زیباترین فونت ها در طراحی وب سایت زیباترین فونت ها در طراحی وب سایت

رتبه این آیتم
زیباترین فونت ها در طراحی وب سایت
رتبه 4 در 8 رای از 1 تا 5

اگه بخواید خودتون فونت های مناسب رو پیدا کنید باید وقت زیادی صرف کنید تا از بین این همه فونت های رایگان آنلاین، مخصوصا فونت های وب بهترینشون رو انتخاب کنید. با توجه به این موضوع، ما بهترین و زیباترین فونت های وب رو به شما معرفی می کنیم تا راحت تر بتونید کارتون رو شروع کنید.

برای خیلی از فونت ها باید پول پرداخت کرد اما اگه الان اول راه هستید و نمی خواید پولی پرداخت کنید ما 40فونت زیبا و رایگان رو برای شما معرفی می کنیم.

و این لیست بهترین فونت های وب رایگان تا این لحظه است. تعدادشون به اندازه ای هست که حق انتخاب بسیاری داشته باشید، بنابراین در اینجا فونت هایی پیشنهاد شده که برای هر پروژه ای بتونن ازش استفاده کنید. البته باید در مورد اندازه ی مناسب فونت ها و نحوه ی استفادشون هم مطالعه کنین.

در ادامه شما رو با این فونت ها آشنا می کنیم.

 

فونت های فارسی:

1.B Yekan 

برای زیباتر شدن سایت و همچنین خوانا بودن بهتره که از فونت های سری "بی" استفاده کنید.

 

2.کودک توپر - B Koodak Bold

 

3.رویا - B Roya

 

4.تیتر توپر - 0 Titr Bold

 

5.نازنین - B Nazanin

 

 

فونت های انگلیسی:

1.Archivo Narrow

Archivo Narrow توسط Héctor Gatti و تیم Omnibus Type Type طراحی شده که شامل چهار فونت با 416 علامت است. قابل حمل است و می تونه در هر دو سیستم چاپی و دیجیتالی مورد استفاده قرار بگیره و ویژگی های فنی و زیبایی این متن هر دو برای تایپوگرافی با کارایی بالا طراحی شده است.

و اگه سبکش رو دوست داشتید، برای هایلایت کردن و سرفصل ها می تونید ازش استفاده کنید.

 

2.Palanquin

این فونت که در گروه لاتین و سازگار با یونیکد طراحی شده برای عصر دیجیتال، یه فونت بسیار متنوع است که توازنی بین تایپوگرافی و ظرافت بصری برقرار می کنه. این فونت شامل هفت سایز مختلف است و میشه اون رو با یک خانواده نمایشگر سنگین تر، Palanquin Dark، توسعه داد.

 

3.Ostrich Sans

این فونت وب رایگان یه سبک مدرن جذاب با گردن بلند است. همچنین گروه این فونت سبک ها و اندازه های مختلفی داره.

 

4.PT Sans

PT Sans برای پروژه های عمومی روسیه توسعه داده شد. براساس نوع های غیررسمی روسی، فونت وب رایگان PT Sans دارای ویژگی های متمایز از طرح های انسانی معاصر است.

PT Sans توسط Alexandra Korolkova، Olga Umpeleva و Vladimir Yefimov طراحی و توسط ParaType در سال 1387 منتشر شده است.

 

5.Fira Sans

این فونت رایگان توسط طراح سایتی به نام Erik Spiekermann ارائه شده است.

گروه Fira با موزیلا فایرفاکس ادغام شد و هدف اون رفع نیازهای خوانایی برای طیف وسیعی از گوشی های مختلف در کیفیت قالب صفحه نمایش بوده است.

 

6.Montserrat

ژولیت اولاووفسکی این فونت رو ایجاد کرد چرا که می خواست تایپوگرافی زیبا رو که در نمادهای خیابانی در مونتسرات، بوینوس آیرس دیده بود، حفظ کند. چون با توسعه یافتن منطقه، پوستر و نشانه های قدیمی در حال از بین رفتن بود.

این فونت با مجوز منبع باز توزیع شده است و راهی برای حفظ تایپوگرافی شهری منطقه ی تاریخی است.

 

7.Abril Fatface

این فونت بخشی از یک دسته ی بزرگ است که دارای 18 سبک مختلف برای استفاده های متفاوت است. Fatface یک نمای قوی و ظریف است که باعث می شه تا سرفصل های قابل توجهی ایجاد بشه. این فونت تقریبا با فونت های لاتو،  Open Sans ,Droid Sans جور درمیاد .

 

8.Playfair Display

این فونت با ظاهری فوق العاده و بلندتر، برای سرفصل ها مناسب است، به خصوص اگه فضای کمی وجود داشته باشه. این با فونت جورجیا خوب خودش رو نشون میده و شما همچنین می تونید اون رو با اسوالد، لاتو و آرو استفاده کنید.

 

9.GT Walsheim

این روزها برای بسیاری از وبلاگ های طراحی شده از این فونت استفاده شده، GT Walsheim یک شکل غیر خطی هندسی طراحی شده توسط Noël Leu است و در سال 1388 توسط Grilli Type سوئیسی منتشر شد.

شما باید برای استفاده از این گروه فونت پول پرداخت کنید، اما Grillit Type با ارائه آزمایشی GT Walsheim اون رو رایگان عرضه کرده، بنابراین می تونید قبل از خرید امتحانش کنید.

 

10.Merriweather

اگر خوانایی کلمات در صفحات اولویت شما در پروژه باشه، این فونت که با این هدف طراحی شده میتونه بهتون کمک شایانی بکنه. Merriweather همیشه در حال تکامل است، و شما می تونید با چک کردن وبلاگ طراح، Eben Sorkin، به روز بمونید.

 

11.Josefin Sans

این فونت بوسیله ی طراحی سوئدی ایجاد شده است و دارای زیبایی شناسی هندسی و زیبا است. در این فونت حرف "z" یه مدل خاصی است که اون رو از سایر فونت ها متمایز کرده است.

 

12.Gravitas One

این فونت توسط ریکاردو د فرانچچی طراحی شده است.

این فونتی است که در مقیاس متوسط تا بزرگ نشون داده میشه؛ استفاده از این فونت برای سرفصل ها، تب ها و عناوین مهم مناسب است.

 

13.Jura

دانیل جانسون خواستار ایجاد یک الفبای رومی با استفاده از همون منحنی ها بود. این فونت برای گسترش الفبای یونانی ایجاد شد.

 

14.League Gothic

در ابتدا توسط موریس فولر بنتون برای شرکت آمریکایی در خیلی سال پیش طراحی شده است.

 

15.Fjord

این فونت یک نسخه ی با حروف زاویه دار است که در اصل از کتاب های چاپی الهام گرفته شده و مخصوصا برای متون طولانی در اندازه های کوچک به درد بخور است. این امر برای محتوای طولانی تر در وب مناسب است چون ساختارهای محکم، زاویه های برجسته و فراز و فرودهای بسیاری داره.

 

16.Amaranth

گروه Amaranth یک طرح کلاسیک درست و صریح با کنتراست و منحنی متفاوت است. این فونت با سه سبک جدید تقریبا با هر نوع متنی کار می کنه.

 

17.Gentium Basic

این فونت که با مجوز SIL Open Font صادر شده است به طور خاص به عنوان یک فونت چند زبانه طراحی شده است، مثل اسکریپت های لاتین، سیریلیک و یونانی و پشتیبانی پیشرفته در نسخه Gentium Plus.

Gentium Basic و Gentium Book Basic هر دو به عنوان فونت وب رایگان در دسترس هستن، اما محدود به یک مجموعه کاراکتر لاتین است.

 

18.Open Sans

این فونت توسط استیو ماتسون طراحی شده که حتی در اندازه ی کوچک هم خوانایی عالی داره و هم برای وب و تلفن همراه بهینه شده است. این فونت وب رایگان دارای فرم های باز و ظاهر خنثی اما در عین حال دوستانه است که چند منظورگی رو تضمین می کنه.

 

19.Signika

در فونت های قدیمی مثل Meta و Tahoma، Annaia Giedry طراحی Signika رو با علامت گذاری بوجود آورد که وضوح کلمات بخش مهمی از این فونت است. این فونت وب رایگان است کنتراست کم و کیفیت قابل توجهی است که به خوبی روی صفحه نمایش منتقل میشه. 

 

20.Josefin Slab

با توجه به روند نسخ خطی هندسی، این فونت احساس خاصی شبیه ماشین تایپ های قدیمی رو القا می کنه. این فونت وب رایگان است و غالبا ارتفاع x برابر نیمی از ارتفاع حرف بزرگ X)) آن است.

 

21.Forum

همونطور که از نام این فونت پیداست، این یک استایل رومی باستان است که مخصوصا به عنوان یک فونت نمایش داده می شه که از حروف بزرگ برای سرفصل ها استفاده می شه. این ظرافت های متناسب با فونت وب سایت الهام گرفته از معماری کلاسیک، با لبه های نیم دایره و ستون های عمودی است.

 

22.Tikal Sans

این نام که برگرفته از اسم یک شهر است، الهام گرفته از تمدن آمریکای جنوبی است. تیم  Latinotype  به این فونت وب سایت اندازه ی X بزرگ تر رو برای خوانش راحت تر قرار داده است.

 

23.Arvo

این فونت هم به صورت چاپی و هم برای وب سایت استفاده میشه. با اینکه این فونت وب رایگان دارای عمق تقریبا یکنواختی است، اما کنتراست خیلی کمی بهش اضافه شده و همچنین خوانایی روی صفحه نمایش هم بیشتر می کنه.

 

24.Bevan

فرم حروف در این فونت برای وب دیجیتالی شده، تغییر یافته و بهینه شده است که مناسب مرورگرهای مدرن است.

 

25.Old Standard TT

بازنگری سبک مدرن که در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم گسترده شده بود اما بعدها رها شد، این سبک به انواع خاصی از محتوا مثل مقالات علمی سبک خاصی میده. 

 

26.Kreon

این فونت برای وب سایت مجلات و اخبار و نیز وبلاگها مناسب است. فرم های متعادل و کم کنتراست، ظاهر قابل ملاحظه ای نسبت به یک فونت وب با سبک ماشین تایپ داره و برای استفاده در سرفصل ها ایده آل است. نسخه های بدون کشیدگی در کلمات و ایتالیک در حال حاضر در حال توسعه هستن.

 

27.Droid Sans

این فونت برای افزایش قابلیت خوانش در اندازه ی کوچک برای رابط کاربری به خصوص منوهای روی صفحه نمایش موبایل(که این اسم از نام اندروید آمده است) بهینه سازی شده. این فونت دارای فرم های حروف قابل تغییر است و با یه حس خنثی و  ظاهر گرم تعادل برقرار می کنه.

 

28.Italiana

یکی دیگه از فونت های وب برای تنظیم سرفصل های روزنامه یا مجله که باعث شده یه نام تجاری یکپارچه برای دنیای چاپ و دیجیتال باشه. سانتیاگو اوروزکو، طراح مبتکر مکزیکی، از خوشنویسی سنتی ایتالیایی الهام گرفته و به همین دلیل این فونت مناسب  پروژه هایی است که نیاز به ظرافت و سبک قاره ای دارن. این فونت همچنان در حال توسعه است و طراح اون از بارخوردهای کاربران استقبال می کنه.

 

29.Vollkorn

اولین تلاش فریدریش آلتوسن در طراحی تایپ فیس، بسیار قابل توجه بوده و هزاران بار بارگیری شده است. زاویه های حروف کامل و صحیح، اعتماد به نفس و انرژی ای به شما میده که اون رو برای استفاده در اندازه های بزرگ برای سرفصل ها یا عناوین و همچنین برای مقالات با حجم بیشتر به کار میره.

 

30.Actor

مثل فونت Poly، این فونت وب رایگان از یک پروژه ی دانشگاهی به وجود اومده اما این بار توسط توماس یونولد در حالی که دانشجو بوده است. این فونت دارای ارتفاعx بالایی است و همچنین دارای فونت اعداد قدیمی است.

 

31.Lato

 دسته ی حروف بدون سریف و کشیدگی که توسط طراح لهستانی Łukasz Dziedzic ساخته شده است. در ابتدا در یه پروژه مشتری که بعدها در جهت مختلف هدایت شد، توسعه پیدا کرد، ظاهر این فونت وقتی در اندازه ی کوچک استفاده بشه نسبتا غیر رسمی است. اما در سایزهای بزرگتر خودشو نشون می ده، در حالی که حروف نیمه گرد جذابیت بیشتری به اون میده.

 

32.Average Sans

همانطور که از نام اون مشخص است، این متن توسط طراح ارشد آرژانتین ادواردو توننی از لحاظ ساختار و اندازه، فرم حروف نسبتا خنثی ای داره و هم نسخه ی بدون سریف و یا کشیدگی حروف و هم با کشیدگی حروف وجود داره که همدیگه رو تکمیل می کنن. از این فونت بهتر است برای سرفصل های کوتاه و معنادار استفاده کرد. نسخه سریف اون، به نام Average، به راحتی قابل استفاده است. 

 

33.EB Garamond

ریشه ی این فونت به قرن شانزدهم میلادی برمیگرده که گاراموند به یه سمبل تایپوگرافی واقعی تبدیل شد و خیلی ها از اون کپی کردن. این پروژه اوپن سورس توسط جرج دوفنر تلاش می کنه تا ماهیت شاهکار Claude Garamond رو در وب به ارمغان بیاره. 

 

34.Ubuntu

این فونت توسط Dalton Maag بوجود اومد و کاربران رو به تغییر، بهبود و اشتراک گذاری اون تشویق کرد. طراحی اوبونتو به هدف جان بخشی به صفحه نمایش دسکتاپ و موبایل به وجود اومده.

 

35.Rosario

Rosario  دارای کنتراست ضعیف و انتهای یکدست است و همینطور کشیدگی های نیمه و کلاسیک داره. این فونت برای تنظیم نوع پاراگراف ها ایده آل است. 

 

36.Roboto Slab

این فونت که در خانواده Roboto قرار داره توسط کریستین رابرتسون طراحی شده است. نسخه ی اسلب اون دارای شکل های هندسی و منحنی های قابل تغییر است. ظاهر نسبتا خوبی داره و ریتم حروف طبیعی است و خوندنش حس خوشایندی به خواننده میده.

 

37.Oswald

یکی از اولین فونت های موجود در کتابخانه فونت وب گوگل است که اخیرا به روزرسانی شده و چندین سایز رو در بر می گیره. این فونت بازسازی شده ی سبک کلاسیک گوتیک بدون کشیدگی است که توسط ونون آدامز طراحی شده است و یک فونت نمایشگر فوق العاده برای سرفصل ها و زیرنویس ها است.

 

38.Stalemate

طراحی اسکریپت زیبا و جالب توسط جیم لایلز به وجود اومده است. این فونت به خوبی به عنوان یک لهجه یا فونت نمایشی کار می کنه و روی تایپوگرافی صفحه ی سایت شما، تاثیر فوری داره.

 

39.Crimson Text

این فونت توسط سباستین کوش با طرح قدیمی مثل Garamond طراحی شده که برای نمایش اعداد و حروف انگلیسی بزرگ گزینه ی خوبی است. این فونت برای خیلی از اپلیکیشن ها انتخاب مناسب و قابل اعتمادی است.

 

40.Ledger

این فونت یه ظاهر چندکاره با اندازه ی  xبزرگ تر و کنتراست قوی تر است. ویژگی های این فونت به خوانایی عالی کمک می کنه و برای استفاده در مقالات بسیار مناسب است و ظاهرش در صفحات چاپ شده و روی صفحه نمایش با وضوح پایین تر هم با کیفیت قابل قبولی است. 

 

10-خرداد-1397

نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

2 نظر

  • نصب پارکت سه شنبه, 14 آبان 1398 14:18 پست شده توسط نصب پارکت

    خیلی خوب بود ممنونم

  • Alidrago.ar جمعه, 28 تیر 1398 16:41 پست شده توسط Alidrago.ar

    خیلی ممنون از مطالب :)

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد