با این روشها سایتتان را کاربرپسند کنید با این روشها سایتتان را کاربرپسند کنید

رتبه این آیتم
با این روشها سایتتان را کاربرپسند کنید
رتبه 4 در 1 رای از 1 تا 5

با یه طراحی خوب و محتوای باکیفیت سایتتونو کاربرپسندتر کنید.
یکی از مسائل ضروری برای موفقیت هر کسب و کاری حضور داشتن تو عرصه آنلاینه، که سایت یکی از میلیونها روش حضور آنلاین به حساب میاد. اونم تا کسی روی سایت فرود نیومده باشه نمیشه حسابش کرد. با این رقابت شدیدی که هست، هر لحظه یکی ممکنه با یه سایتی با جهتیابی ساده تر مشتریتونو از چنگتون در بیاره.
بنابراین باید سایتتونو مؤثر کنید تا پیامتونو بهتر منتقل کنید و محصول یا خدمات اصلیتونو به طور دقیق و واضح به کاربرها معرفی کنید.
حالا چطور میخواهید این کارو انجام بدید؟ دارکوب تو این مقاله براتون 6 روش معرفی کرده تا بتونید سایتتونو مؤثرتر و کاربرپسندتر کنید.

  • سایتی ساده و قابل فهم برای عموم بسازید

لازم نیست مخاطبتونو با انیمیشن و ویدئو، دکمه های عجیب و غریب، پاپ آپ و اینجور چیزها متحیر کنید- البته مگر اینکه رو سایتتون وسایل آتیش بازی بفروشید، در این صورت میتونید سایتتونو هیجانی کنید! این عوامل به اصطلاح شگفت انگیز معمولا به آدم حالت سرگیجه میدن و حواس کاربر رو از هدف اصلی سایت پرت میکنن و در نتیجه نرخ تبدیل به مشتری و خریدار کاهش پیدا میکنه.
سایت باید طراحی ساده ای داشته باشه و عناصر غیرضروری باید از طراحی سایت حذف بشن. مثلا سایت dropbox.com رو ببینید.

  • جهتیابی

جهتیابی خیلی از سایتها مشکلند. همونطور که مردم خوششون نمیاد بدون نقشه یا شناختن خیابونها تو یه محله جدید رانندگی کنن، رو سایت هم همینجوره. جهتیابی سایتتونو ساده کنید، با استفاده از رنگهای متضاد برای دکمه ها، توجه ها رو بهشون جلب کنید، برای تمام صفحات فهرست های ساده درست کنید که جهتیابی راحت بشه. مثلا فهرست ما رو نگاه کنید. میتونید زیر هر کدوم از گزینه های فهرستتون هم از آیکون استفاده کنید.

  • محتوا پادشاه و ملکه سایته

باید برای سایتتون یه محتوای ساده و هدفمند بنویسید و از طریق تصاویر و نمودارها با مخاطبتون صحبت کنید. خیلی از کسب و کارها باید برای سایتشون نویسنده حرفه ای استخدام کنن تا براشون مطلب بنویسه. اما متاسفانه به نویسنده به عنوان یه خرج غیرضروری نگاه میکنن، در حالی که یه متن ضعیف میتونه خیلی بیشتر به سایت لطمه بزنه و مخارج بیشتری رو بهتون تحمیل کنه.
هیچوقت حجم های بزرگی از نوشته رو روی سایتتون نذارید چون خوندنش سخت میشه و باعث میشه خواننده ها کلا بی خیالش بشن. کل متن رو به پاراگرافهای کوچیکتر تقسیم کنید و برای هر کدوم هم یه عنوان فرعی انتخاب کنید. محتوا باید سازماندهی شده باشه، برای اینکه چشم خواننده بهتر بین خطوط حرکت کنه عنوانها  رو درشتتر بنویسید و فهرست هایی که تو متن اومده رو با گذاشتن دایره قبل از موارد از بقیه متن متمایز کنید و به نکات مهم تأکید بیشتری داشته باشید.
باید در همین حین که سعی میکنید متنی که دارید مینویسید برای خواننده هاتون مناسب باشه، سعی کنید برای موتورهای جستجو هم مناسب باشه. اگه محتوا برای موتورهای جستجو مناسب سازی نشده باشه، کسی نمیتونه پیداش کنه. حالا خودتون قضاوت کنید فایده سایتی که کسی پیداش نمیکنه که بخواد بخوندش چیه؟ پس سعی کنید تو محتواتون همه کلیدواژه های مرتبط به کسب و کارتونو بکار ببرید تا موتورهای جستجویی مثل گوگل بتونن پیداتون کنن. برای اینکه بهتر دیده بشید سایتتونو سئو کنید. تو مقالات قبلی دارکوب میتونید مقاله های زیادی درباره سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو پیدا کنید.

  • سایت باید سریع بارگذاری بشه

حالا که یه سایت زیبا با محتوای عالی و جهتیابی آسون دارید میدونید چی کمه؟
حتی اگه سایتتون بهترین ظاهر هم داشته باشه ولی وقتی بارگذاریش تا ابد طول بکشه هیچ فایده ای نداره. با اینکه سرعت اینترنت طی سالهای اخیر بهتر شده، اما باز هم همه سایتها خوب لود نمیشن، بخصوص رو دستگاه های موبایل. یه سایت کند باعث میشه مشتری ها برن سراغ یه سایت دیگه. بنابراین حتما از سرعت سایتتون اطمینان حاصل کنید و حتما از سروری استفاده کنید که قابل اعتماد و مشهور باشه.

  • موبایلی شوید

تعداد کسایی که از طریق دستگاه های تلفن همراهشون به اینترنت دسترسی پیدا میکنن رو به افزایشه و حتی شاید به زودی از تعداد کاربرهای کامپیوترهای خونگی هم بالا بزنه.
از طرف دیگه گوگل هم عبارتهایی رو که تو موبایل سرچ میشن بیشتر به سایتهای سازگار با موبایل هدایت میکنه. پس دیگه وقتشه که شما هم سایتتونو سازگار با موبایل کنید.
شرکت طراحی و توسعه سایت دارکوب میتونه براتون سایتهای سازگار با موبایل توسعه بده که اندازه سایت رو مطابق با اندازه صفحه نمایش دستگاه کاربر هماهنگ کنه تا سایتتون روی تبلت، موبایل، لپتاپ و کامپیوتر خونگی قابل نمایش باشه. میتونید www.sitedar.com رو روی موبایل و تبلتتون هم تایپ کنید و ببینید چطور به اندازه صفحه واکنش نشون میده.

  • کل سایتتونو تست کنید

هیچی بدتر از این نیست که سایت دارای تصاویر و پیوندهای شکسته باشه و مرورگر نتونه صفحه رو لود کنه یا بهش دسترسی داشته باشه. همچین سایتی داره نشون میده که کامل نیست و به مشتری ها میگه شما ارزشی برای تصویر آنلاین شرکتتون قائل نیستید و بنابراین به احتمال زیاد به کسب و کارتون هم اهمیتی نمیدید.
پس قبل از اینکه سایتتونو در دسترس کاربرها قرار بدید به طور کامل تست کنید و از کار کردن همه اجزا اطمینان حاصل کنید. سایت رو روی پلتفرم های مختلف بررسی کنید. سعی کنید هکش کنید و اگه نتونستید اونوقت به احتمال زیاد بقیه همه نمیتونن.
وبسایت یه ابزار برقراری ارتباط، یه بروشور آنلاینه که میلیونها نفر بهش دسترسی دارن. خیلی از مشتریها اول از طریق سایت با کسب و کار شما آشنا میشن. روش حساب کنید و سعی کنید سایت ساده باشه، براحتی جهتیابی بشه و محتوای خوبی داشته باشه. اطمینان حاصل کنید که ظاهر سایت خوبه و همه اجزا کار میکنن. از راهنمایی هایی که تو این مقاله و سایر مقالات دارکوب براتون نوشتیم بهره ببرید تا ان شالله بتونید مشتری ها رو از طریق سایتتون به خریدار تبدیل کنید.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد