مزایای استفاده از پلتفرم وردپرس برای ایجاد سایت مزایای استفاده از پلتفرم وردپرس برای ایجاد سایت

رتبه این آیتم
مزایای استفاده از پلتفرم وردپرس برای ایجاد سایت
رتبه 4 در 1 رای از 1 تا 5

وقتی میخواهید یه سایت راه بندازید، اول باید براش پلتفرم انتخاب کنید. عموما همه هم اولین انتخابشون وردپرسه، چون مزایای مختلفی داره و با این انتخاب، زندگی راحتتر میشه، هم الآن و هم موقع بارگذاری سایت.

  • کاربرپسند بودن

یکی از مهمترین دلایلی که وردپرس میتونه انتخاب خوبی باشه، کاربرپسند بودنشه. وقتی از این پلتفرم استفاده کنید، برای ساخت سایت نیازی نیست کدنویسی بلد باشید (البته یادگرفتنش هم ضرر نداره بالاخره). میتونید براحتی صفحات مختلف برای سایتتون بسازید، عکس و متن بذارید و خیلی کارهای دیگه. حتی اگه تازه وارد دنیای طراحی وب هم شده باشید نیازی به استخدام برنامه نویس نیست و همین خودش میتونه کمک بزرگی باشه.

  • تم های فراوان برای طراحی سایت

چون این پلتفرم محبوبیت زیادی داره تم های زیادی برای وردپرس در دسترس کاربرها قرار داره. درسته که تو بعضی موارد بهتر اینه که خلاق باشید و متفاوت عمل کنید، اما در این مورد بد نیست همرنگ جماعت بشید. بعضی از تم ها رایگانند و بعضی ها هم هزینه دارند. چون تنوع زیادی پیش روتون هست میتونید براحتی یک تم مناسب پیدا کنید و باز هم هزینه هاتون کاهش پیدا میکنه چون دیگه نیازی نیست کسی رو استخدام کنید که سایتتونو سفارشی کنه.

  • مدیریت مبتنی بر مرورگر

چون وردپرس بر اساس مرورگرتون عمل میکنه میتونید سایتتونو از هر دستگاهی مدیریت کنید. یعنی اگه به کامیپوترتون دسترسی نداشته باشید میتونید از گوشی یا تبلتتون یا از یه کامپیوتر دیگه وارد شید و سایتتونو مدیریت کنید. حتی اگه لازم باشه از اون سر دنیا هم میتونید مواظب سایتتون باشید.

  • سئوی آسان

با وردپرس براحتی میتونید سئوی سایتتونو مدیریت کنید. ابزار بهینه سازی جستجوی زیادی برای وردپرس موجوده که با استفاده از اون ابزار دیگه نیازی نیست حدسی کار کنید. از همه مهمتر این که کدنویسی برای سایتهای وردپرسی خیلی سادست و در نتیجه موتورهای جستجو هم طرفدارشن. میتونید اگه امکانش هست با اضافه کردن متاتگ به پستها و حتی صفحات ترافیک بیشتری از جستجوهای آنلاین بگیرید.

  • مناسب برای وبلاگ نویسی

بعضی ها هنوز نمیدونن وردپرس از اول با هدف وبلاگ نویسی بنا شده و بعد به پلتفرم وبسایت گسترش پیدا کرد، اما عملکرد وبلاگ هم هنوز سرجاشه. یعنی میتونید یه وبلاگ به سایتتون اضافه کنید، عضویت ایمیلی و خوراک RSS داشته باشید، محتواتونو مدیریت کنید و حتی لینکهای داخلی به پستها و صفحات سایتتون اضافه کنید.
حتی وقتی سایتتون رشد کنه و بزرگتر بشه، وردپرس میتونه همچنان به پشتیبانیش ادامه بده. الآن حتی شرکتهای بزرگ هم از وردپرس استفاده میکنن، چون این پلتفرم بسیار مقیاس پذیره. میتونید براحتی هزاران پست و صفحه ایجاد کنید یا اگر نیاز ندیدید در حد همون چندتا بذارید بمونه. هر چقدر هم که سایتتون بزرگ بشه روی عملکردتون تأثیری نداره. اما روی پلتفرم های دیگه اینطور نیست.
وردپرس مزایای خیلی زیادی داره و تقریبا اونقدر زیاده که نمیشه فهرستش کرد اما اینها مهمترین هاشون بود. دارکوب مقالات دیگه ای هم در مورد وردپرس داره که میتونید با مراجعه به مقالات قبلی مطالعه کنید.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

1 نظر

  • طراحی سایت مشهد دوشنبه, 07 خرداد 1397 12:24 پست شده توسط طراحی سایت مشهد

    بسیار عالی بود لذت بردم از آموزش ساده و بسیار عالی شما

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد