داده های ساختار یافته جدید گوگل و سئو داده های ساختار یافته جدید گوگل و سئو

رتبه این آیتم
داده های ساختار یافته جدید گوگل و سئو
رتبه 4 در 10 رای از 1 تا 5

اضافه نمودن کدهای داده های ساختار یافته در وب سایت به بهتر ایندکس شدن مطالب وب سایت و درک بهتر مطالب هر صفحه از وب سایت کمک می نماید و برخی از این داده های ساختار یافته در نتایج جستجوی گوگل و برخی دیگر از موتورهای جستجو نمایش داده می شوند. دو اسنیپت اصلی که تاثیر بسیار در سئو وب سایت و رنکینگ در موتورهای جستجو دارد اسنیپت رتبه بندی و آدرس صفحه می باشد که در تصویر بالا مشاهده می نمایید. داده ساختار یافته آمار در موتور جستجو گوگل به صورت ستاره های آماری نمایش داده می شود و داده ساختار یافته آدرس صفحه به صورت اضافه نمودن فلش در آدرس صفحه مشخص می گردد. با اضافه نمودن این دو اسنیپت در وب سایت می توانید سئو و بهینه سازی صفحات وب سایت خود را در موتورهای جستجو بالا ببرید که در زیر به توضیح هر یک از این اسنیپت ها خواهم پرداخت.

اسنیپت آدرس

اسنیپت آدرس یا breadcrumb Snippet مسئول آن است که به موتور جستجو اعلام نمایید صفحه ای که حال حاضر در آن هستیم در این وب سایت جزو کدام بخش می باشد و آدرس آن را به موتور جستجو اعلام می نمایید. اعلام اینکه هر یک از مطالب و مقالات وب سایت جزو کدام دسته بندی می باشد موتور جستجو را قادر می سازد مطالب وب سایت را خیلی راحتر و دقیق تر ایندکس نماید و دسته بندی هر یک از مطالب مشخص باشد.

اسنیپت رتبه بندی

این اسنیپت رتبه ای که کاربران وب سایت به مقاله و یا محصول می دهند را در اختیار موتور جستجو قرار می دهد و موتور جستجو نیز این رتبه بندی را به صورت پنج ستاره که با توجه به آمار بازدید کنندگان روشن می باشد نمایش می دهد. استفاده از این اسنیپت از نظر بصری باعث جذب کلیک بیشتر در نتایج جستجو می گردد زیرا نتیجه مورد نظر به همراه ستاره در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود.

با استفاده از اسنیپت های جدید و داده های ساختار یافته حتی می توانید عنوان ، متن توضیحات و تصاویر مطلب را نشانه گذاری نمایید که از این طریق موتورهای جستجو درک بهتری از صفحات وب سایت شما خواهند داشت. البته ممکن است گوگل و سایر موتورهای جستجو اسنیپت های شما را بنا به دلایلی در موتورهای جستجو نمایش ندهند استفاده از این اسنیپت ها در تخصص برنامه نویسان خبره وب سایت می باشد.

استفاده از اسنیپت ها و داده های ساختار یافته باعث افزایش بسیار رتبه وب سایت در موتورهای جستجو می گردد که همین امر موجب بهبود وضعیت سئو و بهینه سازی وب سایت می گردد و دارکوب در پروژه های پیشرفته خود که قصد گرفتن بهترین نتیجه از موتورهای جستجو را دارند استفاده از این اسنیپت ها در کنار نسخه موبایلی وب سایت را حتما توصیه می نماید.

برای آنکه از داده های ساختار یافته موجود در صفحات مطلع گردید می توانید از ابزار گوگل با نام Rich Snippets Testing Tool استفاده نمایید. حتی در صورتی که این ابزار وجود اسنیپت های مختلف را گزاش دهد ممکن است بنا به دلایلی نظیر رنک پایین وب سایت ، استفاده نا مناسب از اسنیپت ها داده های ساختار یافته در نتایج موتورهای جستجو نظیر گوگل نمایش داده نشوند.

سورس مقاله:

https://developers.google.com/structured-data/rich-snippets/


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد