روشهای سئو برای تبدیل کاربر به مشتری روشهای سئو برای تبدیل کاربر به مشتری

رتبه این آیتم
روشهای سئو برای تبدیل کاربر به مشتری
رتبه 5 در 1 رای از 1 تا 5

همیشه یکی از مهمترین اهداف سایتها جذب ترافیک بوده، اما به نظرتون چه عواملی میتونن این ترافیک رو به کاربرهای دائمی و بعد به خریدار و نهایتا به مشتریهای وفادار تبدیل کنند؟
بهبود رتبه سئو و به حداکثر رسوندن ترافیک وب میتونه گرون و زمان گیر باشه اما با بکارگیری نکات تبدیل به مشتری میتونید این کار رو به شیوه ای اثرگذار انجام بدید. صفحه ای که نتونه فروش داشته باشه، به هدف خودش نرسیده.
اگه کسر کمی از بازدیدکننده ها خرید کنند، تعداد بازدیدهای صفحه هر چقدر هم که باشه اثر زیادی ندره، اما خوشبختانه میتونید با بکارگیری یه سری روشها، این نسبت رو تغییر بدید و نرخ تبدیل به مشتریتونو زیاد کنید. این روشها به رشد و دیده شدن کسب و کارتون هم کمک میکنند.

هر چه سریعتر ... اثری خوبی روی بازدیدکننده های سایتتون بذارید

تو تأثیرگذاری سایت روی بازدیدکننده ها، سرعت مهمه. سرعت سایت شما اثر زیادی روی موفقیت تبدیل مشتریهاتون میذاره. بطوری که حتی 1 ثانیه تأخیر میتونه تا 7% نرخ تبدیل به مشتری رو کاهش بده!
وب سایتهای شرکتهای بزرگ با سرعت نور لود میشن و از این کار هدفی رو دنبال میکنند. قتی سرعت سایتتون بالا باشه، اثر مهمی روی تبدیل مشتریهاتون میذاره.
اکثریت کاربرهایی که برای بار اول وارد سایتتون شده اند، ظرف کمتر از 10 ثانیه سایتتونو ترک میکنند. یعنی زمان محدودی برای اثرگذاری دارید. به این منظور میتونید از یه سرفصل اثرگذار کمک بگیرید و صفحات فرود بیشتری درست کنید.
وقتی کاربرها صفحه اصلی یا یکی از صفحات فرودتونو سرچ کنند، باید فورا به مزایای استفاده از محصولات و خدمات شما پی ببرند. باید بتونید نشون بدید که برتر از رقباتون هستید و به نفعشونه که شما رو برای خرید انتخاب کنند. در ضمن باید این کارو سریع انجام بدید، قبل از اینکه کاربر پنجره رو ببنده.

برای تبدیل کاربر به مشتری باید اعتبار داشته باشید

حتی اگه بتونید بازدیدکننده هاتونو متقاعد کنید که مدتی روی سایتتون بمونن و از صفحاتش دیدن کنند، باز هم باید متقاعدشون کنید که ارزش اعتمادشونو دارید. تا اینجا بهشون گفتید که چه کاری میتونید براشون انجام بدید، قدم بعدی اینه که اونها باور کنند که شما میتونید این کار رو انجام بدید.
شاید اثبات اعتبار هم کار سختی باشه اما به چند روش میتونید به این هدف برسید. اونچه که مهمه اینه که به مشتریهای بالقوه­تون نشون بدید چرا میتونن بهتون اعتماد کنند، نه اینکه فقط اینو بگید. دو روش میتونید بکار ببرید:
1- مطالعه های موردی منتشر کنید و نشون بدید که برای مشتریهای دیگه­تون چه کارهایی انجام دادید و اینکه مشتریهای جدید چطوری میتونن از چنین نتایجی بهره مند بشن. مطالعات موردی ناموفق معمولا خیلی مبهم­اند و کابرها نمیتونن به چیزی که میخونن اعتماد کنند. مطالعه موردی باید بتونه اونچه رو که شما برای مشتری انجام دادید نشون بده تا باورپذیر باشه.
2- از مشتریهای راضی رضایتنامه بگیرید. این روش خیلی خوب جواب میده. مشتریهای قبلی داستان خودشونو روایت میکنند و به مردم نشون میدن چطوری با سرمایه گذاری روی کار شما به نتیجه رسیدند. رضایتنامه ها میتونن به هر شکلی باشند و در سراسر سایتتون میتونن دیده بشن. به خصوص اگه جاهایی بذاریدشون که روی فروش بالقوه­تون اثر بذارن.

خط ارتباطی­تونو باز بذارید: کاری کنید که بازدیدکننده های سایت ایمیلشونو در اختیارتون بذارن

روشهای سئو میتونن براتون ترافیک بیارن اما وقتی مشتریهای بالقوه از سایتتون خارج شدند چی کار میخواهید بکنید؟ شما که نمیتونید به مشتریهایی که دیگه روی سایتتون نیستند چیزی بفروشید! بخاطر همینه که باید آدرس ایمیلشونو بگیرید.
اگه ایمیلشونو بگیرید میتونید باهاشون وارد مکالمه ای بشید که از این راه بهتر با کار شما و محصولات و خدماتتون آشنا بشن. علاوه بر این، از این طریق میتونید کم کم اعتمادسازی کنید. این اعتماد با کسب اطلاعات بیشتر از کارتون همراه خواهد بود و میتونه احتمال فروش سایتتونو افزایش بده.
مزایای برقراری ارتباط ایمیلی با مشتریها روشنه اما مشکل اینجاست که چطوری کاری کنیم که بازدیدکننده ایمیلشو در اختیارمون بذاره. اگه بازدیدکننده ها مطمئن باشن که شما آدرس ایمیلشونو به شرکتهای دیگه ای نمیدید راحتتر بهتون اعتماد میکنند. ضمنا کاربرها باید از مزایای عضویت و ثبت ایمیلشون آگاه باشند (امکان ثبت ایمیل باید روی همه صفحات سایت باشه).
میتونید از دسترسی محدود استفاده کنید و به این ترتیب کاربرها رو ترغیب کنید که برای دسترسی به اطلاعات بیشتر، ایمیلشونو در اختیارتون بذارن. یه موارد مشخصی رو برای عموم مردم قابل رؤیت کنید و بقیه محتوا رو مخفی کنید و فقط برای کاربرهای عضو قابل مشاهده باشه. برای عضویت هم اسم و آدرس ایمیل رو بپرسید. درصد زیادی از مردم با این کار ایمیلشونو ثبت میکنن و به همین راحتی سایتتون به یه ماشین جذب مشتری تبدیل میشه.
بهتر کردن نرخ تبدیل به مشتری کار مشکلیه اما مهمه و اگه درست انجام بشه میتونید ترافیک زیادی جذب کنید. خوشبختانه، با استفاده از روشهایی که گفته شد تبدیل ترافیک به مشتری بسیار ساده تر انجام میشه. اگه نرخ تبدیلتون خوب نیست یا ترافیک سایتتون پایینه، وقتو تلف نکنید! با شرکت سئو و توسعه سایت دارکوب تماس بگیرید تا متخصصین ما همین امروز کمکتون کنند.


نویسنده این مقاله می باشد که از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی و بهینه سازی وب سایت فعالیت دارد.

شبکه اجتماعی های نویسنده اینستاگرام و لینکدین.

به اشتراک گذاری مطلب در

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین

يک نظر بدهيد

موارد ستاره دار الزامی هستند

طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد.
دارای مجوز از (سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران) ، (رتبه 4 شورای عالی انفورماتیک کشور) ، (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
آموزشگاه طراحی سایت و سئو با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای کشور افتتاح شد
دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد