است که بهترین و مناسب ترین اطلاعات را به جست و جوگران  ارائه دهد.آنها این کار را با استفاده از به اصطلاح خزیدن در محتوای سایت ها و هماهنگ کردن آن با کلمات کلیدی در جست و جو و هدف فرد جست و جو کننده انجام میدهد.اگر وب سایت شما از محتوای یک منبع قوی کپی شده باشد یا محتوای سایت شما با مواردی که جست و جو کننده  به دنبال آن است یکی نباشد، میتوانید مطمئن باشید که گوگل وب سایت شما را نشان نخواهد داد.
تیم مارکتینگ ما به طور منظم با تجاری کار میکنند که نتوانسته اند وب سایت خود را در رتبه بندی قرار دهند.با توجه به تجربه ما، تعدادی از مسائلی که در رتبه بندی به شما کمک میکند در زیر بررسی میشود.این فاکتورها زمانیکه شما تصمیم میگیرید وارد رتبه بندی گوگل شوید به کمک شما می آیند.
فاکتورهای رتبه بندی در گوگل که محل قرارگیری شما در نتیجه جست و جو را بالا میبرد
محل قرارگیری کلمات کلیدی و تراکم آنها
محل قرارگیری مناسب کلمات کلیدی به طوری حیاتی به گوگل کمک میکند تا موضوع یک صفحه را تعیین کند که این مورد شامل کلمات کلیدی / جملاتی که شما آنها را برای موضوع برچسب، در ابتدای صفحه محتوا و پاشیده شدن در سراسر باقی صفحات است.این کاملا و به طور قطع برای SEO بسیار با اهمیت و مهم است.
همچنین باید در نظر داشته باشید که محتوای وب سایت شما برای انسان نوشته میشود  نه برای موتور جست و جو و اینکه صفحه شما به صورت طبیعی خوانده میشود که لازم نیست پر از کلمات کلیدی باشد برای جذاب گردن خزنده های  درون وب گوگل!مراقب باشید که محتوای وب سایت خود را از کلمات کلیدی پر نکنید چرا که در این میان ممکن است به هرزنامه ها تبدیل شوید که در این صورت گوگل شما را شناسایی میکند و وب سایت شما را جریمه خواهد کرد.هدف شما این است که یک سیگنال مرتبط برای گوگل ایجاد کنید  نه اینکه بیش  از اندازه آن را انجام دهید!
مساله ی دیگری که شامل این موضوع میشود بحث دامنه شما است.وقتی قرار است یک دامنه را انتخاب کنید،تلاش کنید دامنه شامل کلمات کلیدی باشد؛ شما میتوانید لیستی از کلمات کلیدی بیابید و یکی از آنها را به عنوان اولین کلمه دامنه خود برگزینید.اگر دامنه شما قبلا به ثبت رسیده است نگران نباشید، میتوانید با اضافه کردن یک کلمه دیگر به عنوان زیر دامنه آن ثبتنام کنید. برای مثال، تلاش کنید سایتی را با دامنه ای مانند www.seo.website.com و یا www.website.com/seo. ایجاد کنید.
Yoest SEO WordPress plugin یکی از پلاگین های عالی برای کمک به تاجرانی است که تمایل دارند وب سایت خود را به درستی و طبیعی بهینه سازی کنند.آنها میتوانند به شما راهنمایی را رائه دهند که چگونه محتوای سایت شما به راحتی خوانده شود، چند بار از کلمات کلیدی/جملات در صفحه خود استفاده کنید،چه طور تصاویر را بهینه سازی کنید و خیلی موارد دیگر.

  • بهینه سازی تصویر

زمانی که بیننده نتواند در وب های گوگل تصویر را ببینند، شما باید به آنها کمک کنید تا متوجه بشود که معنی تصویر موجود در صفحه وب شما چیست و به چه منظوری استفاده شده است.نام فایل تصویر، به اضافه متن و موضوع برچسب خورده به آن باید تصویر شما را توضیح دهد.شرح موضوع باید مختصر باشد و در متن تنوع را حفظ کنید.در بعضی مواقع لازم است که شما با کمی خلاقیت با استفاده از تصاویر مشابه با مضمون یکسان حق مطلب را ادا کنید.
برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطالبی در مورد "اینکه چگونه تصویرهای موجود در وب سایت شما میتواند در رتبه بندی موتورهای جست و جو  تاثیر بگذارد"بخوانید و نحوه بهینه سازی تصویر  به همراه بهترین روش برای این کار را یاد بگیرید.

  • محتوا و به روز رسانی سایت

گوگل عاشق مواد و موضوعات جدید استفاده شده در وب سایت ها است.محتوای متنی وب سایت خودتان را تازه نگه دارید و توسط به روز رسانی های مکرر آن و اضافه کردن مطالب جدید در بلاگ خودتان،آن را یکتا و خاص کنید.تغییرات بزرگ بهترین سیگنال برای گوگل است، بنابراین تلاش کنید برای خلق یک بروز رسانی موفق تغییرات قابل توجه ایجاد کنید.
علاوه بر ارسال بلاگ و صفحات، شما باید برای محتوای خود مکمل ایجاد کنیدکه ارزش جست و جو داشته باشد و هدف خود را بیننده قرار دهید.در اینجا  چند توصیه برای شما ارائه میدهیم.

  • ویدیو ها
  • اینفوگرافی
  • نقشه ها / ابزار تعاملی
  • کتاب های الکترونیکی، کاغذهای سفید، الگوهایی با قابلیت دانلود
  • بر زمانبدی در سایت نظارت داشته باشید.

اگر بازدیدکنندگان سایت شما بلافاصله آنجا را ترک میکنند، همچنین اگر از سالم بودن ارتباطات سایت خود مطمئن هستید؛گوگل میتواند تعیین کند که اطلاعات روی صفحه شما با مواردی که سایت شما را  در صف جست و جو قرار میگیرد غیرمرتبط است . محتوای وب سایت شما باید جذاب و در پیام ها قابل ارائه باشد.هرچه بازدیدکنندگان، زمان بیشتری را  در سایت شما بگذرانند ارزش سایت شما بالاتر میرود و نتیجه این ارزش بالا این است که گوگل وب سایت شما را با مشتری های جدید به اشتراک میگذارد.
صفحه اصلی وب سایت خود را ساده و تمیز نگه دارید تا در رتبه بندی گوگل، محل قرار گرفتن خود را بالا ببرید.

  • تاریخچه دامنه های ضعیف را بررسی کنید.

وب سایتی که رتبه پایینی در گوگل قرار دارد به احتمال قوی تاریخچه ضعیفی در دامنه خود دارد.روش هایی با اسم هایی مانند پنگوین و پاندا ایجاد شده بودند که با هدف سوء استفاده از تکنیک های خاص، رتبه ی خود را بالا میبردند که این مورد نیز میتواند باعث تاثیر منفی در  رتبه وب سایت شما شود پس مراقب میزبان های بیهوده و هرز در زمان ایجاد وب سایتتان  و همچنین تکنیک های کلاه برداری باشید.نهایتا اگر رتبه شما توسط این روش ها ارتقاء یابد ، گوگل برای فراموشی و رها شدن وب سایت شما ار حیطه خود دست به اقدام خواهد زد و در مواقعی جریمه و مجازات نیز برای آن تعیین خواهد کرد.

  • ثبت نام دامنه خود را تمدید کنید.

دامنه خود را به روز نگه دارید و برای درخواست ثبت نام در دامنه ای طولانی تر تلاش کنید.گوگل معمولا شامل  وب سایت هایی با دامنه های طولانی تری است تا وب سایت هایی با دامنه های کوتاه مدت و در ضمن برای اگر به این باور برسد که وب سایتی حتما تا یک سال جاری وجود خواهند داشت  اعتبار بیشتری قائل خواهد شد.علت کم ارزش بودن وب سایت هایی با دامنه های کوتاه به این دلیل است که آنها کمتر معتبر به نظر می آیند و ممکن است در بحث بروز رسانی و فعال بودن بی اهمیت باشند و علاوه بر این موارد محتمل است که این وب سایت ها قرار است به صورت موقت کار  کنند.

  • سرعت بارگذاری صفحه را تست کنید.

وب سایتهای که در بار گذاری اطلاعات سرعت کمی دارند در مقایسه با وبسایت هایی که از قدرت و سرعت بالایی برخوردارند در رتبه پایین تری قرار دارند.گوگل خواستار کیفیت بالا در تحویل سریع محتوا در زمان جست و جو است به همین دلیل سرعت پایین بارگذاری صفحات سیگنالی منفی برای گوگل ارسال خواهد کرد.علاوه بر این در قرنی که تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است، سرعت و کوتاه بودن زمان انتظار برای رسیدن به هدف مورد نظر بازدیدکننده میتواند از  عوامل جلب توجه وی باشد، اگر وب سایتتان از سرعت بارگذاری پایینی برخوردار است نمیتوانید انتظار داشته باشید که در رتبه بندی گوگل جایی داشته باشید.

  • کیفیت لینک سایت خود را چک کنید.

مطمئنا یکی از مسائل بزرگ و اساسی همین موضوع است. لینک ها میتوانند در بسیاری موارد شما را بالا ببرند و یا در هم بشکنند.به این جمله فکر کنید: "لینک های خوب، کارا و لینک های بد کارآمد نیستند"!
مطمئن شوید که شما سیگنال درستی را برای جلب توجه گوگل ارسال میکنید.اگر شما به دنبال کیفیت پایین و یا لینک های هرز درون وبسایتی داشته باشید، گوگل متوجه این دستکاری در سیستم رتبه بندی خواهد شد و وب سایت را جریمه خواهد کرد.ساختار لینک باید طبیعی باشد. معتبرسازی سایت و گرایش بالا به اعتماد سازی در سطح عالی ، رسیدن به رتبه های بالا را ممکن میسازد چرا که این موضوع باعث میشود که منابع با کیفیتی به خواننده ارائه گردد.
تعدادی از ابزاری که میتوانند در استرادژی درست استفاده از لینک ها به شما کمک کنند عبارتند از:
توسعه دهنده مرورگر Moz، Ahrefs و Screaming Frog SEO Spider
در کنار ساختار با کیفیت لینک های بیرونی، لینک های استفاده شده درون وب سایت هم برای گوگل دارای اهمیت است.مطمئن شوید که وب سایت شما به اندازه کافی لینک های درونی برای ایجاد ترافیک مستقیم در رابطه با محتوای سایت را دارا است.
همچنین لینک های خراب را که ممکن است سیگنالی به نشانه پایین بودن کیفیت برای گوگل ارسال کند را چک و تعمیر کنید و حضور سایت خودتان را در نتایج جست و جو پر رنگ تر کنید.

  • جریمه و مجازات ها را بررسی و مطالعه کنید.

به هر حال هر وب سایتی به صورت دستی یا با استفاده از الگوریتمی  میتوانند آرام آرام شهرت از دست رفته خود را بازگرداند.در کنسول جست و جو گوگل، این یک ابزار رد شده به حساب می آید که میتواند به گوگل بگوید که کدامیک از لینک ها نباید بیش از این در سایت شما قرار بگیرد.بنابراین خریدادان بر حذر باشند، کیفیت لینک ها را کم نشمارید  چرا که اگر لینکی توسط گوگل رد شود برای همیشه از بین خواهد رفت.
خوشبختانه، این سخنان به شما کمک خواهد کرد که متوجه شوید دلایل مختلفی برای نبودن وب سایت شما در میان رتبه بندی گوگل وجود دارد.بیش از 200 فاکتور برای اینکه سایتی در نتایج جست و جو گوگل قرار گیرد وجود دارد که هر فاکتور دلایل متفاوتی دارد که با استفاده و مطالعه آنها میتوانید سایت خود را به رتبه بندی گوگل برگردانید.

فقط به یاد داشته باشید که از مرتبط بودن وب سایت خود یا موضوع مورد نظر در رتبه بندی مطمئن شوید، محتوای سایت خود را خاص و  به روز نگه دارید و از تکنیک های هرز و بیهوده استفاده نکنید.
11-ارديبهشت-1395

نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

2 نظر

  • عباس فعله گری جمعه, 03 فروردين 1397 16:17 پست شده توسط عباس فعله گری

    باتشکر فراوان بسیار آموزنده بود.

  • Pkmovie پنج شنبه, 05 اسفند 1395 13:15 پست شده توسط Pkmovie

    سلام ، خسته نباشید ، من یک مشکل داشتم ، چرا سایت من اصلا در جستجوهای گوگل وجود ندارد .

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد