5 سوالی که قبل از شروع پروژه می بایست پرسیده شود 5 سوالی که قبل از شروع پروژه می بایست پرسیده شود

رتبه این آیتم
5 سوالی که قبل از شروع پروژه می بایست پرسیده شود
رتبه 2 در 3 رای از 1 تا 5

قبل از شروع پروژه سوالاتی از کارفرما به صورت تلفنی و حضوری پرسیده می شود و برای پروژه از کارفرما نظر خواهی می گردد. پس از گرد آوری اطلاعات کارفرما کار طراحی سایت پروژه آغاز می گردد و پروژه مطابق با نظرات کارفرما پیاده سازی می گردد. اما موردی که در برخی اوقات پیش می آید این است که کارفرما از نمونه کار طراحی شده راضی نیست و دائما بر روی نمونه کار ویرایش می دهد و بدین صورت پروژه دچار مشکل می شود. مشکلی که در این زمان پیش آمده آن است که بر اساس سلایق کارفرما و خودمان رفتار نموده ایم و اهداف سایت را در نظر نگرفته ایم. فقط قصد داشته ایم طراحی زیبا انجام دهیم و موضوع اصلی این سایت را فراموش نموده ایم. مشکلات اجرای پروژه خود را متوجه شده ایم و این مواردی است که در هر پروژه می بایست لحاظ گردد. با رعایت این موارد هم پروژه به سرعت پیاده سازی می گردد و هم کارفرما از نتیجه پروژه انجام شده راضی خواهد بود. کارفرمای راضی مشتریان جدیدی معرفی خواهد نمود و بدین صورت درآمد شرکت افزایش می یابد. بهتر از برای درک بهتر پروژه این 5 سوال از مشتری انجام گردد.

1. هدف شما چیست؟

این مهمترین سوالی است که می بایست قبل از شروع پروژه از کارفرما پرسیده شود. این سوال در مورد رنگ بندی، فونت ها و ظاهر سایت نیست، این سوال برای شناخت شرکت و نیازهای آن می باشد. شما به این صورت متوجه خواهید شد که چرا آنان قصد ساخت سایت را دارند. در این مرحله به صورت کامل به کارفرمای خود گوش فرا دهید و از نحوه اجرا صحبتی ننمایید، اما به مشتری خود فضا دهید تا برای شما مشخص نماید به نظر ایشان پروژه می بایست به چه صورتی اجرا گردد.

2. قصد دارید چگونه شناخته شوید؟

این دومین سوال مهمی است که می بایست از مشتری خود بپرسید. از کارفرمای خود سوال نمایید که چگونه می خواهید مشتریان و کاربران شما، شرکت شما را بسناشند. این مورد بسیار مهمی است زیرا ممکن است آنگونه که ما گمان می نماییم کارفرما نخواهد شناخته شود. اینکه یک شرکت در هر شغل به چه صورتی می بایست شناخته شود و کاربران در مورد شرکت چه دیدگاهی داشته باشند بسیار مهم است.

3. مشتری ایده آل شما کیست؟

بهتر است مشتریان سایت شناخته شوند. اینکه مشتریان از چه گروه سنی هستند و سطح تحصیلات آنها چیست، آیا این وب سایت برای شرکت ها طراحی می شود و یا اشخاص و .......... شناخت مشتریان یک سایت کمک می نماید سایت برای نیازهای آن گروه خاص از مشتریان طراحی گردد. و بدین وسیله وب سایت برای کاربران مفیدتر واقع گردد.

4. چگونه قصد دارید با مشتریان خود در تماس باشید؟

پاسخ به این سوال مشخص می نماید که راه برقراری ارتباط کاربران سایت با وب سایت چیست. راه های ارتباطی مشتریان در این طراحی دیده می شود و بدین طریق این سایت به گونه ای کاربر پسند طراحی می گردد.

5.طراحی چگونه بر مشتریان شما اثر بگذارد؟

در این بخش مشتری به شما المان های خود را اعلام می نماید و برای شما مشخص می نماید که چه المان های مشخصه شغلی شرکت می باشد. بدین صورت شما می توانید المان های شرکت را در طراحی در نظر گرفته و بدین صورت با مشتریان وب سایت ارتباط عاطفی برقرار نمایید.

21-مهر-1392

نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد