12 گرایش طراحی وب در سال 2013 12 گرایش طراحی وب در سال 2013

رتبه این آیتم
12 گرایش طراحی وب در سال 2013
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

با گذشت بیش از نیمی از سال 2013 الگوهای جدیدی در طراحی وب به وجود آمده اند. بعضی از این الگوها از سال قبل پایه گذاری شده بودند و برخی نیز در سال جدید ایجاد شدند. در صورتی که یک طراح وب حرفه ای هستید و یا یک شرکت کوچک دارید دانستن این موارد به شما کمک خواهد نمود که سایت خود را بهتر طراحی نمایید

محتوا اول

طراحان سایت توجه بیشتری به مطالبی که کاربران به آن علاقه نشان می دهند دارند و طراحی سایت را بر اساس آن اطلاعات انجام می دهند تا اینکه سایتی طراحی نمایند و اطلاعات را در قالب سایت بارگذاری نمایند. طراحی سایت بر اساس محتوا بر این مبنا پیاده سازی شده که کاربر به راحترین روش به اطلاعات درخواستی خود برسد. طراحی سایت با توجه به محتوای سایت موردی است که باعث می شود سایت بازدید کننده بیشتری به دست آورد تا طراحی سایت و بعد پر کردن محتوای آن.

طراحی منعطف

طراحی منعطف بر پایه پیاده سازی سایت انعطاف پذیر می باشد که سایت در مرور توسط سایر وسایل نظیر موبایل و در سایزهای مختلف نمایش درستی داشته باشد. رشد روز افزون استفاده کاربران از موبایل، تبلت و سایر وسائل الکترونیکی در مرور وب طراحان را به این سمت سوق داد که سایتی طراحی نمایند که در این وسائل و همچنین سایزهای مختلف نمایش درستی داشته باشد.

Metro

با انتشار ویندوز نسخه 8 و مطرح شدن مسائلی به مانند ارائه محتوا قبل از هر چیزی وب سایت های بسیاری قالب خود را به مانند قالب Metro پیش فرض ویندوز 8 طراحی نمودند. Metro طراحی است که در آن آیتم های محتوا به باکس هایی در سایزهای مختلف تقسیم بندی شده , که با تصویر ، آیکون تزئین شده است.

پشتیبانی Retina

Apple نمایش Retina خود را برای iPhone 4, iPad, و MacBook Pro در سال 2012 معرفی نمود. نمایش Retina نوع نماشی می باشد که شرکت apple برای صفحات کریستالی نمایشی خود طراحی نموده است. Apple ادعا می نماید نمایش Retina از نظر کیفیت پیکسلی به گونه ای است که چشم انسان قادر به رویت پیکسل های آن نیست. طراحان وب بسیاری کیفیت تصاویر و فایل های css خود را به گونه ای طراحی نمودند تا از این قابلیت پشتیبانی نماید. Retina.js راه دیگری برای ارسال تصاویر با کیفیت به مرورگرهای apple می باشد.

اسکرول نامحدود

شبکه های اجتماعی بسیاری از اسکرول نامحدود پشتیبانی می نمایند — قابلیت اینکه صفحه مطالب بیشتری را نمایش دهد زمانی که اسکرول کاربر به انتهای صفحه برسد. اسکرول نامحدود به این دلیل طراحی شده که دیگر نیاز نباشند کاربران برای رویت سایر موارد صفحه جدید بازنمایند و به این ترتیب .

Parallax

یک روش اسکرولینگ که در سال 2012 مطرح شد, و امسال نیز مطرح بود, “Parallax,” می باشد هنگامی که دو آیتم به طور موازی با سرعت متفاوت حرکت می کنند. با پشتیبانی مرورگر از این قابلیت, Parallax برای اجرا در صفحات وب سایت محبوب تر شد.

سایت های تک صفحه ای

تمرکز بر پایه طراحی محتوا اول و همچنین اسکرول نامحدود منجر به ایجاد وب سایت های تک صفحه ای گردید. این سایت ها گرافیک کمتری دارند و فقط به ارائه مطالب سایت می پردازند و کاربر در همان تک صفحه می تواند تمام موارد مورد نیاز خود را بیابد.

پس زمینه تصویر و یا ویدئو کامل

در سال پیش تصاویر پس زمینه بسیار بزرگ محبوب شده بود. امسال به علاوه استفاده از تصاویر بزرگ برای پس زمینه استفاده از ویدئو برای پس زمینه مورد توجه طراحان وب قرار گرفته. سایت های بسیاری ویدئو های مرتبط را در پس زمینه سایت خود قرار می دهند به جهت جنبه بصری معرفی آن.

طراحی نظیر نرم افزارها

طراحی سایت شبیه به نرم افزارهای موبایل تا حد زیادی در بین طراحان وب محبوبیت پیدا کرده. طراحی سایت شبیه به طراحی نرم افزارها باعث می شود طراحی سایت در سایر ابزارها نیز به درستی نمایش داده شود و به این روش در زمان برای طراحی سایت نسخه موبایل و سایر وسائل مرور وب صرفه جویی می گردد.

افکت های CSS3

با توجه به امکانات جدید و گسترده css3 طراحان امکانات بسیاری برای پیاده سازی افکت های جدیدتر از طریق css3 یافتند. CSS3 به طراحان این اجازه را می دهد که بر روی آیتم ها سایه بیاندازند و همچنین به طراحان این امکان را می دهد که به اسکریپت های سبک ابزارهای نظیر تصاویر و فلش بسازند.

استفاده از فونت ها و تیترهای درشت

استفاده از تیترهای درشت و تفاوت سایز در وب مورد محبوبی شده. در این نوع طراحی که بر پایه ابتدا محتوا می باشد کاربر به آسانی خواهد توانست موضوع صفحه ای که در آن قرار دارد را درک نماید.

طراحی المنت ها به صورت کروی

طراحان وب بسیاری از اشکال دایره ای شکل به جای اشکال مستطیلی و گوشه های گرد استفاده نمودند . دایره ها همچنین در طراحی “Metro” استفاده می شوند.

فید کردن

در این سال تمایل به فید نمودن آیتم های موجود در صفحه بیشتر شده به طوری که در صفحات کمتر از افکت های دیگر استفاده می شود و استفاده از این افکت نیز به دلیل خوانایی محتوا می شود.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد